سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با کسی که از مدارایش ناگزیر است مدارا نمی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :16
کل بازدید :174928
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/1/10
2:45 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

حمایت کلینتون از سران ناکام فتنه

 

 

شکست فتنه‌گران داخلی که کشورهای غربی و در راس آن آمریکایی‌ها به موفقیت آنها به شدت دل بسته بودند، سران استکبار را ناچار کرده تا چاره‌ای دیگر اندیشیده و برای حمایت مجدد از آنها سناریوهای جدیدتری را طرح ریزی و دنبال نمایند. مویدات این ادعا را می‌توان از لابلای سخنان اخیر وزیر امورخارجه امریکا استخراج نمود. "هیلاری کلینتون " در سخنرانی اخیر خود در شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به جریان فتنه در ایران می‌گوید: «آمریکا در تلاش است تا به طریقی که فعالیت نیروهای دموکراتیک در ایران تضعیف نشود و همچنین این نیروها به خطر نیفتند، از آنها حمایت کند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «من می‌دانم که فعالیت‌های بسیاری در داخل ایران در حال انجام است که ما شدیدا سعی در حمایت آنها داریم... در عین حال، ما قصد نداریم مردمانی را که در این زمینه فعالیت می‌کنند به خطر اندازیم یا فعالیت‌های آنان را تضعیف کنیم. و این‌بار آمریکا به جای اینکه تنها بنشیند و از تلاش‌های داخل ایران حمایت کند، قصد دارد اقداماتی را صورت دهد.»

بررسی اظهارات فوق نیازمند توجه به نکات زیر است:

1- این سخنان با صراحت تمام حمایت همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی را از جریان فتنه آشکار می‌سازد و سطح تحلیل را از تکیه بر اخبار محرمانه به اخبار آشکار تغییر می‌دهد و مشخص می‌سازد که حوادث پس از انتخابات را باید در قالب سناریوی کودتای مخملین تحلیل نمود. همچنین این اعترافات خود بهترین موید برای اظهارات مدتی پیش خطیب جمعه و دبیر شورای نگهبان است که از حمایت مالی آمریکا از سران فتنه خبر داده بود.

این سخنان شباهت زیادی به اظهارات آمریکایی‌ها بعد از پیروزی کودتاهای مخملین در اوکراین، گرجستان و قرقیزستان دارد، با این تفاوت که این بار ایادی داخلی مورد تائید آمریکایی‌ها ناکامان و روسیاهان بزرگ این سناریو بوده‌اند.

2- فتنه‌گران که در اعتراض به سخنان آقای جنتی با هوچی‌گری تمام، آن سخنان را کذب دانسته و خواستار برخورد قضایی با ایشان شده بودند! به عنوان متهمین ردیف اول باید تکلیف خود را در قبال این اظهارات مشخص نمایند و در برابر وجدان عمومی با دلائل مشخص و متقن از این اتهامات برائت جویند وگرنه نباید انتظار داشته باشند که ملت حزب الله در برابر این اخبار سکوت کرده و بدون عکس العمل از کنار آن بگذرند.

3- این اظهارات به خوبی از شکست سناریوی کودتای مخملین در سال 88 حکایت دارد و نشان می‌دهد که بار دیگر انقلاب اسلامی توانسته است در برابر ترفندهای براندازانه دشمن ایستادگی کرده و آنها را ناکام بگذارد.

4- هرچند تهدید جمهوری اسلامی برنامه تکراری و شکست خورده سردمداران کاخ سفید در سه دهه اخیر بوده است، اما نباید از توجه و هوشیاری در برابر اظهارات کلینتون - که با صراحت از آغاز سناریوی جدید برای کمک به فتنه گران داخلی سخن می‌گوید - غفلت ورزید. این هوشیاری ضرورت تعیین تدابیری مناسب برای مقابله با هرگونه تحرک جدید فتنه گران را آشکار می‌سازد و همچنین ملت غیور و حاضر در صحنه و فرماندهان و افسران جوان جنگ نرم را بر این می‌دارد تا همچنان هوشیار در صحنه حاضر بوده و با دقت رفتار فتنه گران را زیر نظر داشته باشند.

5- سخن آخر اینکه سران استکبار جهانی باید بدانند حمایت علنی آنها از ایادی داخلی آنها نه تنها موجب ارعاب ملت ایران نخواهد شد بلکه تاریخ سه دهه انقلاب اسلامی نشان داده که حمایت آشکار اینچنینی، زمینه برخورد جدی‌تر ملت ایران با این مزدوران داخلی را فراهم خواهد کرد.


  
  
اگر دخترآیت الله هاشمی نبودم در زندان بودم
فائزه هاشمی نظام را تهدید به سرنگونی کرد
یکی از دختران آیت الله هاشمی به نظام هشدار داد که اگر به وضعیت فعلی کشور بی توجه باشد،نظام سرنگون خواهد شد و گفت:فکر می‌کنم اگر این بی توجهی و بی اعتنایی به شرایط کشور و حقوق مردم ادامه یابد این احتمال وجود دارد که خواست‌های مردم به تغییرات اساسی تبدیل شود. بد نیست که گهگاهی تاریخ را مرور کنیم و عبرت بگیریم، منظور تاریخ معاصر و حوادث نزدیکتر است و نه دورها. بالاخره چقدر هزینه از جیب ملت برای بقای یک نفر که کشور را به این شرایط بحرانی رسانده باید پرداخت گردد؟ و تا کی این شرایط که مایه خجلت هر ایرانی است بایستی ادامه یابد؟

به گزارش جهان فائزه هاشمی گفت:اگر دختر آقای هاشمی نبودم حتماً این آزادی نصیبم نمی‌شد، حس بسیار بدی است . در حال حاضر همه چیز وارونه شده است.بی کفایت‌ها در رأس امور قرار گرفته و مدیران و شایسته‌ها در زندان، و یا اخراج و یا از کشور رفته‌اند. همه اینها برای یک ایرانی که سرسوزنی غیرت و تعصب داشته باشد درد آور است. 

فائزه هاشمی رفسنجانی، در گفتگویی که در وب سایت ماهنامه «فارین پالیسی» آمریکا، منتشر شده، به سوالات این نشریه در خصوص تحولاتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در کشور رخ داد، پاسخ داده است.

وی در این مصاحبه با اشاره وضعیت کنونی کشور، گفت: نشاط، شادابی امیدواری، شور و هیجان ایام انتخابات جای خود را به نوعی دلمردگی و افسردگی داده است. ملتی سرکوب شده، پر از خشم و احساس مظلومیت مردمی که خود را هر چه بیشتر با دروغ‌ها، سوء مدیریت‌ها، عوامفریبی‌ها، زورگویی‌ها، اوباشگری، ظلم‌ها، نابودی منابع و ثروت ملی، از دست رفتن فرصت‌های بین‌المللی، تخریب بیشتر کشور از طرف جریان حاکم روبرو می‌بیند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که مهمترین خواست‌های مردم ایران بعد از انتخابات سال گذشتهچه بود،اظهار داشت:مردم در ابتدا رأی خود را می‌خواستند و خواستار یک بررسی دقیق در روند انتخابات، ولی متأسفانه آنقدر رفتارهای غلط و خلاف قانون اتفاق افتاد که روز به روز به خواسته‌ها و انتظارات آنها که به حق هم هست اضافه شد، از جمله رأی ما کجاست؟ آزادی زندانیان، جبران خسارات قربانیان بعد از انتخابات، مجازات مقصرین و خلافکاران، حتی رسیدگی به امور کشورداری و برکناری نالایقان و دروغ گویان که نابودی و تخریب مملکت را بسیار واضح و علنی در دستور کار خود دارند، به نحوی که یک بچه نیز متوجه می‌شود. به نظرم از خوا ب بیدار شدن و هشیار شدن سران مهمترین خواسته باشد تا شاید کشور از این سیر قهقرایی که دچار آن شده نجات یابد.

فائزه هاشمی در تعریف جنبش سبز گفت:جنبش سبز از نظر من اکثریت مردم ایرانند که به دنبال حق ضایع شده خود در جریان انتخابات اخیر هستند. البته همانطور که توضیح دادم به مرور زمان و در اثر سرکوب‌ها خواست‌های دیگری نیز به آن اضافه شد. به نظرم هر ایرانی که به دنبال حق، آزادی، دموکراسی و توسعه کشور است عضو این جنبش است.

وی ادامه داد:به نظر من پایان یافتن اعتراضات خیابانی پایان جنبش نیست، تأثیراتی که این اعتراضات و عملکرد جنبش سبز در سطوح ملی و بین‌المللی از خود به جا گذاشته همچنان ادامه دارد، که عکس‌العملل‌های انفعالی و حاکی از به بن بست رسیدن جریان حاکم، به خوبی این تأثیرات و نتایج آن را نشان می‌دهد. طبیعتاً هر جریانی و از جمله جنبش سبز در طول حیات خود براساس شرایط موجود دچار تحولاتی می‌شود و تغییراتی در روش می‌یابد که خود می‌تواند به عنوان یک استراتژی تلقی گردد.

دختر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آقای احمدی نژاد ابراز علاقه کرده است که با اوباما دیدار کند، با توجه به سفر ایشان به آمریکا در ماه آینده آیا احتمال می‌دهید که چنین دیداری صورت گیرد یا خیر گفت:کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی. ایشان گفته است «در دیدار با اوباما مسایل جهان را روی میز بگذاریم ببینیم راه حل چه کسی بهتر است.» ایشان ایران را به نابودی کشانده و حالا نوبت جهان شده است. آمارهای خود ساخته خودشان را هم که مروری بکنند متوجه می‌شوند که هیچ گاه ایران در سی سال پس از انقلاب، حتی در زمان جنگ چنین شرایط اسفباری نداشته است، ایشان دست روی هر چیز می‌گذارد نابود می‌کند، بنابراین این دیدار چه انجام بشود و چه نشود، بعید می‌دانم کسی منتظر تحولی مثبت در سیاست داخلی یا خارجی ایران باشد و یا روی این دیدار حسابی باز کند.


  
  
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در دیدار با "الیزابت‌باندا ":
توسعه همکاری‌ها با قاره آفریقا از سیاست‌های راهبردی ایران است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول مجلس در دیدار با وزیر امور خارجه مالاوی، توسعه همکاری‌ها با قاره آفریقا را از سیاست‌های راهبردی کنونی ایران در عرصه روابط خارجی دانست و گفت: امیدواریم این دیدارها و گفت‌وگوها زمینه‌ساز روابط و نقشه راه ایران و آفریقا باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس، "الیزابت‌باندا " وزیر امور خارجه مالاوی بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حضور در مجموعه بهارستان با حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در ابتدای این دیدار، ابوترابی‌فرد با تبریک به وزیر امور خارجه مالاوی مبنی بر ریاست آن کشور بر اتحادیه آفریقا، اظهار داشت: امید است رئیس جمهور مالاوی در مقام ریاست این اتحادیه به توسعه مناسبات آفریقا با جمهوری اسلامی ایران خصوصاً برگزاری اجلاس همکاری‌های ایران و آفریقا کمک کند.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت گسترش و تقویت روابط پارلمانی، افزود: مجلس شورای اسلامی از گسترش ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در تمامی عرصه‌ها حمایت می‌کند.
نایب رئیس اول مجلس همچنین خواهان تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین دو پارلمان شد.
وی بر همین اساس در بخش دیگری از سخنانش توسعه همکاری‌ها با قاره آفریقا را از سیاست‌های راهبردی کنونی جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط خارجی توصیف کرد و متذکر شد: امیدواریم این دیدارها و گفت‌وگوها زمینه‌ساز روابط و نقشه راه ایران و آفریقا باشد.
این نماینده مجلس در خاتمه سخنانش یادآور شد: ارتباط کشورهای آفریقایی با خاورمیانه، آسیا و به خصوص جمهوری اسلامی ایران می‌تواند زمینه‌ساز تشکیل یک جبهه واحد در مقابله با دنیای سلطه باشد که رشد، توسعه، عزت و افت را در کشورهای جهان سوم را نشانه رفته‌اند.
در ادامه این دیدار خانم "الیزابت‌باندا " وزیر امور خارجه مالاوی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوارم با تداوم همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور افق جدیدی در توسعه روابط دو کشور ایجاد شود.


  
  
انتشار دروغ‌سازی ناشیانه علیه رئیس‌جمهور و رجانیوز در سطح گسترده

دروغ‌سازی ناشیانه یک وبلاگ بی‌نام و نشان که در آن اظهارات عجیبی به رئیس‌جمهور منتسب شده و این اظهارات نیز به نقل از رجانیوز گزارش شده است، در سطح گسترده‌ای برای آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) کاربران اینترنت ارسال شده است.

به گزارش رجانیوز، در این دروغ‌سازی ناشیانه ادعا شده است که رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از جت بمب‌افکن کرار در روز صنعت دفاعی انتقادهایی از رسانه‌ها و صداوسیما در مورد انعکاس نامناسب اظهارات مشایی بیان کرده است.

در ادامه این نقل قول‌های بی‌پایه، اظهارات خنده‌دار دیگری نیز در مورد ارتباط با امام زمان(عج) به رئیس‌جمهور منتسب شده است.

در ایمیل‌های ارسال شده برای کاربران اینترنتی، یک وبلاگ بی‌نام و نشان به‌عنوان منبع این دروغ‌سازی معرفی شده است. جالب اینکه در کامنت‌هایی که زیر این پست وبلاگی درج شده، کاربران به این اقدام واکنش منفی نشان داده‌اند.

به‌عنوان نمونه در کامنت‌های این وبلاگ آمده است:

«من هر چی گشتم لینک این مطلبتونو تو رجانیوز پیدا نکردم. تو گوگل هم که سرچ کردم به جز وبلاگ شما هیج جای دیگه این جمله ها رو ننوشته بود. سرکارمون گذاشتین؟ جنبش سبز نیازی به دروغ ندارد... نکند شما نفوذی هستید؟

سرتاپاش کذب بود ، البته شاید به زبان طنز خواستی بنویسی ولی باید یه ریزه کاری رو رعایت می کرده که سوء تفاهم پیش نیاد …
طنز بود؟
اگه نه لینک اصلی خبر را همینجا قرار دهید

حتی اگر طنز هم مینویسید، فضای وب را به دروغ آلوده نکنید. دروغگویی را برای دولت واگذارید.

شما که از یزید هم بدترید که این مطالب رو می نویسید اون هم به دروغ. فکر کردید مخاطبانتان احمق هستند؟ خجالت بکشید از این رویه ای که دارید. اول شما خودتون رو اصلاح کنید اون موقع جامعه هم اصلاح می شود.»

انتشار گسترده این دروغ‌سازی در حالی است که به نظر می‌رسد جریان فتنه‌گری که اساس حرکت خود برای ایجاد آشوب در کشور را بر مبنای دروغ و فریب افکار عمومی تنها بر مبنای یک‌سری ادعاهای بدون سند قرار داده بود، اکنون پس از گذشت بیش از یک سال و افول کامل امپراتوری دروغ، برای دوپینگ سیاسی دست به حرکت‌های کودکانه بی‌فایده می‌زند.


  
  
آمریکا به تلاش برای حمایت از جریان فتنه در ایران اعتراف کرد

خبرگزاری فارس: وزیر امورخارجه آمریکا طی سخنرانی اخیر خود در شورای روابط خارجی آمریکا به تلاش آمریکا برای حمایت از جریان فتنه در ایران اعتراف کرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزای رویترز، "هیلاری کلینتون " روز گذشته در سخنرانی خود در شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به جریان فتنه در ایران اعلام کرد: آمریکا در تلاش است تا به طریقی که فعالیت نیروهای دموکراتیک در ایران تضعیف نشود و همچنین این نیروها به خطر نیفتند، از آنها حمایت کند.
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به سؤالاتی که در شورای روابط خارجی آمریکا توسط برخی از عالیرتبه‌ترین کارشناسان سیاست‌خارجی این کشور مطرح شد، مدعی شد: فکر نمی‌کنم هیچ تردیدی وجود داشته باشد که ایران در حال تغییر شکل به یک دیکتاتوری نظامی با نوعی ظاهر مذهبی-ایدئولوژیکی است.
وی در ادامه در تلاش برای زیر سؤال بخش اسلامیت نظام به عنوان جزء لاینفک "جمهوری اسلامی ایران " ادعا کرد: من فکر نمی‌کنم جمهوری اسلامی ایران آن چیزی باشد که انقلاب ایران قرار بود برای مردم ایران به ارمغان آورد.
کلینتون همچنین گفت‌ که معتقد است مردم ایران در نهایت به آنچه که وی "رخدادهای ناراحت کننده " در کشور ایران به عنوان یک کشور صادرکننده نفت خواند، پاسخ خواهند داد.
وزیر امورخارجه آمریکا ادامه داد: من می‌دانم که فعالیت‌های بسیاری در داخل ایران در حال انجام است که ما شدیدا سعی در حمایت آنها داریم.
وی تصریح کرد: در عین حال، ما قصد نداریم مردمانی را که در این زمینه فعالیت می‌کنند به خطر اندازیم یا فعالیت‌های آنان را تضعیف کنیم. و این‌بار آمریکا به جای اینکه تنها بنشیند و از تلاش‌های داخل ایران حمایت کند، قصد دارد اقداماتی را صورت دهد.
کلینتون در پایان مدعی شد: در حال حاضر رخدادهای بسیار ناراحت‌کننده‌ای در داخل ایران در حال وقوع است که من معتقدم در نهایت مردم ایران خودشان به این رخدادها پاسخ خواهند داد. البته اینکه می‌گویم در نهایت، یک چارچوب زمانی خاص نیز می‌توانم برای آن مشخص کنم.
بنا بر این گزارش، "کمیته سیاست ایران " که یک گروه غیرانتفاعی در واشنگتن است و روابط نزدیکی با مخالفان ایران در خارج از این کشور دارد و همچنین به شدت نیز به دنبال تأثیرگذاری بر سیاست آمریکا در قبال ایران است، اعلام کرده است که امروز پنج‌شنبه یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن برگزار می‌کند تا اطلاعاتی را درباره یک سایت محرمانه هسته‌ای جدید و مهم در ایران ارائه کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گذشته گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد و این‌بار نیز همانند گزارش‌های پیشین، بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرد.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد