سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خلق، نانخور خدایند . لذا محبوب ترینِ خلق نزد خدا، کسی است که به نانخوران خدا سودی رساند وخانواده ای را شادمان کند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :53
کل بازدید :175427
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/9
12:7 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمودند:‌ عوامل صهیونیستی و آمریکایی، در کمین نشسته‌اند تا هرگاه مسلمانان به یکدیگر نزدیک شدند، آنها را به بهانه‌های مختلفِ "مذهبی، قومی، تعصبات فرقه‌ای و بهانه‌های دیگر "، به جان یکدیگر بیندازند.



 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به صف‌آرایی فرقه‌های مختلف "ضداسلامی و ضدحقیقت " در مقابل دین مبین اسلام افزودند: شرایط کنونی مانند جنگ احزاب است و تجلی وحدت و عظمت امت اسلامی در حج، می‌تواند روحیه جبهه دشمنان اسلام را در هم بشکند.
رهبر انقلاب اسلامی، تلاش بی‌وقفه و برنامه‌ریزی ‌شده سلطه‌گران را برای پیدا کردن نقاط ضعف و نفوذ در دنیای اسلام، خاطرنشان کردند و افزودند: آنها، به دقت به دنبال برجسته کردن نقاط اختلاف امت اسلامی هستند و "حج وحدت بخش مسلمانان "، این تلاش‌ها را ناکام خواهد گذاشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وحدت را نیاز بسیار جدی دنیای اسلام برشمردند و افزودند: عوامل صهیونیستی و آمریکایی، در کمین نشسته‌اند تا هرگاه مسلمانان به یکدیگر نزدیک شدند، آنها را به بهانه‌های مختلفِ "مذهبی، قومی، تعصبات فرقه‌ای و بهانه‌های دیگر "، به جان یکدیگر بیندازند.
رهبر انقلاب اسلامی، علنی‌شدن دشمنی دستگاه استکبار با اسلام را عاملی برای هوشیاری دنیای اسلام خواندند و هشدار دادند: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی متوجه و مراقب شیطنت‌ها و توطئه‌ها تفرقه‌افکنانه دشمنان باشند، چرا‌که در غیر این صورت، اسلام از دشمنان مستکبر ضربه خواهد خورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، تقویت گرایش‌های انحرافی و افراطی نظیر قرامطه‌گری و ناصبی‌گری را در میان شیعه و سنی، از جمله روش‌های دشمنان امت اسلامی برای ایجاد تفرقه و اختلاف دانستند و تأکید کردند: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی با هوشیاری، نیاز عمیق دنیای اسلام را به تفاهم، همدردی و همکاری دریابند و به لوازم "وحدت " پایبند و وفادار باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح ظرفیت عمیق حج برای گفتگو و تفاهم درباره مسائل مهم دنیای اسلام از جمله مسئله فلسطین افزودند: صهیونیزم به عنوان یک حزب سیاسی که حتی مورد تبری و نفرت یهودیان است، بیش از 60 سال است سرزمین اسلامی فلسطین و قبله اول مسلمانان را غصب کرده و هر روز جنایت می‌آفریند، اما اکثر دولت‌های اسلامی در قبال فریاد دادخواهی و کمک مسلمانان فلسطین ساکتند که حرکت عظیم حج می‌تواند در ریشه‌یابی این انفعال و اختلاف‌، و ایجاد حمایت یکپارچه مسلمانان از ملت فلسطین، کاملاً مؤثر باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از فشارها و تضیقاتی که عده‌ای برای زیارت و عبادات زائران ایرانی در مکه و مدینه ایجاد می‌کنند، افزودند: از این طرف هم عده‌ای به صورت عکس‌العملی، کارهایی ناصحیح انجام می‌دهند اما این فشارها و این عکس‌العمل‌ها، مخالف فلسفه و مصلحت حج است.
ایشان، حج زائران ایرانی را در مقایسه با 30 سال قبل، بسیار غنی و پربارتر خواندند و در عین حال افزودند: این تحولات کافی نیست و باید به‌گونه‌ای عمل کرد که رفتار هر حاجی ایرانی، نشان‌دهنده رفتار صحیح "فردی - عبادی، اجتماعی و سیاسی " حج - و مظهر همدلی و وحدت امت اسلامی باشد.
رهبر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ابعاد اجتماعی - سیاسی حج، به ضرورت کمک مسلمانان جهان به سیل‌زدگان پاکستان پرداختند و افزودند: مردم و دولت ایران به همسایگان پاکستانی کمک‌هایی کرده‌اند که خداوند پاداش خیر خواهد داد اما این کمک‌ها کافی نیست و زائران ایرانی می‌توانند با کاهش هزینه‌های غیرلازم حج، از برادران و خواهران سیل‌زده پاکستانی، غمگساری کنند و با حرف و عمل، حجاج دیگر کشورها را نیز به یاری این مردم رنجدیده دعوت کنند.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان برنامه‌ها و تدابیر مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت را برای برگزاری صحیح و کامل حج، مفید و بسیار ضروری دانستند و مسئولان و دست‌اندرکاران حج را به اهتمام کامل برای اجرای این برنامه‌ها، جمع‌بندی دقیق نقاط قوت و ضعف و تقویت بیشتر برنامه‌ها و طرح‌ها توصیه کردند.

  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد