سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آبرویت نریخته ماند تا خواهش آن را بچکاند ، پس بنگر که آن را نزد که مى‏ریزى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :30
کل بازدید :175321
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/6
9:9 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
قدیانی در دومین جشنواره علم‌پژوهان آرمان‌خواه:
بسیجیان طلایه‌دار عرصه تولید علم و اندیشه‌ هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرده اند که تنها با تفکر بسیجی نظام اسلامی به رشد و بالندگی می‌رسد، پس باید بدانیم که امروز طلیعه‌دار این جنگ‌ها و چالش‌ها در دانشگاه‌ها بسیجیان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین قدیانی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در دومین جشنواره علم‌پژوهان آرمان‌خواه و تجلیل از نخبگان تحصیلی دانشجویان بسیجی که پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: یکی از بحث‌های جدی در هر کشور مقوله‌ امنیت ملی است و برخی‌ها امنیت ملی را مترادف با قدرت ملی می‌دانند.
وی افزود: قدرت‌ ملی مرکب از چند قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، اطلاعاتی و امنتی است و هر کدام از این حوزه‌ها نمونه‌ای از قدرت ملی و در نهایت امنیت ملی در کشور است.
قدیانی با اشاره به اینکه در برخی از جوامع قدرت ملی در حوزه اقتصادی و یا امنیتی پیشرفته‌تر از سایر حوزه‌هاست، خاطرنشان کرد: آنچه امروز در جهان مطرح است این است که قدرت علمی مهمترین بخش قدرت ملی و در نهایت امنیت ملی یک کشور است.
وی با بیان اینکه ما که به دنبال جمهوری اسلامی مستقل و با اقتدار هستیم باید مولفه‌های ایجاد قدرت علمی را در کشور ایجاد کنیم، تصریح کرد: در قدرت ملی تولید علم جزء شاخص‌های اصلی است و امروز نیاز اجتماعی، سیاسی و ملی هر جامعه تولید علم در دانشگاه‌هاست.
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی " و "نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی " را سر دادیم و اکنون اگر این دو شعار را با یکدیگر تلفیق کنیم باید به "نه شرقی و نه غربی " اقدام کنیم تا تمدن اسلامی به طور مستقل در جمهوری اسلامی شکل گیرد.
وی افزود: اگر ادعای "نه شرقی و نه غربی " را در دانشگاه‌ها داریم پس نباید تنها این شعار را در تراکت‌ها بر دیوار بچسبانیم و نباید علم ما بر گرفته از غرب داشته باشیم.
قدیانی اظهار داشت: فرق میان تمدن و کشور در این است که تمدن دارای فرهنگ است که برای اجرایی شدن آن نیاز به علم بومی است و با علم غربی نمی‌توان تمدن اسلامی را در کشورمان ساری و جاری کنیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شعار "عدالت اجتماعی و استقلال " را سر داده‌ایم اما می‌خواهیم با علم غربی به جامعه خود شکل دهیم و این با پارادوکس مواجه است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مدینه فاضله را در جامعه خود ایجاد کنیم به علم بومی نیاز داریم.
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: اگر قرار باشد علوم را تقسیم‌بندی کنیم به دقیقه، تجربی و علوم‌انسانی تقسیم می‌شود.
وی افزود: در علوم‌تجربی و دقیقه هر آنچه که اختلاف ما با غرب است در جهت‌گیری‌ها است و در فرآیند به کارگیری با غرب مشکل داریم و در حوزه ریاضیات و ... مبانی ما با غرب یکی است اما جهت‌گیری‌ها با یکدیگر متفاوت است.
قدیانی تاکید کرد: در حوزه علوم‌انسانی بحث عمیق‌تر است و ما در مبنا با غرب مشکل داریم. اگر مبانی علوم‌انسانی غرب با عقل بشری و لذت خواهی است در دیدگاه علمی شیعی 4 منبع کلام وحی، سنت نبوی، اجماع و عقل مطرح است.
وی با بیان اینکه نگاه ما در حوزه اقتصاد، جامعه‌شناسی و سیاست طبیعتا با غرب متفاوت است و این تفاوت حتی در علوم دقیقه نیز موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر علوم‌انسانی را با رویکرد مبانی اسلام بنگریم ایدئولوژی پدید می‌آید که حتی علوم‌تجربی و علوم دقیقه نیز تغییر پیدا می‌کند.
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: امروز در حوزه سیاست اصطلاح نامانوسی مبنی بر این وجود دارد که "سیاست پدر و مادر ندارد " یعنی نگاهی ماکیاولی در این حوزه وجود دارد و باید پرسید که آیا در دین اسلام این‌گونه است؟ پس مکارم اخلاقی چه می‌شود؟
قدیانی در ادامه گفت: امروز انقلاب اسلامی ما نیازمند تولید علم است و این تولید علم نه تنها امنیت ملی بلکه امنیت فراملی جامعه ما را تامین می‌کند و همچنین در این خصوص برای کشورهای دنیا الگو خواهیم شد و ابتدایی‌ترین این حرکت احساس نیاز است.
وی با بیان اینکه خون‌های بسیاری از جوانان کشورمان تقدیم انقلاب اسلامی شده است پس باید تمدن اسلامی در کشورمان شکل بگیرد و برای رسیدن به این هدف باید پس از احساس به نیاز، آمادگی لازم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اکنون آمادگی و توان برای رسیدن به این هدف در دانشجویان کشورمان موجود است.
قدیانی با اشاره به اینکه ایران بیش از 400 سال است که در آستانه ترجمه کتب غربی زمین خورده و آثار غربی را ترجمه کرده است، تاکید کرد: متاسفانه پس از انقلاب اسلامی که ادعای تاسیس دانشگاه‌های اسلامی را داشته‌ایم تنها سعی کرده‌ایم اسلام را مدرنیته کنیم.
وی افزود: برای اینکه به علوم غربی غلبه پیدا کنیم باید چرایی به این علوم وارد کنیم و تاریخ علم را مطالعه کرده و باید نقاط عطف و تطور علوم غربی را ملاحظه کنیم و به این سؤال پاسخ دهیم که چطور شد کشورهای غربی که عقب مانده بودند اکنون به پیشرفت رسیدند؟
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات جدی در دانشگاه‌های کشورمان این است که نمی‌دانیم باید چگونه به سراغ تولید علم برویم.
قدیانی تصریح کرد: اگر امام‌خمینی(ره) اعتقاد داشتند که تنها با تفکر بسیجی نظام اسلامی به رشد و بالندگی می‌رسد، پس باید بدانیم که امروز طلیعه‌دار این جنگ‌ها و چالش‌ها در دانشگاه‌ها بسیجیان هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویی که در حال دریافت علم است می‌تواند به تولید علم نیز دست بزند و باید دانشجویان کشورمان با نگاه پژوهش‌گرانه به مباحث تحصیلی و تولید علم بپردازند.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد