سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشینی دانشمندان عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :4
کل بازدید :175259
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/4
6:31 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
احمدی نژاد: موضوع اصلی دانشگاه ها باید انسان باشد
تهران - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع اصلی فعالیت‌های دانشگاه ها انسان و انسانیت است در حالی که اکنون محور این دانشگاه‌ها دانش است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، "محمود احمدی نژاد" عصر شنبه در بیست و نهمین گردهمایی دفاتر نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: ریشه دانشگاه‌های ما خارج از حوزه‌های فرهنگی و ارزشی و انسانی بوده است و ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی ما در همین موضوع نهفته است.
رییس جمهوری سپس با بیان اینکه علم باید در خدمت انسان و انسانیت او قرار گیرد، اظهار داشت: البته تغییر ماموریت دانشگاه‌ها از علم محوری به انسان محوری کاری بسیاری بزرگ اما شدنی است و محقق خواهد شد و یکی از بهترین نقاط شروع این حرکت بزرگ دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری و مجموعه معارف دانشگاه ها است.
احمدی نژاد، تربیت را فرایند انتقال ارزش‌های انسانی از مربی به طرف مقابل دانست و گفت: اگر موانع برداشته و فطرت انسان‌ها بیدار شوند همه به ارزش های خود آشنا شده و به شکوفایی استعدادهای خود خواهند رسید و ارزش‌های الهی و اخلاقی نیز منتقل خواهد شد.
وی سریع ترین راه تعلیم و تربیت را داشتن عشق و محبت انسان دانست و گفت: بهترین مفاهیم نیز بدون این موضوع قابل انتقال نیست.
رییس جمهوری ضمن تبریک بعثت پیامبر اسلام (ص)، آن حضرت را بهترین نمونه عشق به انسان‌ها برشمرد و افزود: پیامبر گرامی انسانی است متعلق به همه بشریت و معتقدان ادیان الهی، و اگر کسی خود را از آن محروم کند مقصر خود اوست.
احمدی نژاد، لازمه تربیت را نیازمند شناخت و حوصله و داشتن عشق الهی دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات ما پس از انقلاب در مواجهه با نسل ها و گروه های مختلف این است که راه اصلی را گم کرده‌ایم.
وی افزود: ممکن است بسیاری دروس الهیات را تا مقاطع بالا و با نمرات عالی طی کرده باشند اما در جامعه آن گونه نباشند که هدف فعالیت‌های تربیتی ما بوده است.
رییس جمهوری تاکید کرد اگر تمام درس‌های اخلاقی، توحیدی، فقه، اصول و دیگر دروس که به عنوان قالب مطرح می‌باشد همراه با روح اصلی که همان عشق الهی است، نباشد نتیجه نخواهد داد.
وی گفت: کسانی که به طور مثال از آمریکا می ترسند شاید ایمان و دین داشته باشند اما دینداری و ایمان آنان ضعیف است.
احمدی نژاد افزود: وقتی شیطان در رییس جمهوری آمریکا نفوذ می کند مدیریت شیطانی در تمام فعالیت های آمریکا و در ساختارهای مدیریتی آن در جهان ریشه پیدا می کند.
رییس جمهوری در ادامه گفت: آنچه که به فعالیت‌های ما روح و جان می بخشد عشق به خدا است و مجرای ورود این عشق به انسان ها و رساندن فیض الهی به آنان، امام و ولایت است.
احمدی نژاد افزود: درسی که در آن زمزمه عشق به امام عصر و ولایت نباشد درس نیست و کسی به امام متصل نیست، اتصال او به خداوند قطع است و تمام تلاش شیطان برای قطع همین ارتباط است.
وی تنها راه سعادت انسان ها را تبعیت از امامت دانست و گفت: حتی معتقدان به ادیان الهی نیز این موضوع را تایید می‌‌کنند.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها نیز تلاش برای تربیت انسان‌هایی است که برای انقلاب و حکومت جهانی امام عصر(عج) تربیت شوند و افق انقلابی ما نیز همین است و نه تغییر حکومت در داخل و استقرار نظامی با احزاب و گروه‌های مختلف که هر یک مدتی سرکار باشند.
احمدی نژاد گفت: دفاتر ولی فقیه در دانشگا ه ها باید پناهگاه و مامن دانشجویان باشند.
رییس جمهوری افزود: دشمنان انقلاب پیش از ورود دانشجویان ما به دانشگاه ها برای انحراف آنان از حصول انقلاب و تحقق اهداف خودشان برنامه ریزی کرده و میلیون ها دلار خرج می کنند و به همین دلیل یکی از وظایف شما در این دفاتر، خنثی کردن تلاش های دشمن است.
احمدی نژاد اظهار داشت: تلاش دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها باید به گونه ای باشد که بیشترین حضور دانشجویان در درس‌های معارف باشد.
رییس جمهوری پیشنهاد کرد برای حمایت مادی از دانشجویان نیازمند صندوقی در دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها ایجاد شود که نهاد ریاست جمهوری نیز بودجه آن را تامین خواهد کرد.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش ماموریت دانشگاه ها را جزوی از ماموریت اصلی انقلاب که ایجاد تحول در جهان و آماده کردن زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت است، عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی در دل ظهور امام زمان قرار داشته و از جنس اوست.
وی با تقبیح جناح بندی‌های موجود در کشور گفت: این موضوع به ارزش‌های انقلاب ضربه‌های بسیاری زد.
رییس جمهوری افزود: در کشور ما حزب و گروه یکی است و آن نظام ولایت خدا و انقلاب بوده و همه مردم عضو آن هستند.
احمدی نژاد ماموریت اصلی همه را ساختن کشور از نظر داخلی و آشنا کردن جهانیان با نام امام، راه امام و خط ولایت دانست و گفت: به فضل الهی استقرار نظام اسلامی ایستادگی ملت بزرگ ایران و مجاهدت‌های خاموش اما عمیق نیروهای ارزشمندی مثل شما دنیا را در آستانه تحول قرار داده است و بزودی حکومت جهانی اسلام با رهبری منجی عالم بشریت برقرار خواهد شد.

89/4/19::: 8:53 ع
نظر()
  
  
احمدی‌نژاد در افتتاحیه بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن - 1
قرآن متعلق به همه بشریت است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: زیباترین آیات الهی آیات قرآن است و قرآن نیز متعلق به همه بشریت است.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان بعدازظهر امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم با بیان اینکه بدون تردید از زیباترین اجتماعات بشری اجتماع قرآنی است، گفت: بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگترین و بهترین حادثه تاریخ است که سرنوشت نهایی بشر را رقم زده، با بعثت پیامبر یکبار دیگر رابطه خداوند متعال و انسان برتر و اکمل برقرار شد و عالی‌ترین، زیباترین و عظیم‌ترین هدیه الهی که ضامن سعادت ابدی انسان است از طریق پیامبر به بشریت عرضه شد.
وی افزود: منبع اصلی چنین نازله مبارکی خداوند تبارک و تعالی است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه اسماء خداوند متعال در قرآن کریم متجلی است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم قرآن را در یک کلام بیان کنیم قرآن تفصیل آیه شریفه بسم‌ الله الرحمن الرحیم است چرا که اسم الله اسم جامع جمیع اسماء الهی است.
احمدی‌نژاد قرآن را بی‌همتا و خلق یگانه خدا توصیف و ابراز داشت: عظمت خداوند تا آنجاست که ثقل اکبر نامگذاری شده و از این جهت است که ظرف و زمان نزول قرآن شب لیلة‌القدر است که بهتر از هزار ماه و ظرف مکان آن نیز قلب حضرت محمد (ص)‌ قرار گرفته است.
وی یادآور شد: پیامبر (ص) پاکترین و وسیع‌ترین ظرف عالم و نزدیکترین به خداوند متعال است تا آنجا که ملک مقرر حق تعالی یعنی روح‌الامین این امانت الهی (قرآن) را بر قلب پیامبر (ص) نازل فرمود و از طریق پیامبر به بشریت عرضه کرد.
رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود مخاطب قرآن را همه مردم، بشریت و عالم دانست و اظهار داشت: قرآن کریم خواسته است که همه قرآنی یعنی بنده مخلص خدا باشند و خداوند را با اخلاص بندگی کنند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: جامعه قرآنی غیر از خدا را عبادت نکرده و سر تعظیم جز در برابر خدا و برای خدا فرود نمی‌آورد.
وی با تأکید براینکه در جامعه قرآنی همه حرکت‌ها و کارها برای خداوند است، گفت: اهالی قرآن اهل تقوا، صبر، توکل، علم و معرفت هستند و قرآن اساساً ذکر و یادآوری و برای نجات از غفلت است.
رئیس جمهور ادامه داد: قرآن و اساساً ارسال پیامبران در جهت برپایی عدالت است چرا که عدالت لازمه تحقق انسان الهی است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه عدالت مقدمه شکوفایی اسماء الهی در وجود انسانی است، یادآور شد: خداوند متعال درد و درمان را در قرآن معرفی می‌کند. درد اصلی بشر در طول تاریخ ظلم و بی‌عدالتی بوده عامل اصلی غفلت‌ها و انحرافات نیاز بی‌عدالتی و درمان آن قیام عمومی برای برپایی عدالت است.
وی تأکید کرد:‌از دردهای دیگر بشریت غفلت، جهل و آلودگی به دنیا است که قرآن آمده تا جهل را از جامعه بشری بزداید.
رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند متعال از طریق قرآن و پیامبر علم را به عنوان هدیه بزرگ به بشریت عرضه کرد، گفت: علم نور است و بدون نور بشریت ره به جایی نمی‌برد و نور نیز هدایت است و اگر به عالم دقت کنید همه عالم تجلی نور خداوند است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: قرآن و دعوت‌های قرآن منطبق بر فطرت الهی انسان است بلکه قرآنی‌ترین همان ندای واقعی بشری است.
وی ادامه داد: دعوت پیامبر اسلام منطبق با اصل خلقت و اساس فطرت انسانی بشر است و همه قرآن نیز منطبق بر فطرت الهی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه قرآن ابدی و جاودانه بود و محصور به زمان و مکان نیست اظهار داشت: زیباترین آیات الهی آیات قرآن است و قرآن نیز متعلق به همه بشریت است چرا که همه انسانها براساس فطرت الهی خلق شده‌اند.
احمدی‌نژاد افزود: آیات الهی با دل و اندیشه تک‌تک انسان‌ها آشنا بوده و قران شکست‌ناپذیر و کتاب امید، زندگانی و هستی است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وعده قرآن کریم مبنی بر پیروزی پیروان پیامبران تصریح کرد: کسانی که با هیاهو و تبلیغات و دروغ‌فراکنی تلاش می‌کنند حقایق قرآن را بپوشانند باید بدانند که به شدت در اشتباه هستند آنها خیال می‌کنند غفلت و تاریکی دل‌هایشان، تجاوزها، زورگویی‌ها و خودخواهی‌هایشان پایدار خواهد ماند در حالی که باید بدانند که در اشتباه هستند.
رئیس جمهور افزود: آنها در تلاشند نور هدایت الهی را محدود و خاموش کنند اما اشتباه می‌کنند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه قرآن برای بشریت یک الگوی جادوانه معرفی کرد که پیامبر عزیز اسلام است گفت: پیامبر عزیز اسلام در اندیشه، ایمان، اخلاق، مهر و محبت بر خلق خدا و مجاهدت در راه خدا، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و تمام عرصه‌های مورد نیاز بشر الگو و نمونه است.
وی ادامه داد: رسول‌الله قرآن ناطق و تجسم و عینیت قرآن در عالم است.
رئیس جمهور افزود: قرآن کتاب هستی، راه سعادت و جلوه نور، علم و حکمت خداوند است که همه حقایق در آن نهفته است.
احمدی‌نژاد قرآن را تنها دستاویز روشنگر راه بشر در ظلمات و پیچیدگی‌های زندگی دانست و اظهار داشت: اما قرآن نیازمند عینیت بیرونی، مفسر حقیقی و مدیریت قرآنی است اگر کسی تصور کند تنها و فقط با قرآن می‌تواند به قله‌های کمال انسانی دسترسی پیدا کند و یا اینکه تصور کند احاد مردم به تنهایی و با برداشت شخصی از قرآن عدالت، سعادت و محبت را در جهان حاکم کنند در اشتباه هستند چرا که ظرفیت‌ها، استعدادها و اندیشه‌ها متفاوت است.
وی با بیان اینکه اگر قرآن بود اما پیامبر عزیز اسلام نبود از اسلام چه می‌فهمیدم و قرآن چه نقشی می‌توانست ایفا کند، تصریح کرد: قرآن بدون پیامبر بی‌معنا و منشأ اختلافات و دعواها است. آن یگانه‌ای که قرآن را به عامل وحدت و سعادت تبدیل می‌کند وجود نازنین پیامبر اسلام است.
رئیس جمهور افزود: قرآن هرچند بالاترین کتاب است اما حقیقت و عینیت آن در وجود پیامبر متجلی یافته است.
احمدی‌نژاد با طرح سؤالی مبنی براینکه امروز چه باید کرد و به کدام اندیشه پناه برد، گفت: همه ما ایمان داریم که تنها راه نجات بشر پیروی از قرآن است اما باید گفت طریقت قرآن کدام است چرا که امروز برخی‌ها با تمسک به قرآن کشتار برادران دینی را تجویز می‌کنند، سازش با دشمنان پیامبر و خدا را توجیه و با دشمنان قرآن همراهی می‌کنند.
وی ادامه داد: تلاوت،حفظ و کار فرهنگی قرآن کریم بسیار ارزشمند است اما همه اینها زمانی مفید است که در مسیر حقیقت قرآن قرار گیرد.
رئیس جمهور با طرح سؤالی مبنی براینکه حقیقت قرآن کدام است، یادآور شد: از ابتدای خلقت انسان دو موضوع برای جامعه بشری اساس و سرنوشت‌ساز بوده است.
احمدی‌نژاد انسان و مدیریت جامعه را دو موضوع سرنوشت‌ساز جامعه بشری از ابتدای خلقت برشمرد و اظهار داشت: اینکه انسان کیست و چگونه باید زندگی کند و مدیریت چیست و چه کسی باید بر جامعه انسانی مدیریت کند دو موضوع اساسی از اول خلقت بوده است.
وی ادامه داد: دو برداشت مادی و الهی از انسان و مدیریت در طول تاریخ در برابر هم بوده‌اند.
رئیس جمهور با بیان اینکه انسان بدون جامعه و جامعه بدون مدیریت بی‌معنا است ابراز داشت: از نگاه ما و قرآن انسان باید و می‌تواند که مظهر تجلی اسماء خداوند باشد چرا که خداوند خواسته به مقام خلیفة‌الله برسد یعنی در زمین خدایی کرده و مظهر علم و حکمت و قدرت الهی باشد که همه اینها در ارتباطات اجتماعی متجلی است.
احمدی‌نژاد افزود: اینکه کدام جامعه در مسیر خدا حرکت می‌کنند و معیار حرکت جامعه در مسیر خداوند کدام است مسائل اصلی جامعه بشری و پیامبران در طول تاریخ بوده و امروز هم مهمترین مسائل ما است.
وی گفت: دعوای ما با مستکبرین سر زمین، مرز، نژاد، زبان و ظواهر، انسانیت و مدیریت دنیا نیست، انسان باید مراحل کمال را طی کند باید دید معیار طی مراحل کمال کدام است.
رئیس جمهور تأکید کرد: ما نیازمند حقیقتی هستیم که تجلی کامل قرآن بوده و خود در اوج و قله باشد و الا همه مدعی هستند.
احمدی‌نژاد به ادعای بوش در خصوص خداپرستی و برپایی عدالت با بمباران کردن ملت‌ها اشاره و در خصوص نحوه شناخت انسان خاطرنشان کرد: برای شناخت انسان باید انسان کامل را شناخت و برای مدیریت جامعه باز کردن فضای رشد و کمال برای انسان‌ها نقش اصلی مدیریت است.
وی نقش اصلی مدیریت را برقراری عدالت در جامعه توصیف و تصریح کرد: هرچقدر درجه برپایی عدالت بالاتر باشد زمینه رشد انسان‌ها فراهم‌تر است.
رئیس جمهور افزود: چه کسی باید عدالت را برپا کند و چه کسی می‌تواند عدالت را برپا کند؛ کسی که در درون خود به اعتدال و عدالت نرسیده است چگونه می‌تواند جامعه را به عدالت وادارد بنابراین کسی باید مدیریت جامعه را برعهده گیرد که مظهر کامل عدالت مطلق باشد.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: پیامبر اسلام عینیت قرآن و قله کمال و معیار بود اما بشر همیشه نیازمند عینیت قرآن و قله کمال است بنابراین خداوند مهربان ما و جامعه بشری را تنها رها نکرده‌ است و این نیاز را در همه زمان‌ها به بهترین وجهی پاسخ داده که پس از پیامبر (ص) نیز فرزندان ایشان یکی پس از دیگری عینیت قرآن بودند.
وی گفت: جامعه اسلامی بشری باید در همین دنیا هم به قله‌های سعادت دسترسی پیدا کند و باید خلیفة‌اللهی انسان در زمین ثابت و جاری شود که این آرزوی همه انبیاء الهی بوده است.
رئیس جمهور ادامه داد: تحقق این امر جز در سایه حاکمیت انسان کامل محال است به همین دلیل همه پیامبران از ابتدا مقصد را معرفی کرده و وعده تحقق حیات طیبه و زندگی سعادتمند تحت حاکمیت انسان کامل را داده‌اند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز در عصر موعود زندگی می‌کنیم یادآور شد: چاره مشکلات بشر بازگشت و تمسک به قرآن است اما معیار بازگشت به قرآن انسان کامل و موعود است.
ادامه دارد...

فارس





احمدی‌نژاد - 2 پایانی
دولت ستمگر آمریکا بزرگترین مانع در برابر طالبان توحید است

خبرگزاری فارس: بزرگترین مانع تاریخی در برابر طالبان توحید عبارت است از وجود استکبار که در دولت ستمگر و ضد عدالت آمریکا متجلی شده است.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم با بیان اینکه اگر کسی قرآن را بدون انسان کامل و اعتقاد به انسان کامل دنبال کند بدون تردید نتیجه‌ای جز گمراهی نخواهد داشت، گفت: شناخت و تبعیت از انسان کامل مهم‌ترین ماموریت انسان است چرا که اگر سعادت بشر و جامعه قرآنی را می‌خواهیم تنها راه آن تمسک به انسان کامل است.
وی افزود:‌ شاید به همین دلیل است که پیامبر (ص)‌ فرمودند من در بین شما دو ثقل کتاب خدا و اهل بیتم را باقی می‌‌گذارم.
رئیس جمهور یادآور شد: موضوع انسان کامل دعوای گروهی و قبیله‌ای نیست چرا که انسان کامل و موعود متعلق به همه بشریت است حتی انسان کامل موضوع اختلاف بین مسلمین و غیر مسلمین نیست و او متعلق به همه انسان‌ها است. همانگونه که دین و اسلام موضوع دعوای مسلمین و غیر مسلمین نیست و همانطور که پیامبر موضوع دعوای ما و دیگران نیست چرا که ایشان نیز متعلق به همه بشریت هستند پیامبر اسلام عاشق همه بشریت و موعود نیز عاشق همه بشریت است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان موعود وحدت‌آفرین است خاطرنشان کرد: امروز همه بشریت از وضعیت عالم به ستوه آمده‌اند، آیا مسلمانی داریم که اگر بشنود همه پیامبران وعده داده‌اند فرزندی از فرزندان پیامبر اسلام آمده و عدالت را محقق خواهد کرد ناراحت ‌شود، چرا باید ناراحت شود در حالی که همه منتظر آمدن موعود هستند.
وی ادامه داد:‌کار قرآنی جزء ارزشمندترین فعالیت‌های انسانی است اما کار قرآنی باید ذهن و دل ما را به سمت‌وسوی انسان کامل هدایت کند.
رئیس جمهور خطاب به حاضران تأکید کرد: کاروان توحید چند هزار سال عقبه‌های سنگین و مسیرهای پرفرازونشیب را طی کرده است دشمنان توحید و عدالت با همه وجود در برابر این کاروان ایستاده و مقاومت کرده‌اند اما بدانید به فضل الهی این کاروان در حال رسیدن به مقصد نهایی است.
وی ادامه داد: شنیده‌ام بعضی‌ها از واژه جهانی شدن نگران می‌شوند و استقبال نمی‌کنند در حالی که این اشتباه است و انسان جهانی است و انسان‌ها تا جهانی فکر نکنند و مرز اندیشه بشر از محدود قبیله، قوم و جغرافیا عبور نکند اندیشه مدیریت جهانی در بشر به وجود نخواهد آمد.
احمدی‌نژاد گفت: امروز افق نگاه انسان‌ها وسیع می‌شود و ضرورت برپایی عدالت روزبه‌روز در جامعه بشری گسترده‌تر می‌شود و این یعنی نزدیک‌تر شدن به روز موعود.
وی با تأکید بر اینکه امروز عدالتخواهی به سرعت در حال گسترش است اظهار داشت: با همه مردم جهان که دیدار می‌کنیم ریشه مشکلات را در دور شدن از اندیشه‌های الهی و حاکمان بریده از آسمان و ظالم می‌دانند.
رئیس جمهور ادامه داد: بزرگترین مانع تاریخی در برابر طالبان توحید عبارت است از وجود استکبار که در دولت ستمگر و ضد عدالت آمریکا متجلی شده است.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: این مجموعه‌ای که امروز بر دنیا حکومت می کند به لحاظ پیچیدگی، قدرت، اثرگذاری و دوری از ارزش‌های الهی بدترین و فریب‌کارترین حاکیمت در طول تاریخ هستند.
وی با اشاره به جنایات مستکبران در فلسطین گفت: با تبلیغات به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که به فرماندهی این جنایت مدال صلح نوبل می‌دهند و عده‌ای در دنیا برای آنها کف می‌زنند ولی به فضل الهی، لطف انسان کامل و ایستادگی مؤمنان این مانع در برابر تحقق عدالت جهانی در حال فروریختن بوده و فلسفه وجودی آن از بین رفته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای مستبکر در بن‌بست کامل نظری، اندیشه و عمل قرار گرفته‌اند یادآور شد: اینها سروصدای زیادی می‌کنند و بمب و موشک زیادی دارند اما در سراشیبی سقوط هستند و این جرثومه فساد و مظهر همه مستکبران تاریخ در آینده‌‌ای نزدیک از هم فرو پاشیده و راه برای نجات بشر باز خواهد شد.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: قطعنامه صادر می‌کنند و حرف‌های اضافه می‌زنند که همه اینها از موضع ضعف است و این کارها جیغ فرد در حال سقوط و وعده الهی است.
وی با تأکید براینکه امروز نفرت از شیاطین به اوج خود رسیده است تصریح کرد: به خاطر ایستاگی شما و ایمان مؤمنان تحقق وعده الهی نزدیک و یک جشن و انقلاب عظیم عمومی در راه است و به زودی سیل ملت‌ها در جای جای جهان حرکت کرده و بساط مستکبران را در هم خواهند پیچید.





احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران:
دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر مستکبران یعنی تلاش در راه قرآن

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت:اینکه برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کنیم، در مقابل مستکبران، ظالمان و فاسدها می‌ایستیم و از مظلومین دفاع می‌کنیم یعنی در راه قرآن تلاش می‌‌کنیم.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور عصر امروز جمعه در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر دغدغه‌ شخصی و کاری وی پیرامون مسائل قرآنی کشور ، گفت: همه وجود ما برای قرآن است وقتی ما برای اجرای عدالت تلاش می‌کنیم یعنی برای اجرای قرآن و ترویج ارزشهای الهی‌ تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: اینکه برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کنیم، در مقابل مستکبران، ظالمان و فاسدها می‌ایستیم و از مظلومین دفاع می‌کنیم یعنی در راه قرآن تلاش می‌‌کنیم.
رئیس جمهور در همین زمینه یادآور شد: اما شاید منظور شما به طور خاص ترویج فرهنگ قرآن یعنی تلاوت و ارزش‌های قر‌آنی است اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم کاری که در دولت نهم و دهم انجام شده قابل مقایسه با سایر دولت‌ها نیست گرچه آنها هم زحمات فراوانی کشیده‌اند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه اصل برای ما قرآن است، تصریح کرد: الان اجتماعات قرآن و نهادهای مردمی قرآنی در سرتاسر کشور به تناسب مورد حمایت دولت هستند.
وی افزود: در کارگروه‌های فرهنگی استان‌ها که بنده نیز خودم در آن شرکت می‌کنم 9 موضوع دنبال می‌شود که همه برخاسته از قرآن است اما یکی از این بندها منحصراً به کار قرآنی از جمله برگزاری مسابقات قرآن، آموزش، حفظ و تلاوت قرآن اختصاص داده شده است ضمن اینکه بقیه موارد هم در جهت قرآن قرار دارد.
رئیس جمهور تأکید کرد: اصلاً یک حاکمیت جز تلاش در مسیر قرآن کاری دیگری ندارد که انجام دهد.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا والاترین مقام اجرایی قرآنی کشور در حد یک مشاور وزیر فعالیت می‌کند ولی در مقوله ورزش بالاترین مقام اجرایی در حد یک معاون رئیس جمهور است، اظهار داشت: اشتباه نکنید همه وزرا در خدمت قرآن هستند.
وی ابراز داشت: آنهایی که می‌خواهند قرآن را از بقیه امور کشور جدا کنند یک جایگاه موازی بقیه به قرآن می‌دهند والا مجلس و دولت ما مگر می‌تواند خارج از قرآن عمل کند.
رئیس جمهور با تأکید بر عمل به قرآن یادآور شد: کار قرآنی مختص به یک مشاور و مدیر نیست هرچند یک مشاور و مدیر فعالیت‌های قرآنی را که منحصر به آموزش و تلاوت قرآن است را پشتیبانی می‌کند والا همه کشور در خدمت قرآن هستند و باید باشند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بزرگترین نهاد فرهنگی کشور باید قرآن را در عمل تفسیر، معرفی و مردم را به سمت قرآن هدایت کند و نباید فکر کنید که قرآن فقط همین کاری است که چند نفر آموزش و حفظ را انجام می‌دهند هرچند اینها هم ارزشمند و مفید است اما همه کشور در خدمت قرآن باشند.


  
  
رجانیوز جزئیاتی از نحوه تبادل و مشخصات جاسوسان را منتشر کرد؛
بزرگ‌ترین مبادله جاسوسی تاریخ و نزدیکی بیشتر اوباما- مدودوف

اگرچه روابط حسنه و بی‎نظیر اوباما- مدودوف تا قبل از روی کار آمدن دولت اوباما در روابط دو کشور سابقه ندارد اما نیروهای "بی پارتین" امریکایی که قصد داشتند با مداخله در این روابط، شرایط را با ماجرای جاسوسی اتباع روسیه در امریکا برهم بزنند، ظاهراً با اقدام متقابل اوباما مواجه شده و در یک اقدام ضرب الاجلی امریکا و روسیه به بزرگ‌ترین مبادله جاسوسی امریکا و روسیه در طی پنج دهه گذشته اقدام کردند.

به گزارش رجانیوز، در نتیجه این تبادل که امروز در وین بدون محاکمه! جاسوسان روسی در امریکا و پی بردن به نیات آنها از جاسوسی و همچنین آشکار کردن سرنخ‌های ماجرا انجام شد، امریکا و روسیه 14 جاسوس را مبادله کردند.

یک فروند بوئینگ 767 از نیویورک، 10 جاسوس روسی را صبح امروز به وین انتقال داد و در مقابل چهار جاسوس امریکایی توسط یک هواپیمای اضطراری نخست وزیری روسیه به فرودگاه وین وارد شدند.

همچنین امریکا در این مبادله جاسوسی، آزادی دسترسی به دو کلنل ارتش روسیه که در زمان روسیه پیشین جزء افسران ارشد اطلاعاتی آن کشور بوده و بعد از فروپاشی روسیه اطلاعاتی در مورد دو جاسوس دست نیافتنی و بسیار خطرناک روسیه در غرب را به امریکایی‌ها داده بودند، به‌دست آوردند.

کلنل آلکساندر ژاپوروفسکی اطلاعاتی به امریکایی‌ها داده است که این اطلاعات منجر به دستگیری "رابرت هانسن" و "آدریچ آمیز" دو جاسوس روسی که از افراد کلیدی روسیه محسوب می شدند، داده است.

جاسوسان روسی که هفته گذشته توسط اف-بی-ای دستگیر شدند، عمدتاً اشخاصی بودند که به‌مانند شهروند امریکایی با نام و مشخصات جعلی و تقلبی و کدهای خاص و سیستم‌های رادیویی سری و مدارک پاسپورت جعلی در امریکا زندگی می کردند.

یکی از آنها برای یک شرکت حسابرسی، دیگری برای دفتر معاملات املاک کار می‌کرد و فرد دیگر یک ستون نویس روزنامه اسپانیایی بود.

در همین حال دیمیتری مدودوف نیز دستور عفو چهار زندانی را که به جرم جاسوسی در روسیه دستگیر شده بودند، به قوه قضائیه این کشور صادر کرد.

ولادیمیر گوریوف یکی از جاسوسان روسی می گوید که از اواسط دهه 1990 تاکنون در امریکا تحت یک نام جعلی زندگی کرده و مستقیماً از فدراسیون روسیه دستور می‌گرفته است. وی می گوید که می دانم اعمالی که انجام دادم غیرقانونی بوده است.

اما این جاسوسان روسی که با لباس جین و تی‌شرت به دادگاه آورده شدند، هیچ‌گونه اطلاعاتی از اینکه چه نوع اطلاعاتی را برای روسیه جاسوسی می کردند، در اختیار دادگاه قرار ندادند. یکی دیگر ازاین افراد گفته است که دولت روسیه ماهیانه 2000 دلار بابت هزینه های ماهیانه به او و همسرش پرداخت می کرده است.

در طی مدت زندانی بودن یک هفته‌ای افراد روسی در امریکا، مقامات رسمی روسیه با آنها ملاقات داشته اند و به آنها اطمینان داده بودند که هیچ‌گونه مشکلی بابت مجازات قضایی در امریکا نخواهند داشت.


  
  
حیدرپور در گفت‌و‌گو با فارس:
بصیرت دانشجویان همواره نقشه‌های فتنه‌گران را نقش بر آب می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دانشجویان همواره با بصیرت کامل حوادث را رصد کرده و نقشه‌ها و اهداف طراحی شده دشمنان و فتنه‌گران را نقش بر آب می‌کنند.


عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بصیرت همیشگی دانشجویان در فتنه‌های بوجود آمده در کشور، اظهار داشت: در حوادث بعد از انقلاب فتنه‌های بسیاری در جمهوری اسلامی به وجود آمد که این فتنه‌ها شامل فتنه‌های داخلی و خارجی است.
وی با بیان اینکه فتنه‌ها منحصر به جمهوری اسلامی ایران نیست و از زمان پیامبر و حضرت امیرالمؤمنین نیز وجود داشته است، گفت: همواره شاهد مشابهت‌هایی نیز در فتنه‌های اخیر و زمان پیامبر و حضرت علی (ع) هستیم.

* جنبش دانشجویی همواره اهداف امام راحل و انقلاب را عملی کرده است

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همیشه فتنه‌گران و کسانی که به فکر آسیب زدن به جمهوری اسلامی ایران بودند روی قشر دانشگاه، جنبش دانشجویی و حرکات دانشجویان حساب بازکرده‌اند غافل از اینکه یکی از اقشاری که در جمهوری اسلامی ایران در عملی کردن اهداف انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) نقش مؤثر داشته‌، جنبش دانشجویی بوده است.
وی افزود: نقش جنبش دانشجویی در طول تاریخ بعد از انقلاب کاملا ملموس بوده است و در زمان قبل و بعد جنگ و در زمان دفاع مقدس دانشجویان نشان دادند که همواره معتقد به آرمان‌های امام و اهداف انقلاب اسلامی بوده و هستند و با دقت به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش می‌دهند.
این نماینده مجلس هشتم در ادامه گفت‌وگوی خود به فارس گفت‌: بعد از رحلت امام خمینی (ره) نیز دانشجویان کاملا گوش به فرمان مقام معظم رهبری شدند و همواره با بصیرت کامل وارد قضایا شده و برخلاف اهداف طراحی شده دشمنان عمل و همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب کردند.
حیدرپور تأکید کرد: در حوادث اخیر نیز شاهد بودیم که دانشجویان با هوشیاری تمام حوادث را رصد و مطابق نظرات مقام معظم رهبری این حوادث را تجزیه و تحلیل کردند.
وی افزود: با اقدامات مناسب دانشجویان همواره طراحی‌ها و نقشه‌های فتنه‌گران نقش بر آب شده و این دانشجویان نشان دادند که همیشه پایبند به آرمان‌های امام خمینی (ره)، انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری هستند.


  
  
نشست خبری احمدی‌نژاد با خبرنگاران نیجریه-1
غربی‌ها علاقمندند به جای گفت‌وگو تهدید کنند

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه خواهان مذاکذه بوده است‌،‌گفت: اما دولت‌های غربی دائما مذاکره را قطع می‌کنند و علاقمندند به جای گفت‌وگو تهدید کنند.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیجریه، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان شب گذشته پس از اتمام اجلاس سران گروه دی هشت و قبل از عزیمت به کشور با حضور در نشست خبری خبرنگاران نیجریه‌ای به سؤالات مختلف آنان پاسخ گفت.
احمدی‌نژاد در ابتدای این نشست با بیان اینکه آنچه از ناحیه قدرت شیاطین در دنیا تحمیل می‌شود، ظلم است، گفت: مشکلات جامعه بشری تحمیلی است و ملت‌ها با هم دوست‌ و همه طرفدار عدالت‌ هستند و اگر اختلافات نباشد، این برادری حفظ می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه فقر و ظلم به خاطر تحمیل قدرت‌های بزرگ است، گفت: اگر جایی اختلاف است، به خاطر تحمیل‌های قدرت‌های جهانی است، ملت‌ها همه خوبند و علاقمند به دوستی هستند و همه آنان با تجاوز و توهین مخالفند.
وی اضافه کرد: اگر مسائل غیراخلاقی در جهان جاری است، به خاطر قدرت‌های شیطانی است و امروز ملت‌ها باید دست به دست هم بدهند و با این مسائل مقابله کنند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه مردم نیجریه عاطفی و صمیمی هستند، گفت: ایران و نیجریه دوست و برادرند و هر دو طرفدار ارزش‌های الهی هستند و فاصله جغرافیایی بین ما مانعی در نزدیکی دل‌هایمان به هم نیست.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: بنده حامل پیام دوستی ملت و رهبری ایران برای شما هستم؛ پیامی سرشار از عشق و دوستی و سرشار از توسعه همکاری‌ها.
در ادامه این نشست خبری احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما در سخنان‌ خود اظهار داشتید که قطعنامه‌ صادر شده از سوی شورای امنیت بی‌نتیجه است و گفتید که غرب را در این خصوص سر جای خود خواهید نشاند، لطفا از ابزاری که برای این کار استفاده می‌کنید، سخن بگویید،‌گفت: ایران کشوری بزرگ با امکانات وسیع است و بیش از آنچه ما به تنظیم‌کنندگان قطعنامه احتیاج داشته باشیم، با استفاده از فرهنگ و تمدن زورگویان عالم را ادب می‌کنیم و ایران صاحب بزرگترین تمدن و فرهنگ جهانی است. تمدنی که متعلق به همه ملت‌ها است و ملت ایران به دنبال دوستی و عدالت است.
وی اضافه کرد: این خواست همه ملت‌ها است بنابر این ما در جبهه مشترک هستیم و فاصله جغرافیایی مانع فاصله دل‌ها نیست و آنها صلاح دروغین و اتم دارند و منطق‌شان زور است. اما منطق ما انسانی است و تجربه نشان داده قدرت منطق غلبه می‌یابد، بنابر این ما نگرانی نداریم و در این جهت کسانی باید نگران باشند که فاقد فرهنگ انسانی هستند.
خبرنگار دیگری از کشور نیجریه از احمدی‌نژاد پرسید که شما به مفاهیم صلح و عدالت تاکید کردید و قدرت‌های مقابل شما به حقوق بشر تاکید دارند، آیا فکر نمی‌کنید برای رسیدن به بعضی از این هدف‌ها راهی باید برای گفت‌وگو داشته باشید؟ گفت: منطق ما منطبق بر گفت‌وگو است و ما فکر می‌کنیم به جای تهدید باید گفت‌وگو کرد و آنها از صلاح تهدید استفاده می‌کنند و همین قطعنامه اخیر در زمانی صادر شد که در حال گفت‌وگو بودیم و آنها فکر می‌کنند با منطق قدرت می‌توانند نظرات خود را تحمیل کنند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ما همیشه اهل گفت‌وگو بودیم، گفت آنها منظورشان از گفت‌وگو پذیرش نظر آنان است در حالی که گفت‌وگو برای رفع ابهامات است و رفتارهای دوگانه،‌دروغ و فریب در این جهت پذیرفته نیست اما باید دانست که حق و عدالت پیروز است حتی اگر دشمن ما حرف حقی بزنند ما خواهیم پذیرفت.
وی اضافه کرد: راهکار ما مقاومت در برابر حرف ناحق و تلاش برای نشان دادن حق است و برای ما گفت‌‌وگو بهترین ابزار است و این راه را ادامه می‌دهیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه کسانی که بعد از انقلاب اسلامی پیرو نظرات امام راحل شدند و مواضع رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، اکنون موافق نظرات شما هستند و این مواضع سبب محبوبیت‌تان شده، آیا نگران نیستید که در سفرهای مختلف زندگی‌تان به مخاطره بیفتد و آیا وابسته به اقتصاد غرب سبب فشار بر بسیاری از کشورها شده در اجلاس دی هشت راهکاری برای این موضوع اندیشیده‌اید،‌گفت: مبارزه برای عدالت و محبت یک مبارزه تاریخی است و تمام پیامبران الهی در این مسیر حرکت کردند و سختی‌های فراوانی را تحمل نمودند و تحمل سختی‌ها و پذیرش خطر اساساً لازمه تلاش برای دوستی است. چرا که مخالفین صلح و دوستی آدم‌کشان تاریخ هستند اما کسانی که برای خدا و صلح تلاش می‌کنند جز از خداوند نمی‌ترسند.
وی تاکید کرد: احمدی‌نژاد یک فرد و قطره از اقیانوس زلال ملت‌ها است و در واقع بیان ملت‌ها است و حقیقت این است که همه ملت‌ها بیدارند و در درون ملت‌های آزاده صدها میلیون انسان قوی‌تر از احمدی‌نژاد وجود دارد رفتن انسان‌ها مهم نیست مهم زنده شدن اندیشه یگانه‌پرستی است.
وی اضافه کرد: غربی‌ها فکر می‌کردند با رفتن امام خمینی راه امام خواهد رفت اما امروز راه امام و ارزش‌های امام گسترش یافته است؛ ما سرباز کوچکی در راه امام هستیم و اگر تصور می‌کنید احمدی‌نژاد محبوب شده است این به خاطر آن است که مطالبه عدالت و دوستی محبوب شده است و آن به خاطر ایستادگی و مقاومت است. بنابراین ایستادگی در برابر قدرت یک ارزش است.
وی گفت: کسانی که از خدا می‌ترسند از کس دیگری نمی‌ترسند و این آیه قرآن کریم است که «کسانی که رسالات الهی را تبلیغ می‌کنند از خدا می‌ترسند و از کسی نمی‌ترسند». بنابر این ما از کسی ترس نداریم و مخالفت‌ها سبب تقویت ما می‌شود و ما بیش از آنکه نگران خود باشیم نگران آنها هستیم که بیش از این در دره سقوط نکنند.
وی اضافه کرد: به نظر شما امروز چه کسی از چه کسی می‌ترسد آیا ما از آنها می‌ترسیم یا الخائن خائف. کسانی که خائن و دروغگو هستند می‌ترسند؛‌ما از آنها ترس نداریم.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دوم خبرنگار نیجریه‌ای گفت: ثروت غربی‌ها از جیب ملت‌ها است، آنها تمام معادن و صدها سال نیروی انسانی آفریقا را غارت کردند و در باره فرهنگ غنی آفریقا دروغ منتشر کردند تا به غارت خود ادامه دهند.
وی اضافه کرد: برای نجات از حاکمیت سلطه اقتصادی باید دو کار صورت گیرد. یک توسعه همکاری کشورهای مستقل و دوم ایجاد نظم اقتصادی برای همه که مبتنی بر عدالت باشد که این موضوع نیز قابل تحقق است.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اخیرا بعضی از کشورهای غربی از خود نشانه‌هایی را بروز دادند که آمادگی گفت‌وگو دارند شما چه شرایطی دارید و چه کشورهایی را در چارچوب این گفت‌وگو می‌خواهید شرکت کنید ، گفت: ما همیشه خواهان گفت‌وگو هستیم و گفت‌وگو کرده‌ایم اما دولت‌های غربی دائما گفت‌وگو را قطع می‌کنند وعلاقمندند به جای گفت‌وگو تهدید کنند.
وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور آمریکا طی نامه‌ای رسمی به برخی کشورها خواستند تا موضوع تبادل سوخت را برنامه‌ریزی کنند. ولی به محض آنکه آنها به تهران آمدند و برنامه خوبی تنظیم شد و بیانیه‌ای جامع مبتنی بر عدالت و احترام صادر گشت قطعنامه بر علیه ایران صادر کردند.
احمدی‌نژاد گفت: آنها افتضاح رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی‌های آزادی را با صدور قطعنامه بر علیه ایران خواستند تحت تاثیر قرار دهند و از سوی دیگر تلاش دارند تا در مذاکرات ما دست بالا را داشته باشند. یعنی چماق و به قول خودشان از ما امتیاز بگیرند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما این رویه کاری را از آنها نمی‌پذیریم و به خاطر این کار زشت‌تشان مذاکرات را دو ماه به تعویق انداختیم تا تنبیه شوند، گفت: آنها باید به ملت‌ها احترام بگذارند و از منطق عادلانه تبعیت کنند و در این جهت ما چند شرط برای ادامه مذاکره گذاشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در شرط اول از آنها خواسته‌ایم تا در باره بمب‌های رژیم صهیونیستی اظهار نظر کنند و بگویند که آیا موافق یا مخالف آن هستند که در این صورت اگر موافق باشند، ما به شکلی و اگر مخالف باشند به شکلی دیگر با آنها گفت‌وگو می‌کنیم، افزود: در شرط دوم از آنها خواسته‌ایم که در مورد NPT اظهار نظر کنند واگر متعهد به این پیمان باشند، یک جور و اگر متعهد به این پیمان نباشند جور دیگری با آنها برخورد می‌کنیم.
احمدی‌نژاد سومین شرط خود را اظهار نظر آنها در مورد عدم استفاده از زور در مذاکرات بیان کرد و گفت: شرط چهارم ما این است که کشورهای دیگری نیز باید در مذاکرات حضور داشته باشد و پنجمین شرط ما این است که آنان باید بگویند هدف‌شان از گفت‌وگو چیست. آیا می‌خواهند دشمنی کنند یا دوستی.
وی تاکید کرد: غربی‌ها تعهدی به ارزش‌های اخلاقی ندارند و اعتماد به آنها خیلی سخت است. ما گفته‌ایم بر اساس مواضع آنها گفت‌وگو می‌کنیم و به هر حال بعد از گرفتن پاسخ‌های خود گفت‌وگوها را آغاز خواهیم کرد.





نشست خبری رئیس‌جمهور با خبرنگاران نیجریه -2 و پایانی
احمدی‌نژاد:برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران هیچ وقت متوقف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ما صلح‌آمیز و اهداف انسانی در بر دارد و هیچ وقت متوقف نمی‌شود.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیجریه، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان شب گذشته پس از اتمام اجلاس سران گروه دی هشت و قبل از عزیمت به کشور با حضور در نشست خبری خبرنگاران نیجریه‌ای به سؤالات مختلف آنان پاسخ گفت.
احمدی‌نژاد در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما فکر می‌کنید ایران در ماه‌های آینده بخواهد برنامه هسته‌ای خود را قطع کند، گفت: برنامه هسته‌ای ما صلح‌آمیز و اهداف انسانی در بر دارد. بنابر این هیچ وقت متوقف نمی‌شود.
وی تاکید کرد: غربی‌ها مخالف پیشرفت کشورهای مستقل هستند اما در برابر ملت‌های مستقل بهانه می‌آورند چون با پیشرفت ما مخالفند. وقتی ماهواره به هوا پرتاب کردیم آنها مخالفت کردند. ما برای پرتاب ماهواره احتیاج به موشک داریم؛ سال‌ها ماهواره ساخته‌ایم و با غربی‌ها قرارداد بسته‌ایم که آن را به فضا پرتاب کنند، اما آنها این کار را نکردند علیرغم اینکه با ما قرارداد داشتند.
وی ادامه داد: بنابر این ما باید ماهواره را خودمان به فضا پرتاب کنیم. اما وقتی وسیله پرتاب را می‌سازیم، آنها مخالفت می‌کنند. ما یک کشور بزرگ هستیم،می‌خواهیم ماهواره داشته باشیم، اما آنها پرتاب نمی‌کنند. چه باید بکنیم. خودمان باید پرتاب کنیم و بعد مخالفت می‌کنند می‌گویند موشک خطرناک است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما نیازمند نیروگاه اتمی هستیم آنها سال‌ها با ما قرارداد داشتند به طور یکطرفه آن را لغو کردند و پول ما را خوردند و کاری هم نکردند. ما خودمان باید نیروگاه بسازیم آنها به ما نخواهند داد. وقتی می‌خواهیم خودمان بسازیم، می‌گویند خطرناک است.
وی افزود: آنها بمب دارند و در حال حاضر بمب‌های جدید می‌سازند، رژیم صهیونیستی را به بمب اتم مجهز و از آن دفاع می‌کنند. اما با ما مخالفت می‌کنند آنها نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: در حال حاضر در نیجریه کمبود برق وجود دارد، تولید هزار مگاوات برق از طریق سوخت فسیلی 500 میلیون دلار هزینه دارد اما از طریق هسته‌ای 60 هزار دلار هزینه دارد. به نظر شما کدام به نفع ملت‌ها است ضمن اینکه سوخت فسیلی هوا را آلوده می‌کند.
وی تاکید کرد: غربی‌ها 400 نیروگاه اتمی دارند وهر روز می‌سازند اما با ساختن نیروگاه توسط ما مخالفند آنها افکار استعماری دارند و می‌خواهند ما به آنها وابسته باشیم زیرا یکی از راه‌های استقلال، پیشرفت علمی و صنعتی است و آنها با پشرفت علمی ما مخالفند که باید گفت آنقدر مخالفت کنند تا زیر پایشان علف سبز شود.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش بین ایران و نیجریه آیا مایلید ارتقاء یابد زیرا در این را ترکیه و مصر دانشگاه دارند ولی ایران ندارد،‌گفت: ما آماده‌ایم در این خصوص همکاری کنیم. ایران دانشگاه‌های پیشرفته‌ای دارد و در این جهت ما آماده مبادله هستیم و از وزیر خارجه خواهم خواست موضوع را بررسی کند.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری از کشور نیجریه که از وی پرسید آیا فکر می‌کنید آمریکا به ایران حمله کند،‌گفت: شما چه فکر می‌کنید، شما که فردی رسانه‌ای و با نظرات مردم آشنا هستید فکر می‌کنید مردم نیجریه نسبت به آمریکا چه فکر می‌کنند آیا آمریکا را دوست دارند؛ بله این به خاطر رفتار دولت آمریکا است که ملت‌ها دوستش ندارند.
وی افزود: بنده با مردم زیاد صحبت می‌کنم امروز مردم 5 قاره مخالف آمریکا هستند، تنها راه نجات احترام به حقوق ملت‌ها است باید از قانون و عدالت آنها تبعیت کنند و هیچ دولتی نمی‌تواند کاری انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها امروز نمی‌توانند خودشان را اداره کنند و دارای مشکلات فراوانی هستند،‌گفت: آنها کسانی هستند که یک چاه نفت را مهار کنند، چه طور می‌توانند دنیا را اداره کنند. بنده در سفر نیویورک می‌خواستم از برج‌های دوقلوه بازدید کنم آنها گفتند نمی‌توانیم امنیت برقرار کنیم. بنده گفتم شما در نیویورک نمی‌توانید امنیت برقرار کنید چه طور در عراق و افغانستان می‌خواهید امنیت برقرار کنید.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه ما خبرنگاران به صورت آزادانه نمی‌توانیم به ایران بیاییم گفت، همین الان من از شما دعوت می‌کنم به ایران سفر کنید بنده هفته‌ای یک بار مصاحبه دارم و از همه دنیا به ایران به صورت آزادانه سفر می‌کنند و ما تنها کشوری هستیم که قبل از مصاحبه سؤالات خبرنگاران را کنترل نمی‌کنیم.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که از وی پرسید که ایا شما ارتباط خونی با بیت حضرت محمد (ص) دارید، گفت: من از فرزندان رسول‌الله هستم.
رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما تاکید کردید نفت را نباید با دلار فروخت، زیرا دلار موقعیت دولت آمریکا را تقویت میکند آیا شما جایگزینی برای این موضوع در کشورتان داشته‌اید و آیا برنامه هسته‌ای ایران در خلیج فارس موازنه ایجاد نمی‌کنند، گفت: در حال حاضر ما رابطه نفت با دلار را قطع کرده‌ایم البته قیمت‌گذاری به دلار است برای اینکه بورس نفت به دلار است و ما ذخایر خود را به ارز‌های معتبر تغییر داده‌ایم زیرا هژمونی دلار باعث سرایت بحران اقتصادی آمریکا در سایر کشورها می‌شود و این معنایش این است که با کاغذ ثروت ملت‌ها را غارت کردند و این به خاطر هژمونی دلار است و باید آن را بر هم زد.
وی اضافه کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس با هم برادرند و روابط دوستانه‌ای دارند و همانطور که رابطه ما با شما برادرانه است و رابطه قدرت نیست و باید رابطه قدرت اساسا ریشه‌کن شود و محبت و برادری جایگزین آن شود و در نظرسنجی‌ها بیش از 90 درصد طرفدار برنامه هسته‌ای ما هستند.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص پیشنهاد جابجایی سازمان ملل گفت: آمریکا نظرات خود را تحمیل می‌کند و همانطور که در شورای امنیت نظرش را تحمیل می‌کند، کشورها باید برای سفر به سازمان ملل از دولت آمریکا ویزا بگیرند در حالی که باید از سازمان ملل ویزا بگیرند یا باید آمریکا سلطه‌اش را از سازمان ملل بردارد و یا به جای مستقل دیگری سازمان ملل منتقل شود.
رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص ریشه ناامنی‌ها در خاورمیانه گفت: ناامنی‌ها در خاورمیانه ریشه داخلی ندارد و مشکلات آن تحمیلی است و اگر از بیرون خاورمیانه که منطقه انرژی، سیاست و فرهنگ است استعمارگران دخالت نکنند ناامنی وجود نخواهد داشت.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگری که از وی پرسید، نیجریه به زودی ریاست شورای امنیت را به عهده می‌گیرد و عده زیادی در این کشور مخالف همراهی نیجریه برای تحریم علیه ایران هستند و در ضمن اینکه نیجریه روابط گسترده‌ای با آمریکا دارد در این خصوص لطفا توضیح دهید، گفت: ما می‌خواهیم همه ملت‌ها با هم رابطه داشته باشند؛ رابطه دوستانه و عادلانه و اساسا مشکل ما در بحث هسته‌ای نیجریه نیست بلکه مشکل‌مان آمریکا است که دشمن ما است و آمریکا دشمن همه ملت‌ها است و هم ما و هم شما باید آنقدر قوی شویم که آمریکا نتواند زور بگوید.





پس از بازگشت به تهران؛
احمدی‌نژاد دستاوردهای سفر به مالی و نیجریه را تشریح کرد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور کشورمان در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران دستاوردهای سفر 4 روزه به دو کشور مالی و نیجریه را تشریح کرد.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز جمعه در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران دستاوردهای سفر به دو کشور مالی و نیجریه در قاره آفریقا تشریح کرد.
وی با تبریک پیشاپیش بعثت رسول گرامی اسلام سفر به کشور مالی را دوجانبه خواند و گفت: کشور مالی از مراکز فرهنگی سرزمین آفریقا و دارای مردمی صمیمی است.
رئیس جمهور اضافه کرد: مردم این کشور تقریبا با ایران آشنا هستند و مسائل ایران را دنبال می‌کنند و ما چند یادداشت تفاهم برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با آنها امضا کردیم.
احمدی‌نژاد گفت: در سفرمان به کشور مالی به شهر تومبوکتو در شمال مالی رفتیم و در آنجا با علمای این شهر دیدار داشتیم.
وی افزود: نقطه نظرات آنها همان چیری است که ملت ایران بیان می‌کنند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: در کشور نیجریه نیز در هفتمین نشست سران گروه دی هشت که هشت کشور اسلامی در حال پیشرفت هستند شرکت کردیم و تلاش شد تا در مسائل مختلف به دیدگاه‌های مشترکی برسیم.
رئیس‌جمهور گفت: در حاشیه اجلاس سران گروه دی هشت ملاقات‌هایی با رئیس‌جمهور ترکیه و نیجریه داشتیم که در ملاقات با عبدالله گل برای همکاری در سطح بین‌الملل و ادامه راه بیانیه تهران تاکید شد و در دیدار با رئیس‌جمهور نیجریه نیز رایزنی‌هایی برای همکاری دوجانبه صورت گرفت.
وی گفت: در نیجریه مورد استقبال وسیع مردم قرار گرفتیم و قرار شد در این سفر همکاری‌های مشترکی داشته باشیم و کمیسیون مشترکی نیز در این زمینه تشکیل خواهد شد.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد