سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ با غیرت است و هر باغیرتی را دوست دارد و به سبب غیرتش بود که همه کارهای زشت را، چه نهان و چه آشکار، حرام کرده است. [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :33
کل بازدید :175608
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/14
9:4 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
احمدی نژاد: موضوع اصلی دانشگاه ها باید انسان باشد
تهران - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع اصلی فعالیت‌های دانشگاه ها انسان و انسانیت است در حالی که اکنون محور این دانشگاه‌ها دانش است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، "محمود احمدی نژاد" عصر شنبه در بیست و نهمین گردهمایی دفاتر نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: ریشه دانشگاه‌های ما خارج از حوزه‌های فرهنگی و ارزشی و انسانی بوده است و ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی ما در همین موضوع نهفته است.
رییس جمهوری سپس با بیان اینکه علم باید در خدمت انسان و انسانیت او قرار گیرد، اظهار داشت: البته تغییر ماموریت دانشگاه‌ها از علم محوری به انسان محوری کاری بسیاری بزرگ اما شدنی است و محقق خواهد شد و یکی از بهترین نقاط شروع این حرکت بزرگ دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری و مجموعه معارف دانشگاه ها است.
احمدی نژاد، تربیت را فرایند انتقال ارزش‌های انسانی از مربی به طرف مقابل دانست و گفت: اگر موانع برداشته و فطرت انسان‌ها بیدار شوند همه به ارزش های خود آشنا شده و به شکوفایی استعدادهای خود خواهند رسید و ارزش‌های الهی و اخلاقی نیز منتقل خواهد شد.
وی سریع ترین راه تعلیم و تربیت را داشتن عشق و محبت انسان دانست و گفت: بهترین مفاهیم نیز بدون این موضوع قابل انتقال نیست.
رییس جمهوری ضمن تبریک بعثت پیامبر اسلام (ص)، آن حضرت را بهترین نمونه عشق به انسان‌ها برشمرد و افزود: پیامبر گرامی انسانی است متعلق به همه بشریت و معتقدان ادیان الهی، و اگر کسی خود را از آن محروم کند مقصر خود اوست.
احمدی نژاد، لازمه تربیت را نیازمند شناخت و حوصله و داشتن عشق الهی دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات ما پس از انقلاب در مواجهه با نسل ها و گروه های مختلف این است که راه اصلی را گم کرده‌ایم.
وی افزود: ممکن است بسیاری دروس الهیات را تا مقاطع بالا و با نمرات عالی طی کرده باشند اما در جامعه آن گونه نباشند که هدف فعالیت‌های تربیتی ما بوده است.
رییس جمهوری تاکید کرد اگر تمام درس‌های اخلاقی، توحیدی، فقه، اصول و دیگر دروس که به عنوان قالب مطرح می‌باشد همراه با روح اصلی که همان عشق الهی است، نباشد نتیجه نخواهد داد.
وی گفت: کسانی که به طور مثال از آمریکا می ترسند شاید ایمان و دین داشته باشند اما دینداری و ایمان آنان ضعیف است.
احمدی نژاد افزود: وقتی شیطان در رییس جمهوری آمریکا نفوذ می کند مدیریت شیطانی در تمام فعالیت های آمریکا و در ساختارهای مدیریتی آن در جهان ریشه پیدا می کند.
رییس جمهوری در ادامه گفت: آنچه که به فعالیت‌های ما روح و جان می بخشد عشق به خدا است و مجرای ورود این عشق به انسان ها و رساندن فیض الهی به آنان، امام و ولایت است.
احمدی نژاد افزود: درسی که در آن زمزمه عشق به امام عصر و ولایت نباشد درس نیست و کسی به امام متصل نیست، اتصال او به خداوند قطع است و تمام تلاش شیطان برای قطع همین ارتباط است.
وی تنها راه سعادت انسان ها را تبعیت از امامت دانست و گفت: حتی معتقدان به ادیان الهی نیز این موضوع را تایید می‌‌کنند.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها نیز تلاش برای تربیت انسان‌هایی است که برای انقلاب و حکومت جهانی امام عصر(عج) تربیت شوند و افق انقلابی ما نیز همین است و نه تغییر حکومت در داخل و استقرار نظامی با احزاب و گروه‌های مختلف که هر یک مدتی سرکار باشند.
احمدی نژاد گفت: دفاتر ولی فقیه در دانشگا ه ها باید پناهگاه و مامن دانشجویان باشند.
رییس جمهوری افزود: دشمنان انقلاب پیش از ورود دانشجویان ما به دانشگاه ها برای انحراف آنان از حصول انقلاب و تحقق اهداف خودشان برنامه ریزی کرده و میلیون ها دلار خرج می کنند و به همین دلیل یکی از وظایف شما در این دفاتر، خنثی کردن تلاش های دشمن است.
احمدی نژاد اظهار داشت: تلاش دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها باید به گونه ای باشد که بیشترین حضور دانشجویان در درس‌های معارف باشد.
رییس جمهوری پیشنهاد کرد برای حمایت مادی از دانشجویان نیازمند صندوقی در دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها ایجاد شود که نهاد ریاست جمهوری نیز بودجه آن را تامین خواهد کرد.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش ماموریت دانشگاه ها را جزوی از ماموریت اصلی انقلاب که ایجاد تحول در جهان و آماده کردن زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت است، عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی در دل ظهور امام زمان قرار داشته و از جنس اوست.
وی با تقبیح جناح بندی‌های موجود در کشور گفت: این موضوع به ارزش‌های انقلاب ضربه‌های بسیاری زد.
رییس جمهوری افزود: در کشور ما حزب و گروه یکی است و آن نظام ولایت خدا و انقلاب بوده و همه مردم عضو آن هستند.
احمدی نژاد ماموریت اصلی همه را ساختن کشور از نظر داخلی و آشنا کردن جهانیان با نام امام، راه امام و خط ولایت دانست و گفت: به فضل الهی استقرار نظام اسلامی ایستادگی ملت بزرگ ایران و مجاهدت‌های خاموش اما عمیق نیروهای ارزشمندی مثل شما دنیا را در آستانه تحول قرار داده است و بزودی حکومت جهانی اسلام با رهبری منجی عالم بشریت برقرار خواهد شد.

89/4/19::: 8:53 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد