سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو آزمندند که سیر نشوند . آن که علم آموزد ، و آن که مال اندوزد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :18
کل بازدید :175572
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/13
5:18 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

 

نگاهی به کتاب

 

گذر از فتنه 88

 

 

 

انقلاب رنگی یا کودتای مخملی از شیوه های براندازی نرم و نوعی سرنگون کردن حاکمیت و جابه جایی قدرت به وسیله تحولات سیاسی است که به شیوه های آرام و مسالمت آمیز جلوه گر شده است و از شیوه مبارزه منفی و نافرمانی مدنی نیز بهره می‌گیرد.

تفاوت این انقلاب های رنگی با جنبش های اجتماعی در آن است که جنبش های اجتماعی نوعی حرکتی طبیعی است که مبتنی بر نیازهای اجتماع شکل می گیرد و در آن حرکت از پائین به بالا یعنی از توده ها آغاز شده و به تدریج با انسجام یابی حرکت و مشخص شدن رهبری و شعارهای جنبش شکل جدی به خود می گیرد.

اما انقلابها یا کودتاهای رنگین حرکتهایی مصنوعی و طراحی شده از بالا به پائین است که توسط احزاب و گروههای سیاسی طراحی گردیده و برای تحقق اهدافی مشخص که اغلب کسب قدرت است, به بسیج توده ها دست زده و آنها را از طریق ابزارهای رسانه ای به عرصه خیابانها می‌کشاند.

فرضیه مورد بررسی در مجموعه های مدون شده آن است که آنچه توسط جریانی خاص تحت عنوان "موج سبز" در انتخابات دهم ریاست جمهوری شکل گرفت و فردای آن, با حرکت در مسیر نافرمانی مدنی و طرح ادعای تقلب در انتخابات، خواستار ابطال آن گردید، حرکتی مهندسی شده‌ی از بالا به پائین و مبتنی بر خواست یک جریان سیاسی برای ساختار شکنی و رسیدن به قدرت از طریق غیرقانونی بود که می توان نام "کودتای مخملین" را بر آن نهاد.

بهترین سرآغاز برای سناریو کودتای مخملین بزنگاههای انتخاباتی است. این سناریو که در کشورهایی چون گرجستان, اوکراین و قرقیزستان به خوبی صورت پذیرفت نیز حول محور انتخابات ظهور و بروز یافت. در جمهوری اسلامی با شکست جریان دوم خرداد در سوم تیرماه 1384 و اقبال مردمی به کاندیدای اصولگرا آقای دکتر احمدی نژاد، جریانی که تداوم و استمرار خط و مشی دولت نهم را به معنای "مرگ سیاسی" خود می‌دید, بر آن شد تا با تمام توان برای فتح انتخابات دهم ریاست جمهوری خود را تدارک ببیند. این جریان در سطحی کلان‌ اهداف ساختارشکنانه دیگری را نیز دنبال می‌کرد که پیش از این توسط یکی از نظریه پردازان این جریان (اکبر گنجی) در غالب "مانیفست جمهوری خواهی" تدوین گردیده بود. گنجی در جزوه مذکور که هیچگاه توسط اعضای اصلی جریان دوم خرداد محتوای آن به نقد کشیده نشد, فرآیند سکولاریزاسیون و حذف اسلامیت از جمهوریت را پیش بینی نموده بود.

از طرفی دیگر نظام استکباری غرب و در راس آن آمریکا نیز تداوم گفتمان دولت اصولگرا در سیاست خارجه و موفقیتهای داخلی احمدی نژاد در اداره کشور را نوعی خطر جدی برای تحقق سیاستهای تجاوزطلبانه خود می‌دید و از مدتها قبل براندازی دولت نهم و روی کار آوردن دولتی همسو با مواضع غرب در دوره دهم ریاست جمهوری را پیگیری می‌کرده است. از سویی دیگر غرب در سیاستی کلان تر, سه دهه است که در تلاش برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این زمینه از همه ابزارهای موجود بهره جسته است.

به هر حال این "وحدت نظر" بین جریان دوم خرداد و بیگانگان در سطح خرد و کلان به تدریج به "وحدت رویه‌ای شوم" مبدل گردید و نطفه سیاست "عبور از احمدی نژاد" در سطح خرد و "سناریوی براندازی نظام سیاسی و کودتای مخملین" در سطح کلان, در قالب  "فتنه سبز" منعقد شد.

 

بررسی ابعاد مختلف این سناریو موضوعی است که مجموعه 3جلدی "گذر از فتنه 88" به آن اختصاص یافته است. جلد اول این مجموعه 3 جلدی در 3 فصل و 15 گفتار منتشر گردیده و جلد دوم و سوم آن نیز تا مردادماه 1389 منتشر خواهد شد.

 

فهرست جلد اول بدین شرح است:

 

فصل اول: حوادث قبل از انتخابات

گفتار اول: آرایش جریان‌ها و گروههای سیاسی در آستانه انتخابات دهم ریاست جمهوری    

گفتار دوم: روند شکل گیری انتخابات دهم ریاست جمهوری        

گفتار سوم: نامزدهای انتخابات دهم ریاست جمهوری  

گفتار چهارم: تبلیغات نامزدها در رسانه ملی

 

فصل دوم: کودتای مخملین

گفتار پنجم: چیستی انقلاب‌های رنگین

گفتار ششم: پیشینه انقلاب‌های رنگین        

گفتار هفتم: بنیادهای طراح و حامی کودتای مخملین

گفتار هشتم: جزوات آموزشی کودتای مخملین

 

فصل سوم: کودتای مخملین در ایران

گفتار نهم: ابعاد مختلف سناریوی کودتای سبز

گفتار دهم: حوادث پس از 22 خرداد   

گفتار یازدهم: آیا انتخابات دارای مشکل بود؟   

گفتار دوازدهم: اقدامات سران خارج نشین کودتای سبز

گفتار سیزدهم: رفتار شناسی غرب در انتخابات ایران

گفتار چهاردهم: دادگاه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران

گفتار پانزدهم: ادعاهای دروغین کروبی

 

 

* * * *

کتاب «گذر از فتنه88» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،

در غرفه نشر اعتدال (راهرو 6 – غرفه 11) در معرض دید مخاطبین قرار گرفته است.

 

این کتاب محصول کار جمعی است که اینجانب به عنوان مسئول تدوین نهایی کار، افتخار مدیریت این پروژه را داشته‌ام. و آن را تقدیم می‌کنم به همه مجاهدین فی سبیل الله در عرصه جنگ نرم که خواب را از چشمان فتنه گران داخلی و خارجی ربوده اند.

  

  

نوشته شده توسط مهدی سعیدی در چهارشنبه 1389/02/22 ساعت 16:27 | لینک ثابت | < type=text/java>GetBC(203); 2 نظر
  

بیانیه هیئت داوران بخش نشریات الکترونیکی چهارمین دوره جشنواره نشریات بسیج

امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوعی  وجود دارد و حرف ، آسان به همه جای دنیا می رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین ، عرصه ی کارزار تفکرات گوناگون است . امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم . این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان ما نیست، به سود ماست . اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم ، قطعا برد با ماست ؛ لیکن مسئله این است که ما باید این کار را بکنیم " .

" ازبیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب کرمان"

بی شک، تقویت ، توسعه و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه ی داخلی و نیز بین المللی تحقق نخواهد پذیرفت ، مگر به همت والای بسیجیان و در این راستا قلم های سرشار از معرفت و دانش بسیجیان می تواند به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارها در این فضا مورد استفاده قرار گیرد.

هیئت داوران انتخاب وبلاگ های برتر چهارمین دوره ی جشنواره نشریات بسیج ، ضمن قدردانی از مسئولین جشنواره برای گنجاندن بخش ویژه ی نشریات الکترونیکی در این دوره ، تصریح می کند که با در نظر گرفتن محتوای غنی فرهنگ بسیج ، حضور فعال ، چشم گیر و مستمر وبلاگ نویسان بسیجی در این عرصه ، بایستی با عزم جدی و عالی ایشان همراه شد.
این جشنواره می تواند به منظور هدف مند کردن فعالیت رسانه ای وبلاگ نویسان بسیجی، زمینه های لازم را برای نشر فرهنگ و تفکر بسیجی در فضای اینترنت فراهم نماید. این مهم ، مستلزم ایجاد تعاملی سازنده تر، میان وبلاگ نویسان بسیجی و مدیران فرهنگی بسیج است.
هیئت داوران، از میان وبلاگ های شرکت کننده 6 وبلاگ برتر را انتخاب و به شرح ذیل اعلام می دارد.

- رتبه ششم :
هیئت داوران، به خاطر انتخاب فضای وبلاگ نویسی، برای نشر عقاید دینی و ورود به کارزار فکری مورد اشاره ی مقام معظم رهبری از سوی طلاب علوم دینی ، وبلاگ " طلب وصل " را به نویسندگی گروه ره پویان وصال از شیراز ، حائز رتبه ششم اعلام می کند.

- رتبه پنجم  :
هیئت داوران، به خاطر برخورداری از کلام شیوا و معرفی ادبیات متعهد به ارزشهای بسیج و انقلاب اسلامی ، وبلاگ " به استخوان تو خشنودم " به نویسندگی آقای آرش علیزاده را حائز رتبه ی پنجم می داند.

- رتبه  چهارم:
هیئت داوران، به خاطر بیان شیرین و بی تکلف ، استفاده از روشهای تازه و تاثیر گذار تبلیغ دینی، و نیز درک اهیمیت حضور پر نشاط روحانیت در عرصه وبلاگ نویسی ارزشی ، وبلاگ " خاطرات باور نکردنی یک حاج آقا " به نویسندگی حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد را شایسته رتبه چهارم می شناسد.

- رتبه  سوم:
هیئت داوران، به خاطر حضور فعال ، جدی ، پرسابقه و اهتمام در جهت راه اندازی و مدیریت یک وبلاگ حرفه ای ارزشی، و عرضه ی تصویر و صوت برای استفاده سایر کاربران ، وبلاگ " بچه های قلم " به نویسندگی آقای مهدی نیکخواه را به عنوان رتبه سوم اعلام می کند.

- رتبه  دوم:
هیئت داوران، به خاطر پرداختن به موضوعات سیاسی، با بیانی جدی و تحلیلی، در نگاهی عمیق به تاریخ و فلسفه ی انقلاب اسلامی ، وبلاگ " بیم موج" به نویسندگی آقای مهدی سعیدی را لایق رتبه دوم معرفی می کند.

- رتبه  اول:
هیئت داوران، به خاطر استفاده ی مؤثر از وبلاگ و امکانات آن، در انتشار  مقالات تحقیقی پیرامون اهداف و ارزش های فرهنگ بسیجی ، و نیز نوآوری در نحوه ی ارائه و جذابیت بصری مطلوب ، وبلاگ " مردان خورشید" به نویسندگی آقای حجت توقعی را حائز رتبه ی اول اعلام می کند.

هیئت داوران:
مهندس محمد مهدی کارگر     مهندس مهدی حق وردی طاقانکی


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد