سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که عارفان را با رازگویی طولانی اش، مأنوس ساخت و بر خائفان، لباس دوستی خود پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :53
کل بازدید :175434
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/9
3:10 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

 

گزارش گزارشهای افشاگرانه در مورد عملیاتهای سری و مخفیانه ارتش و سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا نشان می دهد که بر خلاف آنچه که به نظر می رسد، دولت اوباما بسیار بیشتر از سلف خود "جرج بوش" جنگ طلب است. 
به گزارش سرویس بین الملل جهان، گزارشهای بیشمار از فعالیتهای سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در مناطق مختلف حاکی از گسترش عملیاتهای نظامی آمریکا علیه گروههای شبه نظامی در بیشتر کشورهای جهان است. بر این اساس "باراک اوباما" بر خلاف آنچه که در ظاهر نشان می دهد، جنگ تمام عیاری را بصورت مخفیانه و پنهان با گروههای نظیر القاعده و طالبان آغاز کرده و دامنه فعالیتهای نظامی آمریکا را به تمامی کشورها از آفریقا گرفته تا آسیای دور گسترش داده است. با توجه به گزارشی که اخیرا در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، بر خلاف آنچه در ظاهر دیده می شود، دولت "باراک اوباما" نه دولت صلح که "دولت جنگ سایه ها" است. وی از زمان روی کار آمدن جنگ شدیدتری را در مقایسه با "جرج بوش" علیه تروریسم به راه انداخته است. به عبارتی آنچه که در زمان بوش تحت عنوان جنگ با تروریسم در جهان به راه افتاد، در زمان اوباما گسترده تر شده و گامهای بلندتری در این زمینه با استفاده از سرویسهای اطلاعاتی و عملیاتهای مخفیانه برداشته شده است. دولت اوباما همچنین در مقایسه با بوش، خشونت بیشتری را نیز در جنگ با تروریسم به کار گرفته است. حملات هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا به طالبان پاکستان، حمله به اعضای القاعده در سومالی با کمک سرویس اطلاعاتی این کشور در کنیا، همکاری اطلاعاتی در حمله ارتش یمن به القاعده و نیز همکاریهای اطلاعاتی با همپیمانان اروپایی در مبارزه با گروههای شبه نظامی در شمال آفریقا از جمله این اقدامات است. این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه به مزیتهای جنگ پنهان با اعضای القاعده و دیگر گروههای شبه نظامی در جهان اشاره کرده و می نویسد: تجربه جنگهای پر هزینه افغانستان و عراق عامل مهمی برای روی آوردن سیاستمداران آمریکایی به نوع جدید جنگ است. به این ترتیب می توان مدعی شد همانگونه که "جان برنان" مشاور ویژه اوباما در جنگ با تروریسم در ماه می گفته بود آمریکا به جای استفاده از چکش در برابر تروریستها به چاقوی جراحی روی آورده است، با این تفاوت که در شیوه جدید دامنه بیشتری از دشمنان خود را هدف گرفته است. با این حال منتقدان بر این باورند که در شیوه جدید، اعضای کنگره آمریکا نظارت و قدرت کنترل خود بر علمیاتهای ضدتروریستی را از دست می دهند. نکته دیگر اینکه از زمان زمامداری اوباما، وزارت دفاع آمریکا با توجه به تعریف ماموریتهای جدید، بیش از هر زمان دیگری وظایف سازمان اطلاعات و امنیت این کشور را به عهده گرفته و شبیه این سازمان شده است، به همین دلیل دیگر موضوع جدایی نیروهای اطلاعاتی و نظامی در جنگ از بین رفته است. این مسئله نیز از جمله دستاوردهای دولت جنگ طلب اوباما بوده است.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد