سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«و هر که حکمت یابد، خیری فراوان یافته است» ـ می فرماید : مقصود فرمانبرداریاز خدا و شناخت امام است . [امام صادق علیه السلام ـ درباره گفتار خدای]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :53
کل بازدید :175455
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/9
4:37 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

روز قدسی عاری از فتنه

 مروری بر ماجرای ناکامی فتنه گران در حاشیه سازی در روز جهانی قدس

 

 روز جهانی قدس در سال 1389 همچون سالهای گذشته با حضور باشکوه میلیونها مسلمان متعهد و معتقد به آزادسازی قدس شریف در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد. تفاوت مراسم امسال با سال گذشته را تنها می‌توان در حواشی این دو مراسم در شهر تهران دانست. در سال گذشته جمعی چند ده نفره در اطراف مراسم به رهبری مهدی کروبی جمع شده و در حالی که بطری‌های آب به نشانه روزه خواری در دست داشتند شعار "نه غزه، نه لبنان" سر دادند. همین موضوع باعث شد تا رسانه‌های داخلی و خارجی فتنه با آب و تاب فراوان به بزرگنمایی این حواشی پرداخته و به استقبال این شعار صهیونیستی بروند. این در حالی بود که موج خروشان دهها میلیونی حاضر در صحنه در سراسر ایران اسلامی یکپارچه "شعار مرگ بر اسرائیل" سر داده بودند...

 * * *

اما امسال دیگر چیزی از فتنه باقی نمانده بود که بخواهد حاشیه ای بر روز قدس باشد و رسانه های حامی فتنه را مشغول سازد. لذا این رسانه‌ها که از شکست و ناتوانی فتنه گران عصبانی بودند تلاش کردند تا با عبور آرام از کنار اخبار مراسم باشکوه روز قدس، به توجیه این ناتوانی و زوال جریان فتنه بپردازند.

 * * *

از سویی دیگر عدم وجود حاشیه ای سبزرنگ در روزباشکوه قدس که با حضور دهها میلیونی ملت ایران در سراسر ایران در کنار میلیونها مسلمان سراسر جهان برگزار شد، سران و هواداران داخلی و خارجی فتنه سبز را به شدت در محاق قرار داد و جریان رسانه‌ای فتنه را بر آن داشت تا برای جلوگیری از ناامیدی کامل اندک هواداران باقی مانده و دلخوشی سران فتنه دست به کار شده و به حاشیه سازی و تحریف حقایق بپردازند.

 الف- تلاش برای حاشیه سازی

1- سناریوی بزرگنمایی درگیری در مقابل منزل کروبی:

2- پرداختن به مساله توهین سخنگوی محمود عباس به احمدی نژاد:

 ب- تحریف و توجیه ناتوانی فتنه گران (علل ناکامی فتنه گران در روز قدس)

1- بی‌فایده خواندن سیاست حضور خیابانی:

2- اعتراض بدنه اجتماعی به تصمیمات سران فتنه

3- امنیتی شدن فضای روز قدس نشانه موفقیت فتنه سبز:

 ج- اعتراف به شکست

 * * *

"آرش بهمنی" نیز اعتراف می‌کند: «... تمامی رسانه‌های جنبش سبز، به عدم حضور سبزها در مراسم امروز اذعان کرده‌اند. مدتی است که حضور جنبش سبز در خیابان‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده است. بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا جنبش راهی دیگر در پیش گرفته است یا آن‌که آن طور که حاکمیت می‌گوید، شکست خورده است؟

 * * *

وبلاگ نویس دیگری از سبزها که به شدت افسرده و پریشان است، چنین بر سر دوستانش فریاد می‌زند: «تو دوست عزیزی که در ایران هستی و به این وضع معترض هستی. به خدا باور کنید زمان این گذشته که در خانه بنشینی و برای بالاترین لینک بفرستی. البته همین عمل تو هم نشان می‌دهد هنوز ته مانده‌ای احساس مسئولیت در تو وجود دارد. اما این کم است به خدا کم است. عزم خود را جزم کنید تا اقدامی شایسته انجام دهیم... آیا واقعا برایتان مهم نیست در کشور چه می‌گذرد و. آیا دست روی دست گذاشته‌اید و می‌خواهید اجنبی برایمان تصمیم بگیرد؟ مگر ایران ایران نمی‌کردید؟ پارسال در ?? بهمن کاربران آنلاین بالاترین دوازده هزار تا بود و امروز روز قدس سبز سه هزار. واقعا خسته شده‌اید. نشسته‌اید دانشگاه‌ها را هم مثل منزل آقای کروبی تیرباران کنند. آن زنجیره ی سبزتان کو. خجالت نمی‌کشید. می‌خواهید روال خود را این پروسه طی کند؟ نوبت بعدی کیست؟ باید بنشانیم تخریب کجا را نظاره گر باشیم. بابا قصد جان کروبی را کرده‌اند و بعد هم موسوی و خاتمی.

 * * *

در همین ایام کاریکاتوری از نیک آهنگ کوثر با عنوان "علت تنها ماندن کروبی" انتشار یافت که در آن تصویری از کروبی در پشت کامپیوتر کشیده شده بود و دستگاه در حال سخن گفت با وی چنین می‌گفت: «حاجی! طرفدارات از پشت کامپیوتر سلام رسوندن. گفتن "ما بیشماریم" ولی وقت نمی کنیم بیاییم دم خونه‌ات جلوی مزدورا رو بگیریم»

این نگاه انتقادی به خوبی نشان می‌دهد که دیگر هواداری برای سران فتنه در فضای عینی و واقعی باقی نمانده و آنچه در فضای مجازی شاهد آنیم، غیرواقعی و بدور از حقایق اجتماعی امروز جامعه است و آنها نیز حاضر نیستند برای جاه‌طلبی‌های کروبی و موسوی هزینه بدهند. 


89/6/17::: 1:55 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد