سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عاقل، با همانند خود الفت می گیرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :18
کل بازدید :175573
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/13
5:49 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

گروه سیاسی- مصوبه روز گذشته مجلس هشتم با عنوان طرح حمایت و تقویت از مراکز آموزش عالی غیردولتی که پشت پرده آن بنا به تصریح عباسعلی نورا از نمایندگان حامی جاسبی در مجلس، قانونی کردن برخی موارد به نفع مدیریت فعلی دانشگاه آزاد بود، نقطه سیاهی در کارنامه مجلس هشتم است که بر اساس آن، دیگر نمی‌توان مانند گذشته عنوان اصولگرا را به کلیت این مجلس اطلاق کرد.

 به گزارش رجانیوز، ساقط شدن مجلس هشتم از اصولگرایی زمانی محرز شد که محمد دهقان نماینده چناران و طرقبه، نمایندگان را به یکی از دستورات رهبر انقلاب توجه داد که بر مبنای آن، در مواردی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوعی ورود می‌کند، مجلس نباید در آن موضوع وارد شود.

 وی با یادآوری اینکه عباسعلی نورا صریحا به پشت پرده حمایتی این طرح از دانشگاه آزاد اشاره کرده است، به رئیس مجلس اخطار قانون اساسی داد که این طرح بر اساس نصّ فرمایش رهبر انقلاب باید از دستور کار خارج شود.

 اما علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به این اخطار قانون اساسی با تکرار اظهارات دهقان و تأکید بر اینکه چنین دستوری از سوی رهبر انقلاب صادر شده است، در اقدامی عجیب، دستور روشن و بدون تفسیر رهبری را به رأی نمایندگان گذاشت و از میان نمایندگان حاضر در جلسه، 134 نفر در مقابل حدود 70 نفر با این اخطار مخالفت کردند تا مشخص شود مجلس هشتم بیش از آنکه اصولگرا باشد، جاسبی‌گرا است.

 عدم توجه به دستور صریح رهبر انقلاب از سوی این نمایندگان در حالی است که در مجلس ششم نیز 127 نفر از نمایندگان در نامه موهنی به رهبر انقلاب پس از حمله امریکا به عراق از ایشان خواسته بودند جام زهر را نوشیده و ایران را تسلیم امریکا کنند.

 در این بین اما مقایسه رفتار علی لاریجانی در جلسه علنی روز 30 خرداد 89 با مهدی کروبی رئیس جلسه 15 مرداد 79 نیز جالب است. مهدی کروبی که اکنون به‌عنوان یکی از سران فتنه شناخته می‌شود و سال گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری نیز آرایی کمتر از آرای باطله به‌دست آورد، در جلسه علنی 15 مرداد 79 مجلس، علی‌رغم تمام جوسازی‌های نمایندگان حکم حکومتی رهبر انقلاب درباره از دستور کار خارج کردن اصلاح قانون مطبوعات را قرائت و این طرح را از دستور کار مجلس خارج کرد؛ اقدامی که موجب جوسازی شدید افراطی‌ها در مجلس شد اما کروبی در این زمینه نظر خود را عوض نکرد.

 با این حال، علی لاریجانی در جلسه علنی 30 خرداد 89 علی‌رغم اینکه خود بر دستور رهبر انقلاب در خصوص عدم ورود مجلس به موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن‌ها ورود کرده است، تصریح کرد، در اقدامی عجیب و غیرقابل توجیه، نصّ دستور ولی‌فقیه را به رأی گذاشت.

 در حال حاضر کمترین انتظار کاربران که در قالب پیام‌های اینترنتی در حجم انبوه طی یک روز گذشته برای سایت ارسال شده است، انتشار اسامی 134 نماینده جاسبی در مجلس است، به طوری که افکار عمومی توقع دارند افرادی را که به‌نام آن‌ها به مجلس رفته اما در مقابل دستور صریح رهبر انقلاب و روند قانونی طی شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایستادگی می‌کنند و عملاً‌ نمایندگی هاشمی رفسنجانی و جاسبی را در مجلس برعهده دارند، بشناسند تا در انتخاب‌های بعدی خود لحاظ کنند


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد