سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه کسی را دیدید که به وی زهد دردنیا و کم گویی عطا شده، بدو نزدیک شوید که حکمت القامی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :6
کل بازدید :174908
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/1/9
10:50 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

روز قدسی عاری از فتنه

 مروری بر ماجرای ناکامی فتنه گران در حاشیه سازی در روز جهانی قدس

 

 روز جهانی قدس در سال 1389 همچون سالهای گذشته با حضور باشکوه میلیونها مسلمان متعهد و معتقد به آزادسازی قدس شریف در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد. تفاوت مراسم امسال با سال گذشته را تنها می‌توان در حواشی این دو مراسم در شهر تهران دانست. در سال گذشته جمعی چند ده نفره در اطراف مراسم به رهبری مهدی کروبی جمع شده و در حالی که بطری‌های آب به نشانه روزه خواری در دست داشتند شعار "نه غزه، نه لبنان" سر دادند. همین موضوع باعث شد تا رسانه‌های داخلی و خارجی فتنه با آب و تاب فراوان به بزرگنمایی این حواشی پرداخته و به استقبال این شعار صهیونیستی بروند. این در حالی بود که موج خروشان دهها میلیونی حاضر در صحنه در سراسر ایران اسلامی یکپارچه "شعار مرگ بر اسرائیل" سر داده بودند...

 * * *

اما امسال دیگر چیزی از فتنه باقی نمانده بود که بخواهد حاشیه ای بر روز قدس باشد و رسانه های حامی فتنه را مشغول سازد. لذا این رسانه‌ها که از شکست و ناتوانی فتنه گران عصبانی بودند تلاش کردند تا با عبور آرام از کنار اخبار مراسم باشکوه روز قدس، به توجیه این ناتوانی و زوال جریان فتنه بپردازند.

 * * *

از سویی دیگر عدم وجود حاشیه ای سبزرنگ در روزباشکوه قدس که با حضور دهها میلیونی ملت ایران در سراسر ایران در کنار میلیونها مسلمان سراسر جهان برگزار شد، سران و هواداران داخلی و خارجی فتنه سبز را به شدت در محاق قرار داد و جریان رسانه‌ای فتنه را بر آن داشت تا برای جلوگیری از ناامیدی کامل اندک هواداران باقی مانده و دلخوشی سران فتنه دست به کار شده و به حاشیه سازی و تحریف حقایق بپردازند.

 الف- تلاش برای حاشیه سازی

1- سناریوی بزرگنمایی درگیری در مقابل منزل کروبی:

2- پرداختن به مساله توهین سخنگوی محمود عباس به احمدی نژاد:

 ب- تحریف و توجیه ناتوانی فتنه گران (علل ناکامی فتنه گران در روز قدس)

1- بی‌فایده خواندن سیاست حضور خیابانی:

2- اعتراض بدنه اجتماعی به تصمیمات سران فتنه

3- امنیتی شدن فضای روز قدس نشانه موفقیت فتنه سبز:

 ج- اعتراف به شکست

 * * *

"آرش بهمنی" نیز اعتراف می‌کند: «... تمامی رسانه‌های جنبش سبز، به عدم حضور سبزها در مراسم امروز اذعان کرده‌اند. مدتی است که حضور جنبش سبز در خیابان‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده است. بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا جنبش راهی دیگر در پیش گرفته است یا آن‌که آن طور که حاکمیت می‌گوید، شکست خورده است؟

 * * *

وبلاگ نویس دیگری از سبزها که به شدت افسرده و پریشان است، چنین بر سر دوستانش فریاد می‌زند: «تو دوست عزیزی که در ایران هستی و به این وضع معترض هستی. به خدا باور کنید زمان این گذشته که در خانه بنشینی و برای بالاترین لینک بفرستی. البته همین عمل تو هم نشان می‌دهد هنوز ته مانده‌ای احساس مسئولیت در تو وجود دارد. اما این کم است به خدا کم است. عزم خود را جزم کنید تا اقدامی شایسته انجام دهیم... آیا واقعا برایتان مهم نیست در کشور چه می‌گذرد و. آیا دست روی دست گذاشته‌اید و می‌خواهید اجنبی برایمان تصمیم بگیرد؟ مگر ایران ایران نمی‌کردید؟ پارسال در ?? بهمن کاربران آنلاین بالاترین دوازده هزار تا بود و امروز روز قدس سبز سه هزار. واقعا خسته شده‌اید. نشسته‌اید دانشگاه‌ها را هم مثل منزل آقای کروبی تیرباران کنند. آن زنجیره ی سبزتان کو. خجالت نمی‌کشید. می‌خواهید روال خود را این پروسه طی کند؟ نوبت بعدی کیست؟ باید بنشانیم تخریب کجا را نظاره گر باشیم. بابا قصد جان کروبی را کرده‌اند و بعد هم موسوی و خاتمی.

 * * *

در همین ایام کاریکاتوری از نیک آهنگ کوثر با عنوان "علت تنها ماندن کروبی" انتشار یافت که در آن تصویری از کروبی در پشت کامپیوتر کشیده شده بود و دستگاه در حال سخن گفت با وی چنین می‌گفت: «حاجی! طرفدارات از پشت کامپیوتر سلام رسوندن. گفتن "ما بیشماریم" ولی وقت نمی کنیم بیاییم دم خونه‌ات جلوی مزدورا رو بگیریم»

این نگاه انتقادی به خوبی نشان می‌دهد که دیگر هواداری برای سران فتنه در فضای عینی و واقعی باقی نمانده و آنچه در فضای مجازی شاهد آنیم، غیرواقعی و بدور از حقایق اجتماعی امروز جامعه است و آنها نیز حاضر نیستند برای جاه‌طلبی‌های کروبی و موسوی هزینه بدهند. 


89/6/17::: 1:55 ع
نظر()
  
  

تلاش برای برائت از شعارهای انحرافی

 

 

وقتی خبر سر دادن شعار "نه غزه، نه لبنان" توسط جمعی از هواداران روزه خوار موسوی و کروبی در حاشیه مراسم سال گذشته روز جهانی قدس در تهران با آب و تاب فراوان توسط رسانه‌های بیگانه مخابره شد، شاید کمتر کسی باور می‌کرد که این شعار انحرافی در حضور رئیس پیشین "مجمع روحانیون مبارز" سر داده شده باشد! بعد از آن هم تا مدتها مسلمانان سراسر جهان منتظر بودند این مدعیان آزادیخواهی (که تا دیروز خود را حامیان سرسخت انتفاضه معرفی می‌کردند) از این اقدام هواداران برائت جویند، اما متاسفانه چنین نشد و این لکه ننگ در کارنامه سران فتنه و هواداران آن برای همیشه ثبت گردید. مشمئز کننده‌تر آنکه حامیان سکولار موسوی و کروبی میدان دار شده و در سایتها و وبلاگهای خود به دفاع تئوریک از این شعار صهیونیستی پرداختند و مدعیان دروغین خط امام نیز که به خوبی می‌دانستند در میان ملت حزب الله یارو یاوری ندارند، تلاش کردند برای حفظ هواداران سکولار خارج نشین خود این خفت را به جان خریده و سکوت اختیار کنند!

گذر زمان سران فتنه را متوجه ساخت که در چه معامله پر ضرری وارده شده و حیثیت چندین ساله خود را به ثمن بخس فروخته اند!؟ لذا با فرار رسیدن روز قدس در سال 89 درصدد برآمدند تا کمی از آبروی رفته را به جوی برگردانند و از شعارهای سال گذشته برائت جویند. اولین گام را محسن کدیور در خردادماه برداشت و اعلام داشت که سبزها شعار داده‌اند"هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران"! این ادعا با هجمه پرشدت سبزها همراه بود که وی را به دروغگویی و فریب متهم کردند!؟ تا آنجا که وی مجبور شد بارها در این باره توضیح داده و از هواداران سبزپوش خود عذرخواهی کند!

چند روز پیش نیز محتشمی و خاتمی شانس خود را امتحان کردند به تخطئه شعار "نه غزه، نه لبنان" پرداختند! خاتمی اعلام داشت: «مسئله "یا ایران یا فلسطین" برداشت غلط یا القاء خطرناکی است که از سوی دیگران مطرح می‌شود.» سازمان نامشروع مجاهدین نیز بعد از یکسال سکوت آن اقدام را محکوم کرده و از دیگر سو موسوی و کروبی نیز تلویحا حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام داشتند. بررسی این تغییر رفتار سیاسی سران فتنه بعد از گذشت یکسال با ملاحظاتی همراه است که باید بدان توجه نمود:  

1- شعار "نه غزه، نه لبنان" در یک خلاء شکل نگرفته و محصول رفتار سیاسی جریانی است که موسوی و کروبی و خاتمی سردمدار آن بوده‌اند. به واقع طرح چنین شعاری محصول برخی سخنان و موضعگیریهای سران فتنه است. به عنوان نمونه همه به خاطر داریم که موسوی در اولین برنامه تبلیغاتی خود قبل از انتخابات اعلام داشت: «ما موقعی می‌توانیم از برادران لبنانی‌مان حمایت کنیم که خودمان در داخل قوی باشیم. موقعی می‌توانیم از آرمان‌های فلسطین دفاع کنیم که خودمان قوی باشیم» در واقع شعار "نه غره، نه لبنان" را باید روی دیگر سکه این سخنان دانست که بعد از چندماه با صراحت بیشتری برملا شد.

2- در مورد این تغییر رفتار سران فتنه باید گفت که چنین اقدامی مصداق رفتار فرصت طلبانه(اپورتونیستی) یک جریان سیاسی است که به هیچ اصول و قاعده‌ای پایبند نبوده و برای کسب قدرت دست به هر کاری می‌زند. این جریان  به سادگی منافع جناحی و گروهی خود را بر منافع ملی و اصول و مبانی نظام اسلامی ترجیح می‌دهد و در این مسیر تا نفی عالی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی پیش می‌رود و دیگر روز به دفاع از این اصول می‌پردازد!

3- در تحلیلی دیگر این تغییر مواضع از وجود پارادوکسهای ذاتی جریان فتنه خبر می‌دهد که حتی سران آن را نیز دچار سردرگمی کرده است. البته همین رفتار متناقض که محصول جمع کردن گروهکهای مختلف و متنوع ضدانقلاب در اردوگاه سبزها می‌باشد، جلوه دیگری از رفتار اپورتونیستی سران فتنه است که نشان می‌دهد این جریان برای تحقق اهداف به هر گروهی چنگ زده و جرات مرزبندی ندارد.

4- سکوت یکساله غیر قابل قبول سران فتنه امروز خود به بزرگترین سوال برای افکار عمومی تبدیل شده است. ملت مسلمان ایران از این آقایان انتظار دارد که برایشان روشن کنند چرا بعد از یکسال به این فکر افتاده اند که از این شعارهای انحرافی اعلام برائت نمایند؟ همچنین چه تضمیمنی وجود دارد که این رفتار و مواضع سیاسی جدید، یک نوع فریبکاری برای ترمیم چهره مخدوش آنها نباشد؟ و بطور کل اعتقاد و التزام واقعی این جریان به آرمانهای انقلاب را چگونه می‌توان سنجش نمود؟!

نهایت اینکه با وجود این همه تردید در رفتار سیاسی فتنه گران آیا می‌توان از افکار عمومی مردم مسلمان ایران انتظار داشت که به آنها اعتماد کرده و پذیرای تلاش جدید سران فتنه برای تبری جستن از شعارهای انحرافی باشند؟!


  
  

ناکامان روز جهانی قدس

 

مروری بر وقایع روز جهانی قدس در سال 88 و حواشی آن

 

 

 هنگامی که 31 سال پیش حضرت روح الله(ره) در پیامی با شروع دور تازه‌ای از جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در لبنان، آخرین جمعه ماه رمضان را "روز قدس" نامید و از همه مسلمانان عالم خواست تا در این روز با برگزاری راهپیمایی سراسری انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام دارند, کمتر کسی باور می‌کرد که این روز به یکی از باشکوهترین روزها در جهان اسلام مبدل گردد.

حضرت امام(ره) در این پیام که در 16 مردادماه 1358 مصادف با سیزدهم رمضان 1399 صادر گردید، فرموده بودند: «من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند.»

چند روز بعد(روز 25 مرداد) حضرت امام(ره) در جمع اقشار مختلف مردم در شهر قم به تشریح ویژگی‌های روز جهانی قدس پرداختند و در بخشی از سخنان خود فرمودند: «روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلة مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابلة ملتهایی است که در زیر فشار ظلم ‌آمریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.»

از آن سال به بعد همه ساله ملتهای مسلمان در سراسر جهان از جنوب آفریقا تا شمال اروپا و از مجمع الجزایر فیلیپین تا سواحل غربی قاره آمریکا در یک راهپیمایی سراسری و فراگیر، انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌دارند. حرکتی که سال به سال بر عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود.

این حرکت مستمر توانست الهام بخش مبارزان فلسطینی و لبنانی بوده و بی‌شک شکل گیری انتفاضه ملت فلسطین و نهضت مقاومت به رهبری حزب الله لبنان را می‌توان مرهون حماسه بزرگ مسلمانان جهان اسلام در  روز جهانی قدس دانست. از دیگر سو همه ساله با فرا رسیدن ماه رمضان و آماده شدن مسلمانان برای برگزاری مراسم روز قدس، اضطراب و التهابی شدید سراسری رژیم صهیونیستی را فرا می‌گیرد بطوری که یگانهای امنیتی و نظامی این رژیم به حالت آماده باش کامل در ‌آمده و فضای امنیتی در سراسر سرزمینهای اشغالی حکمفرما می‌شود.

اوج تجمعات دهها میلیونی علیه رژیم صهیونیستی را می‌توان در راهپیمایی روز قدس ملت ایران مشاهده نمود که هر ساله در سه دهه اخیر پس از شکل گیری جمهوری اسلامی باشکوهتر از سال گذشته برگزار شده و ملت ایران در این مراسم پشتیبانی و حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین در مبارزه مقدسی که علیه اشغالگران قدس شریف آغاز کرده‌اند، ابراز داشته‌اند.

 

فتنه 88 و روز جهانی قدس

اما مراسم روز جهانی قدس سال 88 در ایران اسلامی با حواشی همراه بود که آن را متفاوت از سالهای پیش کرده بود. شکست خوردگان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 22 خردادماه که حاضر به پذیرش رای ملت نبودند، تلاش کردند تا با ایجاد بلوا و آشوب نظام را وادار به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های غیرقانونی خود نمایند. اما آنگاه که مسئولین نظام اسلامی به یاری ملت غیور و انقلابی تسلیم زیاده‌خواهی و فتنه‌گری نشدند، وارد بازی خطرناکی شدند که حقیقت منافقانه این جریان را بیش از پیش آشکار ساخت.

برنامه فتنه گران آن بود که با سوء استفاده از مناسبتهای ملی - مذهبی، فضای کشور را همچنان ناامن نگه داشته و با تداوم این وضعیت نگذارند که دولت دهم با تمام توان در تحقق برنامه‌های خود موفق باشد. در واقع ایجاد ناکارآمدی از طریق ناامن سازی، سناریوی طرح ریزی شده فتنه گران علیه نظام اسلامی بود. این وضعیت ناامن سازی زمینه افزایش فشارهای بین المللی و دخالت کشورهای بیگانه در مسائل کشور را فراهم می‌آورد و این درست خواسته جریانی بود که روز به روز پشتوانه مردمی خود را از دست می داد.

هرچند اولین مرحله این سناریو بصورت محدود در نمازجمعه 26 تیرماه که به امامت آقای هاشمی رفسنجانی به نمایش گذاشته شد، و فتنه گران هوادارانی را به سوی سوی دانشگاه تهران گسیل کردند که با کفش و بطور مختلط به امام جمعه وقت اقتدا کردند، اما اولین گام جدی فتنه گران در روز جهانی قدس کلید خورد. جریان فتنه‌گر از چندین روز مانده به آخرین جمعه ماه رمضان، تلاش کرد تا با تحریفی آشکار این روز را "روز ایران" و نه "روز قدس" بنامد و طرح مساله فلسطین در این روز را موضوعی انحرافی معرفی کند!

سایت‌ها و وبلاگ‌های مخالفین و معاندین انقلاب اسلامی مدت‌های مدیدی برای تحت‌الشعاع قرار دادن ماهیت اصلی روز قدس که روز مقابله جهان اسلام با استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی باشد, تلاش کردند. طراحی متعدد پوسترهای انحرافی برای روز قدس و قرار دادن آن در صفحات مجازی اینترنت جهت بهره برداری فتنه گران، از جمله این اقدامات بود. در این بین خبر حضور موسوی, کروبی و خاتمی نیز در صدر اخبار کودتاگران قرار داشت؛ کروبی گفته بود: «شما در روز قدس نیز بار دیگر قدرت مردم را خواهید دید و متوجه می‌شوید که مردم از چه فکر و اندیشه‌ای حمایت می‌کنند»!؟

احزاب و گروههای سیاسی حامی فتنه گران سبز نیز وارد صحنه شده و با صدور بیانیه هایی از مردم خواستند تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند. آنچه در بیانیه این گروههای سیاسی به چشم می‌آمد, تلاش برای سوء استفاده از این تجمعات مردمی به نفع منافع سیاسی و خواسته های نامشروع و غیرقانونی فتنه سبز بود. به عنوان نمونه سازمان ادوار تحکیم که توسط فارغ التحصیلان سکولار دفتر تحکیم وحدت اداره می‌شود و عضو برجسته آن "عبدالله مؤمنی" در دادگاه پنجم رسیدگی به پرونده اغتشاشگران, به ماهیت وابسته به بیگانه این سازمان اعتراف نمود، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این روز بدل به فرصتی برای تبلور اراده ملی در نفی هر نوع استبداد و خودکامگی شده است.» دفتر مهدی کروبی نیز خبر داد که مسیر حرکت وی در راهپیمایی روز قدس از میدان هفت تیر ساعت یازده صبح خواهد بود.  

با تدبیر مسئولین ستاد اقامه نمازجمعه، امام جمعه این مراسم آقای سیداحمد خاتمی معرفی گردید، چرا که هاشمی رفسنجانی امام جمعه تقریبا ثابت سالهای گذشته روز قدس به خاطر افتضاحی که فتنه‌گران در آخرین نمازجمعه تیرماه تهران به راه انداختند ترجیح داد از اقامه نماز جمعه انصراف دهد.

در مقابل حرکت فتنه‌گران، هوشیاری و آگاهی ملت حزب الله برای مقابله با این حرکت فتنه گران، بیش از پیش افزایش یافت. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای خطاب به ملت سربلند ایران اسلامی، نسبت به اقدام انحرافی فتنه‌گران در روز قدس هشدار داد. این اطلاعیه تصریح می‌کرد:

 «دشمنان انقلاب و نظام و شکست‌خوردگان عرصه انتخابات اخیر در تلاش هستند برای انتقام از مردمی که با خلق حماسه 22 خرداد و حضور بی‌نظیر 85 درصدی خود، فصل نوینی در روند پیشرفت و تعالی کشور گشوده‌اند، با حرکات خاص و شعارهای انحرافی و استفاده از نماد‌های فریبنده رنگین و عمل کردن به نسخه رسانه‌های بیگانه و صهیونیستی در صفوف متحد مردم اخلال ایجاد کرده و شعارهای واحد و کوبنده ملت علیه اشغالگران سرزمین فلسطین را به شعارهای انحرافی و مورد رضایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مبدل سازند.»

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به آگاهی و بصیرت ایرانیان و آمادگی فرزندان دلیر و رشید مردم در دستگاهها و نهادهای امنیتی و انتظامی، به ویژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، برای رویارویی قاطع با هرگونه حرکت انحرافی، ضد انقلابی و ضد مردمی تصریح کرد: «به اشخاص و جریان‌هایی که در صدد ریختن آب به آسیاب دشمن صهیونیستی هستند هشدار می‌دهیم چنانچه قصد هرگونه اخلال و بی‌نظمی در راهپیمایی با شکوه روز قدس را داشته باشند با برخورد قاطع فرزندان شجاع و غیور ملت مواجه خواهند شد.»

حکیم فرزانه انقلاب اسلامی نیز در خطبه های نماز جمعه تهران(20/6/88) نسبت به ایجاد انحراف و تفرقه چنین هشدار دادند: «روز قدس، روز متعلق به مسئله‌‌‌‌‌ی قدس است و ضمناً مظهر وحدت ملت ایران است. مراقب باشید در روز قدس کسانی نخواهند از این اجتماعات برای ایجاد تفرقه استفاده کنند. از تفرقه باید ترسید. با تفرقه باید مقابله و معارضه کرد. تفرقه نباید به وجود بیاید.«

 

حماسه ملت در صبح روز آخرین جمعه ماه رمضان

از دقایق اولیه صبح روز جمعه 27 شهریورماه 1388 مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ملت همیشه در صحنه ایران بار دیگر به خیابانها آمدند تا در بیعتی دوباره با آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) و ملت مظلوم فلسطین، روز قدس 88 را تبدیل به حماسه‌ای تاریخی کنند. فضای فتنه آلود ایجاد شده توسط کودتاگران سبزپوش، ملت انقلابی را بیش از پیش مصمم ساخت تا با اراده و عزمی جزم نسبت به گذشته در صحنه حضور یابند. این احساس مسئولیت موجب شد تا شاهد یکی از بی‌نظیرترین حضور ملت در روز قدس باشیم.

در این میان آنچه بیش از هر چیز به چشم می‌خورد صفوف متحد و یک رنگ ملت بود که هیچ نشانی از فتنه‌گران در میان آنها مشاهده نمی‌شد. فتنه‌گران که از هواداران خود خواسته بودند با رنگ نمادین سبز در این روز حاضر شوند چنان به حاشیه رفته بودند که حتی در تهران نیز به چشم نمی‌آمدند. مسیر اصلی راهپیمایی (از سوی شرق: میدان امام حسین(ع) تا دانشگاه تهران، و از سوی غرب: میدان آزادی تا دانشگاه تهران) مملو از میلیونها عاشق نظام و انقلاب اسلامی بود و اثری از فتنه گران نبود. و تنها مسیر محدود میدان هفت تیر – میدان ولیعصر شاهد حاشیه سازی چند ده نفری فتنه گران بود.

مرد متوهم فتنه سبز که گمان می‌کرد با حضور در این مراسم با حمایت پرشور هواداران مواجه خواهد شد، در چهارراه ولیعصر وقتی از اتومبیلش پیاده شد، به یکباره خود را در میان سیل خروشانی ملتی دید که با خشم و نفرت تمام، شعار "مرگ بر منافق" سر داده بودند! به همین خاطر به سرعت سوار بر مرکب شده و فرار را بر قرار ترجیح داد. شیخ ساده لوح نیز بعد از دقایقی همراهی با چند ده هواداری که در ماه رمضان با بطری‌های آب وی را مشایعت کرده و شعار "نه غزه، نه لبنان" سر می‌دادند، مجبور به فرار از معرکه شد تا بیش از این در افتضاح ایجاد شده شریک نباشد.

رسانه‌های وابسته به فتنه‌گران که از حضور میلیونی ملت بهت زده شده و از حضور کم فتنه‌گران به خشم آمده بودند، بعد از پایان راهپیمایی میلیونی مردم در سراسر کشور بار دیگر به صحنه آمده و با دروغ پراکنی تلاش کردند تا حضور ملت را به نفع خود مصادره کنند. آنها قصد داشتند تا با بزرگنمایی، جمع قلیل و حاشیه‌ای روز قدس را به عنوان محور تجمعات مردمی ملت ایران معرفی کنند. حرکتی که با انتشار عکسهای تعاد معدود فتنه گران در روز قدس ناکام ماند.

در تحلیل حوادث اتفاق افتاده در روز قدس سال 88 توجه به چند نکته می‌تواند مفید باشد:

1- روز قدس سال گذشته اولین مراسم بعد از انتخابات 22 خرداد بود که به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شد و در آن شاهد حضور همه جانبه مردم در راهپیمایی سراسری بودیم. کودتاگران سبزپوش که در حوادث بعد از انتخابات توانسته بودند با ایجاد بلوا پایتخت را برای چند روز به آشوب کشانند، مدعی بودند که در سراسر کشور نیز از حمایت حداکثری برخوردارند؛ اما هیچگاه فرصتی برای سنجش این ادعا فراهم نشده بود. روز قدس فرصتی بود تا این جریان مدعی، هواداران خود را به صحنه آورد و با همین هدف، تبلیغات زودهنگام و فراخوان برای به میدان آمدن هواداران در روز قدس به طور گسترده ای آغاز شده بود. اما آنچه در روز جمعه تمامی ملت ایران شاهد آن بودند, رسوایی این جریان "نفاق و دروغ" بود. همه حاضرین در صحنه در شهرهای مختلف ایران زمین دیدند که جمعیت به هم پیوسته ملت ایران که بر شعارهای حضرت امام(ره) مبنی بر نابودی اشغالگران قدس تأکید داشتند, مجالی برای حضور اندک سبزپوشان فتنه‌گر با شعارهای انحرافی خود نداده و آنچه در برابر چشمان حاضرین ثبت گردید، صفوف یکپارچه ملت انقلابی بود. منافقین و آشوبگران این بار نیز همچون گذشته با حضور همه جانبه ملت انقلابی به سوراخ‌های خود گریخته بودند. در واقع حماسه میلیونی ملت در روز قدس، رفراندومی سراسری برای تائید صحت انتخابات 22 خرداد محسوب گردید.

2- در حوادث تلخ بعد از انتخابات 22 خرداد که عناصر پشت پرده فتنه سبز آن را طراحی کرده بودند، همه ملت شاهد بودند که چطور اجتماعاتی محدود ولی آشوبگر، خیابانهای تهران را به صحنه ناآرامی و اغتشاش تبدیل ‌کردند. به طور طبیعی در برابر اغتشاشگران، این نهادهای انتظامی و امنیتی هستند که صف آرایی نموده و در جهت ایجاد امنیت و آرامش به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند. این صحنه مواجه اغتشاشگران و نیروهای انتظامی, همواره به صحنه "مظلوم نمایی" جریان نفاق تبدیل شده و رسانه‌های دروغ‌پرداز این جریان مدعی برخورد نظامیان با مردم! و هواداران این جریان بودند.

روز قدس اولین فرصت برای مقابله همه جانبه ملت در سراسر کشور با این جریان نفاق بود؛ صحنه‌ای که در یک سوی آن اغتشاشگران و فتنه‌گران قرار داشته و در سوی دیگر صفوف به همه پیوسته ملت! صحنه‌ای که خط نفاق؛ هیچگاه جرأت حضور در آن را نیافت و با حضور همه جانبه ملت به محاق رفت.

3- تجمع چند ده نفره اغتشاشگران که جرأت حضور در صفوف ملت را نداشته و در شهر تهران در حواشی منطقه راهپیمایی گردهم آمده بودند نیز قابل توجه است. به گفته شاهدان، برخی از این فتنه گران که گویا فراموش کرده بودند در ماه رمضان قرار دارند, با بطریهای آب به راهپیمایی آمده بودند و شعار دینی را آشکارا زیر پا گذاشتند!

شعارهای مطرح شده توسط هواداران فتنه گران مدعی خط امام نیز پوچی این جریان را آشکار ساخت. شعار: "نه غزه, نه لبنان, فقط فلات ایران" و همچنین تاکید بر شعار"مرگ بر روسیه"و "مرگ بر چین" به جای شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" از جمله این شعارهاست که ماهیت ضدانقلابی و نفاق گونه این جریان را برای ملت برملا کرد.

 

شعار "نه غره، نه لبنان" چگونه شکل گرفت؟

وقتی میرحسین موسوی، نامزد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری بعد از بیست سال سکوت و انفعال و آنچه وی به دروغ ممنوع التصویر بودن خواند در برابر دوربین رسانه ملی قرار گرفت تا به عنوان یک از نامزدها با مردم سخن بگوید، کمتری کسی باور می‌کرد که وی آرمانهای انقلاب اسلامی را در موضوعاتی بدیهی چون "حمایت از ملت فلسطین" به زیر سوال ببرد. وی در اولین برنامه تبلیغاتی خود اعلام داشت: «ما موقعی می‌توانیم از برادران لبنانی‌مان حمایت کنیم که خودمان در داخل قوی باشیم. موقعی می‌توانیم از آرمان‌های فلسطین دفاع کنیم که خودمان قوی باشیم»

این دیدگاه انحرافی که حمایت از "آرمانهای فلسطین" را معطل و مشروط به حل مشکلات داخلی کشور می‌بیند، در کمتر از چند ماه در مراسم روز جهانی قدس ماهیت خود را با صراحت بیشتری در قالب شعار "نه غره، نه لبنان" متجلی ‌ساخت. شعاری که دیگر طراح آن موسوی نبود، چرا که معرکه گردان صحنه اوباشی و افراطیونی چون مخملباف و سازگارا شده بودند که خود را نماینده موسوی در خارج از کشور معرفی ‌کردند. این دو عنصر وابسته به "سیا"، در یک روز مانده به روز جهانی قدس در بیانیه مشترکی اعلام داشتند: «نماد فردا: رنگ سبز و در صورت امکان پارچه های بزرگ سبز، شعار فردا: "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران.»!؟

این بیانیه با حمایت رسانه‌های صهیونیستی چون بی.بی.سی فارسی و صدای آمریکا بطور ویژه تبلیغ گردید و در دستور کار ایادی داخلی آنها که گوش بفرمان رسانه‌های بیگانه بودند قرار گرفت. این شعار به خوبی خطر و انحرافی را که پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران فتنه گوشزد کرده بود آشکار ساخت. معظم له در دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور اشاره داشتند: «من روز اول این را پیغام دادم به همین حضراتی که صحنه‌گردان این قضایا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پیغام خصوصی دادم... گفتم این را شما دارید شروع می‌کنید، اما نمی‌توانید تا آخر کنترل کنید؛ می‌آیند دیگران سوءاستفاده می‌کنند. حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند!...»

 

روز قدس امسال، باشکوه‌تر از گذشته

ملت ایران در حالی به استقبال روز قدس امسال می‌روند که با هوشیاری و بصیرت تمام توانسته "فتنه عمیق" سال 88 را به سلامت پشت سر بگذارند. شکست سران استکبار جهانی در تهدید نرم، آنان را بر آن داشته تا با افزایش فشارهای بین‌المللی و از جمله تحریم اقتصادی، بار دیگر تهدیدات نیمه سخت علیه جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.

از سویی دیگر حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به "کشتی آزادی"، تداوم وضعیت بغرنج مردم در حال محاصره غزه، افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، مسایلی است که باعث شده تا نگرانی و دغدغه های امت اسلامی افزایش یافته و با اراده و عزم بیشتری آماده حضور در مراسم باشکوه روز جهانی قدس باشند.

فتنه گران داخلی و حاشیه سازان از جمله کروبی نیز حضور خود در راهپیمایی روز قدس را حق مسلم خود دانسته و اعلام کرده است که امسال نیز چون سال گذشته در این مراسم شرکت خواهد کرد. البته توصیه وی به هواداران نیز شنیدنی است! وی از آنها خواسته تا افتضاح سال گذشته را تکرار نکرده و شعائر اسلامی را رعایت کنند و حداقل از روزه خواری در ملاء عام در این روز بپرهیزند!

حضور میلیونی ملت در نمازجمعه تاریخی روز قدس سال 1389 که به احتمال قوی به امامت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد، بار دیگر دشمنان ملت فلسطین و در راس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی داخلی آن را ناکام خواهد گذاشت و نوید بخش تحقق این آیه شریفه خواهد بود که «ان موعدهم الصبح، الیس الصبح بقریب» "صبح عذاب و نابودی کفار و منافقین نزدیک است..."


  
  
قوت گرفتن شایعه سیاسی از ناراحتی قلبی لاریجانی
 
بتازگی شایعه ای میان برخی رسانه ها و محافل قوت گرفته است که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بعد از روح الله حسینیان نماینده تهران دچار ناراحتی قلبی شده است.
به گزارش خبرنگار جهان، این طور که شنیده می شود در جلسه علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی که در رابطه با مواد 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده برگزار شده بود، لاریجانی با حمید رسایی و مهدی کوچک زاده نمایندگان تهران وارد یک مشاجره لفظی می شود و بعد از آن بلافاصله ریاست جلسه را به حجت الاسلام سید حسن ابوترابی فرد می سپارد. 

بعد از این نیز در حالی که اعلام شده بود لاریجانی در مراسم افطاری مجلس شرکت خواهد کرد، اما بازهم نایب رییس اول مجلس به جای وی در این مراسم حضور می یابد و در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با علت عدم حضور رییس مجلس گفت: باید پیری ما را هم در نظر بگیرید. 

این شایعه در حالی مطرح می شود که پیشتر نیز شایعه ای در فضای رسانه ای کشور منتشر شده بود مبنی بر اینکه آیت الله احمد جنتی دبیر شورای قانون اساسی به کما رفته و در بیمارستان بستری شده است.

اما در همین حال اخبار رسیده حاکی است حال وی با استراحت در روزهای گذشته و مراقبت‌های پزشکی رو به بهبودی است.

  
  

با حضور میرتاج الدینی و فیروز رجائی فر برگزار شد؛

 

مناظره داغ تلویزیونی درباره تحریم شرکت اسرائیلی نستله

 

مناظره داغ تلویزیونی درباره تحریم شرکت اسرائیلی نستله

صدا وسیما در اقدامی قابل تقدیر و البته کم سابقه از دکتر رجائی فر دبیر پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور دعوت کرد تا درباره تحریم کالاهای صهیونیستی در ایران به مناظره بپردازند.

به گزارش جهان دکتر رجایی فر در برنامه کلید و در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه همه مراجع تقلید چه اهل سنت و چه شیعه فتوای خود را در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی صادر کرده اند، گفت: به گفته آنها خرید وفروش کالاهای صهیونیستی حرام است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از این فتاوی دو موج را براساس قرار داد کمپ دیوید که توافقی است میان اسرائیل و انور سادات، امضا کرد که براساس این قرار داد مقرر شد تا مصر تمام بایکوت هایی که در خصوص کالاهای صهیونیستی اعمال می شود را در کشور های عربی از بین ببرد.

رجایی فر تصریح کرد: مصر براساس این قرار داد وظیفه دارد بازار کالاهای صهیونیستی را در کشور های عربی از راه تبلیغات فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اسرائیل قصد داشت با این قرار داد آن بار منفی که از طرف کشور های مسلمان برروی کالاهای صیونیستی بود را از راه تبلیغات از بین ببرد.

میر تاج الدینی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی تا کنون در خصوص اسرائیل ستیزی پیش تاز بوده است و حتی از قبل از انقلاب نیز با این کشور مبارزه می کردیم و حتی بعد از انقلاب نیز روزی را به نام روز قدس نام گذاری کردیم که همه ساله نیز با شکوهتر برگزار می شود.

وی ادامه داد: حتی در خصوص تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی سازمان کنفرانس اسلامی با پیگیری دولت جمهوری اسلامی ایران یک کمیته تحریمی را راه اندازی کرد تا کشور هایی که با رژیم صهیونیستی مراوده دارند مشخص شود تا هرگونه مراوده وتجارت با این کشور ها تحریم شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از آنکه این توافقات صورت گرفت، مجلس شورای اسلامی آن را به صورت یک قانون مورد تصویب قرار داد و حتی قانونی را با نام قانون حمایت از ملت فلسطین مورد تصویب خود قرار داد.

وی با اشاره به این قانون اظهار کرد: این قانون در واقع همواره مبارزه با رژیم صهیونیستی را به روز می کند و این قانون در واقع هرگونه تجارت را با شرکت هایی که به نام رژیم صهیونیستی ثبت شده باشد را مجاز نمی داند.

میر تاج الدینی با اشاره به شرکت هایی که حامی رژیم صهیونیستی هستند خاطرنشان کرد: بعضی از شرکت ها در خود اسرائیل مشغول به کار هستند؛ به طوری که بخشی از درآمد های آنها به عنوان مالیات در اختیار این رژیم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بعضی از شرکت ها نیز به این گونه هستند که در اسرائیل هیچ گونه فعالیتی ندارند اما بخشی از درآمد خود را برای کمک به این رژیم اختصاص می دهند.

معاون پارلمانی احمدی نژاد گفت: اما یکسری شرکت دیگر هستند که نه به عنوان شرکت اسرائیلی و نه در خاک اسرائیل مشغول به کار هستند اما به انواع مختلف حامی این رژیم محسوب می شوند؛ به طوری که آنها سهام شرکت های صهیونیسیتی را خریداری می کنند که اکنون یک فهرست از اسامی این شرکت ها را در وزارت بازرگانی جمع آوری کرده ایم.

وی گفت: بنابراین نباید اجازه دهیم که وزارت خانه ها نیز با این شرکت ها مراوده داشته باشند کما اینکه اکنون هیچ گونه مراوده ای ندارند.

رجایی فر در ادامه این میز گرد تصریح کرد: هم اکنون از هر سه قوه شکایت داریم؛ زیرا در سال 73 به یک شرکت صهیونیستی اولین مجوز فعالیت خود را داده ایم که این شرکت سالانه بیش از 50 درصد از سود خود را به اسرائیل کمک می کند. 

رجایی فر با اشاره به شرکت نستله که هم اکنون در ایران مشغول به کار است، گفت: این شرکت در پیامی که به زبان عبری است می گوید من دوست اسرائیل هستم اما شما اعلام می کنید که این شرکت اسرائیلی نیست!! 

وی ادامه داد: شما می گویید اگر شرکت نستله را تعطیل کنیم چند هزار کارگر بیکار می شوند چه طور یک ورزشکاری را که با رژیم صهیونیستی مسابقه نمی دهد را مورد حمایت وتشویق قرار می دهید شما این کارگران را نیز مورد حمایت قرار دهید. 

این فعال سیاسی تصریح کرد: اکنون در انگلیس بعضی از خانواده ها یک شکلات اسرائیلی را برای فرزند خود تهیه نمی کنند اما شما حاضر هستید آب معدنی نستله و نوشابه کوکاکولا را در اختیار دیگران قرار دهید.

وی ادامه داد: در خصوص برخورد با کالاهای صهیونیستی از دوجهت می توان عمل کرد که یکی بحث اعتقادی ما مسلمانان و دیگری تحریمی است که حکومت باید به دنبال آن باشد.

رجایی فر گفت: چرا باید به یک دانشجو و تشکلی که در آن فعال هستند که می گویند باید کالاهای رژیم صهونیسیتی را تحریم کنیم از طرف قوه قضائیه هشدار داده می شود؟
وی افزود : بلکه باید امکانات تبلیغاتی و رسانه ای را در اختیار این افراد قرار داد تا به گوش مردم برسانند که چه کالایی صهیونیستی است تا از آن خریداری نکنند.

رجایی فر اعلام کرد: هم اکنون سالیانه 5.4 درصد از فروش شرکت کوکاکولا به حساب های صهوینیستی واریز می شود که به عنوان مثال از هر نوشابه 300 تومانی 15 تومان بابت حمایت از اسرائیل پرداخت می شود.

میرتاج الدینی در این میزگرد خاطرنشان کرد: من در دولت نهم و دهم و حتی در مجلس هفتم و هشتم حضور داشتم و و از آن موقع همه گونه اطلاع رسانی وجود داشته است که مردم از خرید کالاهای صهیونیستی باید اجتناب ودوری کنند.

وی گفت: هنوز تکلیف اصل شرکت نستله و کوکاکولا در ایران مشخص نشده است، به طوری که هنوز مشخص نیست این شرکت ها حامی صهیونیسم هستند و یا خیر که باید تکلیف آنها مشخص شود.


  
  
رفیق تروریست‌ها خود را"مسلم ابن عقیل"دانست!

مهدی خزعلی که چند روز پیش خواستار پیوستن گروهک تروریستی منافقین به جمع حامیان میرحسین موسوی شده بود، عدم حضور آشوبگران در راهپیمایی روز قدس را نشانه مظلومیت یاران امام حسین (ع) دانسته است.

به گزارش شبکه ایران، فردی که خود را دوست اعضای گروهک تروریستی منافقین خوانده و از آن‌ها خواسته بود تا به جریان آشوب و حامیان میرحسین موسوی بپیوندند، از عدم حضور سران فتنه و حامیان این جریان در راهپیمایی روز قدس به شدت انتقاد کرده است.

مهدی خزعلی که برخی افراد او را از اعضای رسمی انجمن حجتیه می‌دانند، در یادداشتی که در وبلاگش منتشر کرده، در ادعای جالب، خالی بودن خیابان‌های تهران از آشوب را نشانه غربت امام حسین (ع) و یارانش دانسته است!

خزعلی ضمن مطرح کردن این ادعای عجیب و بامزه، نوشته است: روز قدس گذشت، از اصلاح طلبان و جنبش سبز خبری نبود، در خیابان‎‌های تهران غربت مسلم ابن عقیل را درک کردم. اهل کوفه و روسای قبائل که با مسلم بیعت کرده بودند در خانه نشستند؛ مسلم تنهای تنها، بی یار و یاور، در کوچه های کوفه سرگردان بود!

این تشبیه جالب درحالی از سوی حامی سرسخت جریان فتنه صورت گرفته که وی چند روز پیش ضمن انتشار خبر مرگ سرکرده گروهک تروریستی منافقین، خواستار پیوستن اعضای این گروهک تروریستی به جنبش سبز شد و نوشت: مرگ مسعود رجوی فرصتی برای هوادارانش است که به راه راست بازگردند. جنبش سبز یک حرکت مردمی و بدور از خشونت است."

گفتنی است بنابه اعلام مراجع رسمی کشور، تعداد زیادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در جریان آشوب‌های خیابانی سال گذشته به ویژه روز عاشورا دخالت داشتند.
 


  
  
<   <<   6   7   8   9      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد