سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان امّت من، مانند پیامبران بنی اسرائیل اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :25
کل بازدید :175273
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/5
11:15 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
ممنوع المصاحبه شدن علی دایی / کارتون:‌ بهروز فیروزی

  
  

 

                             

 

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره تغییر مواضع ضدآمریکایی مجمع روحانیون مبارز گفت: کروبی علت این تغییر را این‌گونه بیان کرد که دوستان ما در مجمع به این نتیجه رسیده‌اند که مبارزه با آمریکا راه به‌جایی نمی‌برد.                             

 

                                                     

 

فتنه سال 88 از تمام فتنه‌های 30 سال انقلاب خطرناک‌تر و حساب‌شده‌تر بود

وی با تأکید بر اینکه توطئه جدایی اسلام از سیاست بسیار حساس و خطرناک است، یادآور شد: با بیداری و آگاهی ملت ایران این توطئه تاکنون خنثی شده است.
حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه فتنه سال گذشته از تمام فتنه‌های 30 سال انقلاب خطرناک‌تر، ریشه‌ای‌تر و حساب‌شده‌تر بود، اضافه کرد: دشمن با تجربیاتی که در این 30 سال به دست آورده بود، در صدد واردکردن ضربه سنگین و ویرانگر بر پیکره انقلاب اسلامی بود چراکه زمان زیادی روی این فتنه کار و فکر شده بود و آنها تمام نیروهای ضدانقلاب و عناصر مشکل‌دار با اسلام و انقلاب را بسیج کرده بودند.
وی با اشاره به حمایت بهائیت، صهیونیست، هم‌جنس بازها، تجزیه‌طلبان، منافقان و سلطنت‌طلبان از جریان فتنه 88، تصریح کرد: تمام این گروه‌ها در سال گذشته علیه کشور بسیج شده بودند تا با یاری استکبار جهانی علیه ایران اسلامی با فتنه‌گران همراهی کنند، آنها چهره‌های به ظاهر انقلابی از یاران امام (ره) را نیز فریب داده و به صحنه آورده بودند که این امر نشان دهنده ارزیابی و بررسی کارشناسی دشمنان در خصوص قدرت‌طلبی این افراد بود.
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این افراد قدرت‌طلب برای رسیدن به قدرت و مقام هر خیانتی را مرتکب شدند، گفت: در این مقطع دو اهرم نقش زیادی در شکست توطئه سال گذشته داشت اول هوشیاری و آگاهی مقام معظم رهبری و بینش عمیق ایشان و دوم آگاهی مردم که نمونه بارز آن در 9 دی ماه و 22 بهمن متجلی شد؛ هرچند این شکست دشمن لطف الهی نسبت به انقلاب بود.

*کاپیتولاسیون زیربنایی برای به وجود آمدن 13 آبان بود

وی در ادامه با اشاره به وقایع 13 آبان در تاریخ انقلاب، اظهارداشت: در سال 1343 در حالی لایحه کاپیتولاسیون از سوی آمریکا بر ایران تحمیل شد که آنها بر ایران مسلط بوده و محمد‌رضا پهلوی صرفا یک آلت دست و مجری سیاست آنها بود، از این رو احتیاجی به تصویب کاپیتولاسیون نبود اما اینکه چرا آنها دست به این کار زدند برای این بود که سلب آزادمنشی ملت‌ها از سوی آمریکا به عنوان یک استراتژی همیشه دنبال شده است.
حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه آمریکا از یک ملت زنده، آگاه و سربلند به شدت نفرت دارد، تصریح کرد: ملت برجسته و روشن‌ضمیر هیچ‌گاه تن به ذلت و حقارتی که آمریکا در صدد تحمیل آن است نمی‌دهند، از این رو آمریکا بعد از ورود به هر کشوری ابتدا ملت‌ها را تحت فشار قرار داد و حکومت پلیسی را بر آنها تحمیل می‌کند تا روحیه آزاد‌منشی را از آنها سلب و احساس پوچی و بی‌هویتی را به ملت‌های آزاده منتقل کند.
وی گفت: زمانی در ایران مردم احساس بی‌عرضه بودن در امور را داشتند و از افراد عادی تا مسئولان احساس پوچی می‌کردند، رزم‌آرا در نطق خود در شورای ملی مدعی شد که ایرانی یک لوله‌هنگ هم نمی‌تواند بسازد، پس چطور می‌خواهد کشور را اداره کند، لذا این دروغ جاافتاده بود و استعمار آن را نهادینه کرده بود که ایرانی بی‌عرضه‌ است! اما با آغاز نهضت امام (ره) در سال 41، ملت سرخورده و دل‌مرده‌ای که رژیم شاه به وجود آورد، احیاء شدند و روحیه گرفتند که برای آینده استعمار خطرناک بود.
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکا گمان می‌کرد چنانچه کاپیتولاسیون را بر ایران تحمیل کند، قادر به سرخورده و ناامید کردن و به بی‌هویتی کشاندن مردم ایران است تا جایی که یک ایرانی احساس کند یک سرباز آمریکایی بر یک ایرانی صاحب منصب تفوق دارد، یعنی اگر یک سرباز آمریکایی به بالاترین مقام رژیم شاه سیلی می‌زد، او نمی‌توانست شکایتی کند چراکه آمریکایی‌ها مصونیت داشتند.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا همچنان سیاست تحقیر ملت‌ها را دنبال می‌کند، عنوان کرد: آنها رژیم کاپیتولاسیون را در پاکستان و اندونزی تحمیل کردند و هدف آنها به ذلت کشاندن مردم این کشورها بود.
این پژوهشگر با اشاره به احساس خطر آمریکا در سال 43 از نهضت امام (ره) علی‌رغم کشتار مردم در 15 خرداد، بیان داشت: مردم بعد از 15 خرداد با کسب آگاهی و آمادگی برای رویش بیشتر باعث شدند آمریکا نتواند آنها را به دوران پوچی و بی‌هویتی بازگرداند، وقتی کاپیتولاسیون به تصویب رسید، تنها مقامی که در مواجهه با آن خیانت فریاد اعتراض بلند کرد، حضرت امام (ره) بود.
وی با تأکید بر اینکه نهضت آزادی، جبهه‌ ملی و چه افرادی که شعار پان ایرانیسم می‌دادند، اعتراضی نکردند، متذکر شد: آنهایی که شعار می‌دادند «چو ایران نباشد تن من مباد» و نشریه‌ای به نام خاک و خون داشتند در آن شرایط حتی نفس هم نکشیدند چراکه استعمار‌گران در ایران برای گروه‌های سیاسی این دروغ را جا انداخته بودند که کشورهای ضعیف بدون وابستگی به یک ابرقدرت، حتی توانایی دادن یک اعلامیه را هم ندارند.
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید بر وجود حکومت دیکتاتوری در آن زمان، اظهار داشت: گروه‌های سیاسی گمان می‌کردند برای مبارزه با رژیم دیکتاتوری شاه باید به یک قدرت بزرگ مثل آمریکا وابسته باشند از این رو مقابله با کاپیتولاسیون را مقابله با آمریکا دانسته و به ان اعتراضی نمی‌کردند، اما با موضع‌گیری امام(ره) در مقابل کاپیتولاسیون، شاه طبق دستور آمریکا حضرت امام را از ایران تبعید کرد.
وی با اشاره به سندی در کتاب نهضت امام خمینی (ره) از سفارت آمریکا، ادامه داد: در نامه‌ای که از طرف وزیر مختار سفارت آمریکا در ایران به یکی از مقامات آمریکایی نوشته شده به تبعید امام (ره) اشاره شده است.
حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه مردم نمی‌پذیرفتند که مرجع تقلید آنها بدون اثبات جرم و بازجویی از کشور تبعید شود، یادآور شد: در روز 13 آبان در حالی که مرجع تقلید کشور که طبق قانون اساسی نظام مشروطه مصونیت قانونی دارد، تبعید شده و این در حالی است که با تحمیل کاپیتولاسیون به ایران، سربازان آمریکایی مصونیت پیدا می‌کنند و دشمن بر جان و مال و ناموس ملت مسلط می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه تحمیل کاپیتولاسیون برای ملت ایران بسیار دردناک بود، متذکر شد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران اوج گرفت در 13 آبان دانش‌آموزان و دانشجویان که به همراه همه ملت‌ به پا خاسته بودند به دست ارتش جرار محمد‌رضا شاه به خاک و خون کشیده شدند.
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشدی که ملت ایران در سایه نهضت امام (ره) و انقلاب اسلامی کسب کرده بود راه امام و نهضت امام (ره) را ادامه داد، گفت: نهضت امام خمینی دو بعد داشت، یک بعد آن مبارزه با استبداد و بعد دیگر مبارزه با استعمار بود؛ با سرنگونی نظام 2500 ساله شاهنشاهی بعد استبدادی آن به پیروزی رسید اما بعد استعماری آن هنوز باقی مانده بود و هنوز آمریکا در ایران پایگاه داشت و با تسخیر لانه جاسوسی بعد ضد استعماری نهضت امام (ره) نیز به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه وقتی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 به لانه جاسوسی یورش بردند و آنجا را تصرف کردند امام (ره) آن را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب سال 57 دانستند، تصریح‌کرد: انقلاب اول برای سرنگونی شاه بود و استبداد را از میان برد اما انقلاب دوم دست استعمار را از سرنوشت کشور قطع کرد از این رو جریان تصرف لانه جاسوسی و قطع دست آمریکا از سرنوشت کشور ایران بسیار عظیم، مهم و سرنوشت‌ساز است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت در آینده خطرات جدی برای جمهوری اسلامی ایران پدید می‌آمد، متذکرشد: تصرف لانه جاسوسی در امتداد نهضت و انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است و اگر دشمنان مسائلی را مثل اینکه امام راحل از این موضوع خبر نداشتند یا اینکه این اقدام به ضرر کشور است و افرادی همچون بنی‌صدر این ادعا را داشتند که در واقع ملت ایران به گروگان آمریکا در آمد بازی‌هایی دانست که می‌خواهد این حرکت عظیم را زیر سؤال ببرد.

وی در ادامه حرکت دانشجویان در 13 آبان را در راستای خط امام (ره) و شناختی که ملت از راه امام (ره) ارزیابی کرد.

* مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) متاثر از تفکرات باند مهدی هاشمی است

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به فضای حاکمی که در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) وجود دارد، اظهارداشت: اطلاعیه حمید انصاری در خصوص موضع‌گیری پسر حسینعلی منتظری علیه مرحوم حاج‌‌احمد در خصوص نامه ششم فروردین 68 نشان از خفقان داخلی این مؤسسه دارد.

وی با بیان اینکه پسر منتظری منکر این می‌شود که این نامه از امام (ره) است، تصریح‌کرد: حمید انصاری در این اطلاعیه هم راجع به جامعه روحانیت و هم به این قضیه پرداخته است؛ انصاری در این اطلاعیه از منتظری نام نمی‌آورد و از او با عنوان قائم‌مقام وقت یاد می‌کند که این تعبیر معنای خاصی دارد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه یادآور شد: در بیانیه حمید انصاری اگر نام منتظری با عنوان آیت‌الله آورده می‌شد از سوی مردم مورد اعتراض قرار می‌گرفت که فردی را که امام (ره) عزل کرده که آیت‌الله نیست و اگر بدون عنوان از منتظری نام می‌آورد هواداران منتظری اعتراض می‌کردند که چرا از او با احترام و القاب نام برده نشده است؛ لذا انصاری ناگزیر شده با عنوان قائم‌مقام وقت مشکل را حل کند؛ این نوع بیان انصاری نشان می‌دهد نفوذ و حاکمیت باند مهدی هاشمی و شیخ حسینعلی منتظری در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) بیش از حد تصور است.

وی یادآور شد: وقتی خاطرات منتظری منتشر شد حمید انصاری تمام ماه رمضان تا صبح بیدار بود و نقد و جواب خاطرات منتظری را می‌داد و ما با خوشحالی از این عمل انصاری هیچ اقدامی را انجام ندادیم اما پس از دو سال باند مهدی هاشمی اجازه انتشار آن را به وی ندادند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه نفوذ افرادی که اکنون در دفتر و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) هستند مربوط به امروز نیست، خاطر‌نشان کرد: در زمان خود امام (ره) و حاج احمدآقا نیز این افراد وجود داشتند اما حاج احمد به دلیل آگاهی و رشد فکری و تجربیاتی که در دوران مختلف نهضت امام (ره) کسب کرده بود با اینکه در خانه امام راحل را برکسی نمی‌بست اما در نهایت آنچه را مد نظر حضرت امام بود انجام می‌داد و اجازه سوء‌استفاده به عناصر مرموز نمی‌داد.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر یکی از اعضای جامعه مدرسین مبنی بر اینکه امام (ره) در سال 42 که دستگیر شدند، عنوان مرجعیت نداشتند، یادآور شد: این اظهارنظر اشتباه است؛ طبق برخی اسناد که در کتاب نهضت امام خمینی دفتر اول آمده است امام (ره) در زمان آقای بروجردی نیز در مقام مرجعیت بودند و بنابر اذعان برخی از مقامات رژیم شاه که در این مورد ارزیابی‌هایی کرده بودند امام (ره) از سال 1335 در بعضی از شهرستان‌ها مقلد داشته‌اند.

*به مفید بودن خاتمی برای انقلاب امیدی نیست

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در خصوص ادعای جدایی خاتمی از فتنه‌گران، اظهار داشت: رفتار اشخاص قابل پیش‌بینی نیست اما خاتمی هیچ سابقه مبارزاتی نداشته و در جریان انقلاب نبوده و روحیه انقلابی، مقاومت و پرخاشگری هم در او نیست؛ از این رو روحیه مسالمت‌طلب خاتمی اقتضا می‌کند که از تند‌روی عناصر فتنه‌‌گر جدا شود.

وی با اشاره به اینکه به مفید بودن خاتمی برای انقلاب امیدی نیست، تصریح‌کرد: در مسیر امام(ره) بودن، روحیه انقلابی، فداکاری و خداجویی ویژه‌ای می‌خواهد که در هر کسی وجود ندارد.

* کروبی بدون هماهنگی نام من را در لیست مجمع روحانیون قرار داده بود

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در خصوص فعالیت‌های مجمع روحانیون مبارز اشاره کرد و متذکرشد: مجمع روحانیون مبارز در سال 1367 شکل گرفت؛ در حالی که بنده در سفر بودم اما پس از بازگشت به تهران متوجه شدم کروبی تشکیلاتی راه‌اندازی کرده و اسم من را نیز در آن قرار داده است.

*مجمع روحانیون در ابتدا به شدت علیه هاشمی رفسنجانی می‌تاختند

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در ابتدا درصدد تکذیب عضویت خود در مجمع روحانیون بودم، اما با توجه به سابقه همکاری و علاقه به کروبی و مبارزات او مانع از آن شد، گفت: مدتی برای آگاهی از برنامه‌های آنها به مجمع رفتم و در این زمینه بارها با آنها صحبت کردم چراکه آنها به شدت علیه هاشمی رفسنجانی می‌تاختند.
وی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بود اما مجمع روحانیون همواره به او اعتراض و انتقاد می‌کرد، یادآور شد: بارها از آنها پرسیدم که اگر هاشمی رفسنجانی اذعان کند در سیاست اقتصادی و سیاست کشورداری به بن‌بست رسیده است، طرح شما چه خواهد بود؟ آنها در مقام پاسخ هیچ حرف پیشنهادی نداشته و فقط در صدد قدرت‌طلبی بودند.
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه از مجمع روحانیون فاصله گرفته و بعد از مدتی نیز مجمع تعطیل شد، اضافه کرد: اینکه چرا امام(ره) تفکیک مجمع روحانیون را از روحانیت تایید کردند، امام(ره) مخالف باندبازی و جناح‌بندی‌های سیاسی بودند اما از طرفی چند صدایی را نیز تایید می‌کردند و ایشان دوست نداشتند که فقط یک صدا در جامعه وجود داشته باشد.

*با روی کارآمدن خاتمی مواضع ضدآمریکایی مجمع روحانیون تغییرکرد

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی متذکر شد: مجمع روحانیون در ظاهر خود را ضد آمریکایی جلوه می‌داد و حاضر نبودند کوچکترین سخنی در خصوص مذاکره با آمریکا مطرح شود و تا سال 76 که خاتمی به قدرت رسید، مجمع روحانیون از تندترین گروه‌های ضد آمریکایی کشور به حساب می‌آمد با به قدرت رسیدن خاتمی در سال 80 در مواضع آن چرخش به وجود آمد.
وی در همین زمینه با اشاره به چرخش مواضع مجمع روحانیون نسبت به آمریکا، ادامه داد: من به کروبی گفتم چطور زمانی‌ اگر فردی اسم آمریکا و مذاکره با آنها را می‌آورد، به شدت او را محکوم کرده و به دهان وی می‌زدید و اکنون تغییر روش دادید که کروبی پاسخ داد دوستان ما به این نتیجه رسیده‌اند که مبارزه با آمریکا راه به جایی نمی‌برد به نظر می‌رسد که مبارزه با آمریکا از اول از دید این‌ها اساسی نبود.
حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه عده‌ای طبق سیاست حاکم و جو موجود، حرکت می‌کردند و می‌کنند، افزود: در میان مجمع روحانیون مبارز افرادی بودند و هستند که به امام(ره) اعتقاد دارند اما برخی نان را به نرخ روز می‌خورند چراکه شرایط آن زمان اقتضاء می‌کرد که خود را ضدآمریکایی نشان داده و منافع امروز آنها اقتضا می‌کند که مسئله فلسطین را نادیده گرفته و مذاکره با آمریکا را مطرح کنند.
وی با بیان اینکه امام (ره) طرفدار سیاست بودند اما سیاست بازی را نکوهش می‌کردند، خاطرنشان کرد: در اسلام سیاست‌بازی محکوم است و آنچه ارزشمند است سیاستمداری طبق موازین است؛ چراکه اگر کسی دچار سیاست‌بازی شود از نظر مردم نیز ساقط می‌شود مردم امروز فریب کسی را نمی‌خورند.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایران چنانچه کسی ذره‌ای از مسیر امام(ره) و انقلاب منحرف شود او را کنار گذاشته و فرقی نمی‌کند در چه مقامی باشد، گفت: این امر ارزشمند است و اگر چنین چیزی نبود انقلاب ساقط می‌شد.
وی با اشاره به رشد آگاهی ملت ایران، اضافه کرد: این آگاهی مردم باعث شده راه شهدا و امام خمینی استواری یافته و انقلاب را در آینده بیمه کند.
حجت‌الاسلام روحانی بر همین اساس با تحسین مردم به دلیل شناخت خط امام(ره)، یادآور شد: اینکه مردم راه را کاملا تشخیص داده و فریب نمی‌خورند، بسیار ارزشمند است؛ لذا کسانی که از مسیر امام (ره) منحرف می‌شوند، افرادی هستند که روزی محبوب مردم بوده‌اند اما امروز از خانه خود نیز نمی‌‌توانند بیرون آیند و این به دلیل آگاهی مردم است.
وی با اشاره به اینکه اظهارات برخی افراد فریب ‌خورده گول‌زدن خودشان است، تصریح کرد: برخی ادعا می‌کنند که اباذر زمان هستند اما باید پرسید آیا اباذر وقتی که در مقابل قدرتمندان ایستاد، یهودی‌ها، صهیونیست‌ها، بهائی‌ها، همجنس‌بازان و تجزیه طلبان پشت سر او قرار داشته و برای او هورا کشیدند؟ و از او حمایت کردند؟! آیا اباذر برای رسیدن به قدرت، یقه‌درانی کرد که به مقام و قدرت رسیده و رئیس‌جمهور شود، بنابراین مشخص است که آنها خود را فریب می‌دهند.

*احمدی‌نژاد اگر به مصر و عربستان هم برود همین استقبال از وی صورت می‌گیرد‌

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی انقلاب اسلامی گفت: این افراد باید به حامیان خود نگاه کرده و ببینند چه کسانی پشت سر آنها و چه کسانی در مقابلشان قرار دارند؛ پشت سر آنها عوامل صهیونیست، آمریکا، انگلیس و منافقین هستند و مقابل آنها نیز ملت مظلوم ایران و نیروهای بسیجی قرار دارند، بنابراین راه کاملا روشن است.
وی تأکید کرد: سفر رئیس‌جمهور به لبنان حتمی بودن صدور انقلاب امام را از علم‌الیقین به عین‌الیقین تبدیل کرد چراکه حمایت از احمدی‌نژاد حمایت از فرد نبود بلکه آنها دریافته بودند که احمدی‌نژاد راه امام(ره) را دنبال می‌کند لذا آن استقبال بی‌مانند و کم‌نظیر از رئیس‌جمهور صورت گرفت و این نشان می‌دهد که انقلاب امام راحل صادر شده و چنانچه خفقان را بردارند احمدی‌نژاد اگر به مصر و عربستان هم برود همین استقبال را از وی می‌شود.
حجت‌الاسلام روحانی در خاتمه خاطر ‌نشان‌کرد: به دلیل اینکه در کشورهای دیگر خفقان وجود دارد مردم جرأت نمی‌کنند، مردم واقعا به امام راحل و انقلاب عشق می‌ورزند و انقلاب امام(ره) به جهان صادر شده و به پیروزی نهایی خواهد رسید و جهانی می‌شد.
گفت‌وگو از سیده فاطمه موسوی و مریم عاقلی 

89/8/23::: 8:46 ع
نظر()
  
  
فائزه هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا دولت بشدت مخالف پدر شما است، گفت: اگر او را برکنار کنند کشور را زودتر نابود خواهند کرد. هر پروژه ای که امروز افتتاح شود ریشه خود را در زمان ریاست جمهوری او خواهد یافت.

 

 

 

(نظر خوانندگان در جهان نیوز

 

ریشه دار بودن پروژه ها از زمان ریاست جمهوری حاج آقا مال اینه که هنوز کلنگ های تولید شده اون زمان برای کلنگ زنی استفاده میشه

 

 

 

به گزارش آتی: روزنامه لاوانگواردیا چاپ اسپانیا نوشت؛ از زیر چادری که فائزه رفسنجانی را می پوشاند، می‌شود فهمید که او فردی ورزشکار است و با صراحت و صداقت حرف می‌زند و به عنوان دختر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و رئیس جنبش اصلاحات یکی از با نفوذترین زنان ایران است.

 

 

 

                                                                      

 

فایزه خانم چرا نمی رید دنبال ورزشتان (شما که از زیر چادرتان ورزشکاری تان مشخصه)شما رو چه به تفکر

 

لاوانگواردیا می‌نویسد: وی 48 سال سن دارد و در این مصاحبه که در یک صبح بارانی پاییزی در دفترش در شمال تهران انجام شده است؛ نشان می‌دهد که هیچ ترس و بیمی از انتقاد از حکومت ندارد و می گوید که هیچ مشکلی برای بیان آنچه که در جامعه فعلی ما رخ می دهد ندارم.

 

(نظر خوانندگان در جهان نیوز)

 









احتمالا شما با داداش مهربونتون از انگلستان دستور گرفتید تا کشور را آباد کنید



روزنامه لاوانگواردیا در ادامه متن مصاحبه انجام شده با فائزه هاشمی رفسنجانی را به صورت پرسش و پاسخ به شرح زیر بیان می کند:
سئوال: آیا جنبش اصلاحات مرده است ؟
جواب: من اینطور فکر نمی‌کنم! اعتراضات، تنفر و ناراحتی ها هنوز ادامه دارند و نه تنها کاهش نیافته بلکه گسترش یافته اند و عمیق تر شده اند. هر چند که از بیرون به درون خانه ها رفته است؛ زیرا مردم نمی توانند به طور همگانی ابراز نارضایتی کنند.

 


(نظر خوانندگان در جهان نیوز)لابد توسط خاندان شما هم باید نجات پیدا کنند؟!! منتهی چون خاندان سالاری در کشور حاکم است کسی از شما به خاطر سخنان خاندان سالارانه تان حساب نمی کشد.

 

س: اما انگار همه خیابان‌ها همه تحت کنترل هستند؟
ج :مطبوعات تحت کنترل هستند، آنها نمی توانند نام رهبران اصلاح طلب مانند موسوی، کروبی و خاتمی را بیاورند و اظهارات سیاسی من را منتشر کنند. تصور می‌شود که مردم آرام شده‌اند اما این ناشی از فشاری است که هر روز افزایش می یابد.

 

(نظر خوانندگان در جهان نیوز)بابا جدی نگیرید این حرف مربوط به عملکرد دول پنجم و ششم و هفتم و هشتم بوده

 

س : پدر شما می‌توانست به یک زره اصلاح طلب تبدیل شود؟
ج : او همیشه فردی متعادل بود، هیچ وقت افراط گرا نبود و تا جایی که من می‌دانم هدف جنبش سبز تغییر رژیم نبود؛ بلکه بهبود آن بود آقای هاشمی خود را دراین روند دخیل دانست ؛ نه برای اینکه نتیجه ای سریع به دست آورد ؛
زیرا معتقداست ؟ آنچه زود به دست می آید ؛ زود هم از دست می رود، امیدوارم که این استراتژی جواب بدهد هنوز دیر نیست.

 

(نظر خوانندگان در جهان نیوز)
... شما حق کارگر و کارمند بدبدخت رو میخورید و تو انگلیس ولخرجی میکنید نفرین برشما قدرت طلب ... مثلاً دولت دوران پدر تو 8سال قدرت چه کرد جز فقر و خصوصی سازی و دانشگاه آزاد ... چی به مردم داد ؟؟!!!

 

س : دولت بشدت مخالف پدر شما است ؟
ج : همینطور است؛ زیرا او را برای خود یک سد معبرمی بینند. اگر او را برکنار کنند کشور را زودتر نابود خواهند کرد. هر پروژه ای که امروز افتتاح شود ریشه خود را در زمان ریاست جمهوری او خواهد یافت.

 

(نظر خوانندگان در جهان نیوز)
به خدا خواندن این کامنت ها روح انسان را زنده می کند دورد بر شما ای ملت غیور ایران انچه که ازدل بر اید بر دل نشیند .خانم فرموده بودند هدف جنبش تغییر رژیم نبود. بلکه بهبود ان بود . اقای خاتمی هشت سال و پدر بزرگوارتان هشت سال حکومت کردند . پس چرا نتوانستند برای این مردم کاری کنند.

 

س : شما در جریان اعتراضات ماه ژوئن سال 2009 دستگیر شدید، بعد از آزادی شما چه اتفاقی افتاد ؟
ج : به دفتر من حمله کردند، تلفن ها و پست الکترونیکی مرا کنترل می کنند و این کار را در مورد دیگران هم می کنند.

 

(نظر خوانندگان در جهان نیوز)چرا باید این خانوم در تمام تجمعات غیر قانونی و چند تا تجمع ضد دینی شرکت کنه بعد آزاد باشه و به مسافرتهای تفریحی هم بره؟؟؟
آیا این عدالته؟؟؟!!!

 

س : خیلی از دوستان همرزم شما در دفاع از حقوق زنان از کشور تبعید شدند؟
ج : دیکتاتوری! بسیاری از حقوق ها را حذف کرده است و زنان مانند رقیبان دولت به دلیل مشابهی سرکوب می شوند.

 

(نظر خوانندگان جهان نیوز )
جریان این زن فمنیست و مرفه بی درد جز باند خودشون و چند شمال شهری و مفسد اقتصادی طرفدار دیگه ای نداره

 

س : آیا در ایران بحث و گفت وگویی درباره سنگسار و حکم مرگ افراد زیر 18 سال وجود دارد ؟
ج : همه این مواردی را که شما می گویید ؛ به اصلاحات نیاز دارند؛اما افرادی که قدرت را در دست دارند؛ محافظه کارند و اصلاح این قوانین را روزی نمی دانند برای تجزیه و تحلیل هرمشکلی بحثهای مفصل و مخصوصی لازم است، مثلا اگر بچه ها قبل از 18 سال مرتکب جرم شوند. براساس قانون و اسلام لازم است که خانواده فرد آسیب دیده رضایت بدهد تا او بخشیده شود.

 

(نظر خوانندگان در جهان نیوز)







خانم فائزه ی هاشمی با اعتبار پدرش چنین به انقلاب و نظام کج دهنی می کند و از طرفی بسیار خوشحال می شود که دولت با او برخوردی کند تا در این راستا محبوبیت او در بین غربیها بیشتر شود .


ج : روشن است که یک کشمکشی بین افرادی که از سنت ها دفاع می کنند و افرادی که معتقدند بدون جدایی ازاصول اسلام می توان کارها را به طرز دیگری انجام داد، وجود دارد؟

 

 (نظر خوانندگان در جهان نیوز)






حاج خانم خیلی وقته شکاف بین حاکم و مردم ایجاد شده از حاکمانی که پایین تر از ونک را نمی شناسند وخود را برتر از مردم می دانند نه حاکم نوکر مردم


ج : یکی از خصوصیات دیکتاتوری و حکومت های استبدادی این است که فرد دیکتاتور اجازه نمی دهد که افراد دیگر در قدرت سهم داشته باشند و بخواهند افکار خود را ابراز کنند؛ چنین موردی در دولت هایی که منتخب رای مردم نیستند و خواسته های مردم را برآورده نمی کنند، اتفاق می افتد.
شکاف بزرگی بین مردم و حاکم وجود دارد در عین حال باید درنظر داشت که جامعه ما نیز خیلی سنتی است به نظر می رسد که در پایتخت به ویژه در نقاط بالای شهر تهران افراد متفکر بیشتر هستند اما در حقیقت ما یک جامعه سنتی داریم و قانع کردن اکثر آنها برای تغییربعضی از قوانین قدیمی کار دشواری است، نمی شود گفت که دولت مسئول همه اتفاقات است .

 

(نظر خوانندگان در جهان نیوز)واقعا به این جمله سرکارخانم هاشمی رفسنجانی توجه کنید که مردم متفکر ایران را فقط مردم بالا شهر تهران می دانند "شکاف بزرگی بین مردم و حاکم وجود دارد در عین حال باید درنظر داشت که جامعه ما نیز خیلی سنتی است به نظر می رسد که در پایتخت به ویژه در نقاط بالای شهر تهران افراد متفکر بیشتر هستند اما در حقیقت ما یک جامعه سنتی داریم و قانع کردن اکثر آنها برای تغییربعضی از قوانین قدیمی کار دشواری است. "
واقعا" برای این چنین به اصطلاح سیاستمداری متاسفم

 

بینی و بین الله خوی استبدادی و استکباری را در این فرد نمی بینید؟ چقدر مغرور و ارباب منشانه به این مملکت و مردم نگاه می کند مردم خودشان دیکتاتور و غیر دیکتاتور را تشخیص میدهند. زخم کهنه استبداد را در سینه دارند و در پیدا کردن مصادیق اشتباه نمی کنند والا فتنه سال گذشته هنوز ادامه داشت یا از انقلاب خبری نبود این حکومت نیست که فتنه گران را خلع ید کرد بلکه حمایت میلیونی مردم از نظام توانست بساط آشوب و بلوای این خانواده و دوستانشان را جمع کند

 

خوب بله ما نظاممون جمهوری اسلامی و آزادی بیان هم محترمه ایشون حرفشون و نظرشونو گفتن ملت هم ذیل حرفای ایشون نظرشونو می دن دیگه

 








این جمله ایشان که درشمال پایتخت متفکرین بیشتری هستند فقط درصورتیصحت دارد که منشا عقل و فکر را شکم بدانیم.

 
متن فوق برگرفته درجمعه 23 آبان 1389 ساعت 22:31از سایت جهان نیوز ونظرات خوانندگان مطلب می باشد.


  
  
احمدی مقدم: رفت‌وآمد نیروهای رسانه‌ای فتنه‌گران به خارج با هماهنگی خاتمی بود
خاتمی که از هر فرصتی برای اثبات اینکه وی همکاری برای براندازی نظام با موسوی و بقیه اصلاحطلبان فعال در فتنه نداشته، استفاده می کند، هر بار با دم خروسی مواجه می شود که باعث بی اعتبار شدن قسم حضرت عباسش می شود.
  

سحرنیوز؛ خاتمی که از هر فرصتی برای اثبات اینکه وی همکاری برای براندازی نظام با موسوی و بقیه اصلاحطلبان فعال در فتنه نداشته، استفاده می کند، هر بار با دم خروسی مواجه می شود که باعث بی اعتبار شدن قسم حضرت عباسش می شود. اما معلوم نیست که خاتمی تا کی اصرار به قسم خوردن دارد. البته حکایت خاتمی مانند بقیه فتنه گران است که هرچه مشتشان وا می شود و مدعایشان پوچ می شود یک حرف دیگر علم می کنند.

یک سال بیشتر از انتخابات 88 گذشته و آنها هنوز هم این روال را دنبال می کنند و فرصت می سوزانند. و سعی در بازسازی خود -هرچند ناچیز -در اذهان مردم دارند ولی با تدبیر نظام و دستگاه قضا برای باز شدن پرونده های فتنه جویان و کنار رفتن نقاب تظاهر به سوپر انقلابی بودن، نظام را پالایش کنند و امید است که این مسئله تبدیل به یک روند در نظام برای جولان ندادن به افراد متظاهر و طمعکار شود که حضورشان در دستگاه های دولتی به مانند رخنه یک جاسوس در نظام، خطرناک است. جلوگیری از رخنه متظاهرین و برخورد قاطع با این قبیل افراد، باعث شد امام(ره) در بند آخر وصیت نامه خود از افرادی بنویسد که به واسطه سالوس و اسلام نمایى خود، حتی در نظر امام هم خوب خود را نمایاندند. و امام نسبت به خطر آنها تذکر دهد و اینها می توانند در هر جبهه ای باشند.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، به نقل از روابط عمومی جامعه وعاظ سردار احمدی مقدم شب گذشته در نشست هفتگی جامعه وعاظ تهران حضور یافت.
فرمانده نیروی انتظامی در این نشست با اشاره به موضوع امنیت اخلاقی در جامعه اظهارداشت: امنیت اخلاقی در حقیقت آیین‌نامه باورها و اعتقادات جامعه است.
وی گفت: آتش فتنه در بعد از انتخابات بروز و ظهور کرد،‌ امٌا مقدمات و زمینه‌سازی‌های آن قبل از آن صورت گرفته بود که نیروی انتظامی با تشخیص به موقع و عکس‌العمل‌های مناسب نسبت به کنترل و دفع بسیاری از توطئه‌ها اقدام کرد.
*گشت ارشاد، بهانه‌ای برای لشگرکشی خیابانی فتنه‌گران بود
فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در ادامه بیان داشت: گشت ارشاد، برای جریان فتنه بهانه‌ای برای لشگرکشی خیابانی و ایجاد فتنه و آشوب بود تا اهداف خود را از طریق آن پی‌گیری کنند.
احمدی‌مقدم در خصوص نیروهای رسانه‌ای فتنه‌گران تصریح کرد: زمانی که آنها برای کمک به رسانه‌های ضدانقلاب از جمله BBC به خارج از کشور می‌رفتند در جلسه خداحافظی با سیدمحمد خاتمی دیدار کرده و تصمیم خود را برای خروج از ایران به اطلاع وی رساندند.
وی در همین زمینه ادامه داد: خاتمی ضمن استقبال از این موضوع از آنها خواست تا با وی در تماس باشند.
فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست گفت: دیدگاه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به دسته‌بندی فتنه‌گران کاملا دقیق و اثرگذار بود، ایشان نسبت به برخورد مسئولان نظام آنها را از افراط و تفریط بر حذر داشتند و برای هر لایه از فتنه‌گران تصمیم مقتضی و خاصٌی در نظر گرفته شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را نسبت به «طرح عفاف و حجاب» موظف به هماهنگی با دولت فرمودند که ما با وزارت کشور جلسات هماهنگی متعددی در این خصوص برگزار نموده‌ایم.
احمدی‌مقدم، افزود: در بسیاری از تیم‌های مستقر یک عضو روانشناس حضور دارد، که نسبت به پی‌گیری خطای انجام گرفته با فرد خاطی و خانواده وی مشاوره روانشناسی صورت می‌گیرد.
*ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است
وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است و آمریکایی‌ها در این دوره مامور خزانه‌داری کل خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آنها را تحت فشار قرار دهند.
احمدی‌مقدم در ادامه جمع‌آوری ارز در چند روز گذشته را توطئه دشمن توصیف کرد و افزود: دشمن با جمع‌آوری ارز از بازار داخلی می‌خواست به سیستم اقتصادی ضربه وارد کند، لیکن همین مسئله باعث شد نقدینگی از بازار جمع‌آوری شود؛ کشور نسبت به عرضه ارز هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.
وی در خاتمه از بذل محبت رئیس جمهوری نسبت به بهبود دریافتی پرسنل نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: این کار رئیس جمهور آثار مثبتی در معیشت پرسنل و اعضای نیروی انتظامی داشته است.
در این نشست حجت‌الاسلام جعفر شجونی دبیرکل جامعه وعاظ تهران ضمن خیرمقدم به سردار احمدی‌مقدم شهادت جمعی از پاسداران نیروی انتظامی و مردم بی‌گناه سنندج را به ایشان تبریک و تسیلت گفت و از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در هفته نیروی انتظامی قدردانی کرد.


89/8/5::: 8:41 ع
نظر()
  
  

طعنه پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی به ایشان!

 

 

سایت اطلاع رسانی آیت الله هاشمی به ایشان طعنه سیاسی زد.
به گزارش خبرنگار جهان، این سایت از زمان راه اندازی در هر برهه زمانی و به مناسبت های روز، بخشی از سخنان تاریخی وی را منتشر  و به نوعی نظر وی درباره موضوعات روز را نیز از این طریق مطرح می کند.
اخیرا این سایت پس از انتشار سخنان آیت الله هاشمی در دیدار با بادامچیان که  نکاتی درباره فرزندان خود گفته بود، به بازنشر سخنان چند سال پیش آقای هاشمی اقدام کرده است که در آن تاکید می کند،  وقتی پای امتحان پیش می آید باید از عشق زن و فرزند بگذریم.
این درحالی است که وی طی چند ماه گذشته نسبت به تخلفات فرزندان و سخن ساختارشکنانه همسر خود در روز انتخابات هیچ موضعی نگرفته است.
این متن، عنوان مطلبی است که سایت رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی از قول وی منتشر کرده است. سایت «هاشمی رفسنجانی. آی آر» با مرور خاطرات هاشمی رفسنجانی مربوط به سال 1348 می نویسد: 41 سال قبل غروب هفتم اسفندماه، مسجد هدایت حال و هوایی خاص دارد، فضای تنگ و خفقان آور رژیم ستم شاهی و حلقه محاصره امنیتی روز افزون «ساواک» در غیاب «امام در تبعید»، مسیر حرکت نهضت را با دشواری های فراوانی روبرو نموده است، «شیخ اکبر 35ساله» که نیک می داند «ساواک» گام به گام حرکات و سخنان او را زیر نظر دارد با گامهایی استوار پای به محراب مسجد هدایت می گذارد نماز را به امامت آیت الله طالقانی اقامه می کند و پای بر منبر می گذارد و نگاهی گذرا به صفوف شنوندگان می اندازد، روحانی جوان با دیدن چهره هایی نظیر مهدی بازرگان، محمدعلی رجایی، یدالله سحابی، عباس شیبانی و... در میان جمعیت، اندیشه ای کوتاه در کلام خویش می کند و دل به یاد امام و مرادش می سپارد و می گوید <از هیچ چیز در دنیا نباید ترسید، هرگاه مسئله امتحانی در پیش آید داشتن نیت خوب و ادعاهای پوچ و خالی قابل قبول نیست، برای هر نسل یک نوع امتحان پیش می آید ولی چه امتحانی بالاتر از آن که در مسائل اجتماع و مرتبط با مردم، از زن و فرزند و پول به خاطر علاقه به خدا درگذریم، فداکاری قلبی سودی ندارد، قدری شجاع باشید!>


  
  
( اصلاح طلبان با اسم جدید می آیند)
 
 
 
فعالان اصلاح طلب با برائت علنی از سران ساختار شکن جریان شان اظهار داشتند: اصلاح طلبان بایستی با یک تجدید نظر کلی نسبت به افکار و اعمال خود به جبران مافات پرداخته و بدور از تندروی و با حرکت در چارچوب قانون اساسی اقدام به تشکیل جبهه جدیدی نمایند.
به گزارش جهان در همین ارتباط عضو شورای مرکزی حزب همبستگی گفت: اصلاح طلبان معتدل تنها با تبری از سران تندرو و همچنین با توجه به نیازها و افکار کنونی جامعه قادر به ادامه حیات سیاسی خود خواهند بود.
همایون ابوسعیدی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسات اخیر جریان اصلاحات جهت تشکیل جبهه جدیدی به نام ایرانیان اظهار داشت: چنانچه اصلاح طلبان بخواهند جبهه جدید خود را با افکار گذشته تاسیس کنند مورد پذیرش جامعه قرار نخواهند گرفت.
عضو شورای مرکزی حزب همبستگی با تاکید بر اینکه جامعه پذیرای تفکرات اصلاح طلبان تندرو نیست تصریح کرد: اصلاح طلبان معتدل تنها با تطبیق افکار خود با جامعه کنونی و مردم می توانند به فعالیت سیاسی خود را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه اصلاح طلبان با تداوم تندروی قادر به ادامه حیات نخواهند بود خاطر نشان کرد:‌ احزاب اصلاح طلب باید ضمن پذیرش شکست در انتخابات با تعامل با دیگر احزاب در چارچوب قانون اساسی به فعالیت سیاسی و حزبی مبادرت ورزند.
ابوسعیدی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان با توجه به حجم و سرمایه گذاری عظیم شان در انتخابات پس از اعلام نتایج دچار سرخوردگی شدند گفت: تندروی های سران اصلاحات هزینه های فراوانی رابه این جریان تحمیل کرد.
وی در خاتمه یادآور شد، اصلاح طلبان باید با یک تجدید نظر کلی نسبت به افکار و اعمال خود به جبران مافات پرداخته و بدور از تندروی و با حرکت در چارچوب قانون اساسی و همچنین تجزیه و تحلیل شرایط جامعه اقدام به تشکیل جبهه جدیدمنطبق با پذیرش افکار عمومی جامعه نمایند.
در ادامه عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر لزوم بازتعریف جریان اصلاحات در کشور نیز گفت: تغییر اساسی و بنیادی جریان اصلاحات با طرد لیدرهای اصلاح طلب نما و ساختار شکن از کلیدی ترین ابزار بازگشت این جریان به عرصه سیاسی است.
محمد رئوف قادری افزود:‌جریان اصلاحات در حوادث پس از انتخابات با فعالیت های ساختار شکن لیدرهای این جریان تا به امروز از سوی مردم به دست فراموشی سپرده شده است لذا برای بازگشت مجدد به عرصه سیاسی کشور تغییر بنیادی این جریان با طرد ساختارشکن ها بسیار ضروری است.
وی تصریح کرد: ‌فضای سیاسی اجتماعی کشور نیاز به همدلی و تفاهم دارد چرا که تنها در این صورت می توان نظام را در برابر دشمنان به سرمنزل مقصود که رشد و شکوفایی کشور است رساند.
رئوف قادری با تاکید به بازتعریف مجدد ساختار و مرام جریان اصلاح طلب در کشور خاطر نشان کرد:‌ جریان اصلاحات تنها با عبور از ساختار شکن ها و لیدرهای گذشته اش قادر خواهد بود به عرصه سیاسی کشور بازگردد و با تشکیل جبهه ای از سوی معتدلین به فعالیت خود ادامه دهد.
همچنین رئیس ستاد اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه میانه روهای اصلاح طلب باید از تندروها و لیدرهای گذشته این جریان عبور کنند گفت: گروه های اصلاح طلب باید تابلو و چهره گذشته خود را تغییر دهند چرا که لیدرهای تندرو و ساختار شکن این جریان اصلاح طلبان را به قهقرای سیاسی در کشور بردند.
محمد زارع فومنی افزود: چهره های معتدل اصلاح طلب باید برای بازگشت به جریان سیاسی و اجتماعی کشور مواضع خود را برای ملت و کشور روشن و یک پوست اندازی جدی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان باید از چهره های معتدل و معتقد به نظام و آرمانهای امام برای لیدرهای این جریان استفاده کنند تصریح کرد: چهره معتدل و شاخص اصلاح طلب باید نیروهای معتدل و معتقد به نظام در این جریان را جذب و به دنبال یک تغییر نام کلی برای این جریان شکست خورده در کشور باشند.
فومنی خاطر نشان کرد: ‌تغییر ساختار و بازنگری جبهه اصلاحات باید از بکارگیری چهره های منعد و به اصطلاح اصلاح طلب جلوگیری شود تا شاید این جریان باری دیگر اقبال عمومی ملت را به خود جذب نماید.

  
  
اختلال در سامانه موشکی امریکا/ گروه نظامی اصرار دارد خرابکاری نبوده
 

 

اشکال رایانه ای موجب شد حدود 10 درصد از موشک‌های هسته ای قاره پیمای امریکا اوایل هفته از مدار خارج شود. 50 موشک از 450 موشک ای‌سی‌بی‌ام امریکا روز شنبه در پایگاه اف ای وارن نیروی هوایی این کشور که یکی از سه پایگاه موشک‌های هسته ای امریکا به شمار می رود، به مدت یک ساعت از حالت آنلاین خارج شد.

پایگاه اف ای وارن در مناطق مرکزی ایالت وایومینگ قرار دارد و دو پایگاه دیگر موشک‌های هسته ای امریکا در ایالت‌های داکوتای شمالی و مونتانا واقع شده است.

باراک اوباما رییس جمهور امریکا تازه روز سه شنبه پس از ادمیرال مایک مولن رییس ستاد مشترک ارتش امریکا و رابرت گیتس وزیر دفاع این کشور در جریان این خبر قرار گرفت.

یک مسئول نظامی امریکا در همین حال گفت این حادثه موجب پدید آمدن شرایط اضطراری شد و گروه‌های ویژه برای بررسی امنیت و ایمنی این موشک‌ها به پایگاه‌های محل استقرار آن اعزام شدند.

سی بی اس اعلام کرد این گروه احتمال خرابکاری را رد کرده است. این شبکه به نقل از یک مسئول وزارت دفاع امریکا گفت یکی از رایانه های مرکز کنترل پرتاب موشک در پایگاه وایومینگ دچار نقص فنی شد و موجب اختلال در کل سامانه شد.

به این علت که رایانه های این مرکز در هر برهه زمانی مشخص اطلاعاتی از هر موشک دریافت می کند دریافت کننده های نصب شده در موشکها در صورت دریافت سیگنال‌های غیر منظم کد خطا ارسال می کنند.

مسئولان فنی این مرکز تلاش کردند این مشکل را به سرعت برطرف کنند. با این حال، با افزایش نمایش کدهای خطا تصمیم گرفتند که پنج رایانه دارای نقص فنی در این مرکز را از مدار خارج کنند که به این ترتیب 50 موشک از مدار خارج شد.

این موشک‌ها بعدا در مدار قرار گرفتند و همه رایانه ها جز یکی از آن‌ها فعالیت عادی خود را از سرگرفتند. پیش از این نیز 12 سال پیش دو حادثه مشابه در پایگاه مینوت نیروی هوایی امریکا در نبراسکا و پایگاه مالمستروم در مونتانا روی داده بود.


  
  
   1   2   3   4      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد