سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نرسیدن خیرت [به دوستان] به دوستی [آنان]با دیگران می انجامد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :18
کل بازدید :175226
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/1
1:26 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
رحیم‌پورازغدی در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه امیرکبیر:
مدرن‌ها و پست‌مدرن‌ها در برخی موارد همچون "اشاعره " عقل را تعطیل کرده‌اند

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اشعری‌ها، مدرن‌ها و پست‌مدرن‌ها در برخی موارد عقل را تعطیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اما در تفکر شیعه می‌توان به همه موارد پاسخ عقلی داد.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از ظهر امروز دوشنبه در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در آمفی‌تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه کانون هسته‌ای دین، نبوت است، اظهار داشت: یعنی اگر کسی به خدا معتقد باشد اما نبوت را قبول نداشته و یا تحریف و انکار کند، این روش وی دینداری محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تفکر دینی اعتقاد به اینکه عالم مبدئی دارد، کافی نیست، ادامه داد: حتی طرح این نکته که جهان نسبت به اعمال ما بی‌تفاوت نبوده و واکنش نشان می‌دهد لازم است اما کافی نیست زیرا صرف اعتقاد به مبدا برای عالم و حتی اعتقاد به وجود پاداش برای اعمال کافی نخواهد بود و تفکر دینی نیاز به اندیشیدن به نبوت دارد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توحید، معاد و نبوت به هم مرتبطند، تصریح کرد: البته اگر فردی توحید را درست بشناسد می‌تواند نبوت و معاد را بشناسد یعنی به نوعی، شناخت توحید کافی است زیرا اگر خداشناسی درست صورت گیرد، این شناخت نبوت و معاد را هم به همراه خواهد داشت.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه رسالت انبیا را این گونه عنوان کرد که آنها آمدند تا در شرایط مختلف و در بدترین شرایط نشان دهند راهی به آسمان باز است و در واقع آنها آمدند تا پرواز را به ما بیاموزند.

وی افزود: انبیا آمدند تا به ما بگویند که اگر خدا نباشد زندگی گذر ماه‌ها بوده و دور خود گشتن است و این سخنان تعابیر زیبایی است که در وصف انبیا گفته شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بدون انبیا بشر نمی‌توانست مسیرهای رسیدن به سعادت را پیدا کند،‌ خاطرنشان کرد: پیامبران مسیر درست خداشناسی و در واقع سعادتمندی را به بشر نشان دادند و تمام انسان‌ها از این موهبت برخوردار شدند.

رحیم‌پور ازغدی در خصوص رویکردهای موجود در مورد نبوت با بیان اینکه دو رویکرد در این زمینه وجود دارد و باید در ابتدا در خصوص آنها تعیین تکلیف کنیم، گفت: هر کدام از این دو رویکرد با دو پرسش مطرح شده است و پرسش اول این است که عده‌ای می‌پرسند ما چه انتظاری از دین داریم؟

وی با بیان اینکه پرسش دوم این است که چرا باید خداوند پیامبرانی را می‌فرستاد، اظهار داشت: در واقع پرسش اول به این معنی است که ما از دین چه می‌خواهیم و پرسش دوم نیز حاوی این سؤال است که ضرورت وجود انبیا چیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این دو سؤال از نظر ظاهری به هم شبیه هستند اما از نظر معنایی با یکدیگر متفاوت به شمار می‌روند، گفت: سؤال اول در واقع سوال از جانب ما است، یعنی از "من " و انتظاراتی که "من " دارم، و در واقع در اینجا تعریفی که مدنظر "من " است، لحاظ می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی افزود: در اینجا "من " دین را تعریف می‌کنم و در مرحله اول به این نکته توجه می‌کنم که انتظارات من چیست و بعد بر اساس آن تصمیم می‌گیرم که این یک نگاه اومانیستی است.

رحیم‌پور ازغدی در توضیح سؤال دوم گفت: درست است که بگوییم ضرورت وجود دین از نیاز بشر شروع می‌شود نه از انتظارات من. زیرا نیاز با انتظار متفاوت است. در سؤال اول از یک من مطلق صحبت می‌کنیم و دین به من منتهی می‌شود اما در پرسش دوم مسئله به اینجا منتهی می‌شود که من به خدا نیاز دارم و باید این دو رویکرد را از هم جدا کرد و زمانی که این دو رویکرد را از یکدیگر جدا کرده و به آن بپردازیم، مطمئنا مسائل مربوط به توحید و معاد و همچنین انبیا را درخواهیم یافت.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعضی از اصول و عقاید ما عقلی محض است و نباید در مورد آنها به صورت نقلی صحبت کرد، یکی از این اصول را اصل اثبات خداوند و نیاز بشر به دین برشمرد و افزود: زمانی که شما توانستید این اصل را اثبات کنید آنگاه پای نقل نیز به میان می‌آید.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه با بیان اینکه بعضی از اصول معارف اسلامی نقلی محض است و برهان و دلیل عقلی در آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد:‌ البته در ابتدا باید نقل یک پایه مشروع عقلی داشته باشد یعنی بعد از رسیدن به یک اصول عقلی و اثبات آنها به نقل مراجعه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دسته سوم از معارف اسلامی و اعتقادی را عقلی و نقلی دانست و افزود: این اصول هم به وسیله نقل و هم به وسیله عقل قابل اثبات است.

وی با بیان اینکه در باب نبوت بعضی از مسائل با روش عقلی محض و بعضی نیز با روش نقلی اثبات می‌شود، گفت: در ابتدا باید مسئله را با برهان عقلی ثابت کرد زیرا ما به منکران نبوت نمی‌توانیم آیه و حدیث ارائه کنیم و بعد از اثبات مسئله به صورت عقلی آنگاه می‌توانیم از نقل هم استفاده کنیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان مجدد اینکه پرسش درست این پرسش است که چرا خداوند باید پیامبر می‌فرستاد، گفت: بعضی‌ها می‌گویند نمی‌شود به این سؤال پاسخ داد؛ «اشاعره» جزو این دسته هستند؛ یعنی آنها روش عقلی را تعطیل می‌کنند البته در دنیای مدرن غرب هم اجازه طرح چنین پرسشی داده نمی‌شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه اشعری‌ها، مدرن‌ها و هم پست‌مدرن‌ها در این زمینه عقل را تعطیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اما در تفکر شیعه می‌توان پاسخ عقلی داد و در اینجا بعضی پاسخ‌ها به این پرسش که "چرا خداوند باید پیامبرانی را می‌فرستاد " را بیان می‌کنم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیان پاسخ اول به پرسش مذکور گفت: عده‌ای بر حسن و قبح عقلی تاکید دارند و به این وسیله مسئله را اثبات کردند یعنی گزاره اول را حسن و قبح عقلی و گزاره دوم را تبدیل حسن عقلی به قبح عقلی می‌دانند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: این عده معتقدند که از روش حسن و قبح عقلی باید به مسئله پاسخ داد اما عده‌ای نیز ایرادات جدی را به این روش می‌گیرند و معتقدند که این روش، روش مناسبی نیست.

وی برهان اول را دارای پیچیدگی‌هایی عنوان کرد و افزود: روش اول نه اینکه اشتباه باشد اما دارای ایراداتی است.

رحیم‌پور ازغدی در بیان روش دوم برای پاسخ به این پرسش که "چرا خداوند باید پیامبرانی را می‌فرستاد؟ " خاطرنشان کرد: روش دوم راهی است که علامه طباطبایی به آن اشاره کرد یعنی وی معتقد بود که اجتماعی بودن زندگی انسان باید مدنظر باشد و در این روش 4 نوع اثبات شامل اثبات عقلی اجتماعی بودن زندگی انسان، اثبات نیاز جامعه به قانون، اثبات عدم کفایت به قدرت بشر برای اشراف بر همه نیازها و عدم کفایت برای وضع قوانین سعادت بخش و اثبات ضرورت وضع قوانین سعادت بخش از جانب خداوند را مطرح می‌کند.

وی اضافه کرد: ‌البته منتقدین به این روش اعلام می‌کنند که شما در این برهان مسئله معاد و آخرت را مسکوت گذاشتید یعنی شما وجود نبوت را به دلیل مسائل دنیا مطرح کردید اما بایستی برهانی را ارائه کرد که اصول تفکر دینی در آن جای بگیرد که یکی از آن اصول معاد است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنانش به بیان نظرات اندیشمندان معتقد به این روش و جزئیات نظرات آنها پرداخت.

رحیم‌پور ازغدی روش سوم را اینگونه عنوان کرد که در این روش از حسن و قبح و از قاعده لطف استفاده نمی‌کنیم بلکه باید خداوند را به وسیله برهان عقلی به اثبات رسانده و صفات خداوندی شامل قادر بودن، علیم بودن و حکیم بودن را نیز ثابت کنیم.

وی با بیان اینکه در این روش ابتدا خداوند را همراه با صفاتش به اثبات رسانده و بعد نیز ضرورت نبوت به اثبات می‌رسانیم یعنی زمانی که خدا را به اثبات برسانیم، نبوت را نیز به اثبات خواهد رسید، تصریح کرد: در واقع موقعی که خداوند همراه با صفاتش به اثبات رسید دیگر نمی‌توانیم بگوییم این خدا به دنبال سعادت و خیر بشر نیست و برای نشان دادن مسیر سعادت اقدامی انجام نداده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: زمانی که خداوند با تمام صفاتش به اثبات برسد، نشان دادن مسیر سعادت از جانب خدا و به وسیله پیامبران هم به اثبات می‌رسد و آنگاه پیامبران به اثبات خواهند رسید.

رحیم‌پور ازغدی گفت: با توجه به ویژگی‌هایی که برای خدا برشمردیم نفرستادن نبی برای هدایت بشر قابل تصور نیست زیرا زمانی که خداوند بشر را برای کمال خلق کرد مطمئنا راه رسیدن به کمال را به وی نشان می‌دهد و این اقدام از طریق پیامبران انجام می‌شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه خداوند بشر را خلق کرده و خودش می‌داند که عقل بشر نمی‌تواند راه سعادت را بیابد، تاکید کرد: پس غیر قابل تصور است با این توصیفات خداوند کمال انسان را نخواهد و از طرفی چون این کمال جز از راه شناخت به دست نمی‌آید، محال است خداوند کمال بشر را بخواهد اما امکان وصول به این کمال را در اختیار بنده نگذارد.

وی با بیان اینکه رسالت یک ضرورت الهی است چون انسان بدون رهنما به مقصد نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: خدا پیامبران را باید می‌فرستاد که فرستاد تا هیچ گاه بنده‌ای نتواند علیه خدا ادعایی داشته باشد و خدا نیز خود می‌گوید که پیامبران را برای هدایت شما فرستادم تا راه هدایت را بیابید.

رحیم‌پور ازغدی در پایان سخنان خود به پرسش‌های دانشجویان در خصوص ضرورت وجود انبیا و راه‌های اثبات آن پاسخ داد.

 


  
  
گزارش سبحانی‌نیا از جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس/
نشست مشترک قوای مقننه و مجریه یکشنبه آینده برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به جلسه امروز این هیئت، گفت: نشست مشترک دولت و مجلس یکشنبه در محل مجموعه بهارستان برگزار خواهد شد.


حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص جلسه بعد از ظهر امروز این هیئت به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌: در این نشست زمان برگزاری جلسه مشترک قوای مقننه و مجریه تعیین شد.

وی خاطر نشان کرد: نشست مشترک دولت و مجلس یکشنبه آینده از ساعت 18:30 تا زمان افطار با حضور نمایندگان دولت و معاونان پارلمانی برای بررسی مسائل جاری کشور به میزبانی رئیس قوه مقننه در مجموعه بهارستان برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات علی لاریجانی در جلسه امروز این هیئت درباره نشست روز گذشته سران قوا، مباحث مربوط به اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، تبعات قطعنامه‌های اخیر و افزایش تعاملات 3 قوه را از مهم‌ترین محورهای این نشست عنوان کرد.

سبحانی‌نیا در ادامه به خبرنگار فارس گفت که "همچنین در این جلسه بحث سیل پاکستان و ضرورت هماهنگی در کمک به آسیب‌دیدگان در این حادثه مطرح و راهکارهایی در این زمینه ارائه شد ".

نماینده نیشابور در مجلس هشتم خاطر نشان کرد: بر این اساس قرار است نمایندگان مجلس در جلسه علنی فردا سه‌شنبه، اقداماتی را برای کمک رسانی به سیل زدگان پاکستانی انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین در نشست امروز هیئت رئیسه مجلس مسائل جاری کشور، قوانین و تعاملات مجلس و دولت، توجه به شان و جایگاه مجلس و حرکت قانونمند در کشور مورد تاکید قرار گرفت.


  
  
میرحسین موسوی روز گذشته با عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم وحدت دیدار کرد. مومنی در اواخر اسفند ماه سال گذشته با تودیع وثیقه تعیینی مقامات قضایی از زندان اوین آزاد شد. 

   

   

   
89/5/23::: 12:36 ع
نظر()
  
  

مدیر شبکه دو سیما گفت: امسال برای نخستین بار برنامه افطار این شبکه به گروه کودک و نوجوان سپرده شده است.
به گزارش واحدمرکزی خبر، علیرضا برازش در نشست خبری معاون و مدیران شبکه های سیما با موضوع ویژه برنامه های تابستانی سیما افزود: شبکه 2 با ماموریت اصلی پرداخت به مسائل کودک و نوجوان و با برخورداری از سهم 50 درصدی حدود 45 میلیون نفر جمعیت جوان کشور ، همه برنامه های خود به این گروه اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه این شبکه در هر ساعت برنامه ویژه سنی کودک و نوجوان پخش می کند، گفت: عمو پورنگ هم که چند ماهی است به شبکه 2 آمده ، قرار است در تابستان یک روز در میان به شهرستان ها سفر کند

مدیر شبکه 2 سیما افزود: برنامه پرمخاطب فیتیله هم جمعه ها طولانی تر و در طول هفته نیز گلچین آن پخش خواهد شد.

برازش همچنین گفت: با همکاری مرکز صبا ، روزی یک ساعت انیمیشن و برنامه عروسکی از جمله برنامه ای به نام داداشی با توجه به موضوع مصرف و هدف گذاری و اصلاح الگوی مصرف طراحی شده است.

وی افزود: در برنامه های انیمیشن  به علت محدودیت تولید ،30 دقیقه به تولیدات داخلی و بقیه به تولیدات خارجی اختصاص دارد.

مدیر شبکه 2 سیما با تاکید بر اینکه برنامه های این شبکه در ماه مبارک رمضان ، به این مناسبت معطوف می شود ، افزود: مسابقه دانش ، ورزش ، کوشش از نیمه دوم تیر پخش می شود و برنامه 90 دقیقه ای صبح با عنوان تابستان شاد با بخش های مختلف و رویکرد کودکان و آموزش در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه یک سیما هم در این نشست خبری گفت: با آغاز تابستان جشنواره فیلم های سینمایی شامل فیلم های جدید داخلی و خارجی و برخی فیلم های درخواستی پخش می شود .

مهدی فرجی افزود: سریال شبانه "زیر هشت" هر شب تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و برنامه های مستند که بیشتر آن ها جدید است ، بعداز ظهرها پخش خواهد شد .

وی اضافه کرد : سریال خانوادگی "دفترخانه شماره 13" هم که از دهم خرداد آغاز شده است ، تا مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیر شبکه یک سیما گفت : این سریال در برنامه خانواده تکرار می شود و "برنامه صبح به خیر ایران" و خانواده هم با رویکرد تابستان در نظرگرفته شده است.

 

تبیان زنجان


  
  
قهرمانان سرزمین دروغ /2
دروغگوهایی که همیشه در زندان بیمار می‌شوند!

پس از رخدادهای سال ?? و دستگیری عده ای از عوامل حوادث پس از انتخابات، یکی از مهمترین کلید واژه‌هایی که رسانه های جریان فتنه مخابره کردند، بیماری این زندانیان در اثر فشارهای روحی و جسمی ناشی از زندان است.

به گزارش رجانیوز، تقریباً هر روز بر روی سایت ها، خبرگزاری و روزنامه های وابسته به این جریان، خبر بیماری یک یا چند تن از این زندانیان مخابره می‌شود که تقریباٌ در تمامی آنها وضع جسمانی این عده وخیم است و جالب‌تر آنکه پس از آزادی یا دریافت مرخصی توسط این افراد، تنها پدیده ای که در آنها مشاهده نمی شود، بیماری حاد است و در ادامه تنها به نممونه‌هایی اشاره شده است:

?-چند ماهی از آغاز فتنه نگذشته بود که این داستان آغاز شد. پرده اول متعلق به اعضای سازمان مجاهدین و مشارکت بود. به یک نمونه از این دست توجه کنید:

مصطفی تاج زاده بعد از آزادی از زندان روانه بیمارستان شده است و جواد امام نیز بعد از آزادی دچار حمله قلبی و در بیمارستان بستری شده است. بهزاد نبوی، محسن امین زاده، فیض الله عرب سرخی و بسیاری از زندانیان سیاسی و مطبوعاتی دیگر نیز طی ماه‌های گذشته بارها از زندان به بیمارستان منتقل شده اند.


http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5712007,00.html


نکته جالب در خبر اینکه تقریباً تمامی افراد فوق پس از آزادی، شرایط تقریباً عادی را طی کرده اند. به این معنی که یا پای‌شان به بیمارستان نرسید و یا مشکلات جزیی و گاه مزمنی داشتند که سال‌ها با آن درگیر بودند و اساساً ارتباطی بازندان نداشت؛ مانند کمردرد مصطفی تاجزاده که به نظر می رسد وی در طی دوره زندان به فکر درمان‌اش افتاده بود. در عین حال گزارش های تصویری که توسط رسانه های منتسب به جریان فتنه بعد از آزادی این افراد منتشر شده گویای این واقعیت است که تا چه حد این عده بیمار بوده اند:


http://antitaleban.wordpress.com/2010/03/11/گزارش-تصویری-دیدار-موسوی-و-خاتمی-از-تاج


http://www.rozane229.mihanblog.com/post/320


http://arasnews.blogspot.com/2009_11_29_archive.html


2- نمونه دیگر "هنگامه شهیدی" روزنامه نگاری است که به شش سال زندان محکوم شده است. کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران وضعیت جسمانی وی را اینگونه گزارش می دهد:


هنگامه شهیدی از روزنامه نگارانی که پس از انتخابات دستگیر و راهی زندان شد، هم اکنون در حالی دوران زندان شش ساله خود را در زندان اوین سپری می کند که از بیماری قلبی، ناراحتی معده، دیسک کمر، روماتیسم عصبی و همچنین افت شدید فشار خون رنج می برد.

http://www.irangreenvoice.com/article/2010/jul/29/5769


به فرض پذیرش این ادعای عجیب که وی به همه این بیماری های توآمان مبتلا شده است! آیا مخاطبان این اخبار باید باور کنند عده ای سالم و بی درد و مرض به زندان رفته اند و پس از چند ماه ناگهان به تمامی امراض خطرناک مبتلا شده اند؟!


و حال تصویر این روزنامه نگار بیمار در دیدار با سید محمد خاتمی:

http://norooznews.info/news/15131.php


3- در یکی دیگر از دروغ پردازی‌های رسانه های جریان فتنه، آمده بود که محمد نوری‌زاد مستندسازی که در مرخصی زندان به سر می‌برد، به علت عفونت ریه در بیمارستان بستری شد. بنا به اظهارات خانواده نوری‌زاد، وی در مدت شش ماهی که در زندان بوده به این بیماری مبتلا شده است.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5756246,00.html


باز می توان با اندک تحقیقی پی برد که پس از بیرون آمدن نوری زاد از زندان خبری از بیماری حادش نیست:

http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=22292


4- مورد جالب و تامل برانگیز این است که بسیاری از این زندانیان به ناگاه به بیماری قلبی دچار می شوند که گاه انسان را به شک می اندازد شاید در منطقه "اوین- درکه" بیماری قلبی جزء امراض واگیردار است! در آخرین مورد از این نوع بیماری اعلام شد که حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت و از مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در زندان به بیماری قلبی دچار شده و نیازمند درمان فوری است اما مسئولان با درخواست مرخصی وی مخالفت می کنند:

http://hra-news.org/1389-01-27-05-27-21/2239-1.html


نکته جالب اینکه این فرد در اوایل سال جاری به مرخصی آمده بود اما با آنکه نیازمند درمان فوری بود -بر اساس گزارش فوق- هیچ اقدامی در این باره انجام نداده بود. گویا که این اقدامات تنها در جهت اخذ مرخصی واجب می‌شود!


? - آخرین مثال دراین مورد، موضوع جالب بیماری عجیب و لاعلاج! پوستی عبدالله مومنی است. همسر وی در گفت‌وگو با ادوار نیوز ضمن اعلام بیماری وی می گوید که مومنی به‌دلیل شرایط بد بهداشتی زندان به نوعی بیماری پوستی مبتلا شده که امکان مداوای آن در زندان وجود ندارد. فاطمه آدینه‌وند وضعیت عبدالله مومنی را نگران کننده دانست و افزود که پزشکان زندان اوین، دستور خروج او را از زندان را داده اند ولی به رغم این درخواست، مؤمنی همچنان در زندان است.


http://www.iran-emrooz.net/index.php?/news2/20242/


اما همسر وی اشاره نمی کند با توجه به مرخصی حدودا دو ماهه مومنی چرا این فرد که نیازمند درمان فوری بود به مداوای بیماری اش نپرداخت و دائما مشغول فعالیت ها و دید و بازدیدهای سیاسی بوده است:

http://www.fararu.ir/vdcb90ba.rhba9piuur.html

http://www.sahamnews.org/?p=1231

http://news.gooya.com/didaniha/archives/2010/03/101831.php


  
  
افزایش گرایش دانشجویان به استفاده از فضای مجازی؛
دارا: وبلاگ‌های دانشجویی توسط وزارت علوم رصد می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه وبلاگ‌های دانشجویی از بهمن ماه سال گذشته توسط وزارت علوم رصد می‌شود، از افزایش گرایش دانشجویان به استفاده از فضای مجازی خبر داد.


جلیل دارا مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش علاقه دانشجویان به استفاده از فضای مجازی برای پیگیری فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: دانشجویان در این چند سال نشان داده‌اند که علاقه بیشتری برای استفاده از امکانات رایگان موجود در فضای مجازی دارند.

وی در خصوص نظارت بر فعالیت‌های مجازی دانشجویان نیز گفت: وبلاگ‌های دانشجویی تنها در صورتی که مشمول آئین‌نامه‌های مربوطه شوند، تحت نظارت جدی قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در همین زمینه اضافه کرد:‌ اگر وبلاگی به صورت رسمی ثبت نشده باشد، شامل آئین‌نامه‌های مربوطه نمی‌شود بنابراین اجباری به نظارت بر آنها وجود نخواهد داشت.

دارا با تأکید بر اینکه وبلاگ‌های دانشجویی در صورت دریافت مجوز باید براساس آئین‌نامه‌های مربوطه عمل کنند، خاطرنشان کرد: اگر وبلاگی بعد از کسب مجوز رسمی برخلاف آئین‌نامه عمل کند، کمیته ناظر می‌تواند برای انجام تخلف با آن برخورد کند.

وی در پایان یادآور شد: وبلاگ‌های دانشجویی از بهمن ماه سال گذشته توسط وزارت علوم رصد می‌شود و این طور نیست که آنها را رها کرده باشیم، اما امکان برخورد جدی با تخلفات احتمالی آنها وجود ندارد.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد