سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه تو را به خداى سبحان نیازى است در آغاز بر رسول خدا ( ص ) درود فرست ، سپس حاجت خود بخواه که خدا بزرگوارتر از آن است که بدو دو حاجت برند ، یکى را برآرد و دیگرى را باز دارد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :25
کل بازدید :175293
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/5
11:34 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

نگرانی ها از آغاز سال جهاد اقتصادی

 

با آغاز دهه چهارم عمر با برکت انقلاب اسلامی ملت ایران، نظام اسلامی در آستانه تحولی عظیم قرار گرفته است. حکیم فرزانه انقلاب اسلامی با نگاه آینده نگر خود افق دهه ساله چهارم انقلاب اسلامی را "پیشرفت" و "عدالت" نامگذاری کرد  و اعلام داشت: «دو شاخص عمده وجود دارد که باید این دو را حتماً بدست بیاوریم: یکی پیشرفت است، یکی عدالت.»(1/1/87)

این مساله به خوبی نشان از تغییر اولویت‌های نظام در سالهای پیش رو داشت. اگر رهبر معظم انقلاب سالهای پیشین از دهه سوم انقلاب را با صبغه‌ای فرهنگی - سیاسی، سال "نهضت خدمت رسانی به مردم"(1382)، سال "پاسخگویی" (1383)، سال همبستگی ملی و مشارکت عمومی(1384) و ... نامید، سالهای دهه چهارم به ترتیب: سال نوآوری و شکوفایی(1387)، سال اصلاح الگوی مصرف(1388)، سال همت و کار مضاعف(1389) و سال جهاد اقتصادی(1390) نامگذاری شد تا از تصمیم قاطع رهبری و نظام اسلامی در تحقق پیشرفت و عدالت در دهه چهارم حکایت کند، عناوینی که هر یک به گامهای مهمی در مسیر تحقق پیشرفت و عدالت اشاره دارد.

این جهتگیری مهم رهبری البته همچون سالهای گذشته به مذاق دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی از جمله فتنه‌گران دو ساله اخیر خوش نیامده و آنان را سخت برآشفته است، لذا شاهد شکل گیری حرکت تخریبی علیه نامگذاری سال 1390 بودیم.

1- ابتدا تلاش شد تا نامی دیگر برای سال برگزینند تا بدین وسیله در خیال خام خود، ضمن بی‌توجهی به رهنمودهای رهبری، عنوان "جهاد اقتصادی" را تحت الشعاع قرار دهند، غافل از آنکه مخاطب رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت بزرگ و غیور ایران اسلامی است که فتنه گران را از خود رانده اند، و از دیگر سوی در اردوگاه متشتت فتنه‌گران و پس از ریزش شدید هواداران، گوش شنوایی برای شنیدن اراجیف رسانه های فتنه باقی نمانده است.

2- نکته دیگر که فریاد فتنه گران را برآورده و آنها را خشمگین و عصبانی کرده است، بی‌توجهی و بها ندادن رهبر معظم انقلاب به ماجرای فتنه در دو سال گذشته در نامگذاری سالهاست. آنها منتظر بودند تا رهبری حداقل سال جدید را به نحوی نامگذاری می‌کرد تا فضا برای فعال شدن مجدد آنها فراهم آید، اما تداوم نامگذاری سال مبتنی بر گامهای مهم دهه چهارم (دهه توسعه و عدالت)، نوعی حاشیه خواندن فتنه گری و بی‌اهمیت جلوه دادن فتنه گران در معادلات سیاسی کشور است و همین است که آنها را سخت برآشفته است.

3- رویکرد دیگر جریانات فتنه‌گر تلاش برای بزرگنمایی آثار تحریم های اقتصادی استکبار جهانی علیه حمهوری اسلامی در سال 90 است. آنها مدعی‌اند که به خاطر شرایط نامطلوب اقتصادی نظام اسلامی در سال جدید که همراه با مشکلات و بحران ناشی از تحریمهای اقتصادی غرب خواهد بود، رهبر انقلاب سال جدید را سال جهاد اقتصادی نامیده است! طرح این ادعا با استناد به پیشگویی‌های صهیونیستهایی چون "جورج سوروس" که از طراحان و حامیان کودتاهای مخملی در جهان بوده و سخن از براندازی نظام اسلامی در سال 90 به میان آورده است، به خوبی غیرکارشناسی و سیاسی بودن این اظهارات را علنی می‌سازد. این دروغ پراکنی و خیال بافیها در حالی انجام می‌گیرد که تلاشهای همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی برای تحریم ایران در سال گذشته کاملا شکست خورده و بسیاری از کارشناسان غربی نیز به ناکامی تحریمها اعتراف کرده اند.

غرب در سال جدید برای خالی نبودن عرصه، حداکثر شعار تحریمهای پیشین را تکرار خواهد کرد که آن هم به سناریوی از پیش سوخته مبدل شده است.

4- اقدام دیگر رسانه ای فتنه‌گران تلاش برای تحریف مفهوم جهاد اقتصادی و یکسان قلمداد کردن آن با نوعی محنت و مشقت در حوزه اقتصاد است. فتنه گران اینگونه تبلیغ کردند که سال سختی و مشکلات عظیم اقتصادی به بهانه اجرای طرح تحول اقتصادی در راه است، لذا رهبر انقلاب پیشاپیش خواسته تا با نامگذاری امسال با عنوان جهاد اقتصادی، مردم را برای پذیرش این شرایط سخت آماده سازد!

البته ادعاهای دروغین فتنه گران در حوزه اقتصاد برای ملت ایران به خوبی آشکار شده است و همه به خاطر دارند که در سال گذشته چگونه این جریانات از تورم‌های 60 - 70 درصدی و شورشهای اجتماعی وسیع پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت انرژی سخن می‌گفتند، اما آنچه در عمل شاهد بودیم ثبات اقتصادی - امنیتی کشور و رونق بازار در شب عید و افزایش مسافرتهای نوروزی بود که همگی از تثبیت شرایط مدیریتی و اقتصادی کشور خبر می‌داد.

همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که "جهاد اقتصادی" از تلاش همه جانبه و شور و شوق گسترده ملی برای جهشی بلند و دستیابی سریع به افقهای پیش رو حکایت دارد که همان "پیشرفت" و "عدالت" می‌باشد. البته لازمه دستیابی سریع به عدالت و فتح قله‌های پیشرفت و تعالی، با تحمل سختی ها، تقویت روحیه جهادی برای غلبه بر مشکلات پیش رو و تغییر الگوهای رفتاری غلط همراه است، و با تنبلی و سستی نمی‌توان از جهاد و تکاپو سخن گفت.

حال که انقلاب اسلامی بعد از سپری کردن سه دهه با اجرای طرح تحول اقتصادی گام مهمی را برای تحقق عدالت و پیشرفت برداشته است، بی‌شک تقویت روحیه جهادی و آغاز حرکتی جهادگونه در حوزه اقتصاد، زمینه ساز تحقق آرمانها در پایان دهه چهارم خواهد بود. حرکتی که آغاز آن زوال و ناکامی ترفندهای دشمنان انقلاب اسلامی را به همراه خواهد داشت.


90/1/23::: 8:33 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد