سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بردبار نیستى خود را به بردبارى وادار چه کم است کسى که خود را همانند مردمى کند و از جمله آنان نشود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :18
کل بازدید :175941
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/27
10:11 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
احمدی‌نژاد در همایش سراسری قوه قضائیه:
نیازمند مجریان عادل برای اجرای قوانین هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: اگر قانون جامع و کاربردی داشته باشیم اما افرادی که درک و اشراف درستی از قانون نداشته باشند، قانون را معطل یا اجرا نمی‌کنند. به همین دلیل نیازمند مجریان عادلی هستیم که قانون را به‌درستی اجرا کنند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امروز یکشنبه در همایش سراسری قوه قضائیه که به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور آیت الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، بختیاری وزیر دادگستری، رئیسی معاون اول قوه قضائیه، محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کشور و جمعی از مسئولین دستگاه قضا برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، هفته قوه قضائیه را به دستگاه قضا تبریک گفت و افزود: موضوع اصلی قضا عدالت است که در همین خصوص موضوع اصلی حکومت نیز عدالت می‌باشد، چرا که اگر عدالت را از حکومت برداریم چیزی باقی نخواهد ماند.
وی عدالت را ماموریت اصلی پیامبران خواند و تصریح کرد: حضرت امیر المومنین علی(ع) به دلیل اجرای عدالت به شهادت رسید.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود عدالت را گام اول در مسیر کمال دانست و خاطرنشان کرد: عدالت در مسیر کمال نقطه آغاز بوده و شکوفایی انسان از عدالت آغاز می‌شود.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه عدالت نقطه کمال انسانی است گفت: اگر حق در جای خود ننشیند اجزای جامعه که آحاد مردم هستند کار کرد خوبی نخواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه اگر عدالت در سر تا سر زمین بر پا نشود تک تک مردم نیز کارکردی نخواهند داشت تاکید کرد: در صورتی که عدالت در زمین برپا نشود شکوفایی نیز بر پا نخواهد شد.
رئیس جمهور ادامه داد: اگر جامعه‌ای احساس تبعیض کند این احساس آغاز گر سد برای رشد کمال انسان‌ها است.
وی عدالت را مهمترین ماموریت خواند و گفت: توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها و همچنین تنظیم نظارت و برخورد با دست اندازی‌ها از جمله مفهوم عدالت است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید در جمهوری اسلامی عدالت را بر پا کنیم خاطرنشان کرد: اولین گام در اجرای عدالت تنظیم قوانین است چرا که اگر قوانین بر پایه عدالت تنظیم نشود مشکلات قابل رفع و رجوع نیست.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگر قوانین درستی را بر حسب فرصت‌ها تنظیم نکرده باشیم امکان برپایی عدالت سخت و محدود می‌شود به همین دلیل نیازمند قوانین جامع و مانع هستیم.
وی افزود: اگر در قوانین دو گانگی و چند گانگی وجود داشته باشد فرصت را در اختیار زیاده خواهان می‌گذارد. به همین دلیل باید دست به دست هم دهیم تا قوانین درستی تنظیم شود.
احمدی نژاد به کثرت قوانین اشاره کرد و گفت: کثرت قوانین موضوع خوبی نیست چرا که باید یک قانون جامع به صدها قانون پر از گریزگاه ترجیح داده می‌شود.
رئیس جمهور گام دوم را اجرای درست دانست و افزود: اگر قانون جامع و کاربردی داشته باشیم اما افرادی که درک و اشراف درستی از قانون نداشته باشند، قانون را معطل یا اجرا نمی‌کنند. به همین دلیل نیازمند مجریان عادلی هستیم که قانون را به درستی اجرا کنند.
وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند به یک قدرت و دست قوی برای اعمال عدالت و اجرای قوانین و تامین عدالت هستیم که البته این نقش نیز در جمهوری اسلامی ایران به قوه قضائی سپرده شده است.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه قوه قضائیه تضمین اجرای عدالت و قانون است، تصریح کرد: تنها قوه‌ای که در قانون اساسی به اجرای عدالت ذکر شده است قوه قضائیه است.
رئیس جمهور خطاب به دستگاه قضا گفت: کار شما کار بسیار سنگینی است به همین دلیل ممکن است فردی دچار انحراف و تحت تاثیر شیطان قرار بگیرند.
احمدی نژاد با بیان اینکه تمامی قوا و کارگزاران حاکمیت در اسلام باید پاک باشند، گفت: این پاک بودن باید در بین دستگاه قضا بیشتر باشد.
وی اجرای عدالت را امری سخت عنوان کرد و افزود: فشارها از درون و بیرون برای اجرای عدالت وارد می‌شود، اما باید بدانیم که یک حکم به صورت آگاهانه از صدها کار عمرانی ارزشش بیشتر است چرا که اجرای عدالت باعث شکوفایی انسان می‌شود.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دستگاه قضا پناهگاه و نقطه امنیت خاطر مردم است، خاطرنشان کرد: نظارت در قوه اجرایی بسیار زیاد است همانند دیوان محاسبات سازمان بازرسی نمایندگان مجلس و ... اما دستگاه قضا آنقدر اهمیت بالایی دارد که نظارت در درون خود آن دستگاه تعبیه شده است. امروز نیز دستگاه قضائی ما از خیل عظیم قضات شجاع و مومن برخوردار است.
وی به سخنان بختیاری وزیر دادگستری اشاره کرد و افزود: تشکر می‌کنیم از کسانی که در سرتاسر ایران برای اجرای عدالت زحمت می‌کشند. اما باید بگویم علی‌رغم زحماتی که طی 30 سال کشیده شده ما هنوز در ابتدای راه هستیم. به همین دلیل باید به جایی برسیم که دو اتفاق مهم در کشور به وجود بیاید.
رئیس جمهور گفت: باید برای تمام مردم کشور این اطمینان به وجود بیاید که زمانی به دستگاه قضائی مراجعه می‌کنند عدالت و حق برقرار شود.
بر اساس گزارش فارس در ابتدای مراسم کلیپی در خصوص استقلال دستگاه قضا به نمایش درآمد که در آن کلیپ موضوعی بر مبنای اینکه همیشه در بین دو طرف دعوا یک نفر ناراضی است پرداخته شد که احمدی نژاد در پاسخ به این کلیپ یادآور شد: این گونه نیست که فردی در بین دو طرف دعوا ناراضی باشد. چرا که آن فرد نیز در برابر عدالت سکوت می‌کند.
وی ادامه داد: باید به جایی برسیم که از پروژه‌ها جلو بزنیم و به اتفاق دوم اشاره کرد و افزود: باید فضایی را به وجود بیاوریم که اگر دستی برای دست اندازی بلند شد بداند که دست قاطعی این دست متجاوز را قطع می‌کند. چرا که شکوفایی حقیقی در آن زمان است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید همه حس برقراری عدالت را داشته باشند، تصریح کرد: اگر کسی در ذهنش به شیطنت پرداخت باید بداند که دستگاه قضا آن را قطع خواهد کرد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید ایران را ساخته و برای بشریت یک الگو قرار دهیم، افزود: جهان در بن‌بست نظری است و منتظر حکومتی نجات بخش است به همین دلیل نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است.
وی با بیان اینکه امروز ایده‌ خوبی برای بن‌بست‌های فرهنگی و اجتماعی جز ایده انقلاب اسلامی وجود ندارد خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه اسلام ناب محمدی است.
رئیس جمهور ادامه داد: حقیقت عدالت به دست یگانه عدالت گستر محقق خواهد شد اما هر کسی به اندازه وسع خود باید در این زمینه تلاش کند.
احمدی نژاد اجرای عدالت را ماموریت آرمانی و الهی دانست و گفت: دولت با همه توان پشتیبان قضات و دستگاه قضائی خواهد بود چرا که در این زمینه تمامی لوایح قضایی در دولت به سرعت تصویب می‌شود.
وی به افزایش بودجه دستگاه قضای اشاره کرد و گفت: افزایش بودجه که البته شاید به مقدار نیاز نیز نباشد باعث اطمینان خاطر دستگاه قضائی و قضات می‌شود.
بر اساس این گزارش بختیاری وزیر دادگستری پیش از سخنان احمدی نژاد گزارشی را در این زمینه ارائه داد.
خبرگزاری فارس


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد