سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تیز فهمی و پرخوری گرد هم نیایند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :6
کل بازدید :174909
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/1/9
11:17 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
احمدی‌نژاد درگفت‌وگو با دانشگاهیان آمریکا:
اساس رژیم صهیونیستی بر اشغالگری استوار است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان درباره موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: ملت ایران این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا اساس این رژیم بر اشغالگری استوار است.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیویورک، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور عصر روز گذشته در گفت‌وگو با دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: عده‌ای خودشان را مدیر جهان نامیده‌اند و خود را حاکم و مالک دنیا می‌دانند، اینان برای خود حق ویژه و بالاتری نسبت به سایر ملت‌ها قائل هستند و به حقوق ملت‌ها احترام نمی‌گذارند و به بهانه‌های گوناگون به جنگ و اشغالگری می‌پردازند. اگر این موضوع پذیرفته شود که آنها مدیر جهان هستند باید مسئولیت وضع کنونی و مشکلات موجود جهان را هم بپذیرند.

* کسانی که خود را مالک و صاحب جهان می‌دانند فاقد مشروعیت و مقبولیت هستند

وی با تأکید بر اینکه کسانی که خود را مالک و صاحب جهان می‌دانند فاقد مشروعیت و مقبولیت هستند، اظهار داشت: دیگر نمی‌توان دنیا را با یکجانبه‌گرایی و انحصارطلبی اداره کرد. اینکه چند دولت و کشور برای خود حق بیشتری قائل شوند و دیگران را از عرصه مدیریت جهانی منع کنند، قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: زمانی مدیریت در یک کشور موفق است که آحاد مردم در آن مشارکت فعال داشته باشند، در عرصه جهانی هم مشارکت فعال همه کشورها موجب مدیریت موفق می‌شود. در کشورهایی که عده معدودی مدیریت آن را انحصاراً بر عهده دارند، امکان شکوفایی استعدادها وجود ندارد. یک ملت و یک کشور زمانی موفق و ظرفیت‌هایش فعال است که آحاد مردم نسبت به کشورشان احساس مسئولیت کرده و در آن مشارکت کنند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه عرصه جهانی نیاز به مدیریت مشترک دارد، اظهار داشت: دهه اول هزاره که به دهه صلح نامگذاری شده بود، متأسفانه سرشار از جنگ، تبعیض و بی‌عدالتی بود، زیرا در این دهه چند دولت معدود خود را مدیر انحصاری دنیا تلقی کردند و به دیگران فرصت مشارکت ندادند، در حالی که اگر همه دولت‌ها و ملت‌ها برای مدیریت جهانی فرصت برابر برخوردار بودند جایی برای جنگ و تبعیض باقی نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انسان جهانی، مدیریت جهانی و مشارکت همگانی رمز رفع مشکلات، رسیدن به پیشرفت و برپایی صلح و عدالت است، تصریح کرد: در این زمینه باید همه دانشجویان و دانشگاهیان با اظهارنظرهای خود برای گرفتن تصمیمات کمک کنند تا این مباحث فراگیر شده و در خدمت صلح و عدالت قرار بگیرند.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره مسأله هسته‌ای ایران و اینکه اگر قراردادی وجود داشته باشد که بر مبنای آن تحقیق و آزمایش سلاح هسته‌ای ممنوع شود، آیا این امکاه وجود دارد که دارندگان سلاح‌های هسته‌ای به آن پایبند باشند، گفت: معاهده ان.پی.تی با اصلاحاتی که در آن انجام شد همین منظور را به‌طور کامل برآورده می‌سازد، اگر چه این معاهده قبل از اصلاح هم خواستار خلع سلاح عمومی شده بود.

* انژری هسته‌ای پاک و ارزان

وی انرژی هسته‌ای را یک انرژی پاک و ارزان‌قیمت دانست و خاطر نشان کرد: همه باید بتوانند از این انرژی استفاده کنند اما متأسفانه صاحبان سلاح هسته‌ای، انرژی اتمی را معادل بمب اتم تعریف کردند تا بتوانند آن را به‌طور انحصاری در اختیار خود داشته باشند.

احمدی‌نژاد با اظهار تأسف از اینکه پس از گذشت 40 سال هنوز هیچ گامی در جهت خلع سلاح هسته‌ای برداشته نشده‌است، گفت: امیدواریم همگان به اصلاح ان.پی.تی که در آن به خلع سلاح‌ هسته‌ای تأکید بیشتری شده است، توجه کنند.

* از نظر ملت ایران سلاح هسته‌ای دیگر هیچ کاربردی ندارد

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال یکی از اساتید دانشگاه کالیفرنیا مبنی بر اینکه آیا با توجه به تهدیدات روزافزون علیه ایران و در اختیار داشتن بمب اتم توسط تعدادی از کشورهای منطقه از جمله رژیم صهیونیستی، بهتر نیست که ایران هم بمب اتم داشته باشد، اظهار داشت: از نظر ملت ایران سلاح هسته‌ای دیگر هیچ کاربردی ندارد و کسی در جهان قادر به استفاده از آن نیست. سلاح‌های هسته‌ای زشت‌ترین و خشن‌ترین سلاح‌هایی است که بشریت می‌تواند در اختیار داشته باشد و ایران به لحاظ اخلاقی، انسانی و اعتقادی با این‌گونه سلاح‌ها مخالف است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در ایران مدیریت انسانی حاکم است، گفت: هنر مدیریت انسانی این است که بدون استفاده از سلاح هسته‌ای بتواند پیام انسانی خود را به ملت‌ها منتقل کند.

* صلح در سایه سلاح اتمی حاکم نمی‌شود

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه صلح در سایه سلاح اتمی حاکم نمی‌شود، افزود: سلاح کشتار جمعی امنیت جهان را بیش از گذشته به خطر می‌اندازد اما عشق و محبت باعث ایجاد صلح و امنیت پایدار می‌شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره نقش زنان در پیشرفت و آینده ایران با توجه به حضور فعال زنان در دانشگاهها و فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی، خاطر نشان کرد: زنان از نقش اساسی برخوردار هستند و زن رکن اساسی پیشرفت جامعه محسوب می‌شوند. از نظر ما زن و مرد در نقطه مقابل و رقیب هم نیستند و اگر چنین باشد، ادامه حیات جامعه بشری با مشکل مواجه می‌شود. زن و مرد یار و مکمل هم هستند اما برای زنان نقش حساس و مهم‌تری قائل هستیم برای اینکه قلب و روح زنان سرشار از محبت است و اساس و پایداری جامعه نیز در برقراری روابط عاطفی و سرشار از محبت انسان‌ها معنا پیدا می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه زنان ستون اصلی خانواده به عنوان رکن جامعه متعالی هستند، اظهار داشت: اگر خانم‌ها نباشند خانواده و جامعه متعالی شکل نخواهد گرفت. نقش اجتماعی زنان بسیار مهم و تأثیرگذار است. امروز زنان در عرصه‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و پژوهشی ایران حضور فعال و پررنگی دارند و در مدیریت عالی کشور نیز زنان مسئویت‌های مهمی را بر عهده گرفته‌اند و نقش‌آفرینی زنان در بخش‌های گوناگون جامعه ایران روزافزون است. در روند پیروزی انقلاب اسلامی نیز زنان نقش پیشگام و پیشرو داشتند و امروز هم همان نقش را ادامه می‌دهند.

* ایران وجود عراق یکپارچه و قدرتمند را به نفع منطقه می‌داند

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دانشجوی مراکشی دانشگاه جنوب کالیفرنیا درباره نقش ایران در عراق، تصریح کرد: ایران وجود عراق یکپارچه و قدرتمند را به نفع منطقه می‌داند. ناامنی و چندپارچگی در عراق به زیان همه ملت‌های منطقه است البته دموکراسی در عراق هنوز جوان است و گروهها و سیاستمداران عراقی درحال تجربه دموکراسی هستند اما با توجه به شرایط عراق و ناامنی‌های تحمیلی، روند سیاسی این کشور مثبت است. ایران با همه گروههای عراقی رابطه دوستانه‌ای دارد و همه آنها را به اتحاد در جهت پیشرفت و آبادانی عراق تشویق می‌کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره تأثیر تهدیدات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر میزان سرمایه‌گذاری در ایران، گفت: این‌گونه تهدیدات گرایش به سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را چند برابر کرده است به‌طوری که سال گذشته رتبه ششم را در سرمایه‌گذاری کسب کردیم. امروز جریان ورود سرمایه به ایران تشدید شده است و بورس ایران از فعال‌ترین بورس‌های منطقه است. از روزی که ایران تحریم شده است حداقل شاخص بورس 20 درصد افزایش پیدا کرده است چرا که از امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود.

* امروز همه می‌دانند تهدیدات نظامی علیه ایران امکان عملی شدن ندارد

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز همه می‌دانند تهدیدات نظامی علیه ایران امکان عملی شدن ندارد، تصریح کرد: تاکنون ارتش آمریکا هیچ‌گاه در جنگ جدی و واقعی وارد نشده است و در تمام جنگ‌های خود در 60 سال اخیر شکست خورده است. بعید است امروز کسی تصور کند ارتش آمریکا می‌تواند در یک جنگ واقعی وارد شده و پیروز خارج شود ضمن اینکه دلیل و توجیهی برای حمله نظامی وجود ندارد و رژیم صهیونیستی هم اصولاً در معادلات ملت ایران به حساب نمی‌آید و ایرانیان در محاسبات دفاعی خود جایگاهی برای این رژیم قائل نیستند.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال یکی از اساتید دانشگاه آمریکایی مبنی بر اینکه چه شرایطی باید حاکم شود تا ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، اظهار داشت: در این خصوص دو بحث صلح و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی مطرح است. به‌رغم اینکه در 40 سال اخیر مذاکرات فراوانی انجام شده و طرح‌های متعددی ارائه شده است، اما صلح ایجاد نشده‌است. علت اصلی این است که به ریشه‌های مشکل فلسطین بی‌توجهی شده‌است. یکی از ریشه‌های این مشکل حق حاکمیت ملی مردم فلسطین است زیرا در هیچ‌یک از طرح‌ها حق حاکمیت به رسمیت شناخته نشده‌است و همواره دیگران به‌جای مردم فلسطین تصمیم گرفته‌اند در حالیکه باید اجازه داده شود تا مردم فلسطین سرنوشت خود را تعیین کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه عده‌ای به نام مردم فلسطین در مذاکره‌ای شرکت می‌کردند که منتخب مردم فلسطین نبودند، گفت: تنها گروهی که منتخب مردم فلسطین بوده و در انتخابات آزاد روی کار آمده است هیچ‌گاه در مذاکرات حضور نداشته است، از این‌رو تا زمانی که ملت فلسطین در این مذاکرات نباشند و حق حاکمیت آنان به رسمیت شناخته نشود، صلحی هم ایجاد نخواهد شد.

رئیس‌جمهور وجود آوارگان فلسطینی و بی‌توجهی به آنان را از دلایل دیگر عدم برقراری صلح دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 60 سال است پنج میلیون فلسطینی از سرزمین خود آواره هستند و دیگران از سایر نقاط دنیا سرزمین آنان را اشغال کرده‌اند. در اینجا موضوع حق حاکمیت ملی یک ملت مطرح است. ملت فلسطین هیچ‌گاه این روندها را به رسمیت نشناخته است زیرا در این روندها حضور نداشته است.

* اساس رژیم صهیونیستی بر اشغالگری استوار است

احمدی‌نژاد درباره موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: ملت ایران این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا اساس این رژیم بر اشغالگری استوار است. در واقع به رسمیت شناختن این رژیم به معنای به رسمیت شناختن تجاوزگری، اشغالگری و آواره کردن ملت‌ها است و اگر اشغالگری به رسمیت شناخته شود دیگر حاکمیت ملی هیچ مرزی پایدار نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که اگر نماینده مردم فلسطین یعنی حماس در مذاکرات حضور پیدا کند و در خصوص حل مشکل خود به توافق برسد، آیا ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت خواهد شناخت، گفت: این دو موضوع را باید از هم تفکیک کرد. بدون تردید حق حاکمیت مردم فلسطین مربوط به مردم این کشور بوده و نمی‌توانیم دخالتی در آن داشته باشیم. هر چه که ملت فلسطین انتخاب کردند همه باید از آن تبعیت کنند. اما وجود رژیم صهیونیستی موضوع دیگری است. ضمن اینکه اگر حقوق ملت فلسطین اعاده شود و تمام سرزمین آنها در اختیارشان قرار گیرد، موضوع حل خواهد شد اما همچنان میان این دو موضوع تفکیک وجود دارد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه ایران در سال آینده در چه شرایطی قرار دارد، تصریح کرد: بدون تردید جایگاه ایران به لحاظ فرهنگی، علمی، رفاه و پیشرفت بسیار بالاتر و برجسته‌تر از امروز خواهد بود. ایرانی که دوست همه ملت‌هاست و پرچمدار صلح، عشق و عدالت در جهان است.

* شرایط رئیس‌جمهور برای استقرار سفارت آمریکا

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال یکی از اساتید دانشگاه مبنی بر اینکه در چه شرایطی ایران و آمریکا می‌توانند سفارت‌های خود را تأسیس کنند، اظهار داشت: امروز همگان چنین فکر می‌کنند که شرایط بسیار دشوار شده اما احساس من این است که شرایط آسان است و باید دولت آمریکا به ملت ایران احترام بگذارد و شرایط برابر را برای ایجاد رابطه بپذیرد و این موضوع پایه همه ارتباطات اجتماعی است. در این صورت کلیت مسأله حل خواهد شد البته برخی موضوعات فرعی نیز وجود دارد که قابل بحث و گفت‌وگو است اما ارتباطی به روابط دوجانبه ندارد و روابط و همکاری در شرایط برابر و احترام متقابل برقرار می‌شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه دوست دارید مردم چگونه از شما یاد کنند، گفت: من عضو کوچکی از جامعه بزرگ ملت ایران هستم و مانند همه مردم ایران دوست دارم که وقتی از دنیا رفتم، به نیکی از من یاد شود.

* پس از پایان ریاست جمهوری به تدریس دانشگاه خواهم پرداخت

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در پایان دوره ریاست‌جمهوری به چه کاری مشغول خواهید شد، گفت: هنوز تا پایان دوره سه سال مانده‌است که باید این مدت را برای خدمت بیشتر برای برپایی عدالت، صلح، امنیت و رفاه برای مردم ایران صرف کنیم ضمن اینکه بنده معلم دانشگاه هستم و طبیعی است وقتی دوره ریاست‌جمهوری به پایان رسید، به دانشگاه بازخواهم گشت و در هر جای دیگری که نیاز باشد به خدمت مشغول خواهم گردید.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد