سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عزّتی والاتر از دانش نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :18
کل بازدید :175558
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/13
7:25 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
آلمان: 140 سال معامله با ایران را با هیچ متاعی عوض نمی‌کنیم

اگرچه غرب قصد دارد با ابزار تحریم، مشکلات تجاری برای ایران با دیگر کشورها ایجاد کند اما تجارت ایران با بزرگ‌ترین کشور اقتصادی اروپا یعنی آلمان در حال توسعه است.

به گزارش رجانیوز، براساس اخبار منتشر شده از اتاق بازرگانی ایران و آلمان در هامبورگ در چهار ماه اول سال 2010، تجارت ایران با آلمان 20 درصد افزایش یافته است و به رقم 1،8 میلیارد دلار رسیده است که با نرخ رشدی نزدیک به 20 درصد نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

"مایکل توکیوس" یکی از مسئولین بازرگانی می گوید که ایران و آلمان 140 سال قدمت مبادلات تجاری دارند و محدوده تجارت‌های باسابقه و قدمت دار به زمان کنونی نیز برنمی‌گردد.

اگرچه برخی از کمپانی‌های غربی در طی سال‌های گذشته سعی کرده اند که از بازار ایران خارج شوند اما کمپانی‌های آلمانی روابط خود را با ایران افزایش داده اند و یک بازار مناسب برای ماشین آلات ساخت آلمان است.

دولت آلمان در صحنه سیاسی و منطقه ای خود معاملات تجاری با ایران را در نظر دارد و یک نگاه توام با ترس و نگرانی دارد که اگر مبادلات تجاری خود با ایران را قطع کند، نسل بعدی آن‌ها بازار ایران را از دست خواهند داد و کشورهای مالزی و کره جنوبی و چین به‌راحتی جای آلمان در بازار ایران را خواهند گرفت.

"والتر پوش" متخصص در امور ایران از انستیتو بین المللی امور امنیتی در برلین می گوید برای هر قراردادی که اروپایی‌ها در بازار ایران از دست می دهند، یک کشور آسیایی جای آن را می گیرد و ما این ظرفیت را نداریم که بتوانیم به سرعت دوباره بازار را از آن خودمان کنیم.

اگرچه سیاستمداران امریکایی خواهان قطع همکاری‌های تجاری با ایران در بین کشورهای اروپایی هستند اما سیاستمداران بلندپایه آلمانی به هیچ وجه قصد کاهش مبادلات تجاری با ایران را ندارند. در سال گذشته میلادی، آلمان 4،5 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرد و واردات آلمان از ایران 600 میلیون دلار بوده است.

کارشناسان آلمانی می گویند که کمپانی‌های بزرگ آلمانی مانند زیمنس یا دایملر تحت فشار سیاسی قرار دارند که ارتباطات تجاری خود با ایران را قطع کنند اما آن‌ها از طریق کمپانی‌های کوچک‌تر خود و یا از طریق پیمانکاران و ارسال کنندگان تجهییزات دیگر معاملات با ایران را انجام می دهند.

کمپانی‌های بزرگ دیگر آلمانی مانند کمپانی داروسازی "بایر" ایالت مونیخ آلمان به فروش محصولات خود به ایران از تجهیزات فشار خون گرفته تا فوم برای ساخت تشک ادامه می دهند.

آقای "گونتر فورنیک" سخنگوی یکی از کمپانی‌های تجاری می گوید محصولات ما هر روز مورد استفاده مردم ایران قرار می گیرند.

در همین حال، برخی بازرگانان آلمانی اعتقاد دارند که آلمان و اروپا می توانند با برقراری ارتباط تجاری و امتیاز دادن به ایران، خواهان این موضوع باشند که ایران فعالیت‌های گذشته خود در مورد برنامه های هسته ایش را آشکار سازد و همچنین فعالیت‌های حساس هسته ای خود را در بخش‌هایی به حالت تعلیق درآورد که با این عمل بتواند گمان ناروای کشورهای غربی نسبت به برنامه هسته ای خود را از بین ببرد.
 


89/4/23::: 12:18 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد