سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه خوب گوش دهد، زود بهره برد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :14
کل بازدید :175742
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/19
1:15 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
والی قندهار:
حمله انتحاری قندهار 40 کشته و 87 زخمی برجا گذاشت

خبرگزاری فارس: لحظاتی قبل والی قندهار در یک نشست خبری انفجار شب گذشته را ناشی از حمله انتحاری شبه نظامیان اعلام و آخرین تلفات این حمله را 40 کشته و 87 زخمی بیان کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در جنوب افغانستان، "توریالی ویسا " لحظاتی قبل در یک نشست خبری اعلام کرد که انفجار شب گذشته قندهار ناشی از یک حمله انتحاری بود که بر اثر آن 40 تن کشته و 87 تن دیگر زخمی شدند.
والی قندهار ضمن این که این حمله را به شبه نظامیان طالبان نسبت داد، وضعیت برخی از زخمی شدگان را وخیم اعلام کرد.
این انفجار شب گذشته در یک مجلس عروسی رخ داد که که بر اساس اظهارات والی قندهار، عروس و داماد نیز در میان زخمی شدگان هستند.
برخی از شاهدان عینی نیز از حضور یک انتحارکننده در این مراسیم خبر داده اند.
پس از اعلام نیروهای ناتو مبنی بر انجام عملیات نظامی در قندهار، شبه نظامیان طالبان حملات خود به این شهر را که اهمیت خاصی برای آنان دارد، به شدت افزایش داده اند.
در چند ماه گذشته چندین حمله انتحاری، ترور و بمب گذاری در این شهر روی داده است که جان صد ها غیرنظامی افغان را گرفته است.
"حامد کرزی " رئیس جمهور افغانستان در آغاز مراسم "جرگه صلح " که ماه جاری در کابل برگزار شد، مردم افغانستان را قربانی بازی بین نیروهای خارجی و طالبان اعلام کرد.
بر اساس مصوبات این جرگه، دولت افغانستان موظف است تا به منظور برقراری صلح در این کشور، اقدامات عملی را آغاز کند که از جمله آنان آزادی زندانیان طالبان و تلاش برای عفو رهبران طالبان است.
به دنبال برگزاری این جرگه، دو تن از مقامات ارشد دولت حامد کرزی، وزیر کشور و رئیس امنیت ملی، از سمت های خود استعفا دادند.
گرچه دلیل استعفای این دو ناتوانی در تامین امنیت ذکر شده است اما "امرالله صالح " رئیس امنیت ملی افغانستان اختلاف نظر خود و کرزی را در مورد مصالحه با طالبان دلیل این امر اعلام کرده است.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد