سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بسا کسى که با نعمتى که بدو دهند . به دام افتد ، و با پرده‏اى که بر گناه او پوشند فریفته گردد ، و با سخن نیک که در باره‏اش گویند آزموده شود ، و خدا هیچ کس را به چیزى نیازمود چون مهلتى که بدو عطا فرمود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :25
کل بازدید :175288
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/5
9:58 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
نویسنده روزنامه ساینس مانیتور در مقاله جالبی بازخوانی کرد؛
القای پرحجم دروغ در مورد برنامه هسته‌ای ایران از رسانه‌های امریکا

اسکات هورتون، ستون‌نویس روزنامه امریکایی کریستین ساینس مانیتور در نوشته جالب و مستدلی به دفاع از حق ایران در داشتن انرژی هسته‌ای، موج غیرواقعی ایران‌هراسی، بی‌پایه بودن گزارش‌های آژانس و تحریم‌های غیرقانونی شورای امنیت و بهانه‌های عجیب امریکا در مورد برنامه ایران پرداخت.

به گزارش رجانیوز، در این مقاله آمده است: حقایق نشان می دهد ایران هرگز تهدید هسته ای برای امریکا و اسرائیل نبوده است و نیست. سیاستمداران لابی‌گران و تبلیغات چی‌ها حدود دو دهه را صرف القای این دروغ کرده اند که دستیابی ایران به سلاح های هسته ای تهدیدی برای امریکا و اسرائیل به شمار می رود.

نو محافظه کاران پس از وقفه ای کوتاه در شدت دروغ هایی که در دو سال گذشته مطرح کرده اند، تصمیم گرفته اند درخواست حمله به ایران را مطرح کنند. با بیان کردن نگرانی جهانی درباره برنامه هسته ای ایران، این حقیقت مشخص خواهد شد که ایران هرگز تهدیدی هسته ای برای امریکا و اسرائیل نبوده است و نیست.

به عنوان مثال وقتی روزنامه نیویورک تایمز اواسط ماه اوت در اقدامی کاملاً غیر عادی با انتشار مقاله ای خطر ناشی از سلاح های هسته ای ایران را کاهش داد، روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی سراسر امریکا با وحشتناک ترین کلمات این خبر را تحریف کردند.

مجری شبکه خبری ان‌بی‌سی عصر همان روز گفت منابع اطلاعاتی می گویند ایران تنها یکسال با دستیابی به بمب هسته ای فاصله دارد. جان بولتون سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل 13 اوت در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز آشکارا از اسرائیل خواست پیش از راه اندازی راکتور جدید آب سبک بوشهر به آن حمله کند. وی به‌طور ضمنی گفت این راکتور تهدیداتی را در بر دارد. در عین حال، حقایق سخنان بولتون را تایید نمی کند. راکتور بوشهر برای تولید پولوتونیوم مخصوص سلاح مناسب نیست و روسیه قرار دادی با ایران دارد که بر اساس آن، مسکو خودش همه ضایعات سوخت هسته ای را نگهداری می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی شش سپتامبر با انتشار گزارش جدیدی در مورد اجرای توافقنامه پادمان های ایران اعلام کرد آژانس همچنان منحرف نشدن مواد هسته ای اعلام شده در ایران به طرف هدف نظامی یا هر هدف ویژه دیگری را تایید می کند.

در عین حال، با وجود گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، مقالات خبری که منتشر شدند کاملا بر خلاف موضع آژانس بودند و سلامت برنامه هسته ای ایران را به‌عنوان باریکه ای از دود که نشان دهنده آتش هسته ای در آینده ای نزدیک و وحشتناک خواهد بود، تعبیر کردند.

روزنامه واشنگتن پست همان روز مقاله ای را با تیتر تهاجمی و گمراه کننده گزارش سازمان ملل ایران در حال انبار سازی مواد هسته ای است، به چاپ رساند. این روزنامه در واقع حقایق را به شکلی خلاصه از درون خود خبر بیرون کشید. حقایق این هستند که ذخیره هسته ای نگران کننده ایران در واقع مقدار اندکی اورانیوم است که به میزان صنعتی برای تامین انرژی داخلی و برنامه ایزوتوپ پزشکی غنی سازی شده است، همه این اورانیوم نیز زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.


این روزنامه نوشت یک گروه تبعیدی ایران به نام مجاهدین خلق (منافقین) که بیشتر سخنان تبلیغی را که مردم امریکا را متقاعد کرد از حمله کشورشان به عراق حمایت کنند، ساخته و پرداخته آن است، هفته گذشته دولت ایران را به ساختن یک تاسیسات مخفی غنی سازی اورانیوم در داخل تونل های زیر زمینی نزدیک قزوین متهم کرد.

بار دیگر سر و صداهایی با بی توجهی کامل و بدون در اختیار داشتن شواهد بلند شد و یک مقام به فاکس نیوز گفت که سخنان این سازمان در واقع مدرکی در این مورد است که ایران برنامه سری و مخفی ساخت سلاح های هسته ای دارد. مجریان شبکه های تلویزیونی با حرارت فراوان این پرسش را مطرح می کردند که چه زمان نیروهای خیر این نیروی شر را متوقف خواهند کرد.


با وجود این، حتی مقامات امریکایی به سرعت اذعان کردند که سال‌هاست از وجود این تونل ها مطلع هستند. یک مقام امریکایی گفت در این مرحله نیازی نیست تصور کنیم این تاسیسات هسته ای است.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در مقاله ای در پایگاه اینترنتی خود بعد از پنج پاراگراف مطرح کردن بی امان اتهامات بر ضد ایران این، سخن مقامات امریکایی را نقل قول کرد. شبکه های تلویزیونی و رادیویی تمام روز و در بخش های مختلف خبری خود تلاش کردند این طرز تلقی را حفظ کنند.

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز راکتور جدید آب سبک در بوشهر و نیز دومین تاسیسات جدید غنی سازی که در قم فردو در دست ساخت است، دسترسی داشته اند.

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که مانند موارد متعدد قبلی در آن، منحرف نشدن مواد هسته ای ایران تایید شده است، احتمالاً آخرین حرف در مورد این موضوع است تا اینکه آژانس بار دیگر همین حرف را تکرار کند که ایران یکی از امضا کنندگان باسابقه ان‌‌‌پی‌‌‌تی از توافقنامه پادمان های خود تخطی نکرده است.

در اینجا این پرسش پیش می‌‌آید که اینهمه هیاهو در مورد سرپیچی هسته‌ای و خطر ایران برای چیست. تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطر نشان می کند ایران همکاری لازم را نداشته است تا آژانس بتواند تایید کند که همه مواد هسته ای ایران در فعالیت های صلح آمیز استفاده می شود. در واقع اشاره مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی به همکاری نداشتن کامل ایران دلیل مهمی برای این موضوع است که گزارش های رسانه ای امریکا ایران را به این شکل ترسناک توصیف می کنند. در عین حال، در اینجا نیز رسانه های امریکایی اغلب به موضوع پی نمی برند. هیچ اهمیتی داده نمی شود که 118 کشور جهان با صدور بیانیه ای نحوه نتیجه گیری آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های صلح آمیز را خارج شدن از لحن متعارفی می دانند که باید برای تایید فعالیت هسته ای یک کشور استفاده شود. در سطح گسترده تر همکاری نکردن کامل ایران به خودی خود نتیجه ارعاب و تبلیغات سوء کشورهای غربی است.

امریکا و سازمان ملل، بدون هیچ اختیاری که مشروعیت داشته باشد، از ایران خواسته اند تسلیم پروتکل الحاقی به توافقنامه پادمان ها شود. پروتکل الحاقی هر گونه غنی سازی بیشتر اورانیوم را در خاک ایران ممنوع می کند و نیز خواستار آن می شود که ایران تسلیم قوانین تمام نشدنی بازرسی ها و پرسش های آژانس بین المللی انرژی اتمی شود که عمدتاً بر اساس اسناد مطالعاتی ادعایی قرار دارند. چند منبع اعلام کرده اند این اسناد جعلی هستند که وانمود می شود از یک لپ تاپ به سرقت رفته از یکی از دانشمندان هسته‌ای فوت شده ایران به‌دست آمده است.

در این بررسی های جداگانه که شورای امنیت سازمان ملل مسئول رسیدگی به آن‌هاست، حتی درخواست تحویل نقشه های موشک شهاب سه مطرح شده است. نقشه‌های موشک شهاب سه به مسئله گاز هگزافلوراید یا هر گونه مسئولیت مشروع آژانس بین المللی انرژی اتمی ارتباطی ندارد.


ایران سال 2003 در زمان مذاکرات حسن نیت با انگلیس، فرانسه و آلمان که به نمایندگی از امریکا گفتگو می کردند، وظیفه اضافه اجرای پروتکل الحاقی را بدون اینکه ان را تصویب کرده باشد، داوطلبانه پذیرفت. ایران زمانی که این مذاکرات به شکست انجامید، سال 2006 از آن خارج شد.

در حالی که این جزئیات از بحث خارج شده، این طرز تلقی باقیمانده است که ایران از تبعیت کردن از قوانین بین المللی خودداری می کند، در حالی که ایران کاملاً بر اساس وظیفه خود مندرج در ان‌پی‌تی عمل می کند.

از سوی دیگر، امریکا همان معیار وقیحانه ای را که پیش از جنگ عراق به آن متوسل شد، در برابر ایران در پیش گرفته است. معیار واشنگتن این است که کشور غیر دوست باید ثابت کند سلاح های خطرناک یا برنامه هسته ای برای ساخت این سلاح ها ندارد، در غیر این‌صورت احتمال دارد با اقدام نظامی روبرو شود.

ثابت کردن منفی بودن یک موضوع دست کم باید بگوییم کاری دشوار است. این معیار امریکا مانند این است که بگوییم آیا شما کلمه به کلمه دیکشنری وبستر را نخوانده ای، باید این موضوع را ثابت کنی.

سخن آخر اینکه بر اساس ان‌پی‌تی و نیز توافقنامه پادمان، استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای حق مسلم ایران به شمار می رود و این نکته ای است که سرسخت ترین منتقدان تهران نیز به ان اذعان دارند. تنها موضوعاتی که ایران به انها توجه نمی کند، تحریم های غیر قانونی بر ضد خود و درخواست های امریکا و سازمان ملل است که خودشان نقص کننده منطق و شعور هستند.


  
  

تاملی بر اظهارات امام جماعت مسجد آتشی‌ها

در سفرهای انتخاباتی موسوی به استان فارس، مسجد آتشی‌ها میزان وی بود. در آنجا بود که محمدعلی دستغیب امام جماعت مسجد در تعریف و تمجیدی مبالغه آمیز به حمایت از موسوی پرداخت و سپس این مسجد به یکی از مراکز حمایت از موسوی مبدل گردید. این حمایت به انتخابات 22 خرداد ختم نشد و با آغاز فتنه پس از انتخابات بود که شاهد همراهی همه جانبه آقای دستغیب و شاگردانش در مسجد قبا از فتنه‌گران بودیم، به نحوی که منشاء برخی حوادث تلخ در شیراز را باید در این مرکز جستجو کرد.

صدور پیامهای متعدد در دفاع از فتنه گران و تکرار ادعاهای دروغین ایشان و حتی تبدیل جلسات تفسیر قرآن به محلی برای توجیه و حمایت از رفتار خائنانه موسوی و کروبی، تنها بخشی از اقدامات قابل تامل ایشان در دوران فتنه بود. همین اظهارات و اقدامات بود که اعتراضات شدید مردم شیراز را به همراه داشت و تا بدانجا رسید که جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان خواستار اخراج وی از مجلس خبرگان شدند که با وساطت رهبر معظم انقلاب اسلامی منتفی گردید. اما متاسفانه این اعتراضات تغییری در رویه ایشان ایجاد نکرد و امروز هم شاهد تداوم همان رویه پیشین هستیم.

آخرین اقدام آقای دستغیب در مسیر همراهی با فتنه گران، انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به اعضای مجلس خبرگان در آستانه نشست اخیر این مجلس است که مملو از تکرار تهمتها، دروغ پردازیها و توهمات فتنه گران است. دست نوشته ای که انتقادات جدی به آن وارد است:

الف- اولین انتقاد جدی به ایشان نحوه انتشار نامه است. به واقع اگر آقای دستغیب خواستار تغییری در رویه مجلس خبرگان بود کفایت می‌کرد که نامه فوق را برای اعضای مجلس خبرگان یا هیئت رئیسه ارسال نماید نه اینکه نامه ایشان بطور سرگشاده از طریق رسانه‌ها و سایتهای ضدانقلاب به گوش اعضای مجلس خبرگان برسد! تقلید یک عالم دینی از شیوه‌های تبلیغاتی ضدانقلاب که هدف اصلی آن تخریب نظام اسلامی است، چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ بنظر می‌رسد انتشار سرگشاده این نامه بیشتر با هدف جلب رضایت جریان فتنه صورت گرفته است.

ب- دومین انتقاد را باید در لحن و ادبیات نامه مشاهده نمود. به واقع اگر کسی امضای نهایی نامه را ندیده باشد گمان خواهد کرد که متن مذکور توسط یکی از اعضای اپوزیسیون و مخالفین نظام اسلامی نوشته شده است! آیا صحیح است که عضوی از اعضای مجلس خبرگان در نامه نگاری به دیگر اعضای همان مجلس، ادبیات جریان اپوزیسیون را برگزیند.

ج- سومین انتقاد جدی به ادعاهای کذایی است که در این نامه تکرار شده است و در چهار بند به آن اشاره می شود:

1- در بخشی از نامه آمده است: «بیش از یک سال از واقعه‌ی 22/3/ ?? می‌گذرد و همچنان عدّه‌ی زیادی از مردم به دنبال مطالباتشان می‌باشند» در این باره باید گفت آنچه در یکسال گذشته توسط فتنه گران عنوان "مطالبات مردم" یافته، توقعات تمامت خواهانه کسانی است که بعد از شکست در انتخابات ادعای دروغین تقلب را مطرح ساخته و فضای اجتماعی را به سمت درگیری و ناآرامی کشاندند.

در واقع مطالبات اصلی مردم، حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و استقرار صلح و آرامش به جامعه است که لازمه آن تقویت قوای سه گانه و تقویت وحدت اجتماعی است که اتفاقا فتنه سال گذشته این حرکت را با مشکلاتی مواجه ساخت.

2- در فرازی دیگر ایشان مطرح می‌سازد: «آیا بعد از یک سال توانسته‌ایم در نظام یک آرامش نسبی خالی از رعب و وحشت ایجاد کنیم؟ اگر باز هم می‌گوییم در جامعه مشکلی نیست، پس چرا دائم به صورت لفظی دم از وحدت می‌زنیم؟ اگر هست، چرا مردم در یک استراحت واقعی نیستند؟ چرا وحدت به همراه رعب و وحشت از ناحیه‌ی عدّه‌ای باشد و عدّه‌ی کمی در آرامش به خیال خود باشند و هر چه بر زبانشان می‌آید، می‌گویند و هیچ به فکر عواقب الفاظ خود نیستند. آیا شما خبرگان تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا نتوانسته‌ایم مردم را نسبت به وقایع موجود راضی کنیم»

در نقد این عبارت نیز باید گفت متاسفانه حب و بغضها، چشم حقیقت بین را نیز از آقای دستغیب و بیت ایشان سلب نموده است چرا که به عنوان نمونه آیا همین مراسم باشکوه روز قدس که با حضور میلیونی ملت و در فضایی آرام و با عظمت و بدور از هرگونه حاشیه برگزار شد نشان از بازگشت آرامش به کشور ندارد!

همچنین سخن گفتن از وحدت که ورد زبان همیشگی بزرگان دین از جمله رهبر فقید انقلاب اسلامی بوده چه ارتباطی به وجود مشکل دارد که ناشیانه به عنوان نماد تدوام بحران در جامعه مطرح شده است!

 3- مطلب قابل تامل دیگر اظهار نظر از جانب مراجع عظام تقلید است. وی از اعضای مجلس خبرگان می‌پرسد: «آیا پی به این معنا برده‌ایم که چرا مراجع و علما نسبت به وضع موجود رضایت ندارند؟»

این در حالی است که مراجع عظام تقلید بارها از اقدامات تفرقه انگیز و توهین آمیز فتنه گران اعلان انزجار کرده‌اند و وجود برخی انتقادات از دولت و انتظارات از قوای سه گانه را نباید به معنای حمایت از مطالبات نامشروع فتنه گران ارزیابی نمود.

4- شاه بیت اظهارات آقای دستغیب در این نامه که پیام اصلی و علت غایی نوشتن آن است آنجایی است که می‌نویسد: «چرا به این بزرگواران، آقایان مهندس میرحسین موسوی و جناب حجّت الاسلام و المسلمین کروبی و یاران آنها این همه تهمت زده می‌شود، در حالی که هیچ دادگاهی آن را به اثبات نرسانده و هنوز هم به دنبال تهمت زدن به این و آن هستند»

این عبارات با هدف بی‌گناه جلوه دادن سران فتنه گنجانده شده است، غافل از اینکه که خیانتها و جنایات آقای موسوی و کروبی آنقدر اظهر من الشمس است که وجدان بیدار هر ایرانی به آن شهادت می‌دهد. اما اینکه چرا نظام اسلامی با وجود این همه اسناد محکمه پسند همچنان در برابر این فتنه گران مدارا می‌کند و خائنین به نظام اسلامی را به دادگاه نمی‌کشاند نشان از وجود مصالحی دارد که آقای دستغیب خود به خوبی به آن اشراف دارد، اما اینکه چرا اقای دستغیب از این مساله سوء استفاده کرده و مدارای نظام اسلامی را به معنای بی‌گناهی سران فتنه تحلیل می‌کند سوالی است که ایشان باید پاسخگو باشد!

سرآخر باید گفت مسیری که آقای دستغیب در پیش روی گرفته مسیر سهمگینی است که متاسفانه پیش از وی کسان دیگری چون منتظری و ... پیموده‌اند، مسیری که به رویارویی با امام(ره) و امت و آرمانهای انقلاب اسلامی انجامید. توصیه حضرت امام(ره) به ملت در ماجرای عزل آقای منتظری می‌تواند هشداری برای همه نخبگان جامعه باشد، آنجا که در نامه تاریخی 6/1/68 می‌فرمایند: «تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تأثیر دروغهای دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‏کنند نگردند»


  
یک عضو حزب اعتماد ملی هر گونه نقش مثبت خاتمی در مدیریت اصلاحات را زیر سئوال برد. محمود رئوفی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از واقعیت‌های اختلاف در پشت صحنه اصلاحات و جدایی خاتمی از موسوی و کروبی پرده برداشت و گفت: خاتمی به عنوان یک شخصیت رده چندم هیچ نقش و تاثیری در جریانات سیاسی کشور و اصلاحات ندارد. وی خاتمی را شخصیتی محافظه‌کار توصیف کرد که نتوانست از فرصت دوران ریاست جمهوری خود استفاده کند و حتی وی را نمی‌توان با مصدق مقایسه کرد زیرا مصدق حداقل به برخی اصول خود وفادار بود. این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که به نظر می‌رسد دیدگاه‌های کروبی درباره نقش خاتمی در اصلاحات را بیان می‌کند در ادامه گفته خاتمی هیچ نقشی در جغرافیای سیاسی کشور نخواهد داشت و او فقط کارهای شخصی خود را در بنیاد باران دنبال می‌کند لذا هیچ تاثیری در نظام و جریان اصلاحات نخواهد داشت. گفتنی است بعد از جلسات متعددی که میان کروبی و میرحسین برگزار شد و در آن جلسات خاتمی به عملکرد ساختار شکنانه میرحسین و کروبی اعتراض کرد و حاضر به تائید جنبش سبز نشد موج اختلافات و عصبانیت فتنه‌گران از خاتمی تشدید شد و مصاحبه محمود رئوفی بیان کننده نارضایتی سردمداران فتنه از همراهی نکردن خاتمی با جنبش سبز می‌باشد.
  
                                      نرم‌افزار معجزه‌گر کلینتون برای ایرانیان! بلای جان طراحانش شد

نرم‌افزار مورد علاقه هیلاری کلینتون که چندی قبل در مصاحبه‌ای به عنوان بخشی از فناوری که "به جریان آزادانه اطلاعات به داخل و خارج ایران و همچنین در میان ایرانیان کمک می کند"، به آن اشاره کرده بود، با استعفا و کناره‌گیری مهندس توسعه این پروژه، اختلاف بین طراحان و منتفی شدن آن از اساس منجر شده است.

به گزارش رجانیوز، فناوری مربوط به یک پروژه مهم ایالات متحده که ادعا شده بود برای کمک به ایرانیان، در گریز از سد سانسورِ اینترنت طراحی شده است، از کار افتاده و این هفته پس از آن که مهندس توسعه این پروژه نرم افزاری این ماجرا را یک مورد "عدم موفقیت امنیت نامعمول- امنیت هایپ" خواند موجی از اتهامات و رد اتهامات متقابل را در پی داشت.

این طرح که هِیستَک نام دارد، بخشی از موج گسترده تری است که ایالات متحده با پشتیبانی فعال وزارت امور خارجه این کشور برای آنچه که ادعا می‌کرد ترویج آزادی بیانِ اینترنت در برابر برخی نظام‌های سرکوبگر است، آن را به راه انداخته بود.

اما در ایمیل استعفا نامه ای که دانیل کولاسیونه مهندس توسعه پروژه سه شنبه نوشت اعلام کرد که منتشر کردن یک نرم افزار تست نشده و نا امن "فاجعه آمیز" است.

وگنی موروزف، وبلاگ نویس و پژوهشگر اینترنتی که همه پرسی اینترنتیِ وی درباره هِیستک، موشکافی را درباره این نرم افزار برانگیخت و به از کار افتادن آن منجر شد، اعلام می کند: «کسی نمی گوید که حق آزمایش این نرم افزار را ندارند ولی بدون اینکه جان مردم را در معرض خطر قرار دهند، باید آن را آزمایش کنند.»

این برنامه را یک توسعه دهنده نرم افزار ?? ساله، اهل سان فرانسیسکو به نام آستین هیپ برای پشتیبانی از آزادی اینترنت در طول انتخابات مورد مناقشه سال گذشته‌ی ایران، به صورت اولیه طراحی کرده بود. آقای هیپ در گفت‌وگوی این هفته خود گفت که او از دستمزد "شش رقمی" خود به خاطر دنبال کردن این پروژه به صورت تمام وقت چشم پوشیده است و افزود: «همه حق دارند بدون ترس از مجازات سخن بگویند.» جیکوب اَپل باوم، مسئول توسعه و بازبینی هِیستک می گوید: «استفاده از این نرم افزار بسیار خطرناک است، باورنکردنی است؛ اولین کاری که می کند این است که به همه می گوید که شما در حال استفاده از نرم افزار هِیستک هستید.» و ادامه می دهد: «و این باعث می شود که فرد، هدف قابل تشخیصی شود.» آقای هیپ می گوید هِیستک در دوبی آزمایش شده بود و قرار بود به بسیاری از کشورهای دیگر نیز عرضه شود. آقای کولاسیونه روز سه شنبه از طرح کناره‌گیری و ادعا کرد که در این مدت موجب گمراهی اش شده بودند و در ایمیل استعفا نامه اش قید کرد که «این نرم افزار به اندازه ای که اپل باوم می خواهد مخاطره انگیز است.» وی (کولاسیونه) درباره نسخه ای که برای ایرانیان تنظیم شده است، می‌گوید که این یک ابزار تشخیصی است و هرگز قرار نبوده است که منتشر شود، چه رسد به انجام عملیات نامعمول- هایپ. وی می افزاید: «یک بار استفاده از آن در محیط های تحت کنترل خطرناک است و به شمار دفعات و چگونگی استفاده کاربر، خطر آن چندین برابر می شود که این فاجعه بار است.»

آقای هیپ، پیش از اعتراف آقای کولاسیونه گفته بود که در توسعه هِیستک دچار چند اشتباه شده بود. وی این موارد را به پای سن و سال کم خود گذاشت و نبودِ الگوهایی که پروژه را بر آن پایه ریزی کند. او می گوید: «ای کاش یک نفر به من دستورالعملی می داد.» یکی از حامیان سابق آقای هیپ می گوید: «آقای هیپ خوش قلب است ولی با توجه رسانه ها دست و پایش را گم کرده است.» هیپ می گوید تنها «چند ده نفر» در ایران از نسخه آزمایشی هِیستک استفاده کرده اند و به تمام آن ها در مورد خطر امنیتی بالقوه این نرم افزار هشدار داده شده است. ولی پاتکین آذرمهر، ضدانقلاب ایرانی مقیم لندن می گوید که آقای هیپ در ماه مارس (شش ماه پیش) به او گفته بود که بیش از پنج هزار نفر از شبکه هِیستک بهره می برند. وی می افزاید که درباره خطر بالقوه این نرم افزار و یا این که تنها به صورت نسخه آزمایشی موجود است هیچ هشداری دریافت نکرده و خود او نیز به پنج نفر در ایران آن را ارسال کرده است؛ هرچند که هیچ یک از این پنج نفر نتوانسته بودند آن را راه اندازی کنند.
 


  
با میانداری همسر مصطفی تاج‌زاده برگزار شد؛ +عکس
سه‌ساعت و نیم اتهام‌زنی خانواده فتنه‌گران علیه مسئولین در حضور هاشمی

آقای اکبر هاشمی رفسنجانی صبح روز سه‌شنبه به مدت بیش از سه‌ساعت و نیم با تعدادی از خانواده‌های زندانیانی که در جریان فتنه 88 بازداشت شدند، در حالی دیدار کرد که این جلسه با میانداری فخرالسادات محتشمی‌پور برگزار شد و در آن، انواع و اقسام اهانت و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه علیه مسئولین مطرح شد.

به گزارش رجانیوز، در این جلسه که با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های همسر تاج‌زاده برگزار شد، هاشمی به سخنان حاضران که عمدتاً بر مبنای متهم کردن دستگاه‌های امنیتی و قضایی متمرکز بود، گوش داد و آنچنان که در خبر منتشر شده از سوی دفتر وی آمده است، آن‌ها را به صبر و متانت فراخواند.

در بخشی از اظهارات نقل شده از هاشمی که به تیتر بیشتر رسانه‌های حامی فتنه سال قبل نیز تبدیل شد، وی گفت که اگر بخواهم خواسته شما را به مأموران منتقل کنم مطمئن نیستم جواب مساعد بگیرم و شاید نتیجه عکس بدهد. ولی خواسته‌های شما را خدمت رهبری پیگیرم و امیدوارم بی‌نتیجه نباشد!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داده است: مقام معظم رهبری درخصوص اعمال قانون و تسریع در رسیدگی و حقوق قانونی آن‌ها در زندان دستورات مناسبی صادر کرده بودند که می‌تواند بسیاری از مشکلات حاضر را رفع نماید.

در خبر کوتاهی که دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت از این دیدار سه ساعت و نیمه منتشر کرده، هیچ اشاره‌ای به این مسئله نشده است که هاشمی فتنه‌انگیزی‌های این زندانیان را محکوم کرده باشد.

هنوز از واکنش دستگاه قضایی به این مداخله آقای هاشمی در وظایف این قوه و اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه " اگر بخواهم خواسته شما را به مأموران منتقل کنم مطمئن نیستم جواب مساعد بگیرم و شاید نتیجه عکس بدهد"، خبری در دست نیست.

فخرالسادات محتشمی‌پور در حالی میاندار این دیدار بود که طی ماه‌های گذشته نامه‌هایی با محتوای سراسر کذب به رهبری و رئیس قوه قضائیه در مورد وضعیت همسرش منتشر کرده است و به‌طور مرتب اظهارات بی‌پایه‌ای را  به نقل از مصطفی تاج‌زاده همسرش در رسانه‌ها منتشر می‌کند.

آقای هاشمی در حالی با برگزاری این دیدار موافقت کرده است که مهدی فرزند وی بیش از یک سال است از کشور خارج شده و علی‌رغم ابلاغ احضاریه قضایی به وی، از بازگشت به کشور خودداری می‌کند و عملاً حکم یک متهم فراری را دارد.

همچنین فائزه هاشمی نیز علی‌رغم حضور در تجمعات غیرقانونی 25 خرداد، میدان ونک، 30 خرداد، روز عاشورا، اظهارنظرهای تحریک‌آمیز و موهن به‌دلیل قرار گرفتن در حریم امن پدر خود تاکنون حتی احضار نیز نشده است.

مهدی کروبی نیز هفته گذشته در نامه‌ای به هاشمی از او خواسته بود در آستانه اجلاس خبرگان رهبری در مورد صلاحیت رهبری بررسی‌هایی انجام دهد. کروبی سال گذشته هم در نامه‌ای به هاشمی از او خواست تا به شنیده‌ها در مورد تجاوز جنسی به زندانیان تحقیق کند. ادعای بی‌پایه‌ای که هاشمی در قبال آن مشابه نامه اخیر سکوت معناداری کرد.

تعداد زیادی از ناظران سیاسی نقش آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در حوادث سال گذشته را کاملاً مؤثر می‌دانند.


  
"چگونه بازیچه احمدی‌نژاد نشویم" بی‌فایده بود/ مدیران رسانه‌های امریکایی هم حریف احمدی‌نژاد نشدند

 

صبح سه‌شنبه به وقت نیویورک که در واقع به وقت ایران عصر سه‌شنبه بود، رئیس‌جمهور کشورمان در جمع مدیران و سردبیران رسانه‌های مهم آمریکایی حاضر شد تا در ضمن یک مصاحبه کاری به پرسش‌های آن‌ها هم پاسخ بگوید.

به گزارش رجانیوز، در این پرسش و پاسخ تفصیلی، مسائل مهمی در مورد ایران و موضوعات جهانی مطرح شد که نماینده مردم ایران، به شایستگی از منطق ایرانی دفاع کرد و استدلال‌های ملت ایران را در مورد این موضوعات متنوع بیان کرد.

اما آنچه که در این نشست و در اثر پاسخ‌های هوشمندانه رئیس‌جمهور قابل توجه بود، ناکارآمدی همان دستورالعمل‌هایی بود که از حدود یک هفته قبل تحت عنوان جزوه‌های راهنمای "چگونه بازیچه احمدی‌نژاد نشویم" برای خبرنگاران آماده شده بود تا بلکه در جریان ششمین سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک، نتیجه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های او طبق سنوات قبلی این نباشد که تندروترین رسانه‌های امریکا را نیز مجبور کند که به پیروزی وی اعتراف کنند.

به گزارش فارس، احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی اقتصاد ایران را رو به رشد خواند و گفت: امروز در یک برنامه جامع بخش‌های گوناگون اقتصاد ما در حال شکفته شدن است. تقریبا زیر ساخت‌ها فراهم شده و در بخش صنعت در آستانه جهش بزرگ هستیم تقریبا همه نیازهای کشور را در داخل تولید می‌کنیم و صادرات صنعتی ما نیز روزافزون است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه طی 5 سال اخیر صادرات صنعتی ایران 3 برابر شده گفت: در بخش ساختمان و مسکن سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای در حال انجام می‌باشد. بر خلاف آمریکا ساخت و ساز مسکن در ایران روزافزون است و در شهرها و روستاها سرمایه گذاری در بخش‌های زیربنایی ساختمان گسترش یافته و طی چند سال اخیر بین 5/2 تا 3 برابر در بخش‌های گوناگون سرمایه گذاری انجام شده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: به موازات این دو بخش خدمات نیز گسترش یافته و کشاورزی از رشد آرام و مطمئنی برخورد است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه ما در منطقه کم آبی قرار گرفته‌ایم خاطرنشان کرد با این حال کشاورزی ما با توجه به دانش بومی در حال توسعه و گسترش است. امروز سرمایه گذاری و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران روز افزون است.

احمدی نژاد بورس ایران را یکی از فعال ترین بورس‌ها با بازدهی بالا خواند و گفت: گرایش مردم به معاملات در بورس روز افزون است طی 5 ماه اخیر شاخص بورس در ایران بیش از 20 درصد رشد داشته معنای آن گرایش مردم به سرمایه گذاری و پس انداز بیشتر و ورود سرمایه به ایران است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط سرمایه گذاری در ایران بسیار مهیا است افزود: فکر می‌کنیم در 5 سال آینده اقتصاد ایران یکی از 12 اقتصاد بزرگ دنیا خواهد بود. یکی از حاضران در این نشست در خصوص گفت و گو با آمریکا و 1+5 درباره برنامه هسته‌ای ایران سؤال کرد که وی گفت: ما همیشه آماده گفت و گو بودیم و الان هم آماده‌ایم. احتمال می‌دهم گفت و گوها در آینده نزدیک آغاز شود.

رئیس جمهور ادامه داد: زمانی گفت و گوها موثر خواهد بود که فضای احترام و بر پایه عدالت انجام شود.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیش بینی می‌کنید یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری اخیر از نظر قضایی مورد تعقیب قرار گیرد، اظهار داشت: نیروهای دولتی در این خصوص مطلقا اقداماتی انجام نداده‌اند.

وی در ادامه گفت: افرادی که نام بردید (همان کاندیداهای سابق ریاست جمهور) مشکلی ندارند زندگی می‌کنند نظراتشان را منتشر و فعالیت‌ دارند. بیشتر نگرانی آنها از متن مردم است و کمتر در بین مردم ظاهرا می‌شوند شاید به خاطر عکس العمل‌های مردمی به رفتارهای گذشته آنها.

محمود احمدی نژاد در پاسخ پرسش فرید زکریا از روزنامه نیویورک تایمز در خصوص صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: چرا عده‌ای فکر می‌کنند بهتر از فلسطینی‌ها می‌فهمند حرف ما این است که اجازه دهید مردم فلسطین خودشان تصمیم بگیرند اینکه دیگران در جایی بنشینند و در مورد فلسطین تصمیم بگیرند کار غلطی است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه راهی جز صلح نیست و بهترین کار صلح است خاطرنشان کرد: ما طرفدار صلح هستیم اما صلح باید پایدار و مبنایی باشد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه تاکنون بارها درباره فلسطین گفت و گو شده و راه حل‌های متعددی نیز ارائه شده یادآور شد: اما هیچ کدام منجر به حل مسئله فلسطین نشده است.

وی در ادامه پرسید: آیا می‌خواهیم تجربیات گذشته را تکرار کنیم و ادامه داد: فکر نمی‌کنم هیچ انسان عاقلی حاضر باشد تجربیات شکست خورده گذشته را تکرار کند.

احمدی نژاد علت شکست در این زمینه را عدم توجه به ریشه‌های حل مشکل فلسطین دانست و گفت: 5 میلیون آواره فلسطینی باید به سرزمین خود برگردند علاوه بر آن حق حاکمیت ملی مردم فلسطین نیز باید به رسمیت شناخته شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه طبق منشور ملل متحد هر ملتی حق حاکمیت ملی دارد که باید آن را به رسمیت شناخت افزود: اجازه دهید ملت فلسطین خودش در رابطه با حق خود تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: کشورها و گروه‌های مختلف با هم حرف می‌‌زنند و تصمیماتی می‌گیرند زیرا ملت فلسطین حضور ندارد و به همین خاطر مشکل حل نمی‌شود.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه حمایت‌های بی جهت از رژیم صهیونیستی باید قطع شود اظهار داشت: باید اجازه دهیم ملت فلسطین خودش تصمیم بگیرد و هر تصمیمی که این ملت گرفت همه از آن تبعیت کنند.

در ادامه این مصاحبه فرید زکریا دوباره پرسید: آیا شما از تصمیمات نمایندگان مردم فلسطین حمایت می‌کنید؟ که احمدی نژاد پاسخ داد: ما می‌گوییم که نمایندگان ملت فلسطین باید تصمیم بگیرند یا ملت فلسطین در رفراندوم آزاد نظرش را اعلام کند. اینکه دشمن مردم فلسطین نماینده این مردم را تعیین کند نتیجه نمی‌دهد و با 20 سال گفت و گو هم مسئله حل نمی‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم فلسطین دولتی را که مورد تائید سازمان ملل نیز بوده انتخاب کردند یادآور شد: این در حالی بود که کشورهای اروپایی و آمریکا به رای مردم فلسطین احترام نگذاشتند و دولت منتخب مردم فلسطین را تهدید کرده تحت فشار و محاصره قرار دادند.

وی با ذکر این نکته که امروز مردم غزه از آب، غذا و دارو محروم‌اند گفت: این محرومیت بدان دلیل است که آنها به کسانی رای دادند که غیر از افرادی بود که مد نظر دشمنانشان بود.

به گفته رئیس جمهور کشورمان اگر این معادلات عوض شود مشکل فلسطین نیز حل خواهد شد.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤال نیویورک تایمز درباره اظهارات اخیرش و همچنین اظهارات اسفندیار رحیم مشایی در مورد مکتب ایرانی و کورش و اینکه چرا این قدر راجع به کورش صحبت می‌کنید، پاسخ داد: آیا شما می‌گویید که ما راجع به تاریخ صحبت نکنیم. آیا مردم از اینکه راجع به تاریخ‌شان صحبت کنند انتقاد می‌کنند؟

در ادامه خبرنگار این روزنامه به اظهارات یکی از اعضای مجلس شورای اسلامی در این زمینه اشاره کرد که رئیس جمهور کشورمان گفت: ایران کشوری آزاد است و یک نماینده می‌تواند اظهار نظر کند. شما می‌گویید اظهار نظر نکند؟

رئیس جمهور اضافه کرد: آیا اینکه هر کسی نظری داد رئیس جمهور باید پاسخ دهد؟ هر کسی نظر خود را می‌گوید و سلایق و دیدگاه‌ها متفاوت است.

خبرنگار مذکور بار دیگر از احمدی نژاد پرسید چرا گذشته ایران برای شما مهم است؟ که وی گفت: تاریخ هویت یک ملت است و همیشه برای من مهم است ما نمی‌توانیم تاریخ را حذف کنیم اما در گذشته هم زندگی نمی‌کنیم و نگاه‌مان به آینده است. منشور کورش بعد از دهه‌ها و سده‌ها به ایران برگشت و طبیعی است که راجع به آن صحبت کنیم.

رئیس جمهور افزود: بعید می‌دانم که در افتتاح یک سد، راجع به کارخانه هلیکوپتر سازی صحبت کنیم کورش برای ما مهم است چون بخشی از هویت و تاریخ ملت ایران و نقطه افتخار برای کل بشریت است.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اقدامات کورش در لغو برده داری خاطرنشان کرد: با تاریخ برده داری در آمریکا آشنا هستید بیش از 600 هزار کشته به همراه داشت و کسی که برده داری را ملغی کرد خودش هم کشته شد اما یک مسئول ایرانی در حدود 2 هزار و 300 سال پیش برده داری را لغو کرد البته هیچ وقت در ایران برده داری نبود. او برده داری در سرزمین ‌هایی که به ایران پیوسته بود را لغو کرد. آیا گفتن این حرف‌ها به نظر شما بد است؟

همان خبرنگار گفت مردم ایران انتقاد می‌کنند که شما راجع به تاریخ ایران صحبت می‌کنید که احمدی نژاد گفت: نماینده مردم ایران در حال حاضر رو به روی شما نشسته و می‌تواند نظر مردم ایران را مطرح کند.

یکی از حاضران در جلسه در خصوص اظهارات فیدل کاسترو درباره هولوکاست سؤال کرد و از احمدی نژاد پرسید پاسخ شما به فیدل کاسترو چیست که رئیس جمهور گفت: باید اجازه دهیم همه افراد اظهار نظر کنند. آقای فیدل کاسترو شخصیت شناخته شده‌ای است و می‌تواند نظرات خود را داشته باشد ما بر سر نظریه‌ها دعوا نداریم.

احمدی نژاد ادامه داد: وزیر خارجه کوبا اخیرا در ملاقات با آقای متکی عنوان کرد که کاسترو در مصاحبه اخیرش هیچ حرفی جز حمایت از ایران نداشته باید با ایشان یا وزیر خارجه این کشور صحبت کنیم و ببییم نظراتش چیست.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه ما دو سؤال راجع به هوکوکاست بیان کردیم خاطرنشان کرد: من هنوز پاسخ آنها را دریافت نکردم اما به یهودی ستیزی متهم شدم. کورش یهودیت را از ظلم یک حاکم ظالم نجات داد و نزدیک به سه هزار سال یهودیان در ایران در آرامش زندگی می‌کنند. نزدیک به 20 هزار یهودی در ایران زندگی می‌کنند و نماینده دارند و این در حالی است که سایرین به ازای 150 تا 200 هزار نفر نماینده در مجلس دارند. یهودیان مثل بقیه مردم ایران زندگی می‌کنند.

احمدی نژاد هولوکاست را با یهودی ستیزی مرتبط ندانست و گفت: حادثه‌ای رخ داد و به بهانه آن چند سال در فلسطین و خاورمیانه جنگ ناامنی هزاران نفر کشته شدند و چند جنگ بزرگ در منطقه تحمیل شد. ما سؤال کردیم چرا اجازه تحقیقاتی تاریخی داده نمی‌شود. چرا در غرب مدعی آزادی اندیشی اجازه نمی‌دهند راجع به واقعه‌ای تاریخی تحقیقات صورت گیرد. این بد است که به دنیا تحمیل کنیم که آنچه ما می‌گوییم همه باید بپذیرند. دنیا این را نمی‌پذیرد. و کسی زیر بار نمی‌رود که عده‌ای بگویند برداشت ما از تاریخ این است و همه باید پیذیرند.

رئیس جمهور گفت: سوال دوم ما این بود که این حادثه در کجا واقع شده و چرا مردم فلسطین آن را باید جبران کنند. جالب است در جلسه امروز 2 سؤال متفاوت مطرح می‌شود یکی از دوستان می‌گوید چرا به مسائل تاریخی می‌پردازید و از طرف دیگر دوستی عنوان می‌کند که چرا راجع به یک مسئله تاریخی اینقدر حساسیت وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر مسائل تاریخی مهم نیست چرا این قدر حساسیت وجود دارد و چرا برای سیاسیون اینقدر حساسیت است. سیاسیون به مسائل تاریخی خیلی حساسیت ندارند محققین و دانشگاهیان و مردم به مسائل تاریخی حساس هستند چطور در موضوع هولوکاست اینقدر حساس‌اند که اگر کسی بر خلاف نقطه نظارت آنها نظری را اعلام کند به آن حمله می‌شود.

رئیس جمهور کشورمان صهیونیسم را یک حزب توسعه طلب خواند که اندیشه‌اش نژادی و جنگ افروزانه است و ترور و تهدید می‌کند و افزود: فکر می‌کنم کسی با این کارها موافق باشد.

وی با اشاره به اوضاع غزه گفت: الان در غزه چه می‌گذرد مردمی در خانه خودشان به مدت 3 سال است در محاصره قرار دارند پس حقوق بشر کجاست. مگر اینها انسان نیستند.

احمدی نژاد با بیان اینکه حقوق بشر فقط با یک تفسیر خاص در دنیای امروز مد نظر قرار می‌گیرد گفت: باید نگاه‌ها را عوض کنیم باید به همه ملت‌ها احترام بگذاریم اگر قانونی است باید برای همه یکسان باشد. اگر حقوق بشر است برای همه یکسان باشد.

رئیس جمهور گفت: اینکه در گذشته قومی درگیر شود و هزار نفر کشته شود آیا باید به جبران آن امروز عده‌ای را بکشند؟

به گفته احمدی نژاد اگر درگیری‌های تاریخی را زنده کنیم امنیت و صلحی باقی نمی‌ماند. اینکه قومی در تاریخ آسیب دیده آیا حق دارد به دیگران آسیب برساند. این منطق نمی‌تواند دنیا را اداره کند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه صبحانه کاری با سردبیران رسانه های آمریکایی در نیویورک در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه بعد از دو سال ورود اوباما به کاخ سفید شما چه چشم اندازی را برای روابط تهران و واشنگتن ارزیابی می کنید؟ گفت: ما منتظریم رفتار و سیاست های آمریکا اصلاح شود و قدم هایی که از سوی آمریکا برداشته می شود ،از موضع برابر باشد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد آمریکا باید اصلاح شود، افزود: اگر کسی فکر می کند با قطعنامه و تهدید مشکل حل می شود، این تجربه ای شکست خورده است. باید در فضای عادلانه و در شرایط برابر و بدون پیش شرط با هم گفت و گو کنیم، بدون اینکه کسی نتیجه ای را تحمیل کند.

به گفته رئیس جمهور کشورمان ،گفت و گو نباید ابزاری برای تحمیل نتیجه باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رابطه اش با مقام معظم رهبری و اینکه روسای دولت های گذشته نظیر خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتقاد کرده و می گویند احمدی نژاد در دور اول انتخابات ریاست جمهوری دست مقام معظم رهبری را بوسید ولی در دوره دوم شانه ایشان را بوسید؟ خاطرنشان کرد: رابطه ما با مقام معظم رهبری بسیار صمیمی است. در ایران روابط اعتقادی است، مادی نیست که با تغییرات دچار آسیب و تحول شود.

رئیس جمهور ادامه داد: آقای خاتمی و هاشمی در دو انتخابات در موضع رقیب دولت حضور یافتند و حرف هایشان را زدند اما مردم فرد دیگری را انتخاب کردند. آنها محترم هستند و دو شهروند ایرانی می باشند و حق اظهارنظر دارند.

احمدی نژاد پرسید: آیا در آمریکا اظهارنظرات متفاوت وجود ندارد؟

وی در خصوص تحریم ها علیه ایران با بیان اینکه 30 سال است ایران در تحریم است، گفت: وقتی صدام به ایران حمله کرد همزمان ایران تحریم شد و همان تحریم کنندگان امروز حامی صدام بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران امروز بسیار پیشرفته تر، آبادتر و مقتدرتر است، اظهار داشت: اگر تحریم های قبلی اثر داشته باشد این تحریم ها (کنونی) بی اثر است.

احمدی نژاد ادبیات تحریم را متعلق به گذشته دانست و گفت: به یک ملت بزرگ، تمدن ساز و منطقی می گویند ما تحریم می کنیم و شما را تحت فشار قرار می دهیم تا حرف های ما را بپذیرید که این روشی شکست خورده است.

وی افزود: در شرایطی که رقابت های میلیمتری در اقتصاد به دنبال فتح بازارهای جدید است، تحریم بی معناست.دولت آمریکا 30 سال است که با ایران رابطه اقتصادی ندارد، چه کسی را می خواهد تحریم کند. می خواهد دیگران را وادار کند با ایران رابطه اقتصادی نداشته باشند؟ فکر می کنید موفق می شود؟

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی ایران با اروپا در حال حاضر 23 میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اروپایی بعد از تحریم، مبادلاتشان با ایران افزایش یافته است. اگر همه 23 میلیارد دلار هم قطع شود، به اقتصاد ایران آسیبی نمی زند و به سرعت قابل جایگزینی است. ما مشکلی نمی بینیم.

تضمینی داده نشده که سوخت 20 درصد را تامین می‌کنند

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه سال گذشته در مذاکرات اعلام کردند یک سال طول می کشد تا سوخت 20 درصد را تامین کنند، گفت: اخیراً می گویند دو سال به طول می انجامد. ضمن اینکه تا به حال تضمینی به ما داده نشده که سوخت تامین شود.

احمدی نژاد در ادامه جلسه صبحانه کاری با سردبیران رسانه های مهم آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار "وال استریت ژورنال " با بیان اینکه سال گذشته در ایران رفراندوم برگزار شد، گفت: من در انتخابات نظراتم را بیان کردم هم در مورد هسته ای و هم درباره فلسطین و گفتم انتخابات، رفراندوم است.

وی افزود: در کدام رفراندوم بیش از 85 درصد مردم شرکت می کنند. رفراندوم از این شفاف تر که نمی تواند باشد.

رئیس جمهور همچنین گفت که همه ملت ایران در موضوع هسته ای یکپارچه اند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگر این روزنامه درباره زندانیان سیاسی در ایران، خاطرنشان کرد: به نظرم شما ساختار قوه قضاییه ایران را نمی شناسید! بدون اجازه قوه قضاییه کسی حق ندارد کسی را دستگیر کند. هر اقدامی انجام شود زیر نظر قاضی است و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات ضابط قوه قضاییه هستند. دولت اجازه ندارد، بدون مجوز کسی را دستگیر کند.

وی افزود: ما کسی را بدون دستور قضایی در زندان نداریم. قوه قضاییه مستقل است و زیر نظر دولت نیست و من نمی توانم به آنها دستور بدهم. وزارت اطلاعات هم تابع دستگاه قضایی است و بدون حکم قضایی نمی تواند یک نفر را حتی یک ساعت بازداشت کند. بازداشت در ایران فقط با دستور قاضی امکانپذیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه منتقدان دولت هم آزاداند، اظهار داشت: رهبران مخالفان دولت نیز آزادند. اگر کسی تخلفی کرده و با پلیس درگیر شده و آشوبی ایجاد کرده و دستگیر شده، ارتباطی به دولت ندارد. افراد در سطوح مختلف تندترین انتقادات را به دولت دارند.

احمدی نژاد درباره رآکتور تحقیقاتی تهران و در پاسخ به این سوال که آیا ایران آماده است در صورتی که جامعه بین الملل سوخت 20 درصد را در اختیار آن قرار دهد، تولید سوخت 20 درصد را تعلیق کند؟ گفت: رآکتور تهران داروی مورد نیاز حداقل 850 هزار نفر را در سال تامین می کند و ماموریتی کاملا انسانی دارد. طبق مقررات آژانس همه دولت های عضو موظفند سوخت مورد نیاز بقیه اعضا را تامین کنند. سوخت این رآکتور در حال تمام شدن است.

وی افزود: در سال گذشته طبق قانون نامه ای را به آژانس ارسال کردیم که به اعضای دارنده سوخت اعلام کند سوخت مورد نیاز ما را تامین کنند ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تامین سوخت را به تصمیمات سیاسی و شرایط سیاسی منوط کردند و ما مجبور شدیم تولید سوخت را به دلیل نیازمان، آغاز کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: سال گذشته در مذاکرات اعلام کردند یک سال طول می کشد تا این سوخت را تامین کنند اخیرا می گویند دو سال به طول می انجامد. ضمن اینکه تا به حال تضمینی به ما داده نشده که سوخت ما تامین شود.

وی افزود: ما در گذشته چند قرارداد با کشورهایی که در حال حاضر با آنها مذاکره می کنیم داشتیم ولی آنها این قراردادها را یک جانبه لغو کردند و هنوز هم پول ملت ایران را نداده اند.

احمدی نژاد با بیان اینکه اخیرا قرار است دوباره مذاکراتی انجام شود، گفت: هر تصمیمی تابع شرایط مذاکره و نتایج مذاکره خواهد بود. ما از ابتدا اصراری بر تولید سوخت 20 درصد نداشتیم اما باید نیاز مردم خود را تامین کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: تا به حال تضمین قابل قبولی داده نشده که مطمئن باشیم سوخت تامین می شود. سوخت 20 درصد آسیبی به محیط زیست نمی رساند و مطلقا ارتباطی با سلاح هسته ای ندارد. به نحوی تبلیغ می کنند که انگار یک گام نزدیک به بمب است.

وی با تأکید بر اینکه سوخت 20 درصد مطلقا مصرف نظامی ندارد، اظهار داشت: ما طبق مقررات آژانس حق داریم سوخت 20 درصد را تولید کنیم و منع قانونی در این زمینه وجود ندارد.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که گفته می شود سال گذشته توافق در زمینه تامین سوخت 20 درصد صورت گرفت ولی ایران زیر آن زد، خاطرنشان کرد: چرا باید زیر آن بزنیم؟ اگر 20 درصد را به ما می دادند برای ما ارزانتر بود. ما مجبور شدیم کارخانه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای صفحه سوخت مجبور شدیم کارخانه جدیدی راه بیندازیم و هزینه زیادی صرف کنیم. اگر 100 کیلوگرم سوخت داشتیم می توانست تا چند سال نیاز ما را تامین کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این تجهیزات و تکنولوژی خیلی زودتر از دو سالی که طرف مذاکره اعلام کرد که به اضافه یک سالی که گذشت می شود سه سال، به بهره برداری خواهد رسید. ما زیر آن نزدیم. کسانی که قرار بود سوخت را بدهند شرایطی را گذاشتند که قابل قبول نبود.

وی با بیان اینکه بیانیه تهران بر تبادل سوخت تأکید داشت، افزود: اما با بداخلاقی (قطعنامه) مواجه شد.

رفتار آژانس تبعیض‌آلود است

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران تبعیض‌آلود است گفت که اگر ایران متحد آمریکا بود، آیا آژانس اینگونه رفتار می‌کرد و آیا جرئت این کار داشت.

احمدی‌نژاد در ادامه صبحانه کاری‌اش با جمعی از رسانه‌های آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان و ادعاهای مطرح شده مبنی بر عدم فعالیت سانتریفیوژها در نطنز اظهار داشت:‌ سانتریفیوژها مثل هر کارخانه دیگری نیازمند تعمیر و نگهداری است.هر قطعه‌ای عمری دارد و زمانی عمرش تمام شد باید تعمیر شود. نطنز هم همین‌طور است آنجا دائم تعمیر و نگهداری می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد و به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما درحال توسعه دادن آن هستیم چون اولین نیروگاه اتمی ما در آستانه افتتاح است و سالی 27 تن سوخت 5/3 درصد نیاز دارد که باید تولید کنیم. بنابراین نطنز و جاهای مشابه آن را برای تولید سوخت مورد نیاز باید توسعه دهیم.

رئیس جمهور گفت:‌ ضمن اینکه تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای در برنامه ماست که فعلا یک هزار مگاوات آن فعال شده و در مورد 4 هزار مگاوات هم داریم گفت‌وگو می‌کنیم که امیدواریم به قرارداد برسیم.

وی افزود: سوخت را هم باید تأمین کنیم و یا مطمئن شویم که تأمین شود اما هنوز مطمئن نیستیم که تامین شود.

رئیس جمهور کشورمان موضوع هسته‌ای کشورمان را سیاسی خواند و پرسید: چرا باید جزئیات فعالیت‌‌ هسته‌ای ما در رسانه‌ها باشد آژانس امین کشورهای عضو است و طبق اساسنامه اجازه ندارد اسناد و اطلاعات هسته‌ای کشورها را منتشر کند. ولی چرا ایران استثناء است و خلاف قانون عمل شده چرا جزئیات برنامه ما را آژانس در اختیار دیگران حتی دشمنان ما قرار می‌دهد.

وی بار دیگر با بیان اینکه آژانس تحت فشار سیاسی قرار دارد، افزود: گزارشات آژانس با صراحت بیش از 14 بار اعلام کرد که هیچ انحرافی در فعالیت‌های ایران مشاهده نشده اما آنجا که حرف سیاسی است حرف‌های سیاسی می‌زنند ما بیشترین همکاری را با آژانس داشتیم البته برخی جاها فراقانونی فعالیت کرد.

رئیس جمهور اضافه کرد:‌ آژانس نباید از ما توقع داشته باشد که خلاف قانون عمل کنیم. در اجلاس اخیر بازنگری معاهده MPT در نیویورک همه کشورها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی باید به MPT بپیوندد. در مورد کشورهایی که بمب اتم دارد و آن را توسعه و ارتقاء می‌دهند و خلع سلاح را نمی‌پذیرفته‌اند گزارشی نیست اما با زور و اطلاعات غلط اصرار دارند که بگویند در ایران خبری است.

به گفته احمدی‌نژاد همه باید کمک کنیم تا روش‌ها عوض شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: کسانی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند ضرر خواهند کرد و نمی‌توان با یک جانبه گرایی و اقدامات تبعیض‌آلود دنیا را اداره کرد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های آژانس در تاسیسات هسته‌ای ایران مستقرند و بازرسان آژانس هم سرکشی می‌کنند، خاطرنشان کرد: تا الان حتی یک گرم اختلاس در محاسبات مواد هسته‌ای ایران گزارش نشده است اما اگر آژانس خارج از قانون بخواهد با کسی صحبت کرده و بازرسی کند، این اجازه داده نمی‌شود. هیچ کشوری استقلال خود را تحویل آژانس و سیاستمداران نخواهد داد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد، چرا اجازه مصاحبه با فکورزاده را نمی‌دهد، پاسخ داد:‌ آیا دولت آمریکا اجازه می‌دهد که ما با دانشمندان هسته‌‌ای او مصاحبه کنیم و از تأسیساتش بازرسی کنیم. اگر قرار باشد رابطه ما با آژانس برخلاف قانون تنظیم شود دیگر حق نمی‌ماند. آژانس موظف به اجرای قانون است. و رفتار آژانس تبعیض‌آلود می‌باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر ایران متحد آمریکا بود آیا آژانس اینگونه رفتار می‌کرد؟ آیا اصلا جرئت این کار را داشت؟‌ آیا آژانس جرئت دارد راجع به اسرائیل حرف بزند؟ جرئت ندارد چون تحت سیطره سیاسی قرار دارد.

به گفته احمدی‌نژاد هرچه آژانس اقدامات خلاف قانون انجام دهد اعتبار خود را زیر سؤال برده است.

رئیس جمهور فعالیت هسته‌ای ایران را قانونی خواند و افزود:‌ زمانی که آژانس موضع سیاسی اتخاذ می‌کند اعتبار خود را مخدوش می‌سازد.

به گفته وی باید اجازه دهند آژانس قانونی عمل کند چرا که هرنوع تحمیل غیرقانونی به آژانس، شرایط را سخت‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران به 6 سؤال آژانس پاسخ داد و تاییدیه آن را دریافت کرد. هر روز ادعا کند باید قانونی باشد، کشورهای جزیره‌ای وسط اقیانوس چنین تحمیلی را نمی‌پذیرد ایران که جای خود دارد.

احمدی‌نژاد درباره فروش تسلیحات توسط آمریکا به عربستان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، اظهار داشت: این بعلت شدت صلح‌دوستی دولت آمریکاست کشورهای منطقه هم نمی‌توانند نخرند چون اقتصاد امریکا دچار مشکل است و باید بفروشد ما مشکلی نداریم و اینها برای ما تهدید محسوب نمی‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ اینکه کشورهای منطقه اسلحه بخرند ما با آنها مشکلی نداریم اما کسانی که اسلحه می‌فروشند باید توجه داشته باشند که این اسلحه‌ها با چرخش سیاسی ممکن است در اختیار دیگران قرار گیرد.

راهی به جز گفت‌وگو با ایران برای غرب وجود ندارد

رئیس جمهور کشورمان بهترین راه را گفت‌وگو خواند و تصریح کرد که راهی به جز گفت‌وگو با ایران برای غرب وجود ندارد.

احمدی نژاد در ادامه صبحانه کاری با سردبیران و مدیران رسانه‌های آمریکایی در پاسخ به سؤالی درباره مشکلات اقتصادی در ایران و بیکاری، اظهارداشت: مشکلات اقتصادی در حال حاضر همه‌گیر است و در همه جای دنیا وجود دارد، امروز نسبت بیکاران در آمریکا بیش از ایران است و بحران اقتصادی در ایران کمتر از آمریکاست.

وی افزود: ما ناراحتیم که جوانان در ایران، آمریکا و دیگر کشورها نمی‌توانند شغل مناسب پیدا کنند. راه حل این است که مناسبات ظالمانه اقتصادی اصلاح شود.

رئیس جمهور با ذکر این نکته که در آمریکا 80 درصد ثروت در اختیار 10 درصد جامعه است، اظهار داشت: زمانی این اندیشه جهانی شود همه دنیا دچار مشکل می شود،1400 میلیارد دلار کسری بودجه دولت آمریکاست و معنای این حرف بیکاری در سایر کشورها و تورم در سایر کشورهاست.

احمدی نژاد با بیان اینکه ریشه مشکلات اقتصادی ما به دیگران بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی دنیا ناشی از نظام سرمایه داری و در رأس آنها آمریکاست، اینها باید اصلاح شود، خوشحال نیستم جوانان ما برای شغل دچار مشکل هستند اما ریشه این مشکل در ایران نیست و در همه جای دنیا می توانید مشاهده کنید که ریشه آن در نظام سرمایه داری و بی عدالتی است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره سوخت 20 درصد با بیان اینکه مصرف سوخت 20 درصد در دنیا کم است، اظهارداشت: سوخت رآکتور تولید برق از لحاظ اقتصادی به نفع ماست. در مقایسه با سوخت فسیلی هزینه آن 5 الی 6 برابر کمتر است، ضمن اینکه با محیط زیست هماهنگ تر است و آلودگی ندارد. ما به دنبال تولید سوخت برای نیروگاه های برقی هستیم.

احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که به نظر نمی رسد ایران متقاعد شود که اورانیوم را غنی سازی نکند، گفت: به چه دلیل باید این کار را بکند؟ غنی سازی در دنیا ممنوع نیست. قوانین اجازه این کار را داده است.

وی درباره مذاکره با غرب و نیاز به میانجی که سوال دیگری بود، خاطرنشان کرد: میانجی لازم نیست. راهی جز گفت‌وگو با ایران برای غرب وجود ندارد. بهترین راه گفت‌وگو است و ما همیشه آماده گفت وگو در شرایط عادلانه و همراه با احترام بودیم.

رئیس جمهور افزود: برخی تصور می کردند با استفاده از تحریم و قطعنامه و فشارهای سیاسی می توانند کار را جلو ببرند. کسی نمی تواند با ایران درگیر شود و زمینه، دلیل و توجیهی هم ندارد. کسی درگیر شود نتیجه اش معلوم است. فکر می کنیم در آمریکا و جاهای دیگر عقلای خیلی زیادی هستند که تصمیم منطقی و درست اتخاذ می کنند.

خبرنگار ABC از احمدی نژاد پرسید چه کسی مسئول آزادی سارا شورد (تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران) بود آیا به خاطر عطوفت شخصی شما آزاد شد؟ که وی پاسخ داد: هر دوی اینها بود. از دستگاه قضایی خواهش کردم حداکثر فرصت و تخفیف را بدهد و آنها براساس قوانین و با قید ضمانت او را آزاد کردند و کاری انسانی بود.

وی در پاسخ به سوال شبکه NBC درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران با موافقت آمریکا و از طریق عبور از آسمان عراق، گفت: آیا شما فکر می کنید کسی به ایران حمله می کند؟ آیا کسی در دنیا هست که به حمله به ایران فکر کند؟ من فکر نمی کنم.

احمدی نژاد موقعیت و جایگاه ایران در جهان را مورد اشاره قرار داد و افزود: رژیم صهیونیستی خیلی کوچک است و در محاسبات ما جایی ندارد. حتی اگر عراق فاصله بین ما و آنها نبود باز هم قادر نبودند اقدامی علیه ما انجام دهند. به چه دلیلی باید چنین کنند؟ اگر منطقی دارند بیاورند، زمانی در منطق کم می آورند حرف از جنگ می زنند.

وی ادامه داد: فکر نمی کنم در آمریکا کسانی باشند که به جنگ فکر کنند. آمریکا در هیچ جنگی جدی وارد نشد و در هیچ جنگی هم جدی پیروز نشده است. نه در عراق، کره، ویتنام، افغانستان و...

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جنگ هایی که آمریکا جدی نبوده نتوانسته کاری را جلو ببرد چه کسی فکر می کند در جنگ جدی کاری را پیش ببرد. جنگ که بمباران نیست. اینها بیشتر بازی سیاسی است. مگر رژیم صهیونیستی اجازه دارد بدون نظر مسئولان دولت آمریکا اقدام کند؟ مگر موجود مستقلی است؟ اگر دولت آمریکا نباشد اسرائیل وجود ندارد.

احمدی نژاد طرح این گونه مسائل را در راستای فضای تبلیغاتی و رسانه ای ارزیابی کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حمله اسرائیل به عراق، خاطرنشان کرد: ما راجع به عراق صحبت نمی کنیم درباره ایران صحبت می کنیم.

رئیس جمهور در پیامی به دولت آمریکا و اوباما، اظهار داشت: رویکرد باید عوض شود. تا زمانی دولت آمریکا به دنبال سلطه بر ایران و خاورمیانه است مشکل حل نخواهد شد. باید اعلام کنند ملت های خاورمیانه مستقل هستند و نباید در امور خاورمیانه و ایران دخالت کنند.

وی با بیان اینکه دائما اظهارنظر می کنند البته اثری ندارد، افزود: وقتی مسئولان آمریکایی درباره مسائل ایران اظهارنظر می کنند باعث ارتقای جایگاه دولت ایران می شود.

احمدی نژاد اضافه کرد: دولت آمریکا باید منافع ملت آمریکا را در نظر بگیرد و به منافع سایر ملت ها احترام بگذارد.سود مردم آمریکا در تعامل با ایران و مردم خاورمیانه است.

وی ادامه داد: جهت گیری کنونی جهت گیری سلطه بر خاورمیانه است و این باید به همکاری با خاورمیانه تبدیل شود. باید آمریکا اقدام و لوازم آن را تهیه کند. به جای فروختن سلاح، به کشورهای این منطقه کارخانه بفروشد.

خبرنگاری در پایان از احمدی نژاد پرسید اگر آقای مشایی رئیس جمهور شود شما حمایت می کنید؟ که وی پاسخ داد: هنوز سه سال به انتخابات آینده ایران مانده است.


  
احمدی‌نژاد درگفت‌وگو با دانشگاهیان آمریکا:
اساس رژیم صهیونیستی بر اشغالگری استوار است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان درباره موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: ملت ایران این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا اساس این رژیم بر اشغالگری استوار است.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیویورک، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور عصر روز گذشته در گفت‌وگو با دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: عده‌ای خودشان را مدیر جهان نامیده‌اند و خود را حاکم و مالک دنیا می‌دانند، اینان برای خود حق ویژه و بالاتری نسبت به سایر ملت‌ها قائل هستند و به حقوق ملت‌ها احترام نمی‌گذارند و به بهانه‌های گوناگون به جنگ و اشغالگری می‌پردازند. اگر این موضوع پذیرفته شود که آنها مدیر جهان هستند باید مسئولیت وضع کنونی و مشکلات موجود جهان را هم بپذیرند.

* کسانی که خود را مالک و صاحب جهان می‌دانند فاقد مشروعیت و مقبولیت هستند

وی با تأکید بر اینکه کسانی که خود را مالک و صاحب جهان می‌دانند فاقد مشروعیت و مقبولیت هستند، اظهار داشت: دیگر نمی‌توان دنیا را با یکجانبه‌گرایی و انحصارطلبی اداره کرد. اینکه چند دولت و کشور برای خود حق بیشتری قائل شوند و دیگران را از عرصه مدیریت جهانی منع کنند، قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: زمانی مدیریت در یک کشور موفق است که آحاد مردم در آن مشارکت فعال داشته باشند، در عرصه جهانی هم مشارکت فعال همه کشورها موجب مدیریت موفق می‌شود. در کشورهایی که عده معدودی مدیریت آن را انحصاراً بر عهده دارند، امکان شکوفایی استعدادها وجود ندارد. یک ملت و یک کشور زمانی موفق و ظرفیت‌هایش فعال است که آحاد مردم نسبت به کشورشان احساس مسئولیت کرده و در آن مشارکت کنند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه عرصه جهانی نیاز به مدیریت مشترک دارد، اظهار داشت: دهه اول هزاره که به دهه صلح نامگذاری شده بود، متأسفانه سرشار از جنگ، تبعیض و بی‌عدالتی بود، زیرا در این دهه چند دولت معدود خود را مدیر انحصاری دنیا تلقی کردند و به دیگران فرصت مشارکت ندادند، در حالی که اگر همه دولت‌ها و ملت‌ها برای مدیریت جهانی فرصت برابر برخوردار بودند جایی برای جنگ و تبعیض باقی نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انسان جهانی، مدیریت جهانی و مشارکت همگانی رمز رفع مشکلات، رسیدن به پیشرفت و برپایی صلح و عدالت است، تصریح کرد: در این زمینه باید همه دانشجویان و دانشگاهیان با اظهارنظرهای خود برای گرفتن تصمیمات کمک کنند تا این مباحث فراگیر شده و در خدمت صلح و عدالت قرار بگیرند.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره مسأله هسته‌ای ایران و اینکه اگر قراردادی وجود داشته باشد که بر مبنای آن تحقیق و آزمایش سلاح هسته‌ای ممنوع شود، آیا این امکاه وجود دارد که دارندگان سلاح‌های هسته‌ای به آن پایبند باشند، گفت: معاهده ان.پی.تی با اصلاحاتی که در آن انجام شد همین منظور را به‌طور کامل برآورده می‌سازد، اگر چه این معاهده قبل از اصلاح هم خواستار خلع سلاح عمومی شده بود.

* انژری هسته‌ای پاک و ارزان

وی انرژی هسته‌ای را یک انرژی پاک و ارزان‌قیمت دانست و خاطر نشان کرد: همه باید بتوانند از این انرژی استفاده کنند اما متأسفانه صاحبان سلاح هسته‌ای، انرژی اتمی را معادل بمب اتم تعریف کردند تا بتوانند آن را به‌طور انحصاری در اختیار خود داشته باشند.

احمدی‌نژاد با اظهار تأسف از اینکه پس از گذشت 40 سال هنوز هیچ گامی در جهت خلع سلاح هسته‌ای برداشته نشده‌است، گفت: امیدواریم همگان به اصلاح ان.پی.تی که در آن به خلع سلاح‌ هسته‌ای تأکید بیشتری شده است، توجه کنند.

* از نظر ملت ایران سلاح هسته‌ای دیگر هیچ کاربردی ندارد

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال یکی از اساتید دانشگاه کالیفرنیا مبنی بر اینکه آیا با توجه به تهدیدات روزافزون علیه ایران و در اختیار داشتن بمب اتم توسط تعدادی از کشورهای منطقه از جمله رژیم صهیونیستی، بهتر نیست که ایران هم بمب اتم داشته باشد، اظهار داشت: از نظر ملت ایران سلاح هسته‌ای دیگر هیچ کاربردی ندارد و کسی در جهان قادر به استفاده از آن نیست. سلاح‌های هسته‌ای زشت‌ترین و خشن‌ترین سلاح‌هایی است که بشریت می‌تواند در اختیار داشته باشد و ایران به لحاظ اخلاقی، انسانی و اعتقادی با این‌گونه سلاح‌ها مخالف است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در ایران مدیریت انسانی حاکم است، گفت: هنر مدیریت انسانی این است که بدون استفاده از سلاح هسته‌ای بتواند پیام انسانی خود را به ملت‌ها منتقل کند.

* صلح در سایه سلاح اتمی حاکم نمی‌شود

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه صلح در سایه سلاح اتمی حاکم نمی‌شود، افزود: سلاح کشتار جمعی امنیت جهان را بیش از گذشته به خطر می‌اندازد اما عشق و محبت باعث ایجاد صلح و امنیت پایدار می‌شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره نقش زنان در پیشرفت و آینده ایران با توجه به حضور فعال زنان در دانشگاهها و فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی، خاطر نشان کرد: زنان از نقش اساسی برخوردار هستند و زن رکن اساسی پیشرفت جامعه محسوب می‌شوند. از نظر ما زن و مرد در نقطه مقابل و رقیب هم نیستند و اگر چنین باشد، ادامه حیات جامعه بشری با مشکل مواجه می‌شود. زن و مرد یار و مکمل هم هستند اما برای زنان نقش حساس و مهم‌تری قائل هستیم برای اینکه قلب و روح زنان سرشار از محبت است و اساس و پایداری جامعه نیز در برقراری روابط عاطفی و سرشار از محبت انسان‌ها معنا پیدا می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه زنان ستون اصلی خانواده به عنوان رکن جامعه متعالی هستند، اظهار داشت: اگر خانم‌ها نباشند خانواده و جامعه متعالی شکل نخواهد گرفت. نقش اجتماعی زنان بسیار مهم و تأثیرگذار است. امروز زنان در عرصه‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و پژوهشی ایران حضور فعال و پررنگی دارند و در مدیریت عالی کشور نیز زنان مسئویت‌های مهمی را بر عهده گرفته‌اند و نقش‌آفرینی زنان در بخش‌های گوناگون جامعه ایران روزافزون است. در روند پیروزی انقلاب اسلامی نیز زنان نقش پیشگام و پیشرو داشتند و امروز هم همان نقش را ادامه می‌دهند.

* ایران وجود عراق یکپارچه و قدرتمند را به نفع منطقه می‌داند

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دانشجوی مراکشی دانشگاه جنوب کالیفرنیا درباره نقش ایران در عراق، تصریح کرد: ایران وجود عراق یکپارچه و قدرتمند را به نفع منطقه می‌داند. ناامنی و چندپارچگی در عراق به زیان همه ملت‌های منطقه است البته دموکراسی در عراق هنوز جوان است و گروهها و سیاستمداران عراقی درحال تجربه دموکراسی هستند اما با توجه به شرایط عراق و ناامنی‌های تحمیلی، روند سیاسی این کشور مثبت است. ایران با همه گروههای عراقی رابطه دوستانه‌ای دارد و همه آنها را به اتحاد در جهت پیشرفت و آبادانی عراق تشویق می‌کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره تأثیر تهدیدات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر میزان سرمایه‌گذاری در ایران، گفت: این‌گونه تهدیدات گرایش به سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را چند برابر کرده است به‌طوری که سال گذشته رتبه ششم را در سرمایه‌گذاری کسب کردیم. امروز جریان ورود سرمایه به ایران تشدید شده است و بورس ایران از فعال‌ترین بورس‌های منطقه است. از روزی که ایران تحریم شده است حداقل شاخص بورس 20 درصد افزایش پیدا کرده است چرا که از امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود.

* امروز همه می‌دانند تهدیدات نظامی علیه ایران امکان عملی شدن ندارد

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز همه می‌دانند تهدیدات نظامی علیه ایران امکان عملی شدن ندارد، تصریح کرد: تاکنون ارتش آمریکا هیچ‌گاه در جنگ جدی و واقعی وارد نشده است و در تمام جنگ‌های خود در 60 سال اخیر شکست خورده است. بعید است امروز کسی تصور کند ارتش آمریکا می‌تواند در یک جنگ واقعی وارد شده و پیروز خارج شود ضمن اینکه دلیل و توجیهی برای حمله نظامی وجود ندارد و رژیم صهیونیستی هم اصولاً در معادلات ملت ایران به حساب نمی‌آید و ایرانیان در محاسبات دفاعی خود جایگاهی برای این رژیم قائل نیستند.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال یکی از اساتید دانشگاه آمریکایی مبنی بر اینکه چه شرایطی باید حاکم شود تا ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، اظهار داشت: در این خصوص دو بحث صلح و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی مطرح است. به‌رغم اینکه در 40 سال اخیر مذاکرات فراوانی انجام شده و طرح‌های متعددی ارائه شده است، اما صلح ایجاد نشده‌است. علت اصلی این است که به ریشه‌های مشکل فلسطین بی‌توجهی شده‌است. یکی از ریشه‌های این مشکل حق حاکمیت ملی مردم فلسطین است زیرا در هیچ‌یک از طرح‌ها حق حاکمیت به رسمیت شناخته نشده‌است و همواره دیگران به‌جای مردم فلسطین تصمیم گرفته‌اند در حالیکه باید اجازه داده شود تا مردم فلسطین سرنوشت خود را تعیین کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه عده‌ای به نام مردم فلسطین در مذاکره‌ای شرکت می‌کردند که منتخب مردم فلسطین نبودند، گفت: تنها گروهی که منتخب مردم فلسطین بوده و در انتخابات آزاد روی کار آمده است هیچ‌گاه در مذاکرات حضور نداشته است، از این‌رو تا زمانی که ملت فلسطین در این مذاکرات نباشند و حق حاکمیت آنان به رسمیت شناخته نشود، صلحی هم ایجاد نخواهد شد.

رئیس‌جمهور وجود آوارگان فلسطینی و بی‌توجهی به آنان را از دلایل دیگر عدم برقراری صلح دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 60 سال است پنج میلیون فلسطینی از سرزمین خود آواره هستند و دیگران از سایر نقاط دنیا سرزمین آنان را اشغال کرده‌اند. در اینجا موضوع حق حاکمیت ملی یک ملت مطرح است. ملت فلسطین هیچ‌گاه این روندها را به رسمیت نشناخته است زیرا در این روندها حضور نداشته است.

* اساس رژیم صهیونیستی بر اشغالگری استوار است

احمدی‌نژاد درباره موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: ملت ایران این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا اساس این رژیم بر اشغالگری استوار است. در واقع به رسمیت شناختن این رژیم به معنای به رسمیت شناختن تجاوزگری، اشغالگری و آواره کردن ملت‌ها است و اگر اشغالگری به رسمیت شناخته شود دیگر حاکمیت ملی هیچ مرزی پایدار نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که اگر نماینده مردم فلسطین یعنی حماس در مذاکرات حضور پیدا کند و در خصوص حل مشکل خود به توافق برسد، آیا ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت خواهد شناخت، گفت: این دو موضوع را باید از هم تفکیک کرد. بدون تردید حق حاکمیت مردم فلسطین مربوط به مردم این کشور بوده و نمی‌توانیم دخالتی در آن داشته باشیم. هر چه که ملت فلسطین انتخاب کردند همه باید از آن تبعیت کنند. اما وجود رژیم صهیونیستی موضوع دیگری است. ضمن اینکه اگر حقوق ملت فلسطین اعاده شود و تمام سرزمین آنها در اختیارشان قرار گیرد، موضوع حل خواهد شد اما همچنان میان این دو موضوع تفکیک وجود دارد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه ایران در سال آینده در چه شرایطی قرار دارد، تصریح کرد: بدون تردید جایگاه ایران به لحاظ فرهنگی، علمی، رفاه و پیشرفت بسیار بالاتر و برجسته‌تر از امروز خواهد بود. ایرانی که دوست همه ملت‌هاست و پرچمدار صلح، عشق و عدالت در جهان است.

* شرایط رئیس‌جمهور برای استقرار سفارت آمریکا

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال یکی از اساتید دانشگاه مبنی بر اینکه در چه شرایطی ایران و آمریکا می‌توانند سفارت‌های خود را تأسیس کنند، اظهار داشت: امروز همگان چنین فکر می‌کنند که شرایط بسیار دشوار شده اما احساس من این است که شرایط آسان است و باید دولت آمریکا به ملت ایران احترام بگذارد و شرایط برابر را برای ایجاد رابطه بپذیرد و این موضوع پایه همه ارتباطات اجتماعی است. در این صورت کلیت مسأله حل خواهد شد البته برخی موضوعات فرعی نیز وجود دارد که قابل بحث و گفت‌وگو است اما ارتباطی به روابط دوجانبه ندارد و روابط و همکاری در شرایط برابر و احترام متقابل برقرار می‌شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه دوست دارید مردم چگونه از شما یاد کنند، گفت: من عضو کوچکی از جامعه بزرگ ملت ایران هستم و مانند همه مردم ایران دوست دارم که وقتی از دنیا رفتم، به نیکی از من یاد شود.

* پس از پایان ریاست جمهوری به تدریس دانشگاه خواهم پرداخت

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در پایان دوره ریاست‌جمهوری به چه کاری مشغول خواهید شد، گفت: هنوز تا پایان دوره سه سال مانده‌است که باید این مدت را برای خدمت بیشتر برای برپایی عدالت، صلح، امنیت و رفاه برای مردم ایران صرف کنیم ضمن اینکه بنده معلم دانشگاه هستم و طبیعی است وقتی دوره ریاست‌جمهوری به پایان رسید، به دانشگاه بازخواهم گشت و در هر جای دیگری که نیاز باشد به خدمت مشغول خواهم گردید.


  
   1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد