سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمان داد که نوشتن یهود را یاد بگیرم . [زیدبن ثابت]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :4
کل بازدید :175251
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/4
9:36 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

  حدود دو هفته است که فائزه هاشمی و دخترش مونا لاهوتی به همراه برخی دوستانشان به برزیل سفر کرده‌اند.

به گزارش رجانیوز، این افراد تا چند روز قبل در ریدوژانیرو (Rio de Janeiro) بوده و هم‌اکنون در فوزل گو اکو (fozool gw acu) به‌سر می‌برند.

ریودوژانیرو و سواحل آن از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری به‌شمار می‌آید و به بهشت ورزش‌های آبی دنیا مشهور است که گردشگران می‌توانند حمام آفتاب بگیرند. رقص فوتباله و سامبا و مجسمه بزرگ حضرت مسیح از جمله جذابیت‌های مشهور و دیدنی این شهر است.

فائزه و دخترش در طی سه هفته اخیر به فرانسه و از آنجا به الجزایر و برزیل سفر کرده‌اند


  
  

خبرگزاری فارس: معاون سیاسى شوراى سیاست‏گذارى ائمه جمعه‏ در یادداشتی نوشته است: طى کمتر از ده روز به نظر مى‏رسد رفتار غیرانتظار از آقاى هاشمى، فراوانى بیشترى پیدا کرده که اگر صحت داشته باشد باید جبران شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس، منصور غفورى معاون سیاسى شوراى سیاست‏گذارى ائمه جمعه‏ در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

 شخص آیت الله هاشمى رفسنجانى ناشناخته نیست و از ابتداى انقلاب اسلامى تاکنون مسئولیت‏هاى مهمى داشته و دارد و انتظار از ایشان به دلیل جایگاه حقوقى و نیز حقیقى‏اش با دیگران قابل مقایسه نیست، اما طى کمتر از ده روز به نظر مى‏رسد رفتار غیرمنتظره از ایشان، فراوانى بیشترى پیدا کرده است و از باب اطلاع و رفع هرگونه ابهام یادآورى مى‏شود که بر مبناى مطالبى که از سخنرانى ایشان در اجلاسیه اخیر خبرگان نقل نموده‏اند، گفتار ایشان "تهدیدنما و مأیوس‏کننده و باب میل خارجى‏ها " تلقى شد که دشمنان نظام اسلامى آن را دستمایه سؤال از رئیس‏جمهور محترم قرار دادند و هم‏چنین در دیدار خانواده‏هاى بعضى از زندانیان که همدردى با آنان کارى پسندیده و مستحسن است نقل شده که "احکام ظالمانه صادر شده " که در این دو مورد چون اصل کلام در سایت ایشان نیامده به دیده تردید مى‏نگریم اما تکذیب این دو مطلب انتظار بحق و بجایى مى‏باشد که هنوز صورت نگرفته است و اگر صحت داشته باشد باید جبران شود و اما نقل مطالبى از رؤیاى ایشان و مکالمه در آن حال با حضرت امام امت که مستمسکى براى پوشش دادن آن توسط برخی نشریات و... شد، واقعاً جاى تعجب دارد، شخصیتى که نرم‏افزار بیش از هشتاد جلد کتاب خود را در اختیار جامعه گذاشته و هیچ نشانه‏اى از خواب دیدن در آن وجود ندارد چگونه زمینه سوءاستفاده را آماده مى‏کند و اما آخرین بیانى که انگیزه اصلى این تذکار شد، گفته ایشان در صفحه سوم یکی از روزنامه های مورخ سوم مهرماه پیرامون وقف نمودن اموال دانشگاه آزاد است که گفته "... فکر نمى‏کنیم کسى بتواند آن را به هم بزند و اگر کسى توانست این کار را انجام دهد از خداوند قوى‏تر است و از او پس مى‏گیرد. "

معلوم نیست بیان ایشان در حمایت از فتواى رهبرى معظم انقلاب که به استناد آن وقف نموده‏اند بوده، که اگر این‏گونه باشد جاى تردید نیست که همگان مطیع بوده و خواهند بود. و اما طى اطلاعاتى که رسیده، مأموریت رئیس محترم قوه قضائیه در بررسى حقوقى و فقهى وقف دانشگاه آزاد نهایى شده و گزارش کارشناسی تقدیم رهبرى معظم انقلاب خواهد شد و معظم‏له به یقین تصمیم خواهند گرفت و این تصمیم به لحاظ قانونى و فقهى اجرایى خواهد شد و به یقین اولین کسى که اطاعت‏پذیرى خود را به رخ دشمنان مى‏کشد، رئیس هیأت امناى دانشگاه آزاد است که چندى قبل فرموده‏اند "هر جایى که اختلاف نظرى بوده بیان کرده‏ام و مأمور به اطاعت هستم. " و این کلام حق بوده و هست و یکى از مصادیق آن هم مى‏تواند تغییر فتوا و نظر رهبرى معظم انقلاب در مورد وقف دانشگاه آزاد باشد و نیازى به قوى‏تر از خدا بودن ندارد که مثل این حقیر را به تردید انداخته و غیرمنتظره بدانم. بلکه مجرى احکام خدا بودن کافى است تا به آسانى، تصمیم اخذ شده را عملیاتى کرده و الگوى اطاعت از اختیارات مطلقه را ثبت تاریخ نماید.

 


  
  

فاطمه کروبی در شرایطی حکم ریاست بیمارستان شهید مصطفی خمینی را به امضای شوهرش رساند و قصد داشت کلیه امور پزشکی و غیر پزشکی این بیمارستان را مدیریت کند که حتی مدرک "دیپلم" هم نداشت.

 به گزارش شبکه ایران، دومین نامه‌ای اتهام آمیزی که با امضای مهدی کروبی به آقای هاشمی رفسنجانی نوشته شده، گرچه همچنان از طرف رئیس مجمع تشخیص بی پاسخ مانده است اما با بررسی کارنامه عملکرد شیخ اصلاحات، خود او اولین کسی است که در برابر اتهامات نسبت داده به جمهوری اسلامی، متهم می شود.

 آقای کروبی در بخشی از نامه خود با اشاره به موضوعاتی چون مساوی دانستن خود با دیگران حتی افراد غیر مسلمان در برابر قانون، خوشرویی با دیگران و اجتناب از بدزبانی و تندی در سخن گفتن، ادعا کرده است که این محورها پس از شکست وی و جریان مطبوعش در انتخابات، زیر سوال رفته و از سوی مسئولان رعایت نشده است.

 این ادعای شیخ اصلاحات در حالی مطرح شده که وی با وجود عدم اقبال مردم و کسب پایین ترین میزان اقبال در انتخابات سال گذشته ،حاضر نشد به نظر و اعتقاد آنان احترام بگذارد و یکی از سران فتنه و آشوبهای سال 88 شد.

 شبکه ایران که پیش از این "نمونه‌ای از خوشرویی کروبی با خانواده شهدا" و "ماجرای کروبی و تعقیب یک همسر شهید" را منتشر کرده است، امروز هم مصداق دیگر از اعتقاد راسخ! شیخ اصلاحات را به سخنانش درباره احترام به منتقدان، رعایت قانون و مقابله با رانت خواری ارائه می‌کند.

 در همان ایامی که آقای کروبی ریاست بنیاد شهید را برعهده داشت، در کنار رفتار منحصر به فردی که با خانوده شهدا داشت، دست به انتصاب جنجال برانگیزی زد که ماجرای آن همچنان در بخشی از خانواده های شهدا و جانبازان قطع نخاعی مطرح است.

 مهدی کروبی در حکمی که برای همسرش امضا کرد او را بر کرسی ریاست بیمارستان شهید مصطفی خمینی نشاند. این بیمارستان متعلق به بنیاد شهید بود و در ایام جنگ جایگاه ویژه ای داشت.

 اما فاطمه کروبی در شرایطی حکم ریاست بیمارستان شهید مصطفی خمینی را به امضای شوهرش رساند و قصد داشت کلیه امور پزشکی و غیر پزشکی این بیمارستان را مدیریت کند که حتی مدرک "دیپلم" هم نداشت.

 اعتراض جانبازان قطع نخاعی به کروبی هم بر سر همین اقدام او آغاز شد. آنان که خواستار یک مدیریت مطلوب بر بیمارستان و بهبود شرایط رسیدگی بیماران بودند، در قبال حرکت آقای کروبی در نشاندن همسرش بر کرسی ریاست بیمارستان، انتقاد کردند.

 پاسخ شیخ اصلاحات به انتقادات جانبازان، شاید از تعقیب همسر یک شهید و زندانی کردن یک عضو دیگر خانواده شهدا عجیب تر باشد.

 او برای تنبیه جانبازان قطع نخاعی آنان را از اتاق هایی که تحت مراقبت بودند خارج کرد و در گوشه‌ای از بیمارستان قرار داد تا نتیجه انتقاد از تصمیم رئیس بنیاد شهید را این گونه بچشند.

 شاید در نتیجه نقل شفاهی این گونه اقدامات شیخ اصلاحات در میان مردم بود که سخنان او در جریان انتخابات سال گذشته درباره مبارزه با فساد، پارتی بازی، رانت خواری و احترام به حقوق مردم و منتقدان نتیجه ای در بر نداشت.

 


  
  

شبکه ایران: سید محمد موسوی خوئینی‌ها دبیر مجمع روحانیون مبارز است. وی که پیش از انقلاب توسط ساواک دستگیر و مدتی را در زندان گذرانده‌ و در ابتدای انقلاب مسئولیت های مختلفی کسب کرده است.

آقای موسوی خوئینی‌ها پیش از پیروزی انقلاب (در دهه 50) در یکی از مساجد تهران مباحثی را به عنوان تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه ارائه می‌داده است. آنگونه که فرزند شهید مطهری(رض) در نامه‌ای به این فرد روحانی یادآور شده است شهید مطهری نسبت به طرح مباحثی که شما به عنوان تفسیر قرآن مطرح می‌کردید، معترض بوده و آن مباحث را دارای ریشه‌های مادی می‌دانسته‌اند.

بخشی از مبارزان انقلاب هم عنوان می کنند که "شهید مطهری راجع به موسوی‌خوئینی‌ها گفته است که این فرد افکار کمونیستی دارد. منبرهای ایشان گروه فرقان را پرورش می‌داد."

ارتباط آقای خوئینی ها با گروه فرقان موضوعی است که بارها در محافل مختلف مطرح شده است اما روایتی که حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز، از این رویداد دارد، روایت تقریبا جامعی است.

وی در گفت وگویی که با نشریه "یادآور" داشته است، در ابتدا درباره طرد عنصر مطرح گروه فرقان و عامل به شهادت رساندن شهید مطهری از مدارس و حوزه های علمیه می گوید: من شخص گودرزی را در جاهای مختلف دیدم. فکر می کنم اولین جائی که او را دیدم در مدرسه چهل ستون بود. کسانی که او را خوب می شناختند، می گفتند درسخوان نیست و بیشتر چپ می زند، به همین دلیل مرحوم آیت الله حاج آقا حسن سعید، او را از مدرسه بیرون کرد. بعد به مدرسه شیخ عبدالحسین رفت و باز مرحوم آیت الله آسید هادی خسروشاهی او را بیرون کرد. بعد رفت مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی، ایشان را که بیش از دو شخصیت قبلی روی طلبه هایش حساس بود و کوچکترین انحراف که هیچ، حتی ترک اولی را هم برای طلبه نمی پذیرفت، سر درس به او گفته بود برو بیرون ای منافق! و او را از مدرسه بیرون کرده بود. آقای مجتهدی خیلی آدم شناس بود.

شروع ارتباط گودرزی با خوئینی ها 

حجت الاسلام جعفر شجونی سپس به شروع ارتباط گودرزی با اقای خوئینی ها می پردازد: گودرزی بعد از آنکه از سوی علمای محترم و شناخته شده و حوزه های علمیه مهم تهران طرد شد، به سراغ آقای موسوی خوئینی ها در مسجد جوستان رفت و او هم گودرزی را پذیرفت و این هم امر غیر منتظره ای نبود. آقای خوئینی ها قبل از انقلاب در آن مسجد در مقام تفسیر قرآن، حرف های عجیب و غریبی می زد که من اسم آن را گذاشته بودم « قرآن شناسی آسان»! چون یک مفسر واقعی با توجه به قرائن روائی و تاریخی و لغوی تلاش می کند مراد آیه را با یک اجتهاد سخت به دست بیاورد، ولی در «قرآن شناسی آسان»، فرد نگاه می کند ببیند ذوقیات حاکم بر جامعه چیست و قرآن را به نفع آن مصادره می کند.

در آن زمان توانسته بودند مارکسیسم را در میان نسل جوانی که علاقمند به مبارزه بود، به عنوان علم مبارزه جا بیاندازند.

شما که دارید می سازید، یکمی بزرگ بسازید!

آقای شجونی اضافه می کند: این آقای موسوی خوئینی ها هم به گفتن تفاسیر مارکسیستی معروف بود. آقای مطهری چند باری به او هشدار داده بودند، ولی او کار خودش را می کرد. مدتی در مسجد جوستان این حرف ها را زد و عده ای جوان ناآگاه هم دور وبرش را گرفتند و تصور می کرد که بازارش همیشه گرم می ماند. خاطرم هست بازاری ها می خواستند در آن ایام برایش خانه ای بسازند. پیغام داده بود شما که دارید می سازید، یکمی بزرگ بسازید! به هر حال گودرزی به مسجد جوستان رفت و آقای موسوی خوئینی ها هم او را به مسجد خمسه فرستاد. مسجد خمسه در اواسط خیابان سراب در خیابان دولت- یخچال واقع شده است این مسجد از همان زمان تبدیل به پایگاهی برای ترویج افکار گودرزی شد و او بسیاری از اعضای گروه فرقان را از همین جا جذب کرد.

وی درباره میزان تاثیر پذیری گودرزی از آقای خوئینی ها را "خیلی زیاد" می داند و می گوید: موسوی خوئینی ها از کسانی بود که قبل از انقلاب به این ذهنیت دامن می زد که هر نوع فعالیتی در دستگاه های دولتی و شبه دولتی کمک کردن به رژیم است و حال آنکه توجه نمی کرد که بعضی ها از همین کارهای شبه دولتی توانستند به اندازه ده ها سال تاثیر کار او داشته باشند .

مطهری و مفتح تبدیل به ترمز انقلاب شده اند/ بهشتی و باهنر همکار فرخ رو و پارسا شده اند!

به گفته آقای شجونی "موسوی خوئینی ها علنا می گفت که آقای مطهری و آقای مفتح که تدریس در دانشگاه را پذیرفته اند با حکومت سازش کرده اند و تبدیل به ترمز انقلاب شده اند! حال آنکه کاری که این دو نفر مخصوصا آقای مطهری در تبیین اندیشه های اسلامی در دانشگاه ها کردند و نیز پرورش و تقویت نیروهای صالح، بی نظیر بود و اگر تلاش امثال ایشان نبود، انقلاب اسلامی پس از پیروزی از وجود نیروهای ارزشمندی که محصول تلاش های فرهنگی همان سال هاست، محروم می ماند. او همین حکم را هم درباره آقای بهشتی و آقای باهنر می داد که به آموزش و پرورش رفته بودند و کتاب های درسی را تدوین می کردند. می گفت که اینها همکار فرخ رو و پارسا شده اند.

حجت الاسلام شجونی در مورد منبرهای آقای خوئینی ها نیز می گوید: منبر های آقای خوئینی ها و مسجد او یکی از کانون های تبلیغ علیه آقای مطهری بود و بازار شایعه های مختلف علیه مطهری را در آنجا گرم کرده بودند که اگر زمانی لازم باشد می گویم. یک شیخ محترمی با من دوست است به نام آقای قاسمی. ایشان در مسجدی نزدیک میدان ونک نماز می خواند. الان هم هست و این داستان را می توانید از او هم بپرسید. ایشان نقل می کرد من یک شب درمسجد جوستان کنار آقای کروبی نشسته بودم و آقای موسوی خوئینی ها هم روی منبر بود. اکبر گودرزی و محمود کشانی که وصف حالشان را برایتان خواهم گفت، نشسته و محو حرف های آقای خوئینی ها شده بودند. این آقا رفته بود بالای منبر و آیه شریفه « و یصدون عن سبیل الله » را کنایتا و گاهی تصریحا بر آقایان مطهری و مفتح و بهشتی تطبیق می داد و می گفت اینها ترمز انقلاب و سازشکارند و با دستگاه روی هم ریخته اند! من که دیدم گودرزی و کشانی مات و مبهوت حرف های خوئینی ها هستند، به کروبی گفتم « بابا اگر فردا انقلاب پیروز شود اینها با اولین اسلحه که به دستشان بیفتد می روند اینها را می کشند.» کروبی که می دانید هم احساساتی است، هم عصبی. دستش را بلند کرد و زد روی پای من و گفت: « نه بابا این جوری نیست». ولی بعدها دیدیم که اتفاقا این جوری شد! واقعا برخی هم لباس های خودمان آنها را تحریک می کردند. همین محمود کشانی از افرادی بود که شهید مفتح را در دانشگاه الهیات به گلوله بست. این مسئله که فکر را چه کسی توی کله یک مشت بچه بی سواد کرده بود، باید ریشه یابی کرد. بعد از سی سال که از انقلاب می گذرد باید معلوم شود محرکین اینها چه کسانی بودند که این قدر به خود جسارت دادند که چنین شخصیت هائی را بکشند.

شهید مطهری: خبر دارید مارکسیست شده؟

آقای شجونی درباره اختلاف شهید مطهری و با موسوی خوئینی ها عنوان می کند: صریح بگویم آقای مطهری معتقد بود که او مارکسیست شده است! آقای مطهری اعتقاد افرادی را از روی ظاهر و لباسشان نمی سنجید، بلکه محتوای حرف و فکر آنها را بررسی می کرد. ایشان می فرمود این نوع تفاسیر تفاسیری مارکسیستی است. یک داستانی را نقل می کنم می توانید بروید از آیت الله آقارضی شیرازی بپرسید. ایشان تعریف می کرد که وقتی آیت الله انواری از زندان آزاد شدند با آقای مطهری به منزل ایشان رفتیم، وقتی به منزل ایشان وارد شدیم. دیدیم موسوی خوئینی ها هم آنجا نشسته او چون با آقای مطهری بد بود، تا چشمش به ایشان افتاد بلند شد و رفت بیرون، آقای مطهری با حالت عصبانیت و تحکم از آقای انواری پرسیده بود: « شما او را می‌شناسید؟ » آقای انواری جواب داده بود: « بله این آقای خوئینی هاست» آقای مطهری می گوید: « خبر دارید مارکسیست شده؟» آقای مطهری واقعا درباره آقای موسوی خوئینی ها همین طور فکر می کرد و بخشی از هشدارهائی هم که در مقدمه کتاب « گرایش به مادیگری» داد، درباره همین آدم و اطرافیانش بود.


  
  

خاتمی و بهزاد نبوی بعد پذیرش قطع‌نامه 598، ایران را شکست خورده جنگ معرفی کردند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پس از پذیرش قطعنامه 598 جلسه‌ای با حضور خاتمی و بهزاد نبوی برای برنامه‌ریزی جشن پیروزی برگزار شد، گفت: در این جلسه این دو نفر با معرفی ایران به عنوان پیروز جنگ 8 ساله مخالف بودند؛ در حالیکه خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری‌ خود ایران را پیروز جنگ معرفی می‌کرد.*

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ طوری رقم خورد که پس از 8 سال تمام نشد؛ من در آن زمان جانشین رئیس ستاد کل فرماندهی کل قوا بودم که امام خمینی (ره) تعیین کرده بود و بنده دستورات جلسه ستاد فرماندهی کل قوا را تهیه می‌کردم.

وی افزود: در آن زمان دستور جلسه‌ای را که تهیه کردم، دستور جشن پیروزی ایران در دفاع‌ مقدس با چند محور بود که با مطرح کردن آن در جلسه، رئیس ستاد آن روز قبول کرد و به محض اینکه ‌خواستم وارد جزئیات شوم، لیبرال‌هایی که بعداً آمدند و چه‌ها به سر کشور آوردند، جلسه را به هم ریختند.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: بهزاد نبوی از آن طرف راه افتاد و آقای خاتمی هم به رئیس ستاد اعتراض کرد که آقا این کیست که به عنوان دبیر جلسه قرارگاه خاتم گذاشته‌اید؟ او حرف از پیروزی ایران در جنگ می‌زند؛ آنها با بهزاد نبوی در گوشه‌ای صحبت کردند و با صدای بلند گفتند اگر قرار باشد این بحث ادامه پیدا کند، به این مسئله اعتراض می‌کنیم و ما موسوی را هم قبول نداریم و اصلاً این اشکال از اوست.

وی اضافه کرد: هنگامی که باید شیرینی پیروزی با پذیرش قطعنامه 598 در کام ملت ایران حس می‌شد و باید جشن گرفته می‌شد، آن کسانی که می‌خواستند از جنگ بهره‌برداری کنند، جلسه را به هم ریختند و نگذاشتند و به تدریج ابعاد مختلف پیروزی آشکار شد و آقای خاتمی در دوره‌ دوم انتخابات ریاست جمهوری از پیروزی ایران در جنگ با قاطعیت و شیرینی سخن گفت.

 


  
  

همسر شهید علی قمی کُردی گفت: امروز خط‌مشی خانواده شهدا بسیار مورد توجه جامعه است؛ بنابراین وقتی مقام معظم رهبری در میان ما تشریف دارند و خط‌مشی را مشخص می‌کنند، نباید راه را گم کنیم.

محبوبه فاضلی‌دوست همسر «شهید علی قمی کُردی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به سوء استفاده عوامل فتنه از خانواده شهدا اظهارداشت: مجاهد بودن یا همسر شهید بودن، تضمینی برای هدایت ابدی هیچ فردی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در صدر اسلام نیز افراد زیادی بودند که پابهپای پیامبر (ص) جنگیدند و از صحابه نزدیک ایشان بودند ولی در تشخیص معیار دچار اشتباه شدند؛ مگر در صدر اسلام بینه‌ای روشن‌تر از امیرالمؤمنین (ع) بود ولی هوای نفس اجازه نداد تا امثال طلحه و زبیرها راه را از بیراهه تشخیص دهند.

همسر شهید قمی بیان داشت: بنابراین در هر شرایطی باید به شاخص توجه کرد و در زمان ما نیز شاخص مقام معظم رهبری هستند.

فاضلی دوست با بیان اینکه بزرگترین آرمان شهید قمی در درجه اول اجرای دستورات امام و کلمه اسلام بود، خاطرنشان کرد: وقتی در جمع دوستان یا فامیل صحبتی از بنی‌صدر می‌شد، شهید قمی سرسختانه اعتراض می‌کرد و بنی‌صدر را به هیچ عنوان قبول نداشت و مدافع واقعی ولایت بود.

وی گفت: امروز خطمشی خانواده شهدا بسیار مورد توجه جامعه است؛ بنابراین وقتی مقام معظم رهبری در میان ما تشریف دارند و خطمشی را مشخص می‌کنند، نباید راه را گم کنیم.

همسر شهید قمی با بیان خاطراتی از این شهید والامقام اظهارداشت: وقتی که من به همراه همسرم به ارومیه رفتم، شهید قمی نمی‌توانست به خانه بیاید؛ چون هم فرمانده عملیات تیپ ویژه شهدای مشهد بود و هم قائم مقام فرمانده بود و هیچ کاری را به‏عهده کسی نمی‌گذاشت به همین دلیل هم همیشه در منطقه بود.

وی ادامه داد: بعد از شهادت ایشان، شهید صیاد شیرازی گفتند "شهید قمی بیش از یکصد عملیات داخلی و برونمرزی انجام داد اما هیچ‏وقت دست خالی برنگشت ".

به گزارش توانا، «شهید علی قمی کردی»، قائم مقام لشکر ویژه شهدا در سال 1339در شهر قم به دنیا آمد و بیست و چهار سال بعد در کردستان به درجه رفیع شهادت رسید.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است: از همه رزمندگان کردستان که با جیره‌خواران شرق و غرب می‌رزمند، تقاضا دارم که با مردم، رئوف و مهربان باشند و همچون الگویشان امام خمینی با مردم محروم برخورد داشته باشند.

از همه برادرانی که مدتی در منطقه کردستان بوده‌اند و تجربه‌ای کسب کرده‌اند، تقاضامندم که همچون شهید بروجردی‌ها و شهید کاظمی‌ها که چون کوه در کردستان با تمام کمبودها و نارسایی‌ها و سختی‌ها و مشکلات ساختند و تا آخرین نفس‌هایشان در این منطقه محروم ماندند و شهید شدند، تا از بین بردن آخرین نفر ضدانقلاب در منطقه بمانند و به این منطقه محروم [خدمت] بنمایند و مردم را از یوغ ستم این جنایت پیشگان آزاد کنند.


  
  

همسر شهید پالیزوانی در گفت‌وگو با فارس:

خبرگزاری فارس: فهیمه صابری با بیان اینکه هدف فتنه‌گران فاصله انداختن میان خانواده شهدا با ملت ایران هستند، گفت: خانواده شهدا و ایثارگران با پیروی از ولایت طرح‌های فتنه‌گران را خنثی خواهند کرد.

فهیمه صابری، همسر شهید مرتضی پالیزوانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، حمایت برخی چند نفر از بستگان و خانواده شهدا از حرکت و خط مشی سران فتنه محکوم کرد و اظهار داشت: گویا سران فتنه از جمله کروبی به خوبی می‌دانند که خانواده شهدا حربه خوبی برای رسیدن به مطامع خود هستند لذا ضروری است که در چنین شرایطی خانواده شهدا هوشیارتر عمل کنند.

صابری افزود: در منطقه محل زندگی ما، خانواده شهدای زیادی زندگی می‌کنند که جلسات هفتگی در خانه برخی شهدا یا مساجد محل دارند و من می‌دانم که نظر قاطع همه این خانواده‌ها دفاع و پیروی بی‌چون و چرا از مواضع و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و محکوم کردن خیانت سران فتنه است.

همسر شهید پالیزوانی گفت: در دوران ریاست جمهوری خاتمی، فردی در این گروه بود که مواضعی غیر از اصول نظام داشت و همه خانواده‌های شهدا به مواضع و تفکر او اعتراض کرده و دیگر او را در هیچ برنامه‌‌ای راه ندادند.

وی که پیش از شهادت همسرش، از سال 60 با بنیاد شهید در ستاد جشن‌های 22 بهمن همکاری داشته است و بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری، پشت‌پرده‌ برخی فعالیت‌های مهدی کروبی را در دوران ریاست بنیاد شهید نقل کرده است، با یادآوری آن اقدامات گفت: وقتی مصاحبه‌‌ای که در دوران فتنه بعد از انتخابات با برخی رسانه‌ها داشتم، منتشر شد، تماس‌هایی با من شد و مرا تهدید می‌‌کردند که به چه قیمتی وارد این بازی شده‌ای؟

صابری خاطر نشان کرد: همه بدانند که پشت پرده سران فتنه اینگونه است و خانواده شهدا باید در اتخاذ مواضع خود هوشمندانه عمل کنند؛ چرا که خانواده شهدا هیچگاه به دنبال دسته و گروه و حزب نیستند بلکه دنباله‌‌رو ولایت هستند و فقط بر خط ایشان حرکت می‌کنند.

همسر شهید پالیزوانی با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب در خنثی کردن فتنه 88 بیان داشت: ‌رهبر انقلاب بهترین اقدام را انجام دادند و در دورانی که غبار فتنه، فضای تصمیم‌گیری را برای برخی‌ها، قدری دشوارتر کرده بود، رهنمودهای حکیمانه ایشان مسیر را کاملاً شفاف کرد.

وی با بیان اینکه هدف فتنه‌گران فاصله انداختن میان خانواده شهدا با ملت ایران هستند، اظهار داشت: خانواده شهدا و ایثارگران با پیروی سرسختانه و قاطع خود از ولایت به دشمن چنین اجازه‌ای نخواهند داد.

همسر شهید پالیزوانی افزود: همسر من سومین شهید خانواده پالیزوانی است اما مادر شهید با وجود اینکه سن و سال بالایی دارد و عزیزان خود را در جنگ از دست داده است، همچنان وظیفه همه خانواده شهدا را پیروی و دنباله‌روی از ولایت می‌داند.

شهید مرتضی پالیزوانی در سال 1361 در تهران متولد شد؛ وی در دوران دفاع مقدس به عنوان کارمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی مشغول بود.

این شهید والا مقام، در سال 1365 در منطقه عملیاتی فکه در یکی از پاتک‌های دشمن به همراه جمعی از رزمندگان اسلام به شهادت رسید.

شهید پالیزوانی لحظاتی پیش از شهادت جملاتی کوتاه از پرمحتوا از خود به یادگار گذاشته است تا به آیندگان بگوید: تنها راه سعادت و رستگاری، راه خمینی است و بس.

وی در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «در این لحظات که می‌روم حماسه‌ای در تاریخ خونبار تشیع بیافرینم، اعلام می‌کنم با اعتقاد به کامل و اختیار مطلق، اسلام خمینی و مطهری را انتخاب کردم و خالصانه برای خدا شهید شدم و خونم در رگ‌های همسر و فرزندانم جاری است.»


  
  
<      1   2   3   4   5      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد