سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از غفلت بپرهیزید که از تباهی حسّ است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :16
کل بازدید :174934
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/1/10
7:5 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
رهبر معظم انقلاب در اجتماع طلاب غیرایرانی:
جمهوری اسلامی ایران در اوج قله اقتدار سیاسی قرار دارد

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب فرمودند: زورگویان جهان امروز درباره تحریم ایران جنجال می‌کنند؛ اما این ملت 30 سال است که حربه تحریم را با ایستادگی از پای درآورده و به‌برکت بصیرت و پایداری و به فضل الهی، جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قله اقتدار سیاسی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در هفتمین روز سفر به شهر قم، در جمع هزاران نفر از طلاب و فضلای غیرایرانی، «باز تولید» معارف والای اسلام را از اهداف جمهوری اسلامی ایران خواندند و تأکید کردند: آشنایی ملت‌های مسلمان با این تعالیم نجات بخش، زمینه ساز احساس هویت، عزت، پیشرفت، آزادی و اقتدار امت اسلامی خواهد شد.
ایشان توجه به «امت اسلامی» را درس بزرگ و ماندگار امام خمینی (ره) برای ملت ایران و مسئولان نظام برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، از همان آغاز، رهایی امت اسلامی از دست استکبار را دنبال می‌کرد و به همین علت با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، همه ملت‌های مسلمان در شرق و غرب عالم احساس کردند نسیمی حیات بخش در زندگی آنها وزیدن گرفته و راهی نو آغاز شده است.
ایشان حضور طلاب و فضلای حدود 100 کشور در جامعةالمصطفای قم را زمینه ساز آشنایی ملت‌ها با معارف اسلام ناب دانستند و خاطرنشان کردند: هدف از این حضور مبارک، صدور انقلاب به معنای رایج سیاسی نیست چرا که اصولاً انقلاب، پدیده‌ای نیست که بتوان آن را با ابزارهای سیاسی، نظامی و امنیتی صادر کرد و به همین علت، نظام اسلامی از همان آغاز برداشت غلط از مفهوم صدور انقلاب را رد کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی هدف طلاب و فضلای غیرایرانی در قم را هدفی علمی و تربیتی برشمردند و خاطرنشان کردند: علم و معرفت هر جا که باشد خریدار دارد و حضور شما در این شهر مقدس، نشان دهنده قدرت علوم و معارف اسلامی در جلب دل‌های مشتاق است.
ایشان معارف اسلامی را ذاتاً جذاب خواندند و اخلاق و تواضع و محبت به مردم را بهترین روش انتقال این معارف نجات بخش به ملت‌ها دانستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری تلاش 200 ساله دستگاه‌های استعماری و استکباری برای ایجاد احساس حقارت و غفلت در ملت‌های مسلمان افزودند: انقلاب اسلامی مفاهیم تاریخ سازی همچون عزت، عدالت، ایستادگی و هویت اسلامی را در اذهان امت اسلامی زنده ساخت و نقشه‌های طولانی مستکبران را نقش برآب کرد.
رهبر انقلاب اسلامی صبر و پایداری را از تعالیم اصلی پروردگار به پیامبر مکرم اسلام خواندند و افزودند: امام بزرگوار از همان آغاز حرکت خود در سال 42، این درس سرنوشت ساز را با پایداری و ایستادگی در مقابل مشکلات، به ملت ایران آموخت به گونه‌ای که در کوران سخت‌ترین حوادث نیز، هیچ تندبادی آن اراده پولادین و عزم راسخ را تکان نداد.
ایشان، پایبندی ملت قدرشناس ایران به درس صبر و پایداری امام را عامل اصلی، خنثی شدن توطئه‌های «بی وقفه و پنهان و پیدای» دشمنان اسلام خواندند و افزودند: زورگویان جهانی، امروز درباره تحریم ایران جنجال و سر و صدا می‌کنند اما این ملت 30 سال است که حربه تحریم را با صبر و ایستادگی خود از پای درآورده و به برکت همین بصیرت و پایداری، و به فضل الهی، جمهوری اسلامی ایران، امروز در اوج قله اقتدار سیاسی خود قرار دارد.
حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای حضور طلاب ده‌ها کشور در قم را هسته اولیه جامعه بین المللی علمی ـ اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: آشنایی متقابل با فرهنگ‌های ملل مختلف، به موازات فراگیری علوم سعادت بخش اسلامی، فرصت بزرگی است که باید آن را قدر شناخت.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جوان بودن اکثر طلبه‌های غیرایرانی، معنویت، انس با پروردگار و تضرع و توسل به درگاه خداوند کریم را زمینه ساز مستحکم شدن ارتباط با خالق هستی و متنعم شدن از برکات و توفیقات لایزال الهی دانستند وافزودند: رمز تأثیر شگفت‌آور هر کلام و سخن امام راحل در میان مردم، این بود که آن قله پرشکوه عظمت و اقتدار در مقابل قدرت‌های جهانی، در برابر پروردگار مهربان خود با همه وجود، بنده‌ای متضرع و لبریز از توسل و استغاثه بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان از فعالیت‌ها و خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعةالمصطفی و دیگر دست اندرکاران این مجموعه، صمیمانه تشکر کردند.
در آغاز این دیدار رئیس جامعةالمصطفی اعلام کرد: اساتید، فضلا و طلاب حدود 100 کشور در جامعةالمصطفی مشغول تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی افزود: استادان و طلاب جامعةالمصطفی با شناخت نیازهای علمی و فرهنگی جامعه بین‌الملل، تلاش می‌کنند پاسخ‌های راهگشای اسلام را به ذهن مشتاق ملت‌ها ارائه کنند.


  
  

گونه شناسی اعتقادات سیاسی همسر میرحسین موسوی؛
چرا همدردی با منافقان!
اما خانم رهنورد از روی سادگی و نیز برای آنکه فکر می‌کند مخاطب او فاقد دانش سیاسی است همه گرایش خود را لو داده است. حالا خوب می‌شود فهمید که چرا برخی هوشمندانه می‌گویند وقت دستگیری و محاکمه سران فتنه نرسیده است. اینها باید خود را تخلیه کنند تا مردم بدانند با چه جماعتی در دهه اول انقلاب زیر یک سقف مسیر انقلاب را طی می کردند.
  

کاظمر انبارلویی در سرمقاله امروز روزنامه رسالت نوشت:
مصاحبه سایت ضد انقلابی خودنویس با خانم زهرا رهنورد به لحاظ گونه شناسی اعتقادات سیاسی همسر میرحسین موسوی اهمیت دارد. این مصاحبه که توسط یک ضد انقلاب فراری صورت گرفته نوعی رونمایی از تفکر سیاسی وی در سال‌های آغازین انقلاب نسبت به منافقین و شرارت‌های خونین آنها در دهه 60 است. مصاحبه خانم رهنورد روی سایت کلمه که ارگان میرحسین موسوی است آمده و تمام سایت‌های ضد انقلابی هم با آب و تاب آن را نقل کرده‌اند.

خبرنگار از وی می‌پرسد، "بسیاری (دوران طلایی امام) را جور دیگری می‌بینند بسیاری آرمان‌های "امام" را بر نمی‌تابند به نظر شما تاکید زیاد بر همین چیزها عامل تفرقه نیست؟"
خانم رهنورد در پاسخ می‌گوید: "به عنوان یک روشنفکر منتقد که سر در چاه دانشگاه کرده و ناله‌های خود را در آنجا ضبط کرده، یادمان باشد در تفکر و باورهایمان چهارده معصوم داریم و نه بیشتر. پس هیچ فردی را نباید مطلق کرد اصلا چرا بر اصول و ارزش‌های آزادیخواهانه و دموکراتیک توافق نکنیم؟

وی با اشاره به تجربیات 30 ساله خود در انقلاب می‌افزاید: " امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که شکوه وحدت رنگین کمان ملت، شهر فرنگ نیست اما از همه رنگ است. چراحق نمی‌دهید در این هفت رنگ یا رنگارنگی، موسوی مذهبی دوستدار امام خمینی هم صادقانه رنگ خودش را داشته باشد. او که گفته است من در کنار شما هستم در این رنگین کمان از ارزشی‌ترین مذهبی‌ها تا باورها و نگرش‌های دیگر حضور دارند. آزادی و دموکراسی، رنگ بی‌رنگی‌هاست."

خبرنگار ضد انقلاب سایت خودنویس که میزان اعتقاد وی را نسبت به امام(ره) اندازه‌گیری می‌کند در سئوال بعدی نظر وی را در مورد منافقین هم استمزاج می‌کند. از خانم رهنورد می‌پرسد: "چرا سخن گفتن از وقایع دهه 60 سخت است آیا می‌توان یک گروه را به این راحتی در تابستان سال 67 سر به نیست کرد آیا سکوت و حتی توجیه به معنی قبول داشتنش نیست؟"
رهنورد در پاسخ می‌گوید: "جنایات و عملیات تروریستی آن گروه کذایی بر کسی پوشیده نیست. اما انتقام جویی طرف مقابل هم خطای بزرگی بوده است و هیچ کج روی قابل قبول یا اغماض نیست. اما به طوری که بارها گفته شده از این جنایت نه آقای خامنه‌ای و نه آقای موسوی هیچ یک اطلاعی نداشته‌اند و در حوزه وظایف‌شان هم نبوده است. البته سکوت و توجیهی هم در کار نیست و آن اقدامات خارج از چارچوب‌های حقوقی و ملاحظات اخلاقی بوده که بارها در نشست‌ها و در پاسخ به سئوال کنندگان درباره آن، تقبیح شده است، آن اتفاق لکه‌های سیاهی است که به آب زمزم و کوثر، سفید نتوان کرد."

اگر خانم رهنورد قبول دارند که منافقین مرتکب جنایت شده‌اند و عملیات تروریستی داشته‌اند بنابراین نباید به جانی و تروریست جایزه داد بلکه باید جانیان به مجازات برسند. حال که به مجازات رسیده‌اند چرا از مجازات منافقین در سال 67 به عنوان "لکه سیاه" و "جنایت یاد" می‌کنند. منافقین در سال 67 پس از پذیرش قطعنامه با همراهی ارتش بعث از طریق قصر شیرین با تجاوز به خاک ایران، شهرها و روستاهای سر راه را ویران کردند و جنایات بی‌شماری را مرتکب شدند آنها در تنگه مرصاد پشت دروازه کرمانشاه با مقاومت رزمندگان اسلام روبه‌رو شدند و شماری از آنها به هلاکت رسیدند و با خفت وخواری به خاک عراق برگشتند.
منافقان در زندان با شنیدن این خبر دست به شورش زدند و می‌خواستند پایان جمهوری اسلامی را جشن بگیرند دست عدالت و قضا گلوی آنها را فشرد و به عزا نشستند.
چرا برخی پس از 22 سال با آنها اظهار همدردی و همنوایی می‌کنند. خانم رهنورد اگر چنین همدردی با منافقان دارند چرا آن روز لب به اعتراض نگشودند و به رئیس قوه قضائیه آیت‌الله موسوی اردبیلی حتی گله‌ای نکردند.

اعتراض و گله او اکنون متوجه کیست؟
خبرنگار ضد انقلاب سایت خودنویس که از این پاسخ به شعف می‌رسد در سئوال بعدی شفاف‌تر از وی سئوال می‌کند، "خانم رهنورد آیا هیچ‌گاه به "خاوران" رفته‌اید تا به خانواده‌های کشته شدگان سال‌های 60 و خانواده‌های اقلیت‌های مذهبی که عزیزی را در آنجا به خاک دارند تسلیت بگویید؟ اگر نه فکر می‌کنید کی چنین کنید تا فاصله‌ها کمتر و کمتر شود؟"
طمع خبرنگار و اشتیاق او در تخلیه تفکر سیاسی خانم رهنورد اعجاب‌آور است حتی مجازات منافقین را در سال 60 با آن همه جنایات بر نمی‌تابد و معتقد است خانم رهنورد باید با خانواده‌های آنها هم با حضور بر سر قبر آنها همدردی و ادای احترام کند تا فاصله جنبش سبز با منافقین کمتر شود!!

آیت‌الله خامنه‌ای در 6 تیر سال 60 در عملیات تروریستی منافقین مجروح شدند یک روز بعد آیت‌الله بهشتی به همراه 72 تن از رهبران جمهوری اسلامی در یک بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند دو ماه بعد رئیس‌جمهور و نخست وزیر جمهوری اسلامی به همراه چند تن در محل نخست وزیری آماج حملات تروریستی قرار گرفتند. شهدای محراب در چهار گوشه کشور که به عنوان رکن اخلاق، عرفان، فقه و مجسمه تقوا بودند در محراب عبادت به خاک و خون کشیده شدند. هزاران نفر از مردم بی‌گناه در جای جای میهن اسلامی توسط منافقین قتل عام شدند. طبیعی است در هر منطق حقوقی جانیان و قاتلان این حوادث باید مجازات می‌شدند. اما خبرنگار سایت ضد انقلابی خودنویس از خانم رهنورد همسر نخست وزیر سال‌های دفاع مقدس می‌خواهد با خانواده‌های معدومین تماس بگیرد، با آنها همدردی کند و تسلیت بگوید!!
حتی وی اصرار دارد او نسبت به خانواده‌های معدومین گروهک حزب دموکرات و کومله و... همدردی کند و این نکته رادر قالب واژه "خانواده‌های اقلیت‌های مذهبی" در سئوال می‌گنجاند و از معدومین به عنوان "عزیز" یاد می‌کند.

فکر می‌کنید خانم رهنورد چه پاسخی می‌دهد! جالب اینجاست که مصاحبه خانم رهنورد به صورت زنده نبوده است اول سئوالات را به صورت مکتوب گرفته و مطابق آنچه که در ابتدای مصاحبه آمده است بعد از دو ماه پاسخ داده است!
وی در پاسخ به سئوال یاد شده تصریح می‌کند:
"آقا شما چه فکر می‌کنید؟ کاش ایران بودید و در جریان محیط پلیسی و خفقان قرار می‌گرفتید! فکر می‌کنید من روی صندلی تابدار با لیوان آب میوه‌ای در دست، پا روی پا انداخته‌ام و دارم کتاب‌های هری پاتر می‌خوانم یا حسین کرد شبستری را حفظ می‌کنم. فکر می‌کنید شما در سپهر آزادیخواهان و ما همپالکی بی‌خیالان و یا در کنار جنایتکاران هستیم؟ حاشا و کلا که چنین نیست همه ما یک خانواده‌ایم. زندانی داده، دردمند و مصیبت دیده و شناخته و شکنجه شده و هزینه داده. در گورستان به سوگ نشسته و در مرگ و شهادت جوانان و عزیزان‌مان داغدار و سیه‌پوش. شما هم سری به ایران بزنید و در جریان مصائب ما قرار بگیرید تا جنبش سبز را تنها نگذارید."
این پاسخ نشان می‌دهد اگر خانم رهنورد بر سر قبر منافقین معدوم سال‌های 60 حاضر نمی‌شود به خاطر محیط پلیسی بوده است. این محیط پلیسی از زمانی که شوهرش نخست وزیر دفاع مقدس بوده تاکنون ادامه داشته است!

همچنین این پاسخ نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر بویژه در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری "محیط پلیسی و خفقان" از بین رفته و ایشان به همراه شوهرش یک جنبش سبز راه انداخته‌اند و توانسته‌اند از هر رنگی به جز آنها که رنگ انقلاب دارند را همراه خود کنند و به جنگ محیط پلیسی و خفقان وقایع دهه 60 بروند.
او حتی از خبرنگار منافق سایت خودنویس دعوت می‌کند او را تنها نگذارد بیاید به ایران در جریان مصائب قرار گیرد و ببیند وی و همسرش روی صندلی تابدار ننشسته‌اند بلکه مشغول یک نبرد بی‌امان با نظام و انقلاب هستند. واقعا انسان تاسف می‌خورد از خانمی که خود را استاد دانشگاه و همسر نخست وزیر سال‌های دفاع مقدس می‌داند دو ماه پیش چهار تا سئوال را گرفته فکر کرده، بعد این مطالب را در همدردی و همراهی با گروهک رسوای منافقین و جنایات بی‌شمار آنها در دهه 60 نوشته است.

جریان اصیل انقلاب و دستگاه‌های امنیتی کشور باید خیلی زحمت بکشند تا سرنخ‌های ارتباطی و همدردی و همزبانی فرقه سبز را با منافقین کوردل افشاء کنند و اثبات کنند اینها در همان مسیر سرنگونی نظام که گروهک نفاق در اوایل انقلاب طراحی کرده بود حرکت می‌کنند.
اما خانم رهنورد از روی سادگی و نیز برای آنکه فکر می‌کند مخاطب او فاقد دانش سیاسی است همه گرایش خود را لو داده است. حالا خوب می‌شود فهمید که چرا برخی هوشمندانه می‌گویند وقت دستگیری و محاکمه سران فتنه نرسیده است. اینها باید خود را تخلیه کنند تا مردم بدانند با چه جماعتی در دهه اول انقلاب زیر یک سقف مسیر انقلاب را طی می کردند.


  
  

بسیاری از توریست ها و حتی زنان سیاسی دیپلمات، وقتی به ایران سفر می کنند، تلاش می کنند قوانین و فرهنگ ایرانی را رعایت کنند و با حجاب ظاهر شوند.
به گزارش جهان، خانم انوشه انصاری که به عنوان یک ایرانی در حوزه فضانوردی افتخار آفرین هم بوده است، با یک روزنامه داخلی مصاحبه کرده است و بدون کمترین توجهی به فرهنگ و قوانین ایرانی و کاملا بی حجاب در این مصاحبه حاضر شده است.
البته جای گلایه اصلی از مسئولین این روزنامه است که بدون هرگونه ابائی از نظارت وزارت ارشاد، عکس این خانم را به صورت درشت در صفحه اول خود منتشر کرده اند.
جای تعجب است که مسئولین ارشاد و ناظر به کمترین بهانه ای به رسانه ها تذکر می دهند اما چشمشان این قبیل شیرین کاری ها را نمی گیرد.


  
  
خواهر زن نخست‌وزیر اسبق انگلیس پس از تجربه یک سفر مقدس در ایران به دین اسلام گروید.
به گزارش جهان و به نقل از فارس  روزنامه انگلیسی "دیلی‌میل " نوشت:  "لورن بوث "، 43 ساله، خواهرزن "تونی بلر " گوینده رادیو و تلویزیون، 6 هفته پیش پس از سفر به حرم مقدس "فاطمه معصومه " (س) در شهر مقدس قم به دین اسلام گروید.

وی به رسانه‌ها اعلام کرد که هم‌اکنون حجاب دارد و روزانه 5 مرتبه نماز برپا می‌دارد و هر زمان که بتواند از مسجد محلی خود دیدار می‌کند.
بوث به روزنامه دیلی میل در خصوص سفر خود به شهر مقدس قم گفت: سه‌شنبه بعدازظهر بود و من نشسته بودم که احساس کردم یک مورفین معنوی به من تزریق شده است و احساس سعادت و شادی می‌کنم.
وی ادامه داد که زمانی که به انگلیس بازگشت خیلی سریع به دین اسلام گروید.

بوث گفت: من دیگر گوشت خوک نمی‌خورم و هر روز قرآن می‌خوانم و اکنون 60 صفحه قرآن قرائت کرده‌ام. 45 روز است که دیگر مشروبات الکلی مصرف نمی‌کنم که این بیشترین زمانی‌ است که در 25 سال اخیر من به مشروبات الکلی روی نکرده‌ام. مسئله عجیب از زمانی که تصمیم گرفتم به دین اسلام تغییر دین دهم این است که من به هیچ عنوان هیچ تمایلی برای لمس الکل هم ندارم و این در حالی است که من فردی بودم که میل شدیدی به آن داشتم و در پایان هر روز یک شیشه یا دو شیشه االکل مصرف می کردم.

وی در خصوص احتمال پوشیدن برقع گفت: چه کسی می‌داند که این سفر معنوی مرا به کجا می‌برد.

بر اساس این گزارش، قبل از آنکه بوث به ایران سفر کند تا حدودی با اسلام موافق بود و بسیاری از وقت خود را در خصوص موضوع فلسطین صرف می‌کرد.

بوث تأکید کرد: من همیشه از قدرت و تسلی که اسلام به انسانها می‌داد شگفت‌زده می‌شدم.

وی گفت که امیدوار است گرایش وی به اسلام بر طرز برخورد "تونی بلر " و نگرش وی به اسلام تأثیر گذارد.

  
  
احمدی مقدم: رفت‌وآمد نیروهای رسانه‌ای فتنه‌گران به خارج با هماهنگی خاتمی بود
خاتمی که از هر فرصتی برای اثبات اینکه وی همکاری برای براندازی نظام با موسوی و بقیه اصلاحطلبان فعال در فتنه نداشته، استفاده می کند، هر بار با دم خروسی مواجه می شود که باعث بی اعتبار شدن قسم حضرت عباسش می شود.
  

سحرنیوز؛ خاتمی که از هر فرصتی برای اثبات اینکه وی همکاری برای براندازی نظام با موسوی و بقیه اصلاحطلبان فعال در فتنه نداشته، استفاده می کند، هر بار با دم خروسی مواجه می شود که باعث بی اعتبار شدن قسم حضرت عباسش می شود. اما معلوم نیست که خاتمی تا کی اصرار به قسم خوردن دارد. البته حکایت خاتمی مانند بقیه فتنه گران است که هرچه مشتشان وا می شود و مدعایشان پوچ می شود یک حرف دیگر علم می کنند.

یک سال بیشتر از انتخابات 88 گذشته و آنها هنوز هم این روال را دنبال می کنند و فرصت می سوزانند. و سعی در بازسازی خود -هرچند ناچیز -در اذهان مردم دارند ولی با تدبیر نظام و دستگاه قضا برای باز شدن پرونده های فتنه جویان و کنار رفتن نقاب تظاهر به سوپر انقلابی بودن، نظام را پالایش کنند و امید است که این مسئله تبدیل به یک روند در نظام برای جولان ندادن به افراد متظاهر و طمعکار شود که حضورشان در دستگاه های دولتی به مانند رخنه یک جاسوس در نظام، خطرناک است. جلوگیری از رخنه متظاهرین و برخورد قاطع با این قبیل افراد، باعث شد امام(ره) در بند آخر وصیت نامه خود از افرادی بنویسد که به واسطه سالوس و اسلام نمایى خود، حتی در نظر امام هم خوب خود را نمایاندند. و امام نسبت به خطر آنها تذکر دهد و اینها می توانند در هر جبهه ای باشند.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، به نقل از روابط عمومی جامعه وعاظ سردار احمدی مقدم شب گذشته در نشست هفتگی جامعه وعاظ تهران حضور یافت.

فرمانده نیروی انتظامی در این نشست با اشاره به موضوع امنیت اخلاقی در جامعه اظهارداشت: امنیت اخلاقی در حقیقت آیین‌نامه باورها و اعتقادات جامعه است.

وی گفت: آتش فتنه در بعد از انتخابات بروز و ظهور کرد،‌ امٌا مقدمات و زمینه‌سازی‌های آن قبل از آن صورت گرفته بود که نیروی انتظامی با تشخیص به موقع و عکس‌العمل‌های مناسب نسبت به کنترل و دفع بسیاری از توطئه‌ها اقدام کرد.

*گشت ارشاد، بهانه‌ای برای لشگرکشی خیابانی فتنه‌گران بود

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در ادامه بیان داشت: گشت ارشاد، برای جریان فتنه بهانه‌ای برای لشگرکشی خیابانی و ایجاد فتنه و آشوب بود تا اهداف خود را از طریق آن پی‌گیری کنند.

احمدی‌مقدم در خصوص نیروهای رسانه‌ای فتنه‌گران تصریح کرد: زمانی که آنها برای کمک به رسانه‌های ضدانقلاب از جمله BBC به خارج از کشور می‌رفتند در جلسه خداحافظی با سیدمحمد خاتمی دیدار کرده و تصمیم خود را برای خروج از ایران به اطلاع وی رساندند.

وی در همین زمینه ادامه داد: خاتمی ضمن استقبال از این موضوع از آنها خواست تا با وی در تماس باشند.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست گفت: دیدگاه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به دسته‌بندی فتنه‌گران کاملا دقیق و اثرگذار بود، ایشان نسبت به برخورد مسئولان نظام آنها را از افراط و تفریط بر حذر داشتند و برای هر لایه از فتنه‌گران تصمیم مقتضی و خاصٌی در نظر گرفته شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را نسبت به «طرح عفاف و حجاب» موظف به هماهنگی با دولت فرمودند که ما با وزارت کشور جلسات هماهنگی متعددی در این خصوص برگزار نموده‌ایم.

احمدی‌مقدم، افزود: در بسیاری از تیم‌های مستقر یک عضو روانشناس حضور دارد، که نسبت به پی‌گیری خطای انجام گرفته با فرد خاطی و خانواده وی مشاوره روانشناسی صورت می‌گیرد.

*ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است و آمریکایی‌ها در این دوره مامور خزانه‌داری کل خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آنها را تحت فشار قرار دهند.

احمدی‌مقدم در ادامه جمع‌آوری ارز در چند روز گذشته را توطئه دشمن توصیف کرد و افزود: دشمن با جمع‌آوری ارز از بازار داخلی می‌خواست به سیستم اقتصادی ضربه وارد کند، لیکن همین مسئله باعث شد نقدینگی از بازار جمع‌آوری شود؛ کشور نسبت به عرضه ارز هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

وی در خاتمه از بذل محبت رئیس جمهوری نسبت به بهبود دریافتی پرسنل نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: این کار رئیس جمهور آثار مثبتی در معیشت پرسنل و اعضای نیروی انتظامی داشته است.

در این نشست حجت‌الاسلام جعفر شجونی دبیرکل جامعه وعاظ تهران ضمن خیرمقدم به سردار احمدی‌مقدم شهادت جمعی از پاسداران نیروی انتظامی و مردم بی‌گناه سنندج را به ایشان تبریک و تسیلت گفت و از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در هفته نیروی انتظامی قدردانی کرد.


  
  
نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 89 فردا اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فردا اعلام می‌شود.


حسین توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان این‌که نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فردا اعلام می‌شود، افزود: در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هزار و 400 نفر پذیرش می‌شوند.

وی با بیان این‌که نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود، گفت: شروع کلاس‌های اکثر دانشجویان پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از بهمن است.


89/8/2::: 6:41 ع
نظر()
  
  
حرکت عظیم «بسیج» در فتنه 88 با پرچم «بصیرت» در صراط حق باقی ماند

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب تأکید فرمودند: در فتنه سال 88 خیلی‌ها اشتباه کردند و از این جمع، بسیاری هم بعد از مدتی اشتباه خود را تصحیح کردند؛ اما حرکت عظیم «بسیج» با حفظ پرچم بصیرت، مسیر را اشتباه نکرد و توانست در صراط حق بماند.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع پرشور هزاران نفر از بسیجیان استان قم در شبستان امام خمینی (ره) ضمن تبیین ابعاد مختلف بسیج و مؤلفه‌های تشکیل دهنده آن، سه عنصر بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را شاخص حرکت بسیج خواندند و تأکید کردند: تبلیغات گسترده دشمنان برای وارونه جلوه دادن پیشرفتهای خیره کننده ایران اسلامی، نشانگر جا ماندن آنان از حرکت عظیم و پرشتاب ملت و مسئولان است و برخلاف خواسته دشمنان، این حرکت توقف ناپذیر، و آینده ملت ایران روشن و همراه با پیشرفتهای روزافزون خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار جمع پرشور، مؤمن، صادق و بابصیرت بسیجیان در سراسر کشور به‎ویژه قم را دلیلی مستحکم و منطقی برای پویایی و پیشرفت ملت ایران و آسیب ناپذیر بودن در مقابل توطئه های پیچیده دانستند و افزودند: بسیج یکی از آیات قدرت الهی است که تفکر پیدایش آن به دست بنده صالح و شخصیت بی‎نظیر تاریخ معاصر ما، امام خمینی(ره) پردازش شد و سپس به مرحله عمل رسید و بعد از گذشت سی سال، این شجره طیبه پربارتر از گذشته برای انقلاب و ملت ایران ثمر می دهد.

ایشان افزودند: امام بزرگوار(ره) با بصیرت نافذ خود، دست قدرت الهی را همواره می دید و با همین نگاه به مردم اعتماد کرد و مردم هم به صحنه آمدند و آن اتفاق بزرگ و باور نکردنی تاریخ یعنی پیروزی انقلاب اسلامی روی داد.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین حقیقت و ماهیت بسیج خاطرنشان کردند: تفکر تشکیل بسیج از جانب امام خمینی(ره) در واقع ادامه همان نگاه بابصیرت، و اعتماد به مردم و جوانان بود که نسل جوان و بسیجی امروز میوه های شیرین آن درخت طیب و طاهری هستند که امام(ره) با دست خود غرس کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای ایمان، عمل و جهاد را مؤلفه های تشکیل دهنده بسیج برشمردند و افزودند: عرصه های مجاهدت بسیج وسیع و فراگیر است و از میدان علم، سیاست و اجتماع تا عرصه بین المللی ادامه دارد.

ایشان با یادآوری امتحانهای مختلف بسیج در سی سال گذشته، از جمله نقش تعیین کننده و مبتکرانه بسیج در دوران دفاع مقدس تأکید کردند: حرکت و رشد بسیج در ابعاد کمی و کیفی همواره رو به جلو بوده و بسیج توانسته است در مقابل وسوسه ها ایستادگی کند.

رهبر انقلاب اسلامی سه عنصر بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را شاخص حرکت بسیج خواندند و افزودند: یکی از موفقیت های بسیج، افزایش توانایی و بصیرت خود در مقابل پیچیده شدن توطئه های دشمنان است که قضایای فتنه سال 88 مؤید این موضوع است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: در فتنه سال 88 خیلی‎ها اشتباه کردند و از این جمع، بسیاری هم بعد از مدتی اشتباه خود را تصحیح کردند اما حرکت عظیم بسیج با حفظ پرچم بصیرت، مسیر را اشتباه نکرد و توانست در صراط حق بماند.

ایشان با تأکید بر اینکه شاخص تشخیص حق، چهره‎ها نیستند افزودند: برخی اوقات، چهره های موجه نیز مسیر را به اشتباه می روند بنابراین باید با بصیرت، حق و باطل را تشخیص داد و نه با چهره‎ها و اشخاص.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امام(ره) می فرمود: "اگر من از اسلام جدا شوم، مردم از من روی‎گردان خواهند شد "، پس ملاک تشخیص حق، اسلام است و باید با بصیرت، نقشه دشمن را متوجه شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین اخلاص به عنوان دومین عامل مؤثر در حرکت بسیج تأکید کردند: اخلاص به معنای حرکت با انگیزه الهی و تأثیرناپذیری از انگیزه های شخصی، گروهی، فامیلی و رودربایستی های رفاقتی است.

ایشان عمل بهنگام و به اندازه را نیز بسیار مهم دانستند و خاطرنشان کردند: دوری از افراط و تفریط در عمل یکی از ضروریات حرکت بسیج است زیرا به همان اندازه که عمل نکردن مضر است، عمل افراط آمیز هم ضرر دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نباید ذره‎ای از شور انقلابی جوانان بسیجی کاسته شود، افزودند: این شور انقلابی باید هر روز افزایش یابد اما باید مراقب بود که در جای خود استفاده شود.

حضرت آیت الله خامنه ای بسیجیان را به مجاهدت بیش از پیش با نفس و جهاد اکبر توصیه کردند و درخصوص چگونگی تحلیل و درک صحیح قضایا افزودند: یکی از راههای فهم درست قضایا این است که ببینیم دشمن، چه برنامه و دستور کاری را دنبال می کند.

ایشان خاطرنشان کردند: امروز یکی از خطوط اصلی برنامه کاری دشمن در چارچوب جنگ نرم، وارونه جلوه دادن واقعیات کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده دشمن برای دگرگون نشان دادن صحنه واقعی ایران اسلامی، اظهار داشتند: این موضوع نشان دهنده ضعف دشمن و کم آوردن او در مقابل حرکت عظیم و پرشتاب ملت و مسئولان در مسیر پیشرفت و موفقیت های گوناگون است.

حضرت آیت الله خامنه ای به تبلیغات دشمن درخصوص موضوعات و شرایط اقتصادی کشور اشاره کردند و افزودند: در این تبلیغات تلاش می شود تا فضای اقتصادی کشور، مأیوس کننده و رو به بن‎بست جلوه داده شود در حالی که واقعیت به‎خلاف آن است.

ایشان با اشاره به تکرار تبلیغات دشمن از جانب عده ای در داخل افزودند: برخی افرادی که در فتنه سال گذشته امتحان خود را دادند، قبل از برگزاری انتخابات، سخن از سالی سخت و تاریک از نظر اقتصادی برای مردم سر می دادند، در حالی که همه دیدند، سال 88 چنین سالی نبود.

رهبر انقلاب اسلامی تبلیغات برای وارونه جلوه دادن واقعیات نظام اسلامی را شیوه سی ساله دشمن خواندند و اضافه کردند: البته این تبلیغات در سالهای اخیر بیشتر شده است زیرا مسئولان و دولت شعارهای انقلاب را پررنگ‎تر و جدی‎تر مطرح می کنند و خط امام(ره) و انقلاب اسلامی و کار برای مردم بسیار برجسته است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در سال‌های اخیر مسئولان از جنس مردم هستند ومردم نیز همین احساس را دارند و این موضوع برای مخالفان نظام اسلامی خوشایند نیست.

ایشان درخصوص سیاست خارجی نیز خاطرنشان کردند: در تبلیغات مخالفان نظام اسلامی و سخنان برخی اصحاب فتنه گفته می شد، ایران در دنیا ذلیل و بی‎آبرو شده است در حالی که امروز آبروی جمهوری اسلامی ایران در میان ملتهای دنیا نه‎تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم یافته است.

رهبر انقلاب اسلامی، استقبال بی‌نظیر مردم لبنان از رئیس جمهوری اسلامی ایران را نمونه‌ای از این واقعیت برشمردند و تأکید فرمودند: این استقبال پرشکوه برای رئیس جمهور هیچ کشوری در هیچ جای دنیا اتفاق نخواهد افتاد و موضوع سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان و استقبالی که انجام شد، نباید دست کم گرفته شود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: امروز اگر مسئولان برجسته نظام اسلامی به هر کشور اسلامی بروند و فضا برای مردم باز گذاشته شود، همانند استقبال مردم لبنان، روی خواهد داد.

ایشان این قضایا را عظمت و افتخار ملت ایران خواندند و افزودند: اگر دولت، دولتی منقطع از مردم بود و میلیونها جوان باانگیزه از آن حمایت نمی کردند، قطعاً چنین اتفاقی در لبنان روی نمی داد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به تبلیغات مخالفان نظام درخصوص بسیج اشاره و خاطرنشان کردند: دشمن در برهه‌ای، تبلیغات جهانی خود را بر بسیج متمرکز و بسیج را بمباران تبلیغاتی کرد تا آن را از چشم مردم بیندازد اما بسیج به یک هویت درخشنده و مظهر عزم و اراده، تبدیل شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه آینده ملت ایران و امت اسلامی بهتر و درخشان‎تر خواهد بود، افزودند: فاصله پیشرفت ملت ایران با وضعیت کنونی قطعاً بیشتر از فاصله ای خواهد بود که امروز ملت ایران با سی سال پیش دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: حرکت توقف ناپذیر ملت ایران درخط اسلام و قرآن، آینده ای تابناک و پیشرفته را برای ایران اسلامی نوید می دهد و این موضوع بر دنیای اسلام و بیداری بیشتر ملتهای مسلمان تأثیرگذار خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حامد عبداللهی و خانم احسانی دو بسیجی نخبه استان قم در سخنانی با اشاره به جنگ نرم دشمن در ابعاد مختلف بر لزوم میدان دادن به جوانان خوش‎فکر و انقلابی تأکید کردند و خواستار به‎کارگیری بسیجیان نخبه در سطوح مختلف علمی و اجرایی و استفاده از توانایی‎ها و دیدگاه‎های آنان در برنامه‎های کشور شدند.

سردار سرتیپ ابراهیم جباری فرمانده سپاه علیّ‎بن ابی‎طالب قم نیز در این دیدار در سخنانی بصیرت را ویژگی بارز بسیجیان به‎ویژه بسیجیان استان قم دانست و گفت: جوانان بسیجی با تجربه اندوزی از شرایط سخت گذشته و توطئه های پیچیده دشمنان، توان خود را برای حضور در عرصه‌های پیچیده‏تر جنگ نرم افزایش داده اند و همواره آماده عمل به تکلیف در زمان مقتضی هستند.


  
  
<      1   2   3   4      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد