سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زن کژدمى است ، گزیدنش شیرین . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :53
کل بازدید :175459
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/9
6:5 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

با حضور میرتاج الدینی و فیروز رجائی فر برگزار شد؛

 

مناظره داغ تلویزیونی درباره تحریم شرکت اسرائیلی نستله

 

مناظره داغ تلویزیونی درباره تحریم شرکت اسرائیلی نستله

صدا وسیما در اقدامی قابل تقدیر و البته کم سابقه از دکتر رجائی فر دبیر پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور دعوت کرد تا درباره تحریم کالاهای صهیونیستی در ایران به مناظره بپردازند.

به گزارش جهان دکتر رجایی فر در برنامه کلید و در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه همه مراجع تقلید چه اهل سنت و چه شیعه فتوای خود را در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی صادر کرده اند، گفت: به گفته آنها خرید وفروش کالاهای صهیونیستی حرام است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از این فتاوی دو موج را براساس قرار داد کمپ دیوید که توافقی است میان اسرائیل و انور سادات، امضا کرد که براساس این قرار داد مقرر شد تا مصر تمام بایکوت هایی که در خصوص کالاهای صهیونیستی اعمال می شود را در کشور های عربی از بین ببرد.

رجایی فر تصریح کرد: مصر براساس این قرار داد وظیفه دارد بازار کالاهای صهیونیستی را در کشور های عربی از راه تبلیغات فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اسرائیل قصد داشت با این قرار داد آن بار منفی که از طرف کشور های مسلمان برروی کالاهای صیونیستی بود را از راه تبلیغات از بین ببرد.

میر تاج الدینی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی تا کنون در خصوص اسرائیل ستیزی پیش تاز بوده است و حتی از قبل از انقلاب نیز با این کشور مبارزه می کردیم و حتی بعد از انقلاب نیز روزی را به نام روز قدس نام گذاری کردیم که همه ساله نیز با شکوهتر برگزار می شود.

وی ادامه داد: حتی در خصوص تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی سازمان کنفرانس اسلامی با پیگیری دولت جمهوری اسلامی ایران یک کمیته تحریمی را راه اندازی کرد تا کشور هایی که با رژیم صهیونیستی مراوده دارند مشخص شود تا هرگونه مراوده وتجارت با این کشور ها تحریم شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از آنکه این توافقات صورت گرفت، مجلس شورای اسلامی آن را به صورت یک قانون مورد تصویب قرار داد و حتی قانونی را با نام قانون حمایت از ملت فلسطین مورد تصویب خود قرار داد.

وی با اشاره به این قانون اظهار کرد: این قانون در واقع همواره مبارزه با رژیم صهیونیستی را به روز می کند و این قانون در واقع هرگونه تجارت را با شرکت هایی که به نام رژیم صهیونیستی ثبت شده باشد را مجاز نمی داند.

میر تاج الدینی با اشاره به شرکت هایی که حامی رژیم صهیونیستی هستند خاطرنشان کرد: بعضی از شرکت ها در خود اسرائیل مشغول به کار هستند؛ به طوری که بخشی از درآمد های آنها به عنوان مالیات در اختیار این رژیم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بعضی از شرکت ها نیز به این گونه هستند که در اسرائیل هیچ گونه فعالیتی ندارند اما بخشی از درآمد خود را برای کمک به این رژیم اختصاص می دهند.

معاون پارلمانی احمدی نژاد گفت: اما یکسری شرکت دیگر هستند که نه به عنوان شرکت اسرائیلی و نه در خاک اسرائیل مشغول به کار هستند اما به انواع مختلف حامی این رژیم محسوب می شوند؛ به طوری که آنها سهام شرکت های صهیونیسیتی را خریداری می کنند که اکنون یک فهرست از اسامی این شرکت ها را در وزارت بازرگانی جمع آوری کرده ایم.

وی گفت: بنابراین نباید اجازه دهیم که وزارت خانه ها نیز با این شرکت ها مراوده داشته باشند کما اینکه اکنون هیچ گونه مراوده ای ندارند.

رجایی فر در ادامه این میز گرد تصریح کرد: هم اکنون از هر سه قوه شکایت داریم؛ زیرا در سال 73 به یک شرکت صهیونیستی اولین مجوز فعالیت خود را داده ایم که این شرکت سالانه بیش از 50 درصد از سود خود را به اسرائیل کمک می کند. 

رجایی فر با اشاره به شرکت نستله که هم اکنون در ایران مشغول به کار است، گفت: این شرکت در پیامی که به زبان عبری است می گوید من دوست اسرائیل هستم اما شما اعلام می کنید که این شرکت اسرائیلی نیست!! 

وی ادامه داد: شما می گویید اگر شرکت نستله را تعطیل کنیم چند هزار کارگر بیکار می شوند چه طور یک ورزشکاری را که با رژیم صهیونیستی مسابقه نمی دهد را مورد حمایت وتشویق قرار می دهید شما این کارگران را نیز مورد حمایت قرار دهید. 

این فعال سیاسی تصریح کرد: اکنون در انگلیس بعضی از خانواده ها یک شکلات اسرائیلی را برای فرزند خود تهیه نمی کنند اما شما حاضر هستید آب معدنی نستله و نوشابه کوکاکولا را در اختیار دیگران قرار دهید.

وی ادامه داد: در خصوص برخورد با کالاهای صهیونیستی از دوجهت می توان عمل کرد که یکی بحث اعتقادی ما مسلمانان و دیگری تحریمی است که حکومت باید به دنبال آن باشد.

رجایی فر گفت: چرا باید به یک دانشجو و تشکلی که در آن فعال هستند که می گویند باید کالاهای رژیم صهونیسیتی را تحریم کنیم از طرف قوه قضائیه هشدار داده می شود؟
وی افزود : بلکه باید امکانات تبلیغاتی و رسانه ای را در اختیار این افراد قرار داد تا به گوش مردم برسانند که چه کالایی صهیونیستی است تا از آن خریداری نکنند.

رجایی فر اعلام کرد: هم اکنون سالیانه 5.4 درصد از فروش شرکت کوکاکولا به حساب های صهوینیستی واریز می شود که به عنوان مثال از هر نوشابه 300 تومانی 15 تومان بابت حمایت از اسرائیل پرداخت می شود.

میرتاج الدینی در این میزگرد خاطرنشان کرد: من در دولت نهم و دهم و حتی در مجلس هفتم و هشتم حضور داشتم و و از آن موقع همه گونه اطلاع رسانی وجود داشته است که مردم از خرید کالاهای صهیونیستی باید اجتناب ودوری کنند.

وی گفت: هنوز تکلیف اصل شرکت نستله و کوکاکولا در ایران مشخص نشده است، به طوری که هنوز مشخص نیست این شرکت ها حامی صهیونیسم هستند و یا خیر که باید تکلیف آنها مشخص شود.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد