سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست دادنی که باعث بیماری می شود، از دستدادنِ دوستان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :33
کل بازدید :175603
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/14
6:44 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شد؛
بررسی بحران کمبود برق در تابستان 89

خبرگزاری فارس: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بحران کمبود برق در تابستان سال جاری را پیش‌بینی و راهکارهایی برای مقابله با آن ارائه کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این مرکز پس از بررسی بحران کمبود برق در تابستان سال جاری (1389)، نظر خود را در این باره اعلام و راهکارهایی را برای مقابله با آن ارائه کرد.
دفتر مطالعات انرژی صنعت و معدن این مرکز با اشاره به خاموشی‌های گسترده برق در سال 1387 و به صورت مقطعی و پراکنده در سال 1388 افزود: نتایج زیان بار قطعی برق در رابطه با صنایع، خدمات و رفاه عمومی، ضرورت توجه بیشتر به توازن در تولید و مصرف را ایجاب می‌کند.
مرکز پژوهش‌ها اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته فاصله میزان تولید تا نیاز مصرف در تابستان سال 1389 حداقل معادل 1000 مگاوات بوده است که این کمبود با مدیریت در طرف عرضه و مدیریت در طرف تقاضا از هم اکنون قابل جبران است.
به این ترتیب که در طرف عرضه، باید همه واحدهای نیروگاهی حرارتی وعده داده شده در گزارش‌های وزارت نیرو مورد بهره‌برداری قرار گیرند و در همین حال تعمیرات دوره‌‌ای واحدهای حرارتی، بازسازی نیروگاهی، ذخیره آب سدها، تبدیل نیروگاه‌های بخاری و گازی به سیکل ترکیبی نیز به موقع انجام شوند.
همچنین در طرف تقاضا، اعمال مدیریت (محدودیت بار صنایع با شدت انرژی بالا)، مدیریت مصرف در بخش خدمات، مدیریت بر مصارف عمومی، مدیریت بر مصارف کشاورزی، ادامه توزیع لامپ کم مصرف، اطلاع‌رسانی در رسانه ملی و اختصاص یک ایستگاه رادیویی یا تلویزیونی در مواقع اضطراری برای پخش پیام‌های این بخش نیز باید مورد توجه تصمیم‌گیران و مجریان امور قرار گیرد.
مرکز پژوهش‌ها اضافه کرد: سابقه 40 ساله صنعت برق در کشور تقریباً این موضوع را نشان داده است که گرچه در بعضی از سال‌ها رشد مصرف برق تا 10 درصد هم افزایش یافته ولی لازم است رشد 5/7 درصدی سالانه مصرف برق پیوسته به عنوان اصلی در سیاست‌گذاری‌های آتی مسئولین در نظر گرفته شود، هر چند در صورت تغییر برنامه‌های آتی و سند چشم‌انداز این میزان نیز باید تغییر کند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: توجه به عوامل بحران‌زای صنعت برق کشور، دست‌اندرکاران این بخش را در سیاست‌گذاری‌های کلان و منطقی آتی، کارآتر و موفق‌تر خواهد ساخت.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد