سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با برادریِ خدایی است که [درخت] برادری به بار می نشیند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :35
کل بازدید :175943
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/28
12:32 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

خود خواه مباش  -  برگرفته از نهج البلاغه

 

بر تو باد که از خویشتن خواهی و خودپزستی بپرهیزی و از هر کار که تو را به این خوی بکشاد بر کنار بمانی و هرگز دوست نداری که تو را بستایند که این ستایش خواهی و خود پرستی برای شیطان فرصت بزرگی است که می توانید از را ان احسان نیکوکاران را نابود سازد .
هرگز در برابر احسان خویش بر مردم منت مگذار و خدمات خود را بزرگ مشمار و اگر وعده ای می دهی ان را بر اور زیرا منت گزاری نیکوکاری را از بین می برد و فزون حق را از دل می زداید و پیمان شکنی خشم خدا را بر می انگیزد که خدای تعالی فرمود : ( دشمنی بزرگی است نزد خدا که به انچه مب گویید عمل نکنید )
از شتاب در کارها پیش از وقت بپرهیز و چون هنگام ان رسید کندی روا و در کاری که هنوزش نمی شناسی سر سختی مکن و چون ان را شناختی سستی روا مدار پس هر کار را به هنگامش انجام ده و هر عمل را در موقعش بکاربند .

از این بپرهیزد که حقوق عمومی را که همه ی مردم در ان برابرند بخویشتن اختصاص دهی و در توجه به مسائلی که همه با ان اگاهی دارند خود را بنا دانی زنی که بزودی حقوقی را که از دیگران ربوده ای از تو باز می ستانند و به اهلش می رسانند و پردهاز کار ها فرو می افتد و داد ستمدیده از تو می ستانند.
خشم خویش را فرونشان و از ستیزه جوئی بپرهیز دست قدرت بستم مگشای و تاخیر از حمله بر کتار دار تا خشمت فرو نشیند و اختیار خویش بدست اری و انگاه می توانی بر خود چیره گردی که بیاد معاد باشی و بازگشت بخدای را بخاطر اری .

 

هر گونه کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع مجاز است . 


89/4/2::: 8:0 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد