سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص دیندار، ... حسادت را رها کرده است .در نتیجه، دوستی پدیدار شده است . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :33
کل بازدید :175623
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/15
3:25 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
احمدی‌نژاد در افتتاحیه بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن - 1
قرآن متعلق به همه بشریت است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: زیباترین آیات الهی آیات قرآن است و قرآن نیز متعلق به همه بشریت است.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان بعدازظهر امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم با بیان اینکه بدون تردید از زیباترین اجتماعات بشری اجتماع قرآنی است، گفت: بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگترین و بهترین حادثه تاریخ است که سرنوشت نهایی بشر را رقم زده، با بعثت پیامبر یکبار دیگر رابطه خداوند متعال و انسان برتر و اکمل برقرار شد و عالی‌ترین، زیباترین و عظیم‌ترین هدیه الهی که ضامن سعادت ابدی انسان است از طریق پیامبر به بشریت عرضه شد.
وی افزود: منبع اصلی چنین نازله مبارکی خداوند تبارک و تعالی است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه اسماء خداوند متعال در قرآن کریم متجلی است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم قرآن را در یک کلام بیان کنیم قرآن تفصیل آیه شریفه بسم‌ الله الرحمن الرحیم است چرا که اسم الله اسم جامع جمیع اسماء الهی است.
احمدی‌نژاد قرآن را بی‌همتا و خلق یگانه خدا توصیف و ابراز داشت: عظمت خداوند تا آنجاست که ثقل اکبر نامگذاری شده و از این جهت است که ظرف و زمان نزول قرآن شب لیلة‌القدر است که بهتر از هزار ماه و ظرف مکان آن نیز قلب حضرت محمد (ص)‌ قرار گرفته است.
وی یادآور شد: پیامبر (ص) پاکترین و وسیع‌ترین ظرف عالم و نزدیکترین به خداوند متعال است تا آنجا که ملک مقرر حق تعالی یعنی روح‌الامین این امانت الهی (قرآن) را بر قلب پیامبر (ص) نازل فرمود و از طریق پیامبر به بشریت عرضه کرد.
رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود مخاطب قرآن را همه مردم، بشریت و عالم دانست و اظهار داشت: قرآن کریم خواسته است که همه قرآنی یعنی بنده مخلص خدا باشند و خداوند را با اخلاص بندگی کنند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: جامعه قرآنی غیر از خدا را عبادت نکرده و سر تعظیم جز در برابر خدا و برای خدا فرود نمی‌آورد.
وی با تأکید براینکه در جامعه قرآنی همه حرکت‌ها و کارها برای خداوند است، گفت: اهالی قرآن اهل تقوا، صبر، توکل، علم و معرفت هستند و قرآن اساساً ذکر و یادآوری و برای نجات از غفلت است.
رئیس جمهور ادامه داد: قرآن و اساساً ارسال پیامبران در جهت برپایی عدالت است چرا که عدالت لازمه تحقق انسان الهی است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه عدالت مقدمه شکوفایی اسماء الهی در وجود انسانی است، یادآور شد: خداوند متعال درد و درمان را در قرآن معرفی می‌کند. درد اصلی بشر در طول تاریخ ظلم و بی‌عدالتی بوده عامل اصلی غفلت‌ها و انحرافات نیاز بی‌عدالتی و درمان آن قیام عمومی برای برپایی عدالت است.
وی تأکید کرد:‌از دردهای دیگر بشریت غفلت، جهل و آلودگی به دنیا است که قرآن آمده تا جهل را از جامعه بشری بزداید.
رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند متعال از طریق قرآن و پیامبر علم را به عنوان هدیه بزرگ به بشریت عرضه کرد، گفت: علم نور است و بدون نور بشریت ره به جایی نمی‌برد و نور نیز هدایت است و اگر به عالم دقت کنید همه عالم تجلی نور خداوند است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: قرآن و دعوت‌های قرآن منطبق بر فطرت الهی انسان است بلکه قرآنی‌ترین همان ندای واقعی بشری است.
وی ادامه داد: دعوت پیامبر اسلام منطبق با اصل خلقت و اساس فطرت انسانی بشر است و همه قرآن نیز منطبق بر فطرت الهی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه قرآن ابدی و جاودانه بود و محصور به زمان و مکان نیست اظهار داشت: زیباترین آیات الهی آیات قرآن است و قرآن نیز متعلق به همه بشریت است چرا که همه انسانها براساس فطرت الهی خلق شده‌اند.
احمدی‌نژاد افزود: آیات الهی با دل و اندیشه تک‌تک انسان‌ها آشنا بوده و قران شکست‌ناپذیر و کتاب امید، زندگانی و هستی است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وعده قرآن کریم مبنی بر پیروزی پیروان پیامبران تصریح کرد: کسانی که با هیاهو و تبلیغات و دروغ‌فراکنی تلاش می‌کنند حقایق قرآن را بپوشانند باید بدانند که به شدت در اشتباه هستند آنها خیال می‌کنند غفلت و تاریکی دل‌هایشان، تجاوزها، زورگویی‌ها و خودخواهی‌هایشان پایدار خواهد ماند در حالی که باید بدانند که در اشتباه هستند.
رئیس جمهور افزود: آنها در تلاشند نور هدایت الهی را محدود و خاموش کنند اما اشتباه می‌کنند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه قرآن برای بشریت یک الگوی جادوانه معرفی کرد که پیامبر عزیز اسلام است گفت: پیامبر عزیز اسلام در اندیشه، ایمان، اخلاق، مهر و محبت بر خلق خدا و مجاهدت در راه خدا، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و تمام عرصه‌های مورد نیاز بشر الگو و نمونه است.
وی ادامه داد: رسول‌الله قرآن ناطق و تجسم و عینیت قرآن در عالم است.
رئیس جمهور افزود: قرآن کتاب هستی، راه سعادت و جلوه نور، علم و حکمت خداوند است که همه حقایق در آن نهفته است.
احمدی‌نژاد قرآن را تنها دستاویز روشنگر راه بشر در ظلمات و پیچیدگی‌های زندگی دانست و اظهار داشت: اما قرآن نیازمند عینیت بیرونی، مفسر حقیقی و مدیریت قرآنی است اگر کسی تصور کند تنها و فقط با قرآن می‌تواند به قله‌های کمال انسانی دسترسی پیدا کند و یا اینکه تصور کند احاد مردم به تنهایی و با برداشت شخصی از قرآن عدالت، سعادت و محبت را در جهان حاکم کنند در اشتباه هستند چرا که ظرفیت‌ها، استعدادها و اندیشه‌ها متفاوت است.
وی با بیان اینکه اگر قرآن بود اما پیامبر عزیز اسلام نبود از اسلام چه می‌فهمیدم و قرآن چه نقشی می‌توانست ایفا کند، تصریح کرد: قرآن بدون پیامبر بی‌معنا و منشأ اختلافات و دعواها است. آن یگانه‌ای که قرآن را به عامل وحدت و سعادت تبدیل می‌کند وجود نازنین پیامبر اسلام است.
رئیس جمهور افزود: قرآن هرچند بالاترین کتاب است اما حقیقت و عینیت آن در وجود پیامبر متجلی یافته است.
احمدی‌نژاد با طرح سؤالی مبنی براینکه امروز چه باید کرد و به کدام اندیشه پناه برد، گفت: همه ما ایمان داریم که تنها راه نجات بشر پیروی از قرآن است اما باید گفت طریقت قرآن کدام است چرا که امروز برخی‌ها با تمسک به قرآن کشتار برادران دینی را تجویز می‌کنند، سازش با دشمنان پیامبر و خدا را توجیه و با دشمنان قرآن همراهی می‌کنند.
وی ادامه داد: تلاوت،حفظ و کار فرهنگی قرآن کریم بسیار ارزشمند است اما همه اینها زمانی مفید است که در مسیر حقیقت قرآن قرار گیرد.
رئیس جمهور با طرح سؤالی مبنی براینکه حقیقت قرآن کدام است، یادآور شد: از ابتدای خلقت انسان دو موضوع برای جامعه بشری اساس و سرنوشت‌ساز بوده است.
احمدی‌نژاد انسان و مدیریت جامعه را دو موضوع سرنوشت‌ساز جامعه بشری از ابتدای خلقت برشمرد و اظهار داشت: اینکه انسان کیست و چگونه باید زندگی کند و مدیریت چیست و چه کسی باید بر جامعه انسانی مدیریت کند دو موضوع اساسی از اول خلقت بوده است.
وی ادامه داد: دو برداشت مادی و الهی از انسان و مدیریت در طول تاریخ در برابر هم بوده‌اند.
رئیس جمهور با بیان اینکه انسان بدون جامعه و جامعه بدون مدیریت بی‌معنا است ابراز داشت: از نگاه ما و قرآن انسان باید و می‌تواند که مظهر تجلی اسماء خداوند باشد چرا که خداوند خواسته به مقام خلیفة‌الله برسد یعنی در زمین خدایی کرده و مظهر علم و حکمت و قدرت الهی باشد که همه اینها در ارتباطات اجتماعی متجلی است.
احمدی‌نژاد افزود: اینکه کدام جامعه در مسیر خدا حرکت می‌کنند و معیار حرکت جامعه در مسیر خداوند کدام است مسائل اصلی جامعه بشری و پیامبران در طول تاریخ بوده و امروز هم مهمترین مسائل ما است.
وی گفت: دعوای ما با مستکبرین سر زمین، مرز، نژاد، زبان و ظواهر، انسانیت و مدیریت دنیا نیست، انسان باید مراحل کمال را طی کند باید دید معیار طی مراحل کمال کدام است.
رئیس جمهور تأکید کرد: ما نیازمند حقیقتی هستیم که تجلی کامل قرآن بوده و خود در اوج و قله باشد و الا همه مدعی هستند.
احمدی‌نژاد به ادعای بوش در خصوص خداپرستی و برپایی عدالت با بمباران کردن ملت‌ها اشاره و در خصوص نحوه شناخت انسان خاطرنشان کرد: برای شناخت انسان باید انسان کامل را شناخت و برای مدیریت جامعه باز کردن فضای رشد و کمال برای انسان‌ها نقش اصلی مدیریت است.
وی نقش اصلی مدیریت را برقراری عدالت در جامعه توصیف و تصریح کرد: هرچقدر درجه برپایی عدالت بالاتر باشد زمینه رشد انسان‌ها فراهم‌تر است.
رئیس جمهور افزود: چه کسی باید عدالت را برپا کند و چه کسی می‌تواند عدالت را برپا کند؛ کسی که در درون خود به اعتدال و عدالت نرسیده است چگونه می‌تواند جامعه را به عدالت وادارد بنابراین کسی باید مدیریت جامعه را برعهده گیرد که مظهر کامل عدالت مطلق باشد.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: پیامبر اسلام عینیت قرآن و قله کمال و معیار بود اما بشر همیشه نیازمند عینیت قرآن و قله کمال است بنابراین خداوند مهربان ما و جامعه بشری را تنها رها نکرده‌ است و این نیاز را در همه زمان‌ها به بهترین وجهی پاسخ داده که پس از پیامبر (ص) نیز فرزندان ایشان یکی پس از دیگری عینیت قرآن بودند.
وی گفت: جامعه اسلامی بشری باید در همین دنیا هم به قله‌های سعادت دسترسی پیدا کند و باید خلیفة‌اللهی انسان در زمین ثابت و جاری شود که این آرزوی همه انبیاء الهی بوده است.
رئیس جمهور ادامه داد: تحقق این امر جز در سایه حاکمیت انسان کامل محال است به همین دلیل همه پیامبران از ابتدا مقصد را معرفی کرده و وعده تحقق حیات طیبه و زندگی سعادتمند تحت حاکمیت انسان کامل را داده‌اند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز در عصر موعود زندگی می‌کنیم یادآور شد: چاره مشکلات بشر بازگشت و تمسک به قرآن است اما معیار بازگشت به قرآن انسان کامل و موعود است.
ادامه دارد...

فارس





احمدی‌نژاد - 2 پایانی
دولت ستمگر آمریکا بزرگترین مانع در برابر طالبان توحید است

خبرگزاری فارس: بزرگترین مانع تاریخی در برابر طالبان توحید عبارت است از وجود استکبار که در دولت ستمگر و ضد عدالت آمریکا متجلی شده است.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم با بیان اینکه اگر کسی قرآن را بدون انسان کامل و اعتقاد به انسان کامل دنبال کند بدون تردید نتیجه‌ای جز گمراهی نخواهد داشت، گفت: شناخت و تبعیت از انسان کامل مهم‌ترین ماموریت انسان است چرا که اگر سعادت بشر و جامعه قرآنی را می‌خواهیم تنها راه آن تمسک به انسان کامل است.
وی افزود:‌ شاید به همین دلیل است که پیامبر (ص)‌ فرمودند من در بین شما دو ثقل کتاب خدا و اهل بیتم را باقی می‌‌گذارم.
رئیس جمهور یادآور شد: موضوع انسان کامل دعوای گروهی و قبیله‌ای نیست چرا که انسان کامل و موعود متعلق به همه بشریت است حتی انسان کامل موضوع اختلاف بین مسلمین و غیر مسلمین نیست و او متعلق به همه انسان‌ها است. همانگونه که دین و اسلام موضوع دعوای مسلمین و غیر مسلمین نیست و همانطور که پیامبر موضوع دعوای ما و دیگران نیست چرا که ایشان نیز متعلق به همه بشریت هستند پیامبر اسلام عاشق همه بشریت و موعود نیز عاشق همه بشریت است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان موعود وحدت‌آفرین است خاطرنشان کرد: امروز همه بشریت از وضعیت عالم به ستوه آمده‌اند، آیا مسلمانی داریم که اگر بشنود همه پیامبران وعده داده‌اند فرزندی از فرزندان پیامبر اسلام آمده و عدالت را محقق خواهد کرد ناراحت ‌شود، چرا باید ناراحت شود در حالی که همه منتظر آمدن موعود هستند.
وی ادامه داد:‌کار قرآنی جزء ارزشمندترین فعالیت‌های انسانی است اما کار قرآنی باید ذهن و دل ما را به سمت‌وسوی انسان کامل هدایت کند.
رئیس جمهور خطاب به حاضران تأکید کرد: کاروان توحید چند هزار سال عقبه‌های سنگین و مسیرهای پرفرازونشیب را طی کرده است دشمنان توحید و عدالت با همه وجود در برابر این کاروان ایستاده و مقاومت کرده‌اند اما بدانید به فضل الهی این کاروان در حال رسیدن به مقصد نهایی است.
وی ادامه داد: شنیده‌ام بعضی‌ها از واژه جهانی شدن نگران می‌شوند و استقبال نمی‌کنند در حالی که این اشتباه است و انسان جهانی است و انسان‌ها تا جهانی فکر نکنند و مرز اندیشه بشر از محدود قبیله، قوم و جغرافیا عبور نکند اندیشه مدیریت جهانی در بشر به وجود نخواهد آمد.
احمدی‌نژاد گفت: امروز افق نگاه انسان‌ها وسیع می‌شود و ضرورت برپایی عدالت روزبه‌روز در جامعه بشری گسترده‌تر می‌شود و این یعنی نزدیک‌تر شدن به روز موعود.
وی با تأکید بر اینکه امروز عدالتخواهی به سرعت در حال گسترش است اظهار داشت: با همه مردم جهان که دیدار می‌کنیم ریشه مشکلات را در دور شدن از اندیشه‌های الهی و حاکمان بریده از آسمان و ظالم می‌دانند.
رئیس جمهور ادامه داد: بزرگترین مانع تاریخی در برابر طالبان توحید عبارت است از وجود استکبار که در دولت ستمگر و ضد عدالت آمریکا متجلی شده است.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: این مجموعه‌ای که امروز بر دنیا حکومت می کند به لحاظ پیچیدگی، قدرت، اثرگذاری و دوری از ارزش‌های الهی بدترین و فریب‌کارترین حاکیمت در طول تاریخ هستند.
وی با اشاره به جنایات مستکبران در فلسطین گفت: با تبلیغات به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که به فرماندهی این جنایت مدال صلح نوبل می‌دهند و عده‌ای در دنیا برای آنها کف می‌زنند ولی به فضل الهی، لطف انسان کامل و ایستادگی مؤمنان این مانع در برابر تحقق عدالت جهانی در حال فروریختن بوده و فلسفه وجودی آن از بین رفته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای مستبکر در بن‌بست کامل نظری، اندیشه و عمل قرار گرفته‌اند یادآور شد: اینها سروصدای زیادی می‌کنند و بمب و موشک زیادی دارند اما در سراشیبی سقوط هستند و این جرثومه فساد و مظهر همه مستکبران تاریخ در آینده‌‌ای نزدیک از هم فرو پاشیده و راه برای نجات بشر باز خواهد شد.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: قطعنامه صادر می‌کنند و حرف‌های اضافه می‌زنند که همه اینها از موضع ضعف است و این کارها جیغ فرد در حال سقوط و وعده الهی است.
وی با تأکید براینکه امروز نفرت از شیاطین به اوج خود رسیده است تصریح کرد: به خاطر ایستاگی شما و ایمان مؤمنان تحقق وعده الهی نزدیک و یک جشن و انقلاب عظیم عمومی در راه است و به زودی سیل ملت‌ها در جای جای جهان حرکت کرده و بساط مستکبران را در هم خواهند پیچید.





احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران:
دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر مستکبران یعنی تلاش در راه قرآن

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت:اینکه برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کنیم، در مقابل مستکبران، ظالمان و فاسدها می‌ایستیم و از مظلومین دفاع می‌کنیم یعنی در راه قرآن تلاش می‌‌کنیم.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور عصر امروز جمعه در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر دغدغه‌ شخصی و کاری وی پیرامون مسائل قرآنی کشور ، گفت: همه وجود ما برای قرآن است وقتی ما برای اجرای عدالت تلاش می‌کنیم یعنی برای اجرای قرآن و ترویج ارزشهای الهی‌ تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: اینکه برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کنیم، در مقابل مستکبران، ظالمان و فاسدها می‌ایستیم و از مظلومین دفاع می‌کنیم یعنی در راه قرآن تلاش می‌‌کنیم.
رئیس جمهور در همین زمینه یادآور شد: اما شاید منظور شما به طور خاص ترویج فرهنگ قرآن یعنی تلاوت و ارزش‌های قر‌آنی است اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم کاری که در دولت نهم و دهم انجام شده قابل مقایسه با سایر دولت‌ها نیست گرچه آنها هم زحمات فراوانی کشیده‌اند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه اصل برای ما قرآن است، تصریح کرد: الان اجتماعات قرآن و نهادهای مردمی قرآنی در سرتاسر کشور به تناسب مورد حمایت دولت هستند.
وی افزود: در کارگروه‌های فرهنگی استان‌ها که بنده نیز خودم در آن شرکت می‌کنم 9 موضوع دنبال می‌شود که همه برخاسته از قرآن است اما یکی از این بندها منحصراً به کار قرآنی از جمله برگزاری مسابقات قرآن، آموزش، حفظ و تلاوت قرآن اختصاص داده شده است ضمن اینکه بقیه موارد هم در جهت قرآن قرار دارد.
رئیس جمهور تأکید کرد: اصلاً یک حاکمیت جز تلاش در مسیر قرآن کاری دیگری ندارد که انجام دهد.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا والاترین مقام اجرایی قرآنی کشور در حد یک مشاور وزیر فعالیت می‌کند ولی در مقوله ورزش بالاترین مقام اجرایی در حد یک معاون رئیس جمهور است، اظهار داشت: اشتباه نکنید همه وزرا در خدمت قرآن هستند.
وی ابراز داشت: آنهایی که می‌خواهند قرآن را از بقیه امور کشور جدا کنند یک جایگاه موازی بقیه به قرآن می‌دهند والا مجلس و دولت ما مگر می‌تواند خارج از قرآن عمل کند.
رئیس جمهور با تأکید بر عمل به قرآن یادآور شد: کار قرآنی مختص به یک مشاور و مدیر نیست هرچند یک مشاور و مدیر فعالیت‌های قرآنی را که منحصر به آموزش و تلاوت قرآن است را پشتیبانی می‌کند والا همه کشور در خدمت قرآن هستند و باید باشند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بزرگترین نهاد فرهنگی کشور باید قرآن را در عمل تفسیر، معرفی و مردم را به سمت قرآن هدایت کند و نباید فکر کنید که قرآن فقط همین کاری است که چند نفر آموزش و حفظ را انجام می‌دهند هرچند اینها هم ارزشمند و مفید است اما همه کشور در خدمت قرآن باشند.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد