سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بی عمل مانند درخت بی ثمر است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :35
کل بازدید :175972
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/28
7:4 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
                                         در میزگرد رجانیوز با نمایندگان تشکل های دانشجویی عنوان شد؛
    طبق اظهارات هاشمی دانشگاه آزاد باید وقف ملت شود نه خانواده ایشان
    هتک حرمت از مجلس توسط نمایندگانی رخ داد که به طرح وقف رای دادند
 
 

تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران به دعوت پنج تشکل عمده دانشجویی، حدود دو هفته قبل پس از تصویب طرح موسوم به حمایت از مراکز آموزش عالی غیردولتی که هدف نهایی آن قانونی کردن وقف دانشگاه آزاد و ورود غیرقانونی به مسئله دانشگاه آزاد برای دور زدن شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش رجانیوز، در واکنش به این تجمع برخی رسانه‌ها به حاشیه‌هایی مانند ادعای سازماندهی شده بودن تجمع، توزیع ساندیس و... دامن زدند و حتی علی لاریجانی رئیس مجلس که یکی از جدی‌ترین انتقادهای دانشجویان متوجه نحوه اداره جلسه علنی توسط وی بود، روز بعد در نطق پیش از دستور خود به‌نحو غیرمعمولی ضمن زیر سؤال بردن تجمع، بخشی از شعارهای تجمع‌کنندگان را قرائت کرد.

رجانیوز به‌منظور واکاوی اهداف جنبش دانشجویی در برگزاری این تجمع و اصرار بر به نتیجه رسیدن موضوع دانشگاه آزاد ، میزگردی با حضور سه تن از دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی ترتیب داد که متن این گفت‌وشنود خواندنی در ادامه آمده است:

طوسی: اگر منتقدان آقای لاریجانی دریده گو هستند، نماینده هتاک در مجلس نامش چیست؟ / طبق اظهارات آقای هاشمی دانشگاه آزاد باید وقف ملت شود نه خانواده ایشان

در ابتدای این میزگرد طوسی، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و نماینده بسیج دانشجویی این دانشگاه گفت: «آن چیزی که پیرامون دانشگاه آزاد در افکار عمومی مشهود است، این است که فارغ از موارد خاص، تخلفات دانشگاه آزاد، تبدیل به نماد مبارزه با فساد شده است و به نوعی هم نماد جریان عدالتخواهی محسوب می شود.»

 وی با بیان اینکه طبیعی است مبارزه با تخلفات این دانشگاه برای عده ای نگران کننده باشد زیرا فرصت های بزرگی از آنها گرفته می شود، تاکید کرد: «اما نگرانی از این موضوع آنجایی بیشتر است که برنده اصلی این موضوع جریان عدالتخوه باشد، لذا تلاش های زیادی می شود تا این موضوع را سیاسی جلوه دهند و وجه عدالتخواهی آن را کمرگ کنند.» نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: «در همین راستا چهره هایی که چندان ذکاوت سیاسی ندارند، تحریک می شوند و با اظهارات خود بر این موضوع دامن می زنند که از جمله می توان به آقای مطهری اشاره کرد.» دانشجوی دانشگاه شریف تصریح کرد: «اما دسته دیگری هم وجود دارند که البته از عقل سیاسی خوبی برخوردارند اما روحیات تکنوکراتیک مشهودی دارند که از جمله آنها آقای لاریجانی است. یعنی نقدی که همیشه جریان دانشجویی به آقای لاریجانی داشته، این بار هم صدق می کند و آن هم ژست تکنوکرات آقای لاریجانی است که همیشه آنقدری که باید بر سر اصول و ارزش ها، پایبندی از خود نشان نمی دهند. ایشان در راس مجلس می نشینند اما آن طور که باید انقلابی عمل نمی کنند و حتی در قضایای اخیر هم مقداری عصبی عمل کردند و این که منتقدین خود را دریده گو، بی منطق و غوغاسالار نامیدند موجب وهن شخصیت خود ایشان است.» طوسی در ادامه از لاریجانی سوال کرد: «ایشان پاسخ دهند اگر منتقدین ایشان به خاطر مطالبات عدالتخواهانه خود دریده گو هستند، پس آقای مطهری که به عنوان نماینده مجلس علنا توهین و فحاشی می کند و بعد هم می گوید معنای حرف خود را نمی دانستم، چه هستند؟ البته من خیلی اصراری ندارم به اینکه بگویم پیوندهای خانوادگی آقای لاریجانی و مطهری و عباسپور (نماینده تهران) در قضایا دخیل بوده است.» طوسی در ادامه نیز به زمان به رای گذاشتن طرح وقف اموال دانشگاه آزاد در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: «همزمانی مطرح شدن این طرح در مجلس با سفر آقایان حدادعادل، رسایی، کوچک زاده و حسینیان به عراق اصلا اتفاقی به نظر نمی رسد و برخی گمانه ها در این رابطه را تقویت می کند.»

وی با یادآوری برخی توهین ها به دانشجویان پس از تجمع در برابر مجلس گفت: «در مسایل اخیر این اتهام به جنبش دانشجویی زده شد که دانشجویان تحریک شده اند و آمده اند به مجلس توهین کرده اند! در حالی که به نظرم این اشتباه بزرگی است و اصلا حرف جنبش دانشجویی به گوش خیلی از نمایندگان به واسطه همین فضاسازی ها نرسید. مجلس هشتم باید اصولگرا بودن خود را ثابت کند. ممکن است عده ای از هر دو جناح وامدار آقای جاسبی باشند اما کلیت مجلس باید از خودش اعاده حیثیت کند.» وی در خصوص نقش هاشمی رفسنجانی نیز گفت: «اینکه ایشان اخیرا دوباره گفته اند مایل هستند ازسیاست کناره گیری کنند به نظرم خیلی طبیعی نیست و به نظرم نوعی تهدید محسوب می شود. دقیقا مانند نامه 19 خرداد بدون سلام و والسلام ایشان به رهبر انقلاب که از آن بوی تهدید می آمد تا هر چیز دیگر. اخیرا هم اخباری در یکی از رسانه ها درج شد که ایشان در جلسه ای گفته اند ما طوری برنامه ریزی کرده ایم که بعد از ما اموال دانشگاه آزاد به خاندان‌مان برسد! خوب آقای هاشمی چرا سکوت کرده است؟ چرا این اخبار را تکذیب نمی کند؟ اگر این اخبار واقعیت دارد و ایشان در برابر آن سکوت می کند من به عنوان نماینده بسیج دانشجویی عرض می کنم با توجه به صحبت های گذشته ایشان که گفته بودند "اگر دارایی خاصی از خاندان ما جایی سراغ دارید مال کسانی که این ادعا را مطرح می کنند" ایشان این دارایی را به ملت بازگردانند و به خاندان خود نبخشند.»

امیدی فر: نمی گذاریم مجلس مانند دانشگاه آزاد به منطقه آزاد تبدیل شود/ چرا اسناد به‌دست آمده از دفتر دانشگاه آزاد منتشر نمی شود؟

در ادامه این نشست، امیدی فر دانشجوی دانشگاه تهران و نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه "باید به گذشته دانشگاه آزاد نگاهی گذرا داشت"، گفت: طی 30 سال اخیر دانشگاه آزاد به یک منطقه آزاد تبدیل شده که هیچ نظارتی بر آن نیست و در جمهوری اسلامی تنها دانشگاه آزاد است که بر خلاف تمامی نهادهای دیگر هیچ نظارتی بر آن وجود نداشته است. امیدی فر نتیجه عدم نظارت بر این دانشگاه را ایجاد یک تشکیلات ثروت و قدرت دانست و انتخابات دهم ریاست جمهوری را نیز به عنوان مثالی در راستای اقدامات غیرقانونی مسئولین این دانشگاه دانست که با امکانات متعلق به بیت المال به حمایت از یک کاندیدای خاص روی آوردند. وی تاکید کرد: «نمونه بارز آن هم نامه آقای کروبی به هاشمی رفسنجانی در 20 خرداد 88 بود که علنا از حمایت های مالی دانشگاه آزاد از موسوی انتقاد کرد. لذا حفظ این کانون ثروت و قدرت برای صاحبان آن بسیار اهمیت دارد.»

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه تصریح کرد: «طبیعی است که لزوم تغییر آقای جاسبی بعد از سه دهه حضور در رأس این مجموعه، کاملا احساس می شود چرا که واقعا دیگر نمی شود ادعا کرد که ایشان دغدغه مدیریتی دارد اما نکته مهم دیگر سلطه هیئت امنای دانشگاه آزاد بر این مجموعه است؛ اگرچه شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه این نهاد را اصلاح کرد اما در عمل باز هم تاکنون به صورت غیرقانونی از اجرای اساسنامه جدید سرپیچی شده است.»

امیدی فر در ادامه به نقش هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: « از طرف دیگر نکته جالب توجه به آب و آتش زدن کسانی است که سعی می کنند به هر نحو سلطه خود بر این نهاد را ادامه دهند که از جمله آنها باید به آقای هاشمی اشاره کرد. برخلاف آنچه که بسیاری تلاش کردند تا اینطور القا کنند که این یک دعوای سیاسی بین رییس جمهور و آقای هاشمی است، کاملا روشن است که این یک تسویه حساب با مردم است.» امیدی فر تصریح کرد: «از سال 84 که ایشان در برابر گفتمان عدالتخواهی ملت شکست خوردند و در ادامه آن نیز در انتخابات 88 مردم گفتمان رییس جمهور در مبارزه با مفاسد اقتصادی را قاطعانه تایید کردند، طبیعی است که جریانی که پدر معنوی‌اش آقای هاشمی است از هر تلاشی در این زمینه دریغ نکند و به نظرم همین طرح وقف امال دانشگاه آزاد نیز که اخیرا مطرح و منجر به تجمع دانشجویان در برابر مجلس شد، آخرین دست و پا زدن ها برای ایستادگی در برابر قانون و شخصی کردن اموال عمومی دانشگاه آزاد است.» وی در ادامه با یادآوری مفهوم وقف گفت: «وقف یعنی دارایی خصوصی، وقف عموم شود نه اینکه اموال عمومی وقف یک خاندان خاص شود و منفعت محور باشد. لذا این اتفاقات باعث شد تا بیش از پیش گرد و غبارهای این موضوع کنار رود و اگر کسانی هم هنوز شک داشتند که یک جریان قدرت و ثروت مانع قانونمند شدن این نهاد بزرگ شده است، با اتفاقات اخیر دیگر تردیدی در این زمینه باقی نمانده است.»

 دانشجوی دانشگاه تهران در ادامه به موضع گیری های برخی افراد و رسانه های زرد بعد از تجمع دانشجویان در برابر مجلس اشاره کرد و گفت: «شهید بهشتی می فرماید وای به روزی که تحصیل‌کردگان جامعه نسبت به دردهای جامعه بی تفاوت باشند. از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند که عدالتخواهی لبّ انتظار ما از دانشجویان است. دانشجویان به عنوان نخبگان یک جامعه سنسورهای جامعه در برابر دردهای آن هستند لذا وظیفه جنبش دانشجویی است که در برابر مفاسد و دردهای جامعه حساس باشد و نسبت به آن عکس العمل نشان دهد. همین تجمع اخیر دانشجویان در فصل امتحانات و هوای گرم تابستان در برابر مجلس، یکی از درخشان ترین نقاط کارنامه دانشجویی طی سال‌های اخیر بود و امیدوارم کسانی که در مجلس و رسانه های غیرمستقل و وابسته به این جریان گفتند کسانی که آمدند کیک و ساندیس گرفتند و نهار خوردند و با اتوبوس آمدند و... بتوانند شرعا پاسخگوی ادعاهای نادرست خود باشند چرا که مطرح کردن هر ادعایی کار آسانی است اما دروغ و راست بودن آن اهمیت دارد که انشالله در محضر عدل الهی پاسخگو خواهند بود.» وی در ادامه خاطرنشان کرد: «خیلی روشن است که دانشجویان یکی از قدیمی ترین منتقدان مسائل دانشگاه آزاد هستند و لزومی ندارد کسی آن ها را برای اعتراض به مفاسد این دانشگاه سازماندهی کند.» وی به در خصوص اظهارات علی لاریجانی درباره تجمع دانشجویان در برابر مجلس گفت: «حقیقتا برای من نطق آقای لاریجانی بعد از تجمع دانشجویان در مجلس بسیار حیرت آور است. ایشان گفتند چطور است که اگر مصوبه ای بر خلاف میل‌تان نباشد در برابر آن سکوت می کنید و اگر موافق میل‌تان نباشد به آن اعتراض می کنید؟! آیا ایشان تصور می کنند جریان دانشجویی باید مطابق میل ایشان باشند که هر چیزی را که مجلس تصویب کرد، تایید و هر چیزی را که رد کرد، رد بکند؟ ما شاخص های خود را داریم که عبارتند از اصول اسلامی، مواضع امام و رهبری و قانون اساسی و هر مصوبه ای از مجلس که مخالف این اصول باشد طبیعتا اعتراض دانشجویان را به همراه خواهد داشت.» نماینده جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: «"ایشان می گوید شما چرا مجلس را به کیف انگلیسی متهم می‌کنید؟ این مجلس افتخارش به ولایی بودن است و این مجلس، مجلس خامنه‌ای و خمینی است"، اما ایشان باید پاسخ دهد که ادعای ولایت پذیری فقط در نطق های پیش از دستور است یا باید در عمل هم به آنها توجه شود؟ چطور زمانی که مواضع رهبری پیرامون اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزوم عدم دخالت مجلس در حیطه اختیارات این شورا مطرح می شود و خود آقای لاریجانی هم بر این موضوع صحه می گذارند، باز هم نظر صریح رهبر انقلاب را در مجلس به رای می گذارید؟ طبیعی است که نباید اشتباهات مجلس را با پنهان شدن پشت نام امام و رهبری توجیه کرد.» وی ادامه داد: «آقای لاریجانی در بخشی از سخنان اخیرشان گفته اند توهین به مجلس توهین به ملت است. این اصل درست است اما سوال این است که آیا مصوبات اینچنین، توهین به ملت نیست؟ اگر قرار بود هر تصمیم مجلس درست باشد، پس فلسفه وجودی شورای نگهبان چیست؟ مجلس در اتفاقات اخیر واقعا نمره خوب و قابل قبولی کسب نکرد، به خصوص آقای لاریجانی که سو مدیریت آشکاری داشت. امیداورم پیام واقعی این تجمع را نمایندگان درک کرده باشند که ما نخواهیم گذاشت مجلس شورای اسلامی هم مانند دانشگاه آزاد به یک منطقه آزاد تبدیل شود.» وی خاطرنشان کرد: «متاسفانه کاملا روشن است که اقدامات اخیر کاملا زنجیره ای و حساب شده بود و از سوی دیگر هم حضور هوشمندانه دانشجویان در این رابطه به ضرر جریان قدرت و ثروت بود و موجب خشم آنها شده است.» امیدی فر در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: «یکی از اتفاقات حائز اهمیت که اخیرا به وقوع پیوسته، بازرسی از یکی از دفاتر ریاست دانشگاه آزاد است که طی آن اسناد مهمی در زمینه های سیاسی و اقتصادی به‌دست آمده است. ما در این رابطه خواسته روشنی داریم. قوه قضاییه فارغ از شعارهای مبارزه با مفاسد واقعا باید در این رابطه روشنگری کند. چرا این اسناد برای عموم مردم منتشر نمی شود تا ملت بدانند با امکانات بیت المال در دانشگاه آزاد چه اتفاقاتی رخ می دهد؟ مگر آقای جاسبی نگفته دانشگاه آزاد پاک ترین نهاد است؟ پس این اسناد را خود ایشان برای مردم منتشر کند تا مردم قضاوت کنند.» وی در پایان گفت: «ما منکر خدمات این دانشگاه نیستیم اما با بی قانونی های آشکار آن مخالف هستیم. اخیرا هم تعدادی از تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد بیانیه دادند که چرا دانشجویان دانشگاه دولتی در کار دانشگاه آزاد دخالت می کنند! این روشن است که عدالتخواهی که بر عهده جنبش دانشجویی است، منحصر به دانشگاه آزاد و دولتی نیست و همین بیانیه نشان می دهد دوستان ما در دانشگاه آزاد یا به میل خود این بیانیه را ننوشته اند و یا واقعا از اساس متوجه عمق وقایع اخیر نشده اند.»


افکانه: مجلسی که امضاهای حمایت آمیزش از جاسبی بیش از غزه است، اصولگرا است؟

در ادامه این نشست که با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی برگزار شد، محمد افکانه دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور گفت: «ماجرای دانشگاه آزاد قصه جدیدی نیست و شروع این موضوع مربوط به سال 85 است که در مراسم افطاری دانشجویان با حضور رییس جمهور، رییس دانشگاه آزاد، وزرای علوم و... دانشجویانی که صحبت کردند به صورت علنی و واضح نقد دانشگاه آزاد را شروع کردند. اما پیرامون حوادث یک ماهه اخیر باید گفت حوادثی پیش آمد که به نظرم کاملا قابل پیش بینی بود.» وی ادامه داد: «اوایل خردادماه بود که ما با دوستان دانشجو به این نتیجه رسیدیم که یک پروژه در حال اجراست که نمونه بارز آن رای یک دادگاه برای توقف مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و از سوی دیگر هم رای مجلس برای تصویب وقف اموال دانشگاه آزاد.»

افکانه، نمایندگان مجلس را به چهار دسته تقسیم کرد و گفت: «دسته اول آنهایی که بی مسئولیت هستند و اصلا زحمت حضور در مجلس را هم به خود نمی‌دهند و این موضوع در مجلس هشتم تا جایی پیش رفته است که اعتراض رهبر انقلاب را نیز به همراه داشته است. در تاریخ 30 ساله جمهوری اسلامی این یک پدیده منحصر به فرد است که نمایندگان یک مجلس اینقدر بی نظم و بی مسئولیت باشند.
دسته دوم کسانی هستند که بی اثر هستند. حضور فیزیکی دارند اما برای شرکت در هیجانات سیاسی در مجلس حضور دارند. این نماینده آرمانخواه نیست و نمی تواند هم موثر باشد.
دسته سوم اصولگرایانی هستند که آدم های مومن و مقیدی هستند اما شجاع نیستند و به بهانه مصلحت گرایی منفعل هستند. در نتیجه انقلابی نیستند و کارآیی لازم را ندارند.
و اما دسته چهارم واقعا کسانی هستند که انقلابی مانده اند و برایشان مهم نیست اگر الان فلان مدل موضع گیری کنیم دور بعد رای می آوریم یا نه. واقعا به تکلیف خود عمل می کنند و به قسمی که خورده اند پایبندند. لذا خود نمایندگان را هم باید به دوسته خواص و عوام تقسیم کرد.»

وی در ادامه به شرح گفت‌وگوی خود با یکی از نمایندگان حامی جاسبی در مجلس پرداخت و گفت: «متاسفانه تعداد زیادی از نمایندگان یاد گرفته اند که خود تصمیم نگیرند و با استناد به اینکه یک نفر از آن‌ها درخواستی داشته حتما آن را اجابت کنند. بنده با آقای کیخا نماینده زابل در رابطه با تصمیمات اخیر مجلس پیرامون دانشگاه آزاد صحبت می کردم. به ایشان گفتم چرا شما از چنین طرحی حمایت و زیر آن را امضا کردید؟ ایشان پاسخ عجیبی به من داد و گفت: چون آقای عباسپور آورد، من هم آن را امضا کردم. آیا نباید برای نماینده مهم باشد که در این طرحی که امضا می کند، چه نوشته است؟ از هر دو جناح کسانی هستند که همین‌طوری عمل می کنند و این تنها به ضرر ملت است. من اعتقادی ندارم که به صورت شخصی در مورد افراد صحبت کنیم اما برخی اشتباهات افرادی مثل آقای دلخوش و مطهری و لاریجانی واقعا قابل گذشت نیست.»

نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه به نقل جمله ای از جاسبی پرداخت: «خود آقای جاسبی در جمع مدیران سازمان مرکزی و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد در چهل و پنجمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد- اردیبهشت 1381، می گوید: "این همه به نمایندگان سرویس می‌دهیم و متقابلاً ما باید از حمایت نمایندگان برخوردار باشیم و مستلزم این است که شما ارتباطتان را با نمایندگان بیشتر کنید و به طور کلی در سطح استان، در سطح شهر ما بتوانیم با همه مسئولین از جمله نمایندگان ارتباط داشته باشیم تا کارهای دانشگاه آزاد اسلامی را بتوانیم به خوبی پیش ببریم. این طور نباشد که جاده یک طرفه باشد و سرویس بدهیم اما از آن طرف ما چیزی نخواهیم." خوب ایشان دارد عملا همه چیز را بیان می کند و تا به حال هم این موضوع تکذیب نشده است. خوب حالا نمایندگان چه می گویند؟ آقای مطهری می گوید طرح وقف دانشگاه آزاد بسیار درست بود! یا می گوید این کار موجب وهن مجلس است که طرح خود در مورد وقف را پس بگیریم! نگذاریم عده ای جایگاه مجلس را زیر سوال ببرند! خوب باید از آقای مطهری پرسید این جایگاه مجلس چرا مهم است؟ چون نمایندگان مردم در آن باید حرف مردم را بزنند. لذا این خود برخی از نمایندگان هستند که دارند موجب وهن مجلس و جایگاه آن می شوند. وقتی واقعا تصمیمات مجلس در تناقض با خواسته مردم و به ضرر آنها باشد، دیگر چه ارزشی دارد؟»

افکانه تصریح کرد: «من فکر می کنم قرار گرفتن بسیاری از نمایندگان در فضاهای انتزاعی و به دور از واقعیت، علت العلل بسیاری از این مشکلات است و مثلا خود من چند برخورد نزدیک با همین آقای مطهری داشتم و مطمئن هستم بسیاری از تصمیمات ایشان از روی ناآگاهی و قرار گرفتن در یک فضای خاص است. اگرچه بحث پیرامون این مسایل فرعی است اما ایشان شخصیتا هم چهره ای سیاسی نیست. ایشان در بهترین حالت یک چهره فرهنگی است نه سیاسی. ببینید در این سال‌های اخیر چقدر مواضع متناقض داشته اند و تحت تاثیر دیگران بوده اند.»

وی در ادامه گفت: «اخیرا بحث هایی پیش آمده پیرامون مقایسه مجلس ششم و مجلس هشتم. من خیلی این را قبول ندارم چون مجلس هشتم واقعا سوگیری کلی‌اش در جهت تعارض با نظام نیست اما برخی اشتباهات مجلس هشتم متاسفانه بزرگ است که راه را برای چنین مقایسه هایی در افکار عمومی باز می کند.» افکانه با یادآوری نقاط قوت مجلس هشتم گفت: «به نظرم مجلس هشتم در موضوعاتی همچون سیاست خارجی و مباحث هسته ای خوب عمل کرده اما متاسفانه برخی اشتباهات بزرگ است که نمی شود آنها را نادیده گرفت.»

وی در خصوص تخریب ها علیه دانشجویان پس از تجمع در برابر مجلس گفت: «متاسفانه بعد از تجمع اخیر، یک موج رسانه ای علیه دانشجویان به‌راه افتاد و دانشجویان مورد تخریب شدید کسانی قرار گرفتند که در این قضایا متضرران اصلی بودند. در تجمع اخیر شاید یک نفر یک شعار تندی هم داده باشد اما این نه مورد تایید ماست و نه اینکه آنقدر اشتباه بزرگی است که حرکت بزرگ و ارزشمند دانشجویان به‌واسطه آن بخواهد تحت تاثیر قرار گیرد. وقتی آقای لاریجانی موضع صریح رهبری را به رای می گذارند طبیعی است که به ایشان اعتراض شود اما اشتباه اصلی و بزرگ‌تر را چه کسی مرتکب شده است؟ نمایندگانی که در این زمینه اشتباه بزرگ‌تری کردند یا آن یک نفر دانشجویی که ممکن است یک شعار تندی هم داده باشد؟ اصلاً شأن این دو قابل قیاس است؟ اگر اشتباهی هم کسی از دانشجویان مرتکب شده، بگذارید به حساب جوانی او اما این اشتباه را که نظر صریح رهبری را به رای نمایندگان می گذارند، چطور توجیه کنیم؟ به حساب چه بگذاریم؟ می گویند چرا شعار داده اید مجلس جاسبی گرا. چرا در این مجلس،‌ در حمایت از جاسبی بیش از 250 امضا جمع می‌شود و در حمایت از مردم غزه 207 امضا. حتی مجلس ششم برخی اشتباهات خود را پس گرفت و نگذاشت کار به شورای نگهبان بکشد اما مجلس هشتم چه؟ حتما باید کار به شورای نگهبان بکشد؟ ما اتفاقا خودمان هم اصرار فراوانی داریم که طبق فرمایشات رهبری عزیز چه در رفتار و چه در گفتار به کسی ظلم نکنیم اما واقعا برخی اشتباهات قابل گذشت نیست و نمی شود به آن نقد و اعتراض نکرد. برخی رفتارها دیگر از بیانیه دادن و ... گذشته است. ما سه هفته قبل قبل از اینکه بخواهیم جلوی مجلس تجمع کنیم، در برابر دانشگاه آزد تجمع کردیم. خوب چرا اینها را نادیده می گیرند؟ چون واقعا خودشان اخبار را چندان رصد نمی کنند و بیشتر تحت تاثیر اطرافیان و حلقه بسته اطراف خود هستند. اگر بسیاری از نمایندگان به بیانیه های تشکل ها و اعتراض های آنان قبل از این تجمع دقت می کردند، به همین راحتی از اشتباهات خود نمی گذاشتند و دانشجویان را متهم نمی کردند.» وی در پایان تصریح کرد: «به عنوان نکته آخر هم اینکه ما از دولت در حال حاضر انتظار داریم با توجه به مشی کلی عدالتخواهانه خود، بیش از همیشه در جهت رفع مشکلات و مفاسد اقدام کند.»


89/4/13::: 1:30 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد