سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مثل کسی که دانش می آموزد ولی آن را بازگو نمی کند، مثل کسی است که گنج می اندوزد ولی از آن خرج نمی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :45
کل بازدید :175388
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/8
8:16 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه

 

جایگاه حکم تنفیذ در نظام مردم سالار دینی

 

 

در حقیقت امر ریاست بر قوای سه گانه مجریه و قضائیه و مقننه برعهده رهبری جامعه اسلامی است که در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی و مبتنی بر میثاق ملی مورد تائید رهبری و ملت, امر ریاست بر هر یک از قوای سه گانه و اختیارات ولی فقیه در این حوزه ها، تحت شرایطی مشخص به دیگران تفیذ شده است.

علاوه بر این با توجه به توضیحاتی که درباره مولفه‌های قوام بخش مردم‌سالاری دینی گفته شد و با پذیرش این گزاره که «حقیقت مردم‏سالاری دینی این است که یک نظام باید با هدایت الهی و اراده‏ی مردمی اداره شود و پیش برود.» می‌توان ادعا نمود که رهبری نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه خود عالی‌ترین نماد مردم سالاری دینی است. جایگاهی که صاحب عالی‌ترین صلاحیت‌های دینی بوده و از فرآیندی مردم سالار در راس نظام سیاسی قرار گرفته است...

 

 * * *

با مراجعه به قانون اساسی مشخص می‌گردد که رئیس جمهور حداقل 4 مرحله مشروعیت بخش را برای قرار گرفتن در راس قوه مجریه طی می نماید.

1- تائید صلاحیت توسط شورای نگهبان (اصل 115: رییس‏ جمهور باید از میان‏ رجال‏ مذهبی‏ و سیاسی‏ که‏ واجد شرایط زیر باشند انتخاب‏ گردد: ایرانی‏ الاصل‏، تابع ایران‏، مدیر و مدبر، دارای‏ حسن‏ سابقه‏ و امانت‏ و تقوی‏، موممن‏ و معتقد به‏ مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ و مذهب‏ رسمی‏ کشور.)

2- انتخاب مستقیم توسط مردم در یک رقابت انتخاباتی (اصل 117: رییس‏ جمهور با اکثریت‏ مطلق‏ آرا شرکت‏ کنندگان‏ انتخاب‏ می‌ شود.)

3- تائید نتیجه و سلامت انتخابات توسط شورای نگهبان (اصل 118: مسئولیت‏ نظارت‏ بر انتخابات‏ ریاست‏ جمهوری‏ طبق‏ اصل‏ نود و نهم‏ بر عهده‏ شورای‏ نگهبان‏ است‏)

4- تنفیذ حکم رئیس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی (اصل 110: وظایف‏ و اختیارات‏ رهبر: 9- امضا حکم‏ ریاست‏ جمهوری‏ پس‏ از انتخاب‏ مردم‏)

طی هر یک از مراحل چهارگانه فوق مرتبه‌ای است که مفهوم مدرج مشروعیت را برای فرد رئیس جمهور به همراه دارد و مشروعیت وی وقتی صددرصدی می شود که حکم وی توسط رهبری تنفیذ شده باشد.

اما این بدان معنا نیست که رئیس جمهور می‌تواند بدون طی مراحل قانونی و مشروعیت بخش سه گانه اولیه، تنها با تاکید بر گام چهارم و تنفیذ رهبری در این جایگاه قرار گیرد.

به عبارتی بهتر تنها رئیس جمهوری دارای مشروعیت است که دارای صلاحیتهای لازم مورد تائید شورای نگهبان بود و در یک رقابت سالم مورد تائید شورای نگهبان, توسط مردم با حداکثر مطلق آراء برگزیده شده باشد و حکم تنفیذش را نیز از دست رهبری گرفته باشد.

این گام‌های چهارگانه مشروعیت بخش بطور مجمل این چنین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده است آنگاه که ایشان در جمع استانداران در تشریح انتخابات ریاست جمهوری، از واژه "مشروعیت مردمی" استفاده کرده و منتخب مردم را رئیس‌جمهور مشروع معرفی می‌نماید: «هر کسی که اکثریت مردم به او رأی دهند، مشروعیت مردمی دارد و این همان چیزی است که نظام می‏خواهد و رهبری نیز این شخص را معتبر می‏شمارد و او را تنفیذ می‏کند.»

با طی مراحل سه گانه مذکور، رئیس جمهور صاحب صلاحیت و مورد رضایت مردم به رهبر انقلاب معرفی می‌گردد و وی - که خود با خاستگاهی مردمی در راس نظام اسلامی قرار گرفته است - بر مشورت و پیشنهاد بهترین مشاوران خویش که توده‌های ملت باشد اعتماد کرده و اختیار الهی ریاست قوه مجریه را که ابتدائا در اختیار ایشان است به رئیس جمهور واگذار می‌کند و بدین سان رئیس جمهور مشروعیت, حق اعمال قدرت در حدود اختیارات قانونی را خواهد یافت.

ادامه مطلب...

  
  

 

داستان وطن فروشان و آدم فروشان!

 

 

حتما اعترافات جالب توجه آقای ابطحی و عطریانفر را مشاهده کردید. اعترافاتی که کالبدشکافی و تحلیل محتوای بند بند آن می‌تواند ابعاد مختلفی را از آنچه در ذهن و قلب طراحان "فتنه سبز" در بازی با مردم گذشته است را به خوبی آشکار سازد.

یکی از نکات حاشیه‌ای ولی برجسته سخنان عطریانفر آنجا بود که اشاره داشتند: «بهزاد نبوی هم اذعان داشته که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است، ولی حاضر نیست این مطلب را در مقابل رسانه ها بطور آشکار بیان نماید، چرا که معتقد است "وی به مهندس موسوی خیانت نخواهد کرد"!؟»

اینکه چطور بهزاد نبوی حاضر نیست به آقای موسوی خیانت کرده و به سلامت انتخابات اعتراف نماید, ولی در عوض حاضر است به نظام و کشور و ملت خیانت کند, داستان عجیب و غریب بخشی از فعالان سیاسی روزگار ماست که متاسفانه در رقابتهای تنگ نظرانه و جناح بازی کار را تا بدانجا می‌رسانند که حتی حاضرند منافع ملی کشور را زیر سوال ببرند.

همه آنهایی که بهزاد نبوی و سازمان آهنین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را به خوبی می‌شناسند [قابل توجه دوستان که بنده خود نویسنده کتاب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بوده و ساعتهای متمادی از عمرم را (خوشبختانه یا متاسفانه!) صرف مطالعه درباره سازمان و یا اعضای آن نموده‌ام] می‌دانند که وی و یارانش یکی از سمجترین و سخت‌جان‌ترین افراد در کار حزبی هستند که هیچ چیز را بر مصالح و منافع حزبی خود ترجیح نمی دهند. برای اثبات این مساله به نمونه‌ای از اظهارات آقای نبوی اشاره می‌کنم که می‌تواند نشان از این روحیه وی باشد.

مدتی پیش بهزاد نبوی در دانشگاه شیراز اظهاراتی داشت که شنیدن آن از زبان وی قابل توجه بود. وی برای اولین بار نسبت به گفتار و کردار آقای اکبر گنجی موضع گیری نمود و اعلام داشت که بسیاری از مواضع گفتاری و رفتاری وی مورد تائید سازمان مجاهدین نبوده و نیست. وی درباره علت اینکه چرا در سالهای گذشته حاضر نبوده تا از سخنان اکبر گنجی اعلام برائت نماید, مدعی شد که ما آدم فروش نیستیم و در حالی که گنجی توسط مخالفین تحت فشار بدوه, علی رغم مخالفت با مواضع وی از او حمایت کرده‌‌ایم!؟ وی در این باره خاطره‌ای را نقل می‌کند که شنیدنی است:

«در فروردین یا اردیبهشت سال 79 و به دنبال نمایش شوی طراحی شده کنفرانس برلین از سوی سیمای جمهوری اسلامی، به اتفاق نمایندگان گروه های اصلاح طلب، دیداری با رهبری داشتیم. از آنجا که نمایش شوی مزبور را مقدمه برخوردهای بعدی با شرکت کنندگان در کنفرانس مزبور می‌دانستیم، در این دیدار نسبت به اقدامات احتمالی بعدی هشدار دادیم و تأکید کردیم اعلام این نگرانی به معنای تأیید کلیه مواضع و دیدگاه های شرکت کنندگان در آن کنفرانس نیست. مقام رهبری نسبت به عدم موضع گیری علنی اصلاح طلبان نسبت به آن مواضع گله کردند و بـنده عـرض کردم ما آدم فروش نیستیم! و در شرایطی که این افراد در معرض تهدید هستند و انتقادات ما می‌تواند بهانه و توجیهی برای برخوردهای شدیدتر با ایشان باشد، از هرگونه نقدی خودداری می کنیم ...» (سایت سازمان مجاهدین, 3/3/88، کد خبر : 1374)

آن روز آقایی که تنها از اخلاق و مرام کار سیاسی, " آدم نفروشی" را یاد گرفته است، آن طور بی‌شرمانه در برابر رهبری انقلاب ایستاد و امروز نیز پشت سر دروغ بزرگ میرحسین موسوی مبنی بر تقلب در انتخابات ایستاده است، هرچند که این مردانگی!!؟ و آدم نفروشی! به وطن فروشی و خیانت به ملت و کشور ختم شود.

 


  
  

                                     ادامه ی بحث قبل

مسجد ضرار نماد سوء استفاد از شعائر اسلامی

در مجموع می‌توان مسجد ضرار را نماد سوء استفاده خط نفاق از شعائر اسلامی دانست. پنهان شدن در پس نمادهای مذهبی و آراستن چهره حقیقی به آداب و شعائر اسلامی مهمترین ترفند تبلیغاتی است که همواره خط نفاق از آن برای فریب افکار عمومی بهره جسته است.

در حوادث اتفاق افتاده به بهانه برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، و آنچه که می‌توان آن را سناریوی کودتای مخملین نامید, بهره‌برداری از نمادها و شعائر اسلامی به یکی از مهمترین ابزار به کار گرفته شده توسط اتاق فکر این جریان مبدل گردید.

جریان نفاق و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش نمودند تا با ایجاد جریانی بدلی از نهضت اسلامی، سناریوی براندازی خود را به شعائر اسلامی مزین نمایند و حتی "فتنه سبز" را حرکتی مبتنی بر الگوی نهضت حضرت امام جلوه دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات مهم‌شان در مراسم تنفیذ از این سناریوی پیچیده چنین پرده بر می‌دارند: «دشمنان ما هم از این انتخابات به نظر من یک تجربه‏ای اندوخته‏اند، و اگر نیندوختند، باید بیندوزند. و آن این است که: دشمن بداند با چه حقیقتی روبه‏رو است؛ در فهم نظام اسلامی و انقلاب اسلامی دچار اشتباه نشوند؛ خیال نکنند انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را با این‏جور کارهای پیش پا افتاده می‌توان به زانو درآورد. نظام اسلامی زنده است. خیال نکنند با یک تقلید مغلوط از حضور عظیم مردمی در انقلاب سال 1357، یک کاریکاتور از آن انقلاب، می‌توانند به عظمت انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزنند. این تجربه برای دشمن باید پیش آمده باشد. اشتباه نکنند؛ نظام اسلامی با این حرفها شکست نخواهد خورد.

عظمت این انقلاب و عظمت این نظام و ریشه‏داری نظام جمهوری اسلامی در حوادث این یکی دو ماه اخیر، بیشتر برای دشمنان جمهوری اسلامی آشکار شد. این ملت، ملت با ایمانی است؛ ملت هوشیاری است؛ ملت بااستعدادی است. با مسجد ضرار نمی‌شود این ملت را شکست داد. ما در تاریخ خودمان نمونه‏هائی را از این داریم: «و الّذین اتّخذوا مسجدا ضرارا و کفرا و تفریقا بین المؤمنین و ارصادا لمن حارب اللَّه و رسوله».(توبه: 107) با تقلید از رهبر عزیز و عظیم‏الشأن انقلاب، امام بزرگوار ما، که از دل، از جان، با همه‏ی وجود غرق در قرآن بود، نمی‌شود این مردم را فریب داد. این مردم دلشان به ایمان روشن است؛ این مردم آگاهند؛ جوانهای ما آگاهند. این تجربه‏ای است برای دشمن.»(12/5/88)

در بررسی اجمالی این حوادث موارد زیر را می‌‌توان نمونه‌ای از موارد سوء استفاده این جریان از شعائر اسلامی - انقلابی دانست:

1-      استفاده از رنگ سبز به عنوان نماد و رنگ اهل بیت(ع)

2-      ادعای اخلاق‌گرایی و پایبندی به اصول اخلاقی

3-      ادعای خط امام و تبعیت و پیروی از آرمان‌ها و اندیشه‌های حضرت امام(ره)

4-      معرفی کاندیدای مورد نظر به عنوان نخست وزیر دوران دفاع مقدس, نخست وزیر امام(ره) و ...

5-      سردادن شبانه شعار الله اکبر

6-      حضور در نمازجمعه و اقامت نماز به امامت شخصیتی همسو با این جریان سیاسی

7-      برگزاری دعای کمیل و دیگر مراسم مذهبی

8-      تلاش برای همراه نمودن خانواده‌های معظم شهداء

9-      تلاش برای نزدیک شدن به مراجع عظام تقلید و همراه نمودن ایشان

10-    شهید خواندن کشتان اخیر اغتشاشات و برگزاری مراسم سوگواری برای آنها

11-    سردادن شعارهای دوران انقلاب اسلامی

این همه در حالی است که مهمترین نماد پایبندی به اسلام و تعلق خاطر به حاکمیت اسلامی - که حمایت و تبعیت از فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد -  به هیچ وجه در رفتار و گفتار سیاسی سران این جریان در چندین ماه قبل و بعد از برگزاری انتخابات مشاهده نشده است. موسوی حتی در یک مورد نیز حاضر نشد نسبت به جایگاه ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر اداره کشور سخنی بر زبان آورد. و این درست همان ترفندی است که درباره خط نفاق گفته شد، چرا که خط نفاق تلاش دارد تا با ایستادگی در برابر رهبری, در جامعه اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد نماید و برای موفقیت در این امر از نمادهای اسلامی بهره می‌گیرد.

اقدامات متعدد دیگری از سران این فتنه سبز در این ایام مشاهده شده است که حرکت در مسیری نفاق‌گونه را تداعی می‌کند. نفی حاکمیت قانون و حرکت در مسیر بی‌قانونی, بی‌اعتبار سازی تمامی نهادهای قانونی برگزار کننده انتخابات, بزرگنمایی و علم نمودن چهره‌های مطرود انقلاب همچون منتظری برای زیر سوال بردن نظام, نمونه‌ای از اقدامات است. و جالب است که شاهد نوعی یکپارچگی و هم قسم شدن سران پشت صحنه این حوادث برای

هر چه زمان می‌گذارد چهره واقعی خط نفاق که مدتهاست در درون نظام سیاسی کشور رخنه کرده اند آشکار می‌گردد. حکیم بزرگ انقلاب اسلامی سال‌ها پیش بعد از ماجرای حضور برخی از تئوریسین های "فتنه سبز" امروز در کنفرانس ننگین برلین و در اوج فعالیت‌های فتنه انگیز قلم بدستان مزدور این جریان در مطبوعات زنجیره‌ای، در دیدار با جوانان غیور ایران زمین در مصلای بزرگ تهران، نسبت به خطر فعالیت منافقین در درون ساختار سیاسی کشور چنین هشدار داده بود:

«عزیزان من! اگر ما در داخل متحد و منسجم باشیم، اگر مردم با دولت و مسؤولانشان صمیمی باشند و ارتباط داشته باشند، دشمن خارجی هیچ تأثیر سوئی نمی‌تواند بگذارد و هیچ اقدامی نمی‌تواند بکند؛ اما متأسفانه در داخل، ایادی دشمن هستند. امروز در این کشور «عبدالله‌بن‌ابی»های منافق هستند؛ کسانی که حتی یک روز حکومت امام و حکومت نظام اسلامی را از بن دندان قبول نکردند! در زمان پیامبر، یکی از منافقان بسیار فعال، «عبدالله‌بن‌ابی» بود که با یهودی‌ها و کفار قریش و جاسوس‌های امپراتوری روم می‌ساخت و از هر وسیله‌ای استفاده می‌کرد، برای این‌که شاید بتواند حکومت پیامبر را از بین ببرد؛ چرا؟ چون قبل از آن‌که پیامبر به مدینه بیاید، او تصور می‌کرد که در آینده، رئیس و حاکم و پادشاه مدینه خواهد شد! پیامبر در واقع مقام او را از او سلب کرده بود. امروز در این کشور «عبدالله‌بن‌ابی»هایی هستند؛ کسانی که خیال می‌کردند اگر انقلابی در این کشور رخ دهد، حکومت وقف آنها و متعلق به آنهاست. کسانی که نه فقاهت را قبول داشتند، نه امام را قبول داشتند، نه مردم را قبول داشتند، نه احساسات دینی را قبول داشتند. پیامبر با «عبدالله‌بن‌ابی» خوشرفتاری کرد و او را مجازات ننمود. نظام اسلامی هم با اینها خوشرفتاری کرد و به مجازاتشان نپرداخت. اینها امروز به برخی از پدیده‌هایی که دست دشمن در آنهاست، می‌نگرند؛ خیال می‌کنند فرصتی پیدا کرده‌اند که به نظام اسلامی ضربه بزنند. فعالیتهای منافقانه‌ی خودشان را می‌کنند، به این امید که بین مسؤولان اختلاف باشد؛ به این امید که بین مردم اختلاف باشد؛ به این امید که جوانان رابطه‌شان را با نظام اسلامی قطع کنند؛ به این امید که جوانان با دین قهر کنند!

عزیزان من! هدف اصلی دشمنان - چه دشمنان خارجی، چه دشمنان دورو و منافق داخلی - عبارت است از نفی حکومت دینی و حکومت اسلام. اصل قضیه برای اینها این است و به کمتر از این هم راضی نیستند. اینها می‌دانند تا وقتی که قدرت در دست دین و احکام دینی است، تا وقتی‌که مقررات مجلس شورای اسلامی باید طبق دین باشد، تا وقتی این قانون اساسی هست - که این قانون اساسی منطبق بر دین است - در این کشور نمی‌توانند کاری بکنند. تا وقتی مسؤولان کشور به مبانی دین و اسلام و فقاهت پایبندند، اینها کاری نمی‌توانند بکنند. می‌خواهند این پایبندی را از بین ببرند؛ هدف این است. می‌خواهند همان تجربه‌ای را که در صدر اسلام به‌وجود آمد، دوباره تکرار کنند.»(1/2/79)

متاسفانه امروز شاهد آن بودیم که "عبدالله‌بن‌ابی‌های منافق" همانهایی که به تعبیر رهبری انقلاب "حتی یک روز حکومت امام و حکومت نظام اسلامی را از بن دندان قبول نکردند" ستادهای انتخاباتی جبهه دوم خرداد را جولانگاه خود قرار داده بودند, و به عنوان سربازان کودتای مخملین نقش آفرینی کردند.

امروز بر همه مومنین و معتقدین نظام اسلامی است که با افزایش بصیرت خط خود را از این منافقین دیروز و امروز جدا ساخته و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، این فتنه ایجاد شده توسط جریان تفرقه افکن را بطور کامل ناکام بگذارند.

                                                                             


  
  

 

مسجد ضرار و فتنه سبز

 

 

یکی از مهمترین دشمنان خط اسلام راستین که از زمان ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان تا به امروز دست از عداوت و دشمنی بر نداشته است, جریان نفاق است. منافقین با قدرت یافتن اسلام, بر قدرت خویش افزودند و با شکل‌گیری اولین حکومت اسلامی در مدینه النبی, به عنوان مهمترین تهدید داخلی در برابر اسلام قد علم کردند.

آیات متعددی از آخرین سور نازل شده به پیامبر اعظم(ص) اختصاص به تحلیل وضعیت منافقین دارد که سوره بقره, نساء، احزاب, توبه و ... از آن جمله‌اند...

 

* * *

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این‌باره می‌فرماید: «منافق؛ یعنی کسی که ادعای چیزی را می‌کند، وعده‌ی چیزی را می‌دهد، پرچم چیزی را بلند می‌کند؛ اما در رفتار خود، در عمل خود و در راه خود، ملتزم و پایبند به آن چیز نیست. یک چیز دیگر، یک راه دیگر و یک عمل دیگر بر رفتار و گفتار او حاکم است؛ این می‌شود منافق»(30/6/81)

 

* * *

حضرت آیت الله خامنه‌ای در نقل ماجرای مسجد ضرار می فرمایند: «در قضیه‌ی مسجد ضرار، اینها رفتند مرکزی درست کردند؛ با خارج از نظام اسلامی - یعنی با کسی که در منطقه‌ی روم بود؛ مثل ابوعامر راهب - ارتباط برقرار کردند و مقدّمه‌سازی کردند تا از روم علیه پیغمبر لشکر بکشند. در این‌جا پیغمبر به سراغ آنها رفت و مسجدی را که ساخته بودند، ویران کرد و سوزاند. فرمود این مسجد، مسجد نیست؛ این‌جا محلّ توطئه علیه مسجد و علیه نام خدا و علیه مردم است.»(28/2/80)

  

* * *

متاسفانه امروز شاهد آن بودیم که "عبدالله‌بن‌ابی‌های منافق" همانهایی که به تعبیر رهبری انقلاب "حتی یک روز حکومت امام و حکومت نظام اسلامی را از بن دندان قبول نکردند" ستادهای انتخاباتی جبهه دوم خرداد را جولانگاه خود قرار داده بودند, و به عنوان سربازان کودتای مخملین نقش آفرینی کردند...

 


ادامه مطلب...

  
  
 
امیر صدری در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:
ساخت پهپادهای قابل کنترل از زیردریایی‌ در دستور کار ارتش قرار گرفت

خبرگزاری فارس: معاون جهاد خودکفایی ارتش از برنامه‌ریزی این نیرو برای طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین قابل کنترل توسط زیردریایی خبر داد و گفت: در زمینه ارتقاء توان آشکارسازی تهدید نیز توفیقات خوبی داشته‌ایم.


دریافت مدرک مهندسی از آلمان غربی در سال 58، اولین فرمانده آموزش دیده برای هدایت زیردریایی‌ها در ایران و فرمانده ناوچه موشک‌انداز در دفاع مقدس تنها گوشه‌ای از سوابق معاون فرمانده کل و رئیس جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی ارتش به شمار می‌رود.
امیر دریادار محمد صدری که در کارنامه مسئولیتهای خود، عناوینی چون جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و مشاور فرمانده وقت ارتش را نیز در کارنامه خود دارد در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، به بیان سیر تحول و رشد ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر پرداخته است.

* از تحریم تا ورود به ژنریک سازی آرایه‌ها

امیر صدری در ابتدای این گفت‌وگو ضمن تشریح شرایط نیروهای مسلح کشورمان در پیش از انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از انقلاب عمده امور به دست مستشاران خارجی دنبال می‌شد و کارکنان فنی ایرانی مجاز نبودند حتی قطعه‌ای را که از روی تجهیزات عمده دفاعی باز می‌کردند، با مداقه مورد بررسی قرار داده یا رفع اشکال کنند.
صدری با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی همه مستکبرین دنیا بسیج شدند تا این انقلاب نوپا را از میان بردارند، افزود: پرسنل خدوم و بدنه ارتش که همه از بطن ملت هستند، در این مقطع اقدام به آماده‌سازی و راه‌اندازی اقلام عمده دفاعی کردند که مستشاران آنها را راه‌اندازی نکرده و بعد از ترک ایران از سوی آنها قابل استفاده نبود.
وی ادامه داد: سپس کار تحقیقات برای ساخت قطعات مصرفی شروع و مرحله طراحی، ساخت و جایگزینی قطعات آغاز شد تا اینکه به مرحله طراحی و ساخت زیرسامانه‌ها و تعمیم دستاوردها به صورت فرابخشی پیگیری شد.
معاون جهاد خودکفایی ارتش در خصوص تعمیم دستاوردها به صورت فرابخشی خاطرنشان کرد: یعنی اگر قطعه‌ای در بخشی ساخته می‌شد، اگر قابل استفاده در بخش‌های دیگر نیز بود این کار صورت می‌گرفت.
صدری با اشاره به مرحله ساخت آرایه‌ها در ارتش نیز اظهار داشت: آرایه به مجموعه سامانه‌ها گفته می‌شود که با هم در ارتباط هستند و از کثرت آنها، یک واحد مثل واحد شناوری ساخته می‌شود که تجهیزاتی مانند رادار، ‌توپ، سونار و انواع دیگر سیستم‌ها را داراست.
صدری در ادامه گفت: پس از این مرحله موضوع ژنریک سازی آرایه‌ها خیلی مهم است. این ژنریک‌سازی که در دستور کار ما است یعنی وقتی برای مثال در چند نوع یگان شناور، اگر سیستم‌هایی مثل اطفای حریق از یک نوع باشد، هم هزینه تولید کم می‌شود و هم بحث آموزش و پشتیبانی آن راحت‌تر است و این اتفاق از همان اول کار مد نظر قرار داشت.

* مباحث آموزشی در ارتش از طریق شبیه‌سازها دنبال می‌شود

وی درباره موضوع شبیه‌سازها و اهمیت استفاده آن در مباحث آموزشی نیز خاطر نشان کرد: یک نفر که در ارتش جذب می‌شود، مثلا برای آموزش خلبانی اگر شبیه‌ساز همان هواپیما را نداشته باشیم اجباراً باید او را با هواپیمای اصلی آموزش دهیم که در این صورت علاوه بر مصرف سوخت، قطعات زودتر مستهلک‌ می‌شوند و از آن مهم تر ریسک کار نیز بالا می‌رود چرا که یک فرد کم‌تجربه را سوار هواپیمای واقعی کرده‌ایم. بنابراین با طراحی شبیه‌سازها، هزینه‌ها به نحو چشمگیری پایین می‌آید.
معاون جهاد خودکفایی ارتش با تایکید بر اینکه اقدام به طراحی و ساخت شبیه‌سازهای مورد نیاز در دهه‌های اخیر در ارتش مسبوق سابقه نبوده‌اند،‌ افزود: این شبیه‌سازها با قابلیت‌های بالایی ساخته می‌شوند که هم سیستم حرکتی و هم شکل آنها شبیه وسیله اصلی است و هم ساختار همان وسیله را با یک درجه‌ای از تشابه می‌توانند شبیه‌سازی کنند.
صدری ادامه داد: این اقدامات در حوزه‌های مختلف از جمله موشکی، پدافندی، خودرویی، تجهیزات زرهی، توپخانه زمینی، هوایی و دریایی، مهندسی رزمی، لیزر، اپتیک و سونار صورت گرفته است.

* ارتش به مقوله زیرسطحی‌ها ورود جدی‌تر خواهد کرد

وی با بیان اینکه در ابتدای کار فقط به مسائل اولیه و نیازهای فوری پرداختیم، اذعان داشت: پس از آن به درجه‌ای از بلوغ رسیدیم و توانستیم از در یک حرکت هم‌افزا از توان مراکز علمی نیز استفاده کرده و امروز به لطف خدا توانایی طراحی و ساخت اقلام عمده دفاعی در داخل کشور فراهم شده است که مصداق بارز آن را در 30 بهمن ماه سال گذشته در تشریف ‌فرمایی فرمانده معظم کل قوا به بندرعباس برای افتتاح رزم‌ناو جماران به نمایش درآمد.
معاون جهاد خودکفایی ارتش، رزم‌ناو جماران را حاصل حدود یک دهه تلاش تحقیقاتی دانست که موجب شد تا مجموعه‌ای از سامانه‌ها بر روی این واحد تجمیع شده و قادر به انجام مأموریت تعریف شده است.
صدری خاطر نشان کرد: در بدو کار حوزه فعالیت ما در جهاد خودکفایی به حوزه زمینی، هوایی (شامل پدافند و پروازی) و نیز دریایی محدود می‌شد و هیچ گونه حرفی درباره بخشهایی چون زیرسطحی‌ها مطرح نبود.
صدری با بیان اینکه امروز ورود به این حوزه ها مد نظر ما است، اظهار داشت: این حوزه‌ها، حوزه‌های برترساز هستند و برای مثال در خصوص تقویت و ارتقاء توان زیرسطحی‌ها، تحقیقات چشمگیری نیز داشته‌ایم.

* تدبیر "عمردهی انقلابی به تجهیزات نظامی " نصب‌العین نیروهای مسلح است

وی تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر عمردهی انقلابی به تجهیزات نظامی را نصب‌العین تمامی نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: این همان موضوعی است که ما در معاونت جهاد خودکفایی با دقت آن را دنبال می‌کنیم.
معاون جهاد خودکفایی ارتش افزود: مهم این است که باید دید کدام یک از تجهیزات به درد مواجهه با تهدیدات آتی می‌خورد و هر چقدر که لازم است باید ارتقاء داده شوند که این امر در دستور کار ما قرار دارد.
صدری تصریح کرد: وقتی به مؤلفه‌های توان رزم پرداخته می‌شود این مؤلفه‌ها دو بخش دارد که یکی آمادگی رزمی است که در واقع به تعداد و آموزش اطلاق می‌شود و برخی نیز موارد غیرفیزیکی است که شامل روحیه و توان افراد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سلاح و پرسنل به تنهایی نمی‌تواند توان رزم را ارتقا دهد، گفت: آنچه تعیین‌کننده است اراده انسان‌های مومن و ولایتمداری است که حاضرند برای عقیده و وطن خود همه چیزشان را در طبق اخلاق قرار دهند.
معاون جهاد خودکفایی ارتش تاکید کرد: همین امروز هم عامل اصلی که موجب شده است، بر روی نیروهای مسلح حساب ویژه باز کنیم همین روحیه نیروی انسانی است که در آن افراد می‌توانند با اراده خود تاثیر سلاح‌ها را بالا ببرند.

* به دنبال ساخت هواپیماهای بدون سرنشین قابل کنترل از زیردریایی‌ها هستیم

هواپیماهای بدون سرنشین موضوع دیگری بود که معاون جهاد خودکفایی ارتش در گفتگوی یک ساعته خود با خبرگزاری فارس به آن پرداخته و گفت: این پرنده ها با اعمال نظر به جثه کوچک‌شان، خیلی توسط سیستم‌های آشکارساز مانند رادارها قابل شناسایی نیستند خصوصا که در طراحی، سازه و موادی که در بدنه آن استفاده می‌شود، رعایت مسائل پنهان‌کاری شده باشد.
صدری با بیان اینکه قطعا این موضوع یکی از موارد جدی است که در دستگاه‌های تحقیقاتی پیگیری می‌شود، خاطر نشان کرد: به لطف خدا هم در حوزه زمینی و هم در حوزه هوایی اقدامات خوبی در زمینه پرنده‌های بدون سرنشین انجام شده است.
وی همچنین عنوان کرد: بحث رادارگریزی تنها مربوط به طراحی بدنه و مواد نیست چرا که مثلا اگر موتوری هم داشته باشد که گرما تولید کند و یا مجهز به سامانه‌های فعال برای سنجش ارتفاع و یا ارسال اطلاعات به ایستگاه‌های زمینی باشد، اینها مخل بحث رادارگریزی است که باید لحاظ شود.
معاون جهاد خودکفایی ارتش ادامه داد: در سنوات گذشته در عرصه دریایی نیز از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شد که با سرعت بالا و پایین به عنوان هدف و یا برای چک سیستم‌های سلاح استفاده مورد استفاده قرار می گرفتند.
صدری تصریح کرد: امروز دنیا به دنبال هواپیماهای بدون سرنشین است که قابل کنترل از زیردریایی، زیر آب و عرشه یگان‌های شناور باشد و ما نیز ورود به این حوزه‌ها را در نظر داریم، چراکه اینها مواردی است که قابل دستیابی است.

* توانایی دریافت اطلاعات از کف دریاها را داریم

وی در خصوص استفاده از شناورهای بدون سرنشین با بیان اینکه ما در گذشته نیز از این تجهیزات استفاده کرده ایم، تصریح کرد: الان نیز انواع و اقسام شناورهای زیرسطحی را در اختیار داریم که به وسیله کابل استفاده می‌شوند و می‌توانند تصاویری را از کف دریا ارائه دهند ولی امکان ماندگاری آنها در دریا زیاد نیست و حتما باید یگانی با آنها همراه باشد.

* به صورت روزانه با معاونت جهاد خودکفایی نیروها در ارتباط هستیم

صدری در خصوص نوع تعامل معاونت‌های جهاد خودکفایی در نیروهای ارتش، اداره تحقیقات صنعتی و جهاد خودکفایی را معاون فرمانده کل ارتش معرفی کرد و گفت: این معاونت در این چرخه به عنوان بالاترین مرجع تحقیقاتی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: ما به صورت روزانه با اداره تحقیقات و خودکفایی نیروها در ارتباط هستیم و از توان آنها برای حل مشکلات یکدیگر به صورت مشترک استفاده می‌کنیم.
معاون جهاد خودکفایی ارتش با بیان اینکه استفاده از برخی تجهیزات بین نیروها مشترک است، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های تحقیقاتی نیروها با یکدیگر در تعامل هستند و اگر در یک نیرویی به دستاوردی رسیدند که قابل تعمیم و تسری در دیگر نیروها باشد، این کار حتما انجام می‌شود.

* شعار "یک بمب برای یک هدف " یک توانمندی مطلوب در بحث مهمات جنگی است

صدری در ادامه به موضوع پی.‌جی‌.ام ‌ها یا مهمات‌های با هدایت هوشمند پرداخت و با اشاره به شعار "یک بمب برای یک هدف "، افزود: زمانی برای زدن یک هدف می‌بایست هواپیما صدها تن بمب را بر سر آن می‌ریخت که شاید گاهی به هدف نیز برخورد نمی‌کرد ولی برای کاهش هزینه‌ها و کنترل خسارت به مواردی که مورد نظر نیست، توجه به پی‌جی‌ام‌ها در دستور کار همه سیستم‌های نظامی قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: این یک امر مطلوب است که می‌توان در کوتاهترین زمان، مراکز ثقل هدف را تخریب کرده و تنها به همان نقطه خسارت وارد کرد و دیگر احتیاجی به حجم انبوه و سنگین بمباران نیست.

* باید توان آشکارسازی تهدید در هر شرایطی را داشته باشیم

معاون جهاد خودکفایی ارتش با بیان اینکه در محیطی کار می‌کنیم که در معرض تهدید سامانه‌های جنگالی است، افزود: لذا باید قابلیت‌های ضد جنگال را بالا برده و تلاش کنیم تا سامانه‌های راداری خود را در این زمینه به نحوی توانمند کنیم که در هر شرایطی قادر به آشکارسازی تهدیدات باشد.
صدری تاکید کرد: باید بتوان هر تهدیدی را در هر اندازه، در هر ارتفاع، در هر موقع شبانه‌روز و در هر موقعیت جنگالی، آشکار کرد که در این زمینه توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم.

* به دنبال گسترش همکاری‌ها با مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور هستیم

وی همچنین در خصوص نوع تعامل ادارات جهاد خودکفایی ارتش با مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، اظهار داشت: در راستای اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا آئین‌نامه‌ای در ستاد کل تدوین شد که ما می‌توانیم با مراکز دانشگاهی و صنعتی همکاری‌های سازمان یافته داشته و از توان آنها در انجام پروژه‌های تحقیقاتی استفاده کنیم.
معاون جهاد خودکفایی ارتش با بیان اینکه ما به دنبال استفاده از تمام صنایع ناشناخته کشور هستیم که بتوانند در رفع گلوگاه‌ها ما را یاری کنند، افزود: در همین زمینه بازدیدها و تعاملات فراوانی با مراکز دانشگاهی و صنعتی مختلف داشته‌ایم و توصیه می‌کنیم اطلاعات مراکز صنعتی ناشناخته، شناسایی و در قالب یک مجموعه ارائه شوند تا نه تنها بخش دفاع بلکه همه بخش‌ها بتوانند از توانایی‌ آنها استفاده کنند.

* منصرف‌سازی دشمن از حمله، اصلی‌ترین هدف نیروهای مسلح است

صدری در پایان نگاه و راهبرد نیروهای مسلح کشورمان ما برگرفته از تعالیم اسلامی و یک دکترین بازدارنده دانست و تاکید کرد: نیروهای مسلح ما با کسی سر جنگ ندارند و آنچه انجام می‌دهند تنها برای دفاع از این مرز و بوم است.
وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما منصرف‌سازی دشمن از تجاوز به خاک کشورمان است که در این زمینه بسیار موفق بوده‌ایم.
معاون جهاد خودکفایی ارتش با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح ما در وضعیت خوبی قرار دارند، خاطر نشان کرد: این توانمندی‌ها نباید از سوی دیگر کشورها به عنوان تهدید نگریسته شود بلکه این امور تنها برای دفاع از موجودیت جمهوری اسلامی ایران است.

* گفت‌وگو از مهدی بختیاری
انتهای پیام/


89/3/25::: 10:53 ع
نظر()
  
  
والی قندهار:
حمله انتحاری قندهار 40 کشته و 87 زخمی برجا گذاشت

خبرگزاری فارس: لحظاتی قبل والی قندهار در یک نشست خبری انفجار شب گذشته را ناشی از حمله انتحاری شبه نظامیان اعلام و آخرین تلفات این حمله را 40 کشته و 87 زخمی بیان کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در جنوب افغانستان، "توریالی ویسا " لحظاتی قبل در یک نشست خبری اعلام کرد که انفجار شب گذشته قندهار ناشی از یک حمله انتحاری بود که بر اثر آن 40 تن کشته و 87 تن دیگر زخمی شدند.
والی قندهار ضمن این که این حمله را به شبه نظامیان طالبان نسبت داد، وضعیت برخی از زخمی شدگان را وخیم اعلام کرد.
این انفجار شب گذشته در یک مجلس عروسی رخ داد که که بر اساس اظهارات والی قندهار، عروس و داماد نیز در میان زخمی شدگان هستند.
برخی از شاهدان عینی نیز از حضور یک انتحارکننده در این مراسیم خبر داده اند.
پس از اعلام نیروهای ناتو مبنی بر انجام عملیات نظامی در قندهار، شبه نظامیان طالبان حملات خود به این شهر را که اهمیت خاصی برای آنان دارد، به شدت افزایش داده اند.
در چند ماه گذشته چندین حمله انتحاری، ترور و بمب گذاری در این شهر روی داده است که جان صد ها غیرنظامی افغان را گرفته است.
"حامد کرزی " رئیس جمهور افغانستان در آغاز مراسم "جرگه صلح " که ماه جاری در کابل برگزار شد، مردم افغانستان را قربانی بازی بین نیروهای خارجی و طالبان اعلام کرد.
بر اساس مصوبات این جرگه، دولت افغانستان موظف است تا به منظور برقراری صلح در این کشور، اقدامات عملی را آغاز کند که از جمله آنان آزادی زندانیان طالبان و تلاش برای عفو رهبران طالبان است.
به دنبال برگزاری این جرگه، دو تن از مقامات ارشد دولت حامد کرزی، وزیر کشور و رئیس امنیت ملی، از سمت های خود استعفا دادند.
گرچه دلیل استعفای این دو ناتوانی در تامین امنیت ذکر شده است اما "امرالله صالح " رئیس امنیت ملی افغانستان اختلاف نظر خود و کرزی را در مورد مصالحه با طالبان دلیل این امر اعلام کرده است.


  
  
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:
جزئیات شکنجه امیری در آمریکا و نحوه تهیه فیلم‌های اول و دوم از او

خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه با تشریح جزئیات شکنجه و نحوه تهیه فیلم از شهرام امیری در آمریکا، اعلام کرد که آمریکا به دنبال تهیه یک فیلم دیگر است و می‌خواهند با توسل به تهدیداتی چون تحویل امیری به موساد، او را مجبور به بیان موارد مد نظر خود کنند اما ایران نیز اسناد جدیدی در اختیار دارد.


یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با تشریح نحوه ربایش شهرام امیری گفت: آقای امیری یکی از پژوهشگران دانشگاه مالک اشتر بود که برای زیارت خانه خدا خردادماه سال 88 عازم کشور عربستان شد.
به گفته وی در زمان ورود امیری به فرودگاه جده و کنترل پاسپورت، از وی سوال می‌شود که شغلت چیست؟ او پاسخ می‌دهد که فعالیت دانشگاهی دارم. مجددا یک افسر سعودی سوال می‌کند که آیا نظامی هستی؟ امیری پاسخ می‌دهد که خیر. من یک پژوهشگر دانشگاهی هستم.
این مقام مطلع با یادآوری اینکه این پرسش و پاسخ‌ها به صورت غیرعادی بوده و نشان می‌دهد آنها آقای امیری را می‌شناختند. حتی یک نفر در فرودگاه او را صدا می‌کند و با واکنش او مطمئن می‌شوند شناسایی آقای امیری درست بوده و آنها منتظرش بوده‌اند.
وی تاکید کرد: تمام این مسائل را افراد آن کاروان شاهد بوده‌اند و متعجب می‌شوند که چرا فقط درباره او این اقدامات انجام شده است. سپس کاروان راهی مکه می‌شود.

* نحوه ربایش شهروند ایرانی از مقابل محل اقامت

این منبع آگاه با اشاره به نگرانی شهرام امیری از نحوه برخورد انجام شده با او در فرودگاه جده اضافه کرد: او به همراهان خود تاکید کرده که از این رفتارهای ماموران سعودی نگران است.
"یک روز صبح که آقای امیری عازم زیارت خانه خدا بوده یک ون سفیدرنگ در مقابل هتل محل اقامت او توقف کرده و چند نفر به زبان فارسی (که بعدا مشخص می‌شود از عوامل همکار با سیا و دستگاه اطلاعاتی سعودی بوده‌اند) به آقای امیری می‌گویند که ما از یک کاروان دیگر بوده و هم اکنون عازم خانه خدا هستیم. "
بنا بر اطلاعات این مقام آگاه، پس از نزدیکی شهرام امیری به این خودروی ون، آنها با تهدید اسلحه، او را سوار ماشین کرده و می‌ربایند. پس از تزریق یک آمپول، او را سوار یک هواپیمای غول پیکر امریکایی کرده راهی ایالت آریزونا می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: پس از به هوش آمدن این شهروند ایرانی در هواپیما، او یکی از افراد همراه خود را شناسایی کرده که همان فردی است که در ربایش امیری از مقابل هتل شرکت داشته است.

* 2 خواسته مهم آمریکا از امیری و واکنش وی به این موضوع

این مقام آگاه با تشریح شکنجه‌های شدید روحی و سایر فشارها به این پژوهشگر دانشگاهی کشورمان طی 8 ماه گذشته افزود: اطلاعات غلطی به سیا منتقل شده که امیری در فعالیتهای هسته‌ای ایران مشارکت داشته و می‌توانسته اطلاعات خوبی به آنها بدهد اما پس از آنکه روشهای مختلف بازجویی را درباره وی به‌کار می‌گیرند و حتی متوسل به دستگاههای دروغ‌سنج شده‌اند، مطمئن می‌شوند که او هیچگونه ارتباطی با مسائل هسته‌ای ایران ندارد و همان‌طور که از قبل هم می‌دانستند، این‌بار هم حربه‌های آنها برای جوسازی و ایجاد شبهه در فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران راه به جایی نبرد؛ همانطور که تلاشهای موساد و منافقین نیز نتیجه‌ای نداشته است.
وی مرحله بعدی پس از ناامیدی از طراحی اولیه سیا را تطمیع آقای امیری عنوان کرد و در تشریح این اقدام آمریکاییها گفت: آنها از این شهروند ایرانی می خواهند تا اولا اعلام کند که شخصا به آمریکا پناهنده شده و ثانیا فردی مطلع از برنامه‌های هسته‌ای ایران بوده و رویکرد این فعالیتهای هسته‌ای، نظامی است.

* تهدید آمریکا به تحویل امیری به موساد

این منبع آگاه با اعلام برخورد قاطع شهرام امیری با این پیشنهادات آمریکاییها گفت: او تمام پیشنهادات مالی و امتیازات ارائه شده را رد می‌کند.
"در مرحله بعدی برای تحت فشار گذاشتن شهرام امیری، او را تهدید می‌کنند که تحویل موساد خواهد شد و شدیدترین و بیرحمانه ترین شکنجه‌ها را بر او پیاده می‌کنند و دیگر اثری از سرنوشت او پیدا نخواهد شد اما امیری باز هم مقاومت می‌کند و اطلاعات دروغین آمریکا را بیان نمی کند. "

* علت تغییر وضع ظاهری امیری؛ استفاده از قرصهای آرام‌بخش

وی تصریح کرد: بحمدالله موفق شدیم با کمک خداوند، شرایط خاصی را ایجاد کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاوریم که نوار اول آن از شبکه اول پخش شد. ایشان در آن نوار بخشی از مهمترین مطالب را بیان کرد و موضوعاتی چون همکاری امریکا و دستگاه اطلاعاتی سعودی در ربایش او، فشار برای بیان اطلاعات کذب درباره فعالیت هسته‌ای ایران و ... را مورد اشاره قرار داد.
این منبع مطلع در خصوص واکنش امریکاییها به انتشار نوار گفت‌وگوهای شهرام امیری گفت: پس از پخش این نوار که یک فضاحت اطلاعاتی برای آمریکا و دستگاه امنیتی آنها و نیز سیستم اطلاعاتی سعودی بود، آمریکاییها فشار مضاعفی را روی ایشان وارد کردند تا رسما اعلام کند که پناهنده سیاسی شده‌ است.
« علت تغییر وضع ظاهری امیری طی یک سال اخیر چیست؟» این مقام مطلع به این سوال فارس اینگونه پاسخ داد: شهرام امیری به خاطر همین فشارها دچار بیماری اعصاب و روان شده و اضافه وزنی که طی این ماهها پیدا کرده به خاطر استفاده از داروهای آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب و روان است.

* اضطراب و فشار بر امیری در فیلم دوم مشهود است

وی افزود: امیری باز هم به هیچ وجه زیر بار فشارهای آمریکاییها برای اعلام پناهندگی سیاسی نمی‌رود و نمی‌پذیرد که از مسائل هسته‌ای ایران موضوعات القایی آمریکا را بیان کند.
این مقام مطلع در خصوص فیلم دیگری که از شهرام امیری منتشر شده نیز گفت: این فیلم فضاحت بیشتری برای آمریکاست. وی شدیدا تحت فشار است تا درباره فیلم اول (که از سیمای جمهوری اسلامی منتشر شد) توضیحات مد نظر سیا را بدهد و بگوید که خانواده‌اش در ایران گروگان گرفته شده‌اند تا وی مطالبی را بیان کند!
وی همچنین اظهار داشت: آنچه که با دستپاچگی توسط امریکاییها تهیه شده، موید نظرات جمهوری اسلامی مبنی بر انتقال امیری به آمریکاست و آنها نمی‌تواننند منکر ربایش او شوند که سندی بر اقدام تروریستی آمریکا با همکاری دستگاه امنیتی سعودی است.

* آمریکا به دنبال تهیه یک فیلم دیگر است

این منبع آگاه تاکید کرد: آمریکا فشار زیادی را بر این شهروند ایرانی وارد کرده تا کف و حداقل خواسته‌های آنها را در مقابل دوربین بیان کند و در همان فیلم دوم نیز کاملا مشخص است که او بسیار مضطرب و نگران است و با نگاه به یک صفحه، جملاتی را قرائت می‌کند. این صفحه یک "ال سی دی "است که در همان مصاحبه نیز امیری بخشهای زیادی از جملات نوشته شده را نمی‌پذیرد.
وی اضافه کرد: به خاطر رسوایی آمریکاییها در انتشار فیلم از رسانه ملی، آنها سراسیمه فیلم دوم را پخش کردند که باعث رسوایی بیشتر برای آنهاست.
"هم‌اکنون نیز آمریکا به دنبال تهیه یک فیلم دیگر است و می‌خواهند با توسل به تهدیداتی چون تحویل امیری به موساد، او را مجبور به بیان موارد مد نظر خود کنند "
وی در ادامه اطمینان داد که مسئولان ایرانی به طور جدی پیگیر سرنوشت شهروندان کشورمان هستند و هم اکنون نیز جدی‌تر این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
به اعتقاد این مقام مطلع، دنیا نیز فهمید که اتهامات هسته‌ای امریکا همچون گذشته کذب است و آمریکا همچون قطعنامه اخیر هنوز هم به دنبال فریب افکار عمومی خواهد بود.
این منبع آگاه اضافه کرد: آمریکا پس از بیانیه تهران اعلام کرده بود که این اقدام، یک کار فریبکارانه است اما گفتگوی آقای امیری سند روشنی است که نشان می‌دهد آنها دنبال فریبکاری هستند و به دنبال جعل سند برای اثبات دروغهای خود بوده‌اند.

* دسترسی به امیری؛ همچون یافتن عطارزاده و دستگیری ریگی

این منبع آگاه در مورد اینکه چگونه نوار یادشده به دست مسئولان کشورمان رسیده است نیز گفت: ملت عزیز ایران با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی دقیق اطلاعاتی در پرونده‌هایی چون شرور عبدالمالک ریگی، از اشراف و قدرت اطلاعاتی جمهوری اسلامی مطلع هستند.
به گفته وی، ریگی تحت شدیدترین اقدامات حفاظتی قرار داشته و ملاحظات و امنیتی درباره او در حد بسیار بالایی رعایت می‌شده است اما درباره شهرام امیری با توجه به حضور او در خاک آمریکا، مراقبتها کمتر بوده همانطور که در مورد آقای عطارزاده دیپلمات ایرانی ربوده شده در خاک پاکستان نیز موضوع تا زمان آزادی ایشان رسانه‌ای نشد.
وی همچنین تاکید کرد: به دلیل ملاحظات امنیتی و حفظ منابع یاری کننده در این پرونده، از بیان شیوه کسب اطلاعات معذوریم و ملت ایران نیز می‌پذیرند که بیان شیوه‌ها و اقدامات ابتکاری، چون ممکن است به ماموریتها و منافع اطلاعاتی ایران آسیب برساند، فعلا به صلاح نیست.


* اسناد دیگر درباره شهرام امیری در صورت نیاز منتشر خواهد شد

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس اعلام کرد که اطلاعات و اسناد دیگری نیز در اختیار مسئولان کشورمان است که در روزهای آینده و و در صورت نیاز، به اطلاع مردم کشورمان خواهد رسید.
انتهای پیام/


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد