سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این قرآن، ریسمان خدا و نور روشن گر ودرمانی سودبخش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :35
کل بازدید :175952
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/28
3:47 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
                                پس از درخواست هاشمی از رهبر انقلاب و با تشکیل کارگروه حقوقی؛
 توقف موقت در مناقشه دانشگاه آزاد به منظور بررسی دقیق فقهی و حقوقی
           
 

هیئت مؤسس دانشگاه آزاد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که بنا بر دو حکم جداگانه رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع وقف دانشگاه آزاد و موضوع اجرای آیین نامه جدید این دانشگاه و تعیین رئیس جدید برای آن بصورت موقت متوقف شده است. این در حالی است که وزیر علوم نیز از هفته گذشته از به تعویق افتادن جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه خبر داده بود. با این حال پیگری‌های خبرنگار ما ابعاد جدیدی از این توقف موقت را روشن کرده است.

به گزارش رجانیوز، شنیده‌های خبرنگار رجانیوز حاکی از آن است که درخواست عدم تغییر عبدالله جاسبی از ریاست دانشگاه آزاد، در جلسه هفته گذشته هاشمی رفسنجانی، از جانب وی به خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شده است و رهبر انقلاب نیز در واکنش به این درخواست رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد، حکم به توقف موقت موضوع وقف دانشگاه و اجرای اساسنامه جدید نموده‌اند تا ابعاد حقوقی و فقهی وقف و اساسنامه جدید دانشگاه با دقت بیشتری بررسی شده و در آینده نزدیک نتیجه اقدامات کارشناسی، اجرایی شود.

این درخواست از رهبر معظم انقلاب در حالی مطرح می‌شود که طرفداران ابقا مدیریت فعلی دانشگاه، برای جلوگیری از اجرای اساسنامه جدید این دانشگاه که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده بود، حتی به مجلس متوسل شده و قانونی را با هدف بی اثر کردن این اساسنامه به تصویب مجلس رساندند.

با این حال هیات موسس دانشگاه آزاد که این روزها در غیاب مهدی هاشمی، روزهای بی سرپرستی دفتر این هیات را سپری می کند، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از اتفاقات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دو حکم جداگانه خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با این مقدمه که مجادلات پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌و‌گوهای ملال‌انگیز و غیرلازمی را بر مناسبات برخی از مسئولان تحمیل کرده و اختلافاتی ملال‌انگیز را سبب شده است دستور فرمودند فعلا تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد اسلامی خودداری و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.

به نظر می رسد توقف موقت مناقشه میان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، با نظر رهبر انقلاب و به منظور بررسی دقیق موضوع امکان وقف این دانشگاه در یک کارگروه ویژه حقوقی و اساسنامه جدید مصوبه شورا در این کارگروه نیز نتواند مانع از برکناری قریب الوقوع تیم مدیریتی فعلی دانشگاه آزاد و تغییرات اساسی در این نهاد بزرگ علمی کشور شود چرا که بررسی‌های دقیق فقهی و حقوقی از غیر قانونی و غیر شرعی بودن موضوع وقف دانشگاه آزاد حکایت دارد وحال آنکه تصویب اساسنامه جدید به دلیل وسواس فراوان طراحان آن برای همه جانبه و بدون اشکال بودن، نزدیک به یکسال از شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت گرفته است.

در این شرایط رسانه‌های حامی جریان مدیریتی دانشگاه آزاد که در یک اتفاق سوال برانگیز همان رسانه‌های حامی فتنه یکساله اخیر نیز به شمار می روند، با پیگیری یک خط خبری مشکوک، از توقف موقت اجرای اساسنامه جدید، به عنوان توقف کامل اجرای اساسنامه یاد کرده‌اند. خبری که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک و پس از مشخص شدن نظر کارشناسی کارگروه‌های تعیین شده برای بررسی فقهی و حقوقی این موضوع، خلاف آن ثابت شود.
 


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد