سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و این معنى به لفظى دیگر از آن حضرت روایت شده است که : ] دل بیخرد در دهان اوست و زبان خردمند در دل او [ و معنى هر دو یکى است . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :18
کل بازدید :175579
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/13
11:30 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

هاشمی: BBC می‌بینم ولی مایل نیستم ببینم!                                                                                                                                                                                                  رئیس مجمع تشخیص سکوت یک ساله‌اش را درباره نامه جنجالی خود به رهبر معظم انقلاب همزمان با به محاق رفتن جریان فتنه شکست.

 به گزارش شبکه ایران، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با ماهنامه مدیریت ارتباطات، مطالب جدید و جالبی را مطرح کرده است.

 آقای هاشمی در پاسخ سوالی درباره نقل قول وی پیرامون شعار مرگ بر آمریکا، گفته است: بله. من در همان سال‌های اول انقلاب هم مخالف بودم که در مجامع عمومی کسی شعار مرگ بدهد؛ مثلا در اجتماعات ما مرگ بر بنی صدر شعار داغ مردم بود که در نماز جمعه خواهش کردم که نگویند.

 این مقام ارشد کشور همچنین از تماشای تلویزیون دولتی انگلیس خبر داده و بدون اشاره به خیانت های تاریخی بی بی سی در حق ملت ایران(از جمله ماجرای کودتای 1332 و فتنه سال 88)، در تعریف از آن گفته است که این شبکه "حرفه ای" است: من گاهی هم بی‌بی‌سی می‌بینم. این تلویزیون در کار رسانه‌ای خود حرفه‌ای عمل می‌کند.

 البته آقای هاشمی در ادامه در جملاتی متناقض خاطر نشان کرده است: مایل نیستم هیچ وقت از آن رسانه استفاده کنم.

 وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که "همه می‌دانستند که نسبت به دیگر نامزدها بی‌طرف هستم کاری نداشتم که مردم به چه کسی رأی می‌دهند." او البته به اذعان میرحسین موسوی اشاره ای نکرد که گفته بود "به حمایت آقای هاشمی از خود افتخار می کنم".

 آقای هاشمی در عین حال مخالفتش با احمدی نژاد را تایید کرده است: "ولی همه می‌دانستند که روحیه کاری من با این شیوه اداره جامعه سازگار نیست." شاید به همین دلیل بود که رئیس جمهور، وی را "صحنه گردان اصلی" انتخابات نامید.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت درباره مناظرات انتخاباتی هم اظهارنظر کرده و افشاگری‌های رئیس جمهور درباره برخی مفاسد اقتصادی را "ستیز با روحانیت" نامیده است!

 آقای هاشمی در این باره گفته است: در آن مناظره شما نوعی ستیز با روحانیت را مشاهده کردید که به بهانه مخالفت با من، آقای خاتمی، آقای ناطق نوری و آقای کروبی که رؤسای جمهوری و رؤسای مجلس بودیم، همه دستاوردهای انقلاب را حراج گذاشت و این گونه القا کرد که روحانیت در اداره جامعه کارایی ندارد.
رئیس مجمع تشخیص در ادامه به نامه جنجالی اش به رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و از علت پافشاری اش بر انتشار آن پیش از انتخابات، پرده برداشته است: نامه را تهیه کردم و در آخرین فرصت قبل از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت؟ نامه را تهیه کردم و در آخرین فرصت قبل از انتخابات که عصر سه‌شنبه بود، برای رهبری فرستادم. چون اگر سه‌شنبه می‌دادم، روزنامه‌ها چهارشنبه می‌نوشتند و اگر چهارشنبه‌ می‌دادم پنجشنبه کسی حق نداشت بنویسد. چون فرصت تبلیغات تمام می‌شد."

 پیش از این هم بخشی از فعالان سیاسی معتقدند بودند که علت انتشار نامه بدون سلام آقای هاشمی در روزهای منتهی به 22 خرداد، کاستن آرای احمدی نژاد بوده است.

 البته رئیس مجمع تشخیص به آن بخش از نامه خود که "پیش بینی آغاز آشوب ها" در آینده ای نزدیک بود، اشاره ای نکرده است.

 آقای هاشمی تا هفته ها پس از انتشار این نامه محور انتقادات حامیان انقلاب اسلامی قرار گرفت؛ انتقاداتی که با سکوت رئیس مجمع تشخیص در برابر اغتشاشات، سپس دیدار وی با متهمان آشوب ها و حمایت از آنان، سرعت بیشتری گرفت.

 بنابراین، به نظر می رسد آقای هاشمی با شکستن سکوت یک ساله‌اش درباره این نامه که همزمان با به محاق رفتن جریان فتنه صورت گرفته، درصدد تلطیف فضای سیاسی و توجیه اقدامات خود در سال گذشته بوده است.


89/3/31::: 7:46 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد