سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :16
کل بازدید :175198
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/1/31
1:51 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
آلمان: 140 سال معامله با ایران را با هیچ متاعی عوض نمی‌کنیم

اگرچه غرب قصد دارد با ابزار تحریم، مشکلات تجاری برای ایران با دیگر کشورها ایجاد کند اما تجارت ایران با بزرگ‌ترین کشور اقتصادی اروپا یعنی آلمان در حال توسعه است.

به گزارش رجانیوز، براساس اخبار منتشر شده از اتاق بازرگانی ایران و آلمان در هامبورگ در چهار ماه اول سال 2010، تجارت ایران با آلمان 20 درصد افزایش یافته است و به رقم 1،8 میلیارد دلار رسیده است که با نرخ رشدی نزدیک به 20 درصد نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

"مایکل توکیوس" یکی از مسئولین بازرگانی می گوید که ایران و آلمان 140 سال قدمت مبادلات تجاری دارند و محدوده تجارت‌های باسابقه و قدمت دار به زمان کنونی نیز برنمی‌گردد.

اگرچه برخی از کمپانی‌های غربی در طی سال‌های گذشته سعی کرده اند که از بازار ایران خارج شوند اما کمپانی‌های آلمانی روابط خود را با ایران افزایش داده اند و یک بازار مناسب برای ماشین آلات ساخت آلمان است.

دولت آلمان در صحنه سیاسی و منطقه ای خود معاملات تجاری با ایران را در نظر دارد و یک نگاه توام با ترس و نگرانی دارد که اگر مبادلات تجاری خود با ایران را قطع کند، نسل بعدی آن‌ها بازار ایران را از دست خواهند داد و کشورهای مالزی و کره جنوبی و چین به‌راحتی جای آلمان در بازار ایران را خواهند گرفت.

"والتر پوش" متخصص در امور ایران از انستیتو بین المللی امور امنیتی در برلین می گوید برای هر قراردادی که اروپایی‌ها در بازار ایران از دست می دهند، یک کشور آسیایی جای آن را می گیرد و ما این ظرفیت را نداریم که بتوانیم به سرعت دوباره بازار را از آن خودمان کنیم.

اگرچه سیاستمداران امریکایی خواهان قطع همکاری‌های تجاری با ایران در بین کشورهای اروپایی هستند اما سیاستمداران بلندپایه آلمانی به هیچ وجه قصد کاهش مبادلات تجاری با ایران را ندارند. در سال گذشته میلادی، آلمان 4،5 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرد و واردات آلمان از ایران 600 میلیون دلار بوده است.

کارشناسان آلمانی می گویند که کمپانی‌های بزرگ آلمانی مانند زیمنس یا دایملر تحت فشار سیاسی قرار دارند که ارتباطات تجاری خود با ایران را قطع کنند اما آن‌ها از طریق کمپانی‌های کوچک‌تر خود و یا از طریق پیمانکاران و ارسال کنندگان تجهییزات دیگر معاملات با ایران را انجام می دهند.

کمپانی‌های بزرگ دیگر آلمانی مانند کمپانی داروسازی "بایر" ایالت مونیخ آلمان به فروش محصولات خود به ایران از تجهیزات فشار خون گرفته تا فوم برای ساخت تشک ادامه می دهند.

آقای "گونتر فورنیک" سخنگوی یکی از کمپانی‌های تجاری می گوید محصولات ما هر روز مورد استفاده مردم ایران قرار می گیرند.

در همین حال، برخی بازرگانان آلمانی اعتقاد دارند که آلمان و اروپا می توانند با برقراری ارتباط تجاری و امتیاز دادن به ایران، خواهان این موضوع باشند که ایران فعالیت‌های گذشته خود در مورد برنامه های هسته ایش را آشکار سازد و همچنین فعالیت‌های حساس هسته ای خود را در بخش‌هایی به حالت تعلیق درآورد که با این عمل بتواند گمان ناروای کشورهای غربی نسبت به برنامه هسته ای خود را از بین ببرد.
 


89/4/23::: 12:18 ع
نظر()
  
  

 موسوی:دنباله رو شهدای کربلائیم!

میرحسین موسوی که سال گذشته هتاکان به امام حسین و روز عاشورا را انسان های خداجو خوانده بود دیروز در اظهاراتی متفاوت و گمراه کننده گفت:شعار جنبش سبز ادامه دهنده راه امام حسین و حضرت عباس است.

به گزارش جهان، وی بدون اشاره به اینکه چطور ممکن است آمریکا و رژیم صهیونیستی و شبکه های ضد انقلاب از جنبشی که راه ائمه را دنبال می کند حمایت کنند اظهار داشت:این ایستادگی‌ها سختی‌هایی دارد، اما بدانیم که وعده قرآن است که ان مع العسر یسری، با سختی گشایش است و ما این گشایش را در جامعه خود و در حوزه عمومی امروز ملاحظه می کنیم. علی رغم تحمل سختی‌ها، زندان‌ها، کشتارها، فشارها و کهریزک‌ها امروز نشاطی در میان ملت به ویژه جوانان برای میل به جامعه‌ای عادلانه و فارغ از ظلم و جور دیده می‌شود 


میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که «دروغ و ظلم و قانون‌ستیزی مشروعیت نظام را ذوب می‌کند» و «ظلم باقی ماندنی نیست»، هدف از جنبش سبز را حاکمیت آرای مردم برشمرد.


  
  
مهمان‌پرست:
شهرام امیری عازم ایران شد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از خروج شهرام امیری از خاک آمریکا خبر داد و گفت که وی به ایران باز می‌گردد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اعلام این مطلب افزود: با تلاش‌های انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و همکاری موثر سفارت پاکستان در واشنگتن لحظاتی پیش شهرام امیری با بدرقه رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، خاک آمریکا را از طریق کشور ثالث به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترک کرد.
مهمان‌پرست همچنین از گفتگوی تلفنی شب گذشته کمالوندی معاون آمریکای وزارت امور خارجه با شهرام امیری خبر داد که طی آن ضمن حصول اطمینان از سلامت و آرامش روحی وی خصوصا پس از حضور در دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن بر هر گونه تلاش کشورمان برای بازگرداندن وی به میهن اسلامی و آغوش خانواده تأکید شده بود.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین تأکید کرد که این وزارتخانه همچنان پیگیری‌های خود را در رابطه با مسئولیت‌های دولت آمریکا در ربایش امیری از طریق کانال‌های مختلف حقوقی و دیپلماتیک ادامه خواهد داد.


  
  

   میرحسین موسوی : فعالیتهای جنبش سبز را به عرصه فرهنگ هم می کشانیم

روزنامه کیهان نوشت:

اخیراً و پس از دیدارهای متعدد میرحسین موسوی با چهره های تاثیرگذار جریان اصلاحات تغییر ادبیات جریان فتنه از ادبیات صرفاً سیاسی به ادبیات فرهنگی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.
بنابراین گزارش، موسوی در یکی از این دیدارها با اشاره به سوابق فرهنگی-هنری خودش گفت: «اصولا من خودم و همسرم آدم های فرهنگی هستیم. باید گفتمان جنبش را هم به سمت فرهنگی شدن پیش ببریم. لزومی ندارد که ما همیشه با ادبیات خشک و خشن سیاسی حرف بزنیم. باید در عرصه هنر و فرهنگ هم حضور فعال داشته باشیم. ما که در این عرصه به نسبت سایر عرصه ها مشکل کمتری داریم.»
در همین راستا مقرر شده که با محوریت زهره کاظمی (زهرا رهنورد) که در گذشته در امضای برخی آثارش نام «زینب بروجردی» نیز به چشم می خورد، این فعالیتهای به ظاهر هنری وارد دور جدیدی شود.
در همین راستا تاکید شده که ادبیات جنبش باید «سر و سامان» بگیرد. در راستای همین سر و سامان دادن استفاده از ظرفیت «شعر و موسیقی»، «سینما» و سایر کالاهای فرهنگی هنری در اولویت استفاده قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید: اخیراً همسر میرحسین موسوی با کم کردن فعالیت های سیاسی به سراغ کارهای هنری رفته است.


89/4/23::: 12:1 ع
نظر()
  
  
سبزها بالاخره اعتراف کردند:ماجرای ترانه موسوی دروغ بود
پس از یک سال و درحالی که کروبی و یارانش تلاش کردند ترانه موسوی را به عنوان کشته حوادث پس از انتخابات نشان دهند، اخیرا رسانه وابسته به سبزها نوشت که ماجرای ترانه موسوی از ابتدا دروغ بود.
به گزارش جهان سایت آزادی بیان وابسته به سبزها نوشت:نزدیک به یک سال پس از انتشار شایعات و گزارشهای متناقض در باره بازداشت، تجاوز و سرانجام کشته شدن «ترانه موسوی» اکنون یک «منبع مطلع» می گوید این داستان از اساس ساختگی و جعلی است.
این سایت به نقل از یک منبع آگاه که نخواسته در گفت وگو با این سایت نامش فاش شود نوشت:من از طرق مختلف و با مراجعه به تمام اطلاعات موجود در وبلاگ های ایرانیان چپ، چریک آنلاین و زیرزمین کوشش کردم تا ردی از این فرد، خانواده، دوستانش، همکارانش و یا حتی اهالی روستایی که ادعا شد وی در آن دفن شده بیابم ولی هیچ مدرکی از اینکه اصولا چنین فردی وجود خارجی داشته باشد در دست نیست.
این فرد مطلع در ادامه به این سایت گفت:من با منابعی که این سه وبلاگ معرفی می کردند تماس گرفتم، هیچ نشانی از منزل ترانه موسوی نبود، هیچ فردی با نام موسوی در آدرسی که یکی از این منابع مدعی بود منزل سابق این فرد است زندگی نمی کرد و جالب آن که داستان به شیوه فیلم های هندی هر بار تغییر می کرد و سوزناک تر می شد تا هر پیگیری به بن بست برسد. مثلا در مرحله بعدی این وبلاگ ها عنوان کردند که خانواده از محل به شمال نقل مکان کرده اند و بعد پدر ترانه را هم در داستان خود مرحوم اعلام کردند.

گذشته از آنکه مطلقا حتی یک نفر هم پیدا نشد که ادعای دوستی با ترانه موسوی صاحب عکس منتشر شده و مقتول این داستان بکند، فردی هم که به عنوان شاهد ماجرا اعلام شد حرفهایی سرشار از ضد و نقیض گویی زد، ضمن اینکه این فرد در تاریخ مورد ادعا یعنی هفتم تیر سرکار خود حاضر بوده است.

در مرحله بعدی تمام آموزشگاه های آرایشگری، خیاطی، آشپزی و… در محدوده مورد نظر مورد مراجعه قرار گرفت و هیج یک از صاحبان این آموزشگاه ها وجود چنین فردی را تایید نکردند جالب اینکه یکی از منابع وبلاگی می گفت این عکس را از صاحب آموزشگاه آرایشگری در نزدیکی حسینه ارشاد گرفته و دیگری مدعی بود که از منزل ترانه موسوی این عکس را «کش رفته است»!

89/4/22::: 1:13 ع
نظر()
  
  
سردبیر نشریه آمریکایی: سیاست اوباما ادامه راه بوش است
نیویورک - جرمی هاموند تحلیلگر آمریکایی و سردبیر نشریه فارن پالیسی جورنال می گوید: اگر واقعبینانه نگاه کنیم سیاست های باراک اوباما عملا از سیاست های جرج بوش که در واقع فقط مبتنی بر رد مذاکره با ایران و تاکید بر قلدری و تهدید بود، غیر قابل تفکیک است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نیویورک گفت : باراک اوباما نشان داده که هیچ تمایلی به مذاکره مستقیم و جدی با ایران را ندارد.
هاموند درباره اقدامات ضدایرانی اخیر دولت و کنگره آمریکا نیز اظهار داشت: تلاش ها و پافشاری های اخیر اوباما در اعمال تحریم های بیشتر نشان می دهد که کاخ سفید هیچ تمایلی به مذاکره ندارد.
این تحلیلگر آمریکایی گفت: در زمان بوش، واشنگتن می خواست تهران از حقوق حقه غنی سازی اورانیوم مورد تایید و تضمین معاهده منع گسترش دست بردارد و اکنون نیز اوباما هم همان سیاست های تهدید و اولتیماتوم را دنبال می کند.
هاموند افزود: این گفته تحلیلگران که اوباما بر خلاف بوش همیشه خواسته با ایران مذاکره کند، بی معنا است. تنها تفاوت این است که رییس جمهوری سابق آمریکا حتی حاضر به قبول امکان مذاکره نبود که این تفاوت نیز حاشیه ای است و هیچ اعتبار عملی ندارد.
سردبیر فارن پالیسی جورنال اظهار داشت: وقتی نگاه می کنیم می بینیم نقطه شروع یا شرط آغاز هرگونه مذاکره میان ایران و آمریکا بگونه ای که اوباما در گذشته همواره آن را مطرح کرده، این است که تهران از حق غنی سازی اورانیوم دست بردارد که این سیاست در عمل همان سیاست های زمان بوش است.
این کارشناس آمریکایی گفت: اوباما باید در وضعیتی قرار گیرد که نتواند بیش از این از گفت وگوی مستقیم و جدی شانه خالی کند و به سیاست به اصطلاح منزوی سازی یا تنبیه تهران آن هم صرفا به دلیل خودداری از کرنش در مقابل سیطره و استیلای آمریکا، متوسل شود .

  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد