سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس جویای حکمت است، باید خاندان مرا دوست بدارد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :6
کل بازدید :174905
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/1/9
10:6 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
اختلال در سامانه موشکی امریکا/ گروه نظامی اصرار دارد خرابکاری نبوده
 

 

اشکال رایانه ای موجب شد حدود 10 درصد از موشک‌های هسته ای قاره پیمای امریکا اوایل هفته از مدار خارج شود. 50 موشک از 450 موشک ای‌سی‌بی‌ام امریکا روز شنبه در پایگاه اف ای وارن نیروی هوایی این کشور که یکی از سه پایگاه موشک‌های هسته ای امریکا به شمار می رود، به مدت یک ساعت از حالت آنلاین خارج شد.

پایگاه اف ای وارن در مناطق مرکزی ایالت وایومینگ قرار دارد و دو پایگاه دیگر موشک‌های هسته ای امریکا در ایالت‌های داکوتای شمالی و مونتانا واقع شده است.

باراک اوباما رییس جمهور امریکا تازه روز سه شنبه پس از ادمیرال مایک مولن رییس ستاد مشترک ارتش امریکا و رابرت گیتس وزیر دفاع این کشور در جریان این خبر قرار گرفت.

یک مسئول نظامی امریکا در همین حال گفت این حادثه موجب پدید آمدن شرایط اضطراری شد و گروه‌های ویژه برای بررسی امنیت و ایمنی این موشک‌ها به پایگاه‌های محل استقرار آن اعزام شدند.

سی بی اس اعلام کرد این گروه احتمال خرابکاری را رد کرده است. این شبکه به نقل از یک مسئول وزارت دفاع امریکا گفت یکی از رایانه های مرکز کنترل پرتاب موشک در پایگاه وایومینگ دچار نقص فنی شد و موجب اختلال در کل سامانه شد.

به این علت که رایانه های این مرکز در هر برهه زمانی مشخص اطلاعاتی از هر موشک دریافت می کند دریافت کننده های نصب شده در موشکها در صورت دریافت سیگنال‌های غیر منظم کد خطا ارسال می کنند.

مسئولان فنی این مرکز تلاش کردند این مشکل را به سرعت برطرف کنند. با این حال، با افزایش نمایش کدهای خطا تصمیم گرفتند که پنج رایانه دارای نقص فنی در این مرکز را از مدار خارج کنند که به این ترتیب 50 موشک از مدار خارج شد.

این موشک‌ها بعدا در مدار قرار گرفتند و همه رایانه ها جز یکی از آن‌ها فعالیت عادی خود را از سرگرفتند. پیش از این نیز 12 سال پیش دو حادثه مشابه در پایگاه مینوت نیروی هوایی امریکا در نبراسکا و پایگاه مالمستروم در مونتانا روی داده بود.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد