سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی، با شخص بی ادب، خالص نمی شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :42
کل بازدید :176123
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/3/1
6:54 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
حسینی در گفتگو با فارس:
غرب با سلاح بازی‌های رایانه‌ای به جنگ ارزش‌ها آمده است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غرب با سلاح بازی‌های رایانه‌‌ای به جنگ ارزش‌ها و اعتقادات ما آمده و راه مقابله با این جنگ، تولید انبوه بازی‌های رایانه‌ای با محتواست.


سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در واکنش به فروش یک بازی‌ رایانه‌ای ضد دین در کشور با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: مجموعه بازی‌های رایانه‌ای که وارد کشور می‌شوند، تحت کنترل قرار می‌گیرند و برای توزیع آنها نیز مجوز صادر می‌شود و اینگونه نیست که بازی‌های غیر مجاز در مراکز معتبر عرضه شوند.
وی خاطر نشان کرد: برای آندسته از بازی‌هایی که دارای نمادهای ضد دینی و ضد اخلاقی هستند، هرگز مجوز صادر نمی‌شود و عرضه‌ آنها غیر قانونی است و در صورت توزیع این نوع بازی‌ها در فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی یا مراکز غیر مجاز، نیروی انتظامی با آن برخورد خواهد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از بازی‌هایی که غربی‌ها می‌سازند برای اهداف خاص و به منظور ضربه زدن به باورها و اعتقادات ما تولید می‌شوند و به گونه‌ای آنها را طراحی می‌کنند که برخورد با نمادهای اسلامی و مسلمانان را تداعی می کند و یا نظام خانواده را هدف قرار می‌گیرد.
حسینی افزود: قطعا دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به وظایف خود در قبال ورود و توزیع بازی‌های ضد دینی به کشور با جدیت عمل می‌کنند اما آنچه مهم‌تر است، تولید انبوه بازی‌های رایانه‌ای با محتوا برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام است که باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.
وی ادامه داد: بنیاد بازی‌های رایانه‌ای توجه ویژه‌ای به تولید اینگونه بازی‌ها در کشور دارد، ولی حجم تولیدات فعلی پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید رشد کمی و کیفی در این عرصه را جدی بگیریم و برای افزایش سرمایه‌گذاری و تولید بازی‌های رایانه‌ای بیش از پیش تلاش کنیم و حتی به نقطه صدور بازی‌های ایرانی برسیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از لزوم جدی گرفتن بحث آموزش برای تولید بازی‌های رایانه‌ای سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر از طریق شبکه ملی فرهنگ که به تدریج سراسری خواهد ‌شد، در راستای تولید گسترده باز‌ی‌های رایانه‌ای در سطح کشور، آموزش‌های تخصصی لازم برای شناخت نرم افزار به جوانان خلاق و مستعد ارائه می‌شود.
حسینی افزود: طبیعی است که در آغاز راه، کار تولید بازی‌های رایانه‌ای کند باشد، اما الان این کار روی روالی قرار گرفته و در آینده نزدیک، در زمینه تولید بازی‌ها سرعت بیشتری خواهیم گرفت؛ البته در انجام این کار بزرگ و گسترده نباید به دولت اکتفا شود و از بخش خصوصی هم می خواهیم وارد عرصه شود.
وی اضافه کرد: در نظر داریم با سیاست‌گذاری‌ و تعیین ضوابط زمینه ورود بخش خصوصی به این صنعت را فراهم کنیم و با حمایت از تولیدکنندگان بازی‌ها و نظارت مستمر از بروز لطمات اقتصادی به آنها نیز جلوگیری می‌شود که ستادی در این زمینه، مشغول برنامه‌ ریزی و پیگیری امور است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای مختص کودکان و نوجوانان نیست بلکه افراد در سنین بالا هم به اینگونه بازی‌ها گرایش یافته‌اند، گفت: بازی‌های رایانه‌ای مثل یک برنامه نیست که نیم ساعته تمام شود؛ گاهی یک بازی ساعت‌های طولانی مخاطب را به خود جذب می‌کند و افراد را با سنین مختلف از خردسال تا بزرگ‌سال به سوی خود می‌کشد و لذا باید در تولید این بازی‌ها، از جهت محتوایی خیلی دقت کرد.
حسینی خاطر نشان کرد: اگر بازی‌های رایانه‌ای خوبی تولید شود و از نظر فنی هم ایمنی بازی‌ها تامین شود که مثلا به صورت غیر مجاز تکثیر نشوند، شاهد سرمایه‌گذاری بیشتر و مطمئن تر در این عرصه خواهیم بود که بهترین راه جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در کنار کنترل بازی‌های وارداتی و جلوگیری از توزیع بازی‌های غیر مجاز در بازار است.
وی در پایان اعلام کرد: در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که همه ساله به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها عرضه بازی‌های رایانه‌ای است و امسال نیز در مهر ماه شاهد برپایی این نمایشگاه و عرضه بازی‌های جدید خواهیم بود.
یادآوری می‌شود اخیرا در ادامه اقدامات اسلام‌ستیزانه دشمنان نظام و دین مبین اسلام، یک بازی رایانه‌ای کفر آمیز به نام "ASSaSSinS Creed " تولید و به صورت گستره‌ای در سطح شهر تهران عرضه شد که در آن وجود خداوند متعال انکار شده است.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد