سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند آن را . . . دوایی قرار داد که پس از آن، دردی نیست و نوری که با آن ظلمتی نیست . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف قرآن ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :14
کل بازدید :175541
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/12
6:53 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
پشت پرده بدحجابی در 5دقیقه!
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره تعداد دانشجویان بدحجابی که به کمیته انضباطی این دانشگاه فراخوانده شده اند گفت: به طور میانگین در این دانشگاه در هر 15 روز یک نفر به کمیته انضباطی احضار می شوند.
به گزارش«شیعه نیوز»،دکتر بیژن وثوقی وحدت در گفتگو با مهر با بیان این خبر افزود: دانشجویانی از این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شده اند اما تعداد آنها بسیار کم است. در دانشگاهی که بیش از 10 هزار دانشجو دارد احضار 10 دانشجوی بدحجاب به کمیته انضباطی رقم کوچکی به شمار می آید.

وی اضافه کرد: هنگام ورود به دانشگاه به هر فردی که از نظر حجاب دچار موردی باشد تذکر داده می شود و در مواردی نیز از آنها تعهد کتبی اخذ می شود. این افراد در صورت تکرار به کمیته انضباطی فراخوانده شده و بر اساس روال آیین نامه انضباطی ابتدا تذکر شفاهی سپس تذکر کتبی می گیرند.

دکتر وثوقی وحدت راهکار بنیادین را گفتگو با این جوانان دانست و گفت: باید با دانشجو به صورتی برخورد کرد که این جوانان نسبت به اصل و ریشه حجاب جذب شوند. از این رو از اساتید خواسته ایم که در مدت زمان پنج دقیقه از کلاس خود، واقعیتهای پشت پرده بدحجابی را بیان کرده و بی ارزش بودن نمایان کردن جلوه های ظاهری را برای دانشجویان تشریح کنند.

  
  
تعیین جریمه های نقدی سنگین برای بدحجابی
مقامات قضایی می‌توانند برای خانم‌ها و دختران بدحجاب جریمه نقدی تصویب کنند. میزان این جریمه نباید ناچیز باشد تا توان بازدارندگی آن افزایش پیدا کند.
به گزارش«شیعه نیوز»به نقل از جهان،مدتی است دوباره طرح مبارزه با بدحجابی در کشور آغاز شده است اما لزوم توجه مسئولان به تکنیک‌های به کار گرفته شده در اجرای این طرح از ضرورت‌هایی است که در صورت بی‌توجهی مقامات مسئول، می‌تواند منتهی به خنثی‌سازی این طرح شود.

اینکه هر ساله تابستان، مقامات مسئول را به فکر طرح حجاب و عفاف می اندازد شاید خیلی جالب نباشد زیرا کارشناسان اجتماعی معتقدند که برای حل معضلات اجتماعی باید مشکل ریشه یابی شود و برای برطرف کردن معضل اجتماعی نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت است نه مقطعی .

یک کارشناس حقوقی در مورد نوع برخورد باخانم های بد حجاب گفت: هر چند که در کنار زنان و دخترانی که بدحجابی آنان ریشه در ناآگاهی‌شان دارد و تحت تأثیر «جوّ» بدحجاب شده‌اند، دختران و زنانی هم هستند که از سر عمد و با هدف‌های خاص بدحجابی را برای خود برگزیده‌اند.
در کشور محافلی به صورت زیرزمینی فعالیت دارند که با استخدام تعدادی از زنان و دختران، مدل‌های غربی و بدحجابی را تبلیغ و ترویج می‌کنند. فردی را که عمداً می‌خواهد بدحجاب باشد نمی‌توان با نصیحت و آگاهی بخشی سر به راه کرد.

وی اظهارداشت که برای چنین فرد یا افرادی نمی‌توان از مسئولیت فردی و تعهد اجتماعی سخن گفت. نمی‌توان به چنین اشخاصی گفت که حجاب یک امر فردی نیست، بلکه یک امر اجتماعی است. نمی‌توان برای این افراد جا انداخت که بدحجابی سبب افزایش «پارازیت‌های تحریک» و «سیاهچاله‌های فساد» می‌شود.

این کارشناس افزود: در کنار امر به پسندیده‌ها و نهی از ناپسندها، مقامات قضایی می‌توانند برای خانم‌ها و دختران بدحجاب جریمه نقدی تصویب کنند. میزان این جریمه نباید ناچیز باشد تا توان بازدارندگی آن افزایش پیدا کند.و به قولی اصل حرف اینجاست که « خوابیده را می‌شود بیدار کرد، اما کسی که خودش را به خواب زده، نه».

وی در پایان افزود:در نظر گرفتن جریمه های عملی و اثر گذار برای مقابله با بد حجابی ا زجمله جریمه نقدی با توجه به آسیبی که بدحجاب‌ها به روح و روان افراد جامعه به ویژه جوانان وارد می‌کنند، عادلانه به نظر می‌رسد.

گفتنی است چندی پیش، دولت فرانسه در نشست کابینه خود و با حضور نخست‌وزیر این کشور طرحی را مصوب کرد که بر اساس آن، استفاده از حجاب روبنده برای زنان محجبه در اماکن عمومی این کشور یک سال زندان و 150 یورو جریمه در بر خواهد داشت.

بر مبنای این طرح، هر فردی که از حجاب روبنده در اماکن عمومی فرانسه استفاده کند به عنوان متخلف شناخته شده و حداقل یک سال حبس خواهد داشت. همچنین هر فردی که دختر و همسر و یا خواهر خود را ترغیب و مجبور به استفاده از حجاب روبنده کند، 150 هزار یورو به همراه فرد محجبه جریمه خواهد شد.

این طرح بلافاصله با مخالفت‌های زیادی چه در داخل فرانسه و چه خارج از این کشور مواجه شد. البته «نیکولا سارکوزی»، رئیس جمهور فرانسه تأکید‌ کرد که دولتش با این اقدام گامی دشوار و در عین حال عادلانه برداشته است.

تصویب این قانون در حالی است که مسلمانان فرانسه با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر، بزرگ‌ترین اقلیت حاضر در این کشور را تشکیل می‌دهند.

غربی‌ها با تمام توانشان در راه مبارزه با حجاب قدم برداشته و در این مسیر با کسی سر سازش ندارند. چرا مسئولین کشور ما با موضوع بدحجابی مقطعی و گاها سیاسی برخورد می کنند موضوعی که با عقاید دینی و سنتی ما ناسازگار است و آسیب های اجتماعی کلان را در بردارد.
 
 
این جریمه ها که چیزی نیست جریمه ای که خدا می کنه خیلی سخت تره

  
  
روز مادر

 

{تقدیم به مادرم عزیزم که او را از تمام دنیا بیشتر دوست دارم }

467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif

                                              467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif 

 

 

روز مادر

467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif467966qvyp7ul4zo.gif


  
  
دانشگاه و دانشجو از دیدگاه امام خمینی(ره)

این متن بخشی از مبانی نظری مرامنامه جنبش عدالتخواه دانشجویی در بخش وظایف جنبش دانشجویی است که با محوریت کتاب دانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی و دو نرم افزار صحیفه امام نگارش سه و خمینی بت شکن تهیه گردیده است.

 

 

ادامه مطلب...

  
  

حالا که خسگیت در رفت بقیه رو بخون جالبه  نظر یادت نره


  
  
خوشا وقت شوریدگان غمش                                           اگر زخم بینند و گر مرهمش

گدایانی از پادشاهی نفوذ                                                  بامیدش اندر گدایی صبور

دمادم شراب الم در کشند                                               وگر تلخ بینند دم در کشند

بلای خمارست در عیش مل                                            سلحدار خارست باشاه گل

نه تلخست صبری که بریاد اوست                                 که تلخی شکر باشداز دست دوست


  
  
برام نظر بفرستید دیگه   منتظرم  منتظرم  منتظرم   منتظرم 

  
  
<   <<   6   7   8      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد