سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان در میان مردم، مانند ماه شب چهارده در آسمان اند که بر دیگر ستارگان پرتو می افکند [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :42
بازدید دیروز :33
کل بازدید :175370
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/7
9:35 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
تغییر شعار"ما بی شماریم" به "ما آتش زیر خاکستریم"!
  
   
رسانه های سبز آمریکائی-وطنی پس از ریزش معنادار هواداران مجبور شد برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر، شعار "ما بی شماریم "را به شعار "ما آتش زیر خاکستریم" تغییر دهد.
علیرغم همه تبلیغات سایت های ضد انقلاب برای برگزاری تظاهرات خیابانی در روز 18 تیر، بازهم شکستی مفتضحانه در کارنامه این فتنه رو به مرگ ثبت شد.

به گزارش خبرنگار جهان روز 18 تیر قرار بود به مناسبت سالگرد 18 تیر سال 78، تعدادی از طرفداران سبز وطنی -آمریکائی به خیابان بریزند و به زعم خود نسبت به تقلب صورت گرفته در انتخابات سال گذشته اعتراض کنند.با این حال گزارش سایت های سبز نشان می دهد که اینبار مفتضحانه تر از گذشته، هم حتی یک نفر هم به خیابان نیامد.

معمولا رسانه های سبز پس از هر بار شکست در اعتراضات خیابانی  به طرفداران خود توصیه می کردند تا از روش های دیگر مثل  شمع روشن کردن لب پنجره و یا از پیاده رو راه رفتن اعتراضات خود را نشان دهند.

اما اینبار از این روش ها هم خبری نبود و جرس سایت رسمی سبزها، در واکنش به بی اعتنائی طرفداران برای آمدن به خیابان شعار "ما بی شماریم " را تغییر داد و نوشت:"ما آتش زیر خاکستریم". 

  
  
کروبی:احمدی نژاد به دامن ملت بازگردد!
  
     
مهدی کروبی که در انتخابات گذشته از آرای باطله نیز عقب ماند، محمود احمدی نژاد با 24 میلیون رای را به بازگشت به دامن ملت دعوت کرد.

به گزارش جهان، کروبی که اخیرا گفته بود از ترس شعار ها و اعتراض مردم، دیگر سر قبر پدرم هم نمی توانم بروم،در دیدار با جمعی از طرفداران خود گفت:نظام از سایه اموات هم می ترسد و اجازه نمی دهد مجلس ختم بگیریم.

کروبی بدون اشاره مستقیم به فرد یا جریان خاص اظهار داشت که عده ای در ایران از تحریم ها حمایت می کنند.اگر چه وی توضیح نداد چه کسانی از تحریم ها حمایت می کنند اما رسانه های خارجی سخنان وی را کامل کردند و تصریح کردند که تحریم های اخیر ایران صرفا برای حمایت از سبزهای وطنی-آمریکائی بوده است.

همچنین کروبی که این روزها به دلیل برخورد قاطع سپاه با تحرکات ضد انقلابی آنها به شدت عصبی شده است در بخشی دیگر از سخنان خود به نزدیکان و خانواده اش گفت:سپاه از این تحریم ها سود کلان می برد.


  
  
رسانه های خارجی گزارش می دهند؛
سهم موسوی و یارانش در صدور قطعنامه علیه ایران چه بود؟
سایت اسلیت:مخالفت ظاهری موسوی با تحریم ها یک تاکتیک است
 
 
           سهم موسوی و یارانش در صدور قطعنامه علیه ایران چه بود؟
سایت "اسلیت" در 10 ژوئن می نویسد : سبزها معتقدند تحریم های سوختی ایران موجب تضعیف دولت ایران و تقویت آنها خواهد شد و مخالفت ظاهری میرحسین موسوی با تحریم ها اقدامی تاکتیکی از سوی وی می باشد.
بنا به تحلیل بسیاری از تحلیل گران تحریم های اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین تحریم های یکجانبه سوختی آمریکا علیه ایران با چراغ سبزسران فتنه وبا هدف تقویت وحمایت از" فتنه گران سبز"در داخل کشور و تضعیف نهادهای انقلابی حامی نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل "جهان " ، با توجه به شکست و ناکارآمد شدن جریان فتنه پس از گذشت یکسال و در آستانه سالگرد این آشوب ها شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا با اعمال تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران که وظیفه اصلی اش دفاع از انقلاب اسلامی است قصد دارند با دادن روحیه به جریان فتنه اقدام به تقویت و بازسازی این جریان مضمحل شده کنند.
گوشه ای از دلایل و شواهد این ادعا در ذیل آمده اند که از اعتراف خود رسانه های غربی گرفته شده اند:
سایت "اسلیت" در 10 ژوئن می نویسد : سبزها معتقدند تحریم های سوختی ایران موجب تضعیف دولت ایران و تقویت آنها خواهد شد و مخالفت ظاهری میرحسین موسوی با تحریم ها اقدامی تاکتیکی از سوی وی می باشد.
"گاردین" در مورخه 25 نوامبر : سبزهای ایران از تحریم دولت ایران که دشمن آنها است استقبال خواهند کرد و ما خواستار تحریم های بیشتر علیه دولت ایران هستیم.
"تایمز" در مورخه 23 نوامبر اذعان می دارد که دولت "اوباما" از طریق شبکه های عمومی و خصوصی چندین درخواست از سبزها دریافت کرده است که خواستار مقابله آمریکا با نقض حقوق بشرو سپاه پاسداران در ایران و اعمال تحریم های قوی تر و سریع تر علیه ایران هستند.
"تایمز" در 23 نوامبر در بخشی دیگر از قول محسن مخملباف خطاب به کاخ سفید می نویسد : ما برای آسیب زدن به نظام ایران خواستار تحریم های خاص داریم.
شبکه "ABC "در مورخه 14 ژوئن با اشاره به سالگرد آشوب های بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران و همزمانی آن با تصویب تحریم های جدید علیه ایران از سوی شورای امنیت می گوید : باید ببینیم این تحریم ها چه پیامی برای مردم ایران دارند .سپس این شبکه در ادامه به اعضای شورای امنیت سازمان ملل توصیه می کند برای تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقشی اساسی در ریشه کنی این فتنه ها داشت قبل از تصویب تحریم های جدید حوادث بعد از انتخابات ایران را مدنظر داشته باشند.
"فارین پالسی" در 1 آوریل  : استراتژی آمریکا در قبال ایران باید چند سویه باشد و از تمامی اهرم ها بطور همزمان علیه ایران استفاده کند که این اهرم ها عبارتند از تحریم  حمایت از سبزها و نهایتا اهرم اقدام نظامی .
سایت شورای سیاست خارجی آمریکا در در 25 ژوئن ضمن حمایت از اعمال تحریم ها می نویسد : امروز جنبش سبز که بقایای اصلاح طلبان سالهای گذشته هستند تنها راه و امید واقعی آمریکا برای حل و فصل دراز مدت مسئله هسته ای ایران هستند.
سایت "کانادایی ها" در ماه جولای : احمدی نژاد سعی می کند پول یارانه ها را در جیب فقرا بریزد و تحریم های آمریکا و شورای امنیت علیه ایران بیشترین آسیب ها را به این قشر فقیر جامعه که حامی احمدی نژاد هستند خواهد رساند لذا اعمال تحریم ها موجب تضعیف دولت و حامیان او می شود و تقویت سبزها.

  

رییس‌جمهور:
*مرزهایی که دشمن ایجاد می‌کند را باید بشکنیم
*از روزی که جناح‌بندی درست شد فاتحه برخی از آرمان‌ها خوانده شد

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی

رییس‌جمهور با بیان این‌که از روزی که در کشور جناح‌بندی درست شد فاتحه برخی از آرمان‌ها خوانده شده است، گفت: نظام ولایت یک حزب بیشتر ندارد و آن حزب ولایت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد ‌رییس‌جمهور در همایش مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدای سخنانش با تبریک عید مبعث و با طرح این این سوال که ماموریت دانشگاه چیست؟ گفت: اوایل انقلاب شعاری که مطرح می‌شد این بود که ما می‌خواهیم دانشگاه را از مدرک‌گرایی خارج کنیم و به سمت ماموریت اصلی‌اش سوق بدهیم و یکی از اهداف انقلاب فرهنگی نیز همین بود. البته من الان کاری ندارم که این موضوع تحقق پیدا کرده یا نه، ولی هستند افرادی در بین مدیران و برنامه‌ریزان کشور که تصور می‌کنند موضوع دانشگاه فقط دانش است در صورتی که من فکر می‌کنم باید در این ارتباط مقداری تغییر ایجاد کنیم. نه این‌که اسم دانشگاه را عوض کنیم بلکه باید موضوع دانشگاه را عوض کنیم.

وی با بیان این‌که اگر موضوع دانشگاه فقط صرفا دانش باشد نتیجه آن این می‌شود که می‌بینید، گفت: باید ماموریت و موضوع دانشگاه را کمی عوض کنیم و اگر موضوع دانشگاه را انسان قرار دهیم آن وقت دانشی که در دانشگاه ارائه می‌شود مفهوم پیدا می‌کند وگرنه دانش صرف منهای حقیقت انسان‌ به چه کار می‌آید؟

رییس‌جمهور با بیان این‌که فکر می‌کنم باید موضوع دانشگاه را خود انسان قرار دهیم و علم باید در خدمت انسان و انسانیت انسان قرار بگیرد، تصریح کرد: این یک کار بزرگی است. البته اگر بخواهیم قطاری که هزار سال روی یک ریل حرکت کرده و تمام تجهیزات، قطعات، پیچ‌ها و وسایل روی آن اساس شکل گرفته را تغییر دهیم یک مقدار کار سخت است، ولی شدنی است گرچه ممکن است طول بکشد اما امکان دارد البته شاید یکی از بهترین‌ نقاط برای تحقق این هدف، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشد.

وی ادامه داد: می‌بینید خود دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مجموعه‌های گروه معارف چون موضوع دانشگاه دانش بود به گروه‌های علمی محض تبدیل شدند. نه این‌که علم چیز بدی است ولی باید در راستای همان هدفی که گفته شد نیز حرکت کرد و آن‌جا که زودتر می‌توانیم هدف را تغییر دهیم گروه نهاد و معارف است که در دوران انقلاب تشکیل شده است.

احمدی‌نژاد افزود: دانشگاه ما 80 الی صد سال قبل تاسیس شدند و از جای دیگر اقتباس شده‌اند و آبشخور موسسان دانشگاه خارج از حوزه فرهنگ و اندیشه ما بوده است. اما گروه معارف و نهاد در دوران انقلاب تاسیس شده‌اند و به همین جهت می‌توانیم آن‌ها را به سرعت به اهداف انقلاب برگردانیم.

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که چرا برخی از وقت‌ها این احساس در ما به وجود می‌آید که وضع فرهنگی خوب نیست؟ گفت: زیاد به من می‌گویند که عده زیادی رفتارشان نادرست و خارج از محدوده و ضابطه است که به نظر من این مساله دو علت دارد، علت اول آن است که ما دایره و محدوده را درست تنظیم نکرده‌ایم، به همین خاطر عده زیادی از همان ابتدا تصور می‌کنند خارج از دایره ارزش‌ها و آرمان‌ها قرار دارند. ما کراوات زدن را مسخره می‌کردیم و حتی کار کفرآمیز شد در حالی که هیچ مرجعی فتوا به حرمت کراوات نداده بود نمی‌گویم کار خوبی است. نباید مشابه بیگانه بود و یا ما می‌دیدیم اساتید مسلمان و انقلابی‌مان از اساتیدی که مثلا ریش‌شان را تراشیده بودند فاصله می‌گرفتند، در حالی که برخی از مراجع تراشیدن ریش را فاقد اشکال می‌دانند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی دایره وسیعی است، گفت: باور من این است که جوانان امروز ایران زمین و ملت ایران در مقایسه با جوانان سایر ملت‌ها بهترین هستند و اگر کسانی از روی لجبازی دست به اقداماتی می‌زنند محدود و قلیل هستند.

رییس‌جمهور ادامه داد: پیامبر عزیز اسلام رحمة‌للعالمین است، دایره هدایت پیامبر عزیز اسلام همه نوع انسان را در بر می‌گیرد. مگر این‌که کسانی خود آگاهانه و یا براساس جهل از این دایره بیرون بروند و گرنه اصل پیام جهانی و همگانی است. اسلام آمده تمام دنیا را اداره کند. پیامبر عزیز اسلام فقط متعلق به مسلمین نیست متعلق به هندوها، بودایی‌ها و مسیحی‌ها و یهودی‌ها نیز هست آن‌ها نیز باید با شخصیت پیامبر اسلام آشنا شوند و بگروند. حضرت مسیح و حضرت موسی (ع) نیز پیامبر ما هستند و ما آن‌ها را قبول داریم ولی پیامبر اسلام اکمل و نقطه اوج است، هیچ پیامبری پیامبر دیگری را تکذیب نکرده است.

وی ادامه داد: نگاه ما به دین باید این باشد که هفت میلیارد نفر را جذب کند و وقتی این نگاه این گونه باشد این دایره وسیع‌تر خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که علت دوم موضوع اشاره شده نوع کار تبلیغاتی ماست، گفت: وقتی موضوع دانشگاه، ‌انسان و ساختن انسان شد در آن موقع روش کار ما در دانشگاه نیز متفاوت می‌شود. رابطه استاد و دانشجو فقط محدود به امتحان، ‌نمره دادن و حضور و غیاب نمی‌شود و روش کار متفاوت می‌شود چرا که می‌خواهیم تربیت کنیم. تربیت یعنی چه؟ شاید دو تعریف را بتوانیم از تربیت داشته باشیم البته این‌ها یک تعریف و مکمل یکدیگرند. تعریف اول این است که راه را باز کنیم و موانع را برداریم تا فطرت‌ها بیدار شود و اسماء الهی در وجود انسان متجلی شود. تربیت، انتقال یک ادبیات و انتقال یک مجموعه از مفاهیم نیست. تعریف دوم از تربیت، انتقال ارزش‌های انسانی است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که باید موانع برداشته شود تا فطرت‌ها بیدار شود و هر کس با شخصیت‌ و ارزش‌های خود آشنا شود و یک سلسله‌ ارزش‌های اخلاقی در وجود انسان متجلی شده و رشد پیدا کند، گفت: هر دوی این‌ها برای تحقق نیازمند شناخت هستند، شناخت دقیق نیازمند حوصله، ‌احساس مسوولیت و صبوری و مهمتر از همه نیازمند یک عشق الهی است. بستر انتقال ارزش‌های اخلاقی از یک متخلق به طرف مقابل تنها و تنها عشق است و اگر عشق و محبت نباشد اگر بهترین مفاهیم را نیز بیان کنید و اثبات و استدلال کنید باز هم منتقل نمی‌شود.

وی با بیان این‌که استدلال و اثبات در انتقال مفاهیم لازم است، گفت: عامل اصلی عشق به مردم است. پیامبر اسلام (ص) عاشق مردم بود و فقط تظاهر به محبت نمی‌کرد، بلکه وجودش مالامال از عشق و محبت به مردم بود و چون مردم را دوست داشت نفوذ و کلامش اثرگذار بود. محال است که به کسی علاقه نداشته باشیم و بتوانیم ارزش‌هایی را به او منتقل کنیم. وقتی عشق آمد سخنرانی نیز لازم نیست یک نگاه و یک کلام را نیز متحول می‌کند و یک فرد را زیر رو می‌کند. ولی اگر عشق نباشد این مساله فایده‌ای ندارد. پیامبر عزیز اسلام عاشق‌ترین عاشق‌ها نسبت به نوع انسان بود.

رییس‌جمهور خطاب به حضار گفت: عشق به جوانان و مردم تجلی عشق به خداوند است اگر کسی آمد و ادعا کرد که من عاشق خدا، معارف اسلامی و ارزش‌های اسلامی هستم اما در دل عشق به نوع انسان نداشته باشد یک دروغگوی بزرگ است. عینیت عشق به خداوند عشق به مردم و خلق خداوند است، اگر پیامبران عاشق مردم نبودند نمی‌توانستند آن شرایط سخت را تحمل کنند. وقتی چهار نفر می‌آیند شعاری می‌دهند یا اعلامیه‌ای می‌دهند آدم از کوره در می‌رود چه برسد به زمان پیامبران و ائمه که این بزرگان را زندانی می‌کردند، سر می‌بریدند و مشکلات بسیار زیادی در سر راه آن‌ها ایجاد می‌کردند، چرا تحمل می‌کردند چون عاشق خداوند و عاشق مخلوق خداوند بودند.

احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: تربیت انسان با کار اداری و ساز و کار معمولی انجام نمی‌شود باید در بستر عشق این اقدام را انجام داد.

وی با طرح این پرسش‌ها که چگونه می‌خواهیم عاشق مردم و خداوند باشیم و چه باید کنیم که حقیقت وجودی انسان شکوفا شود؟ عنوان کرد: درس اخلاق بگذاریم خیلی خوب است، اما آیا با درس اخلاق و معارف انسان‌ها شکوفا می‌شوند؟ اکنون به گفته دوستان 14 واحد معارف در دانشگاه داریم که 14 واحد کم نیست. بر حسب ظاهر باید با 14 واحد بتوانیم همه را منقلب کنیم و سوالات جواب داده شود اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ درس معارف را باید خوب یاد گرفت لیسانس الهیات دارد و تمام سوالات را جواب می‌دهد و نمره 20 می‌گیرد ولی وقتی در جامعه به او نگاه می‌کنیم می‌بینیم این آن چیزی نیست که شما برای آن زحمت کشیده‌اید.

وی با بیان این‌که حرف‌هایی که در اینجا می‌زنم درددل من است، افزود: به نظرم ما یک غفلت بزرگ داشته‌ایم. درس معارف،‌ اخلاق، تفسیر، اصول و فقه همه قالب هستند، این‌ها جسم کار هستند ولی روح کار کدام است؟ با جسم چه کسی درست می‌شود؟ آن آقا استاد اخلاق بود من یادم می‌آید قبل از انقلاب با منافقین جر و بحث داشتیم - البته به آن‌ها آن زمان منافقین نمی‌گفتند - فردی را می‌شناختم که ترم شش پزشکی بود و برای این‌که خود را بسازد و برای مبارزه آماده شود می‌رفت بیابان و روی سنگ می‌خوابید که تحمل سختی‌ها را داشته باشد و آن‌ها آن موقع به ما کتاب آن آقا را که استاد اخلاق بود معرفی می‌کردند که بخوانیم آدم شویم. آن آقا بعد از انقلاب فکر کنم حاکم شرع در یکی از استان‌ها شد و وقتی که امام، رهبری را به عنوان امام جمعه موقت تهران معرفی کردند همان آقا اعتراض کرد و گفت این شاگرد ما بوده است، پس چرا این را گذاشته‌اید و بعد رفت کنار صدام قرار گرفت.

رییس‌جمهور با طرح این سوالات که‌ روح و عصاره حقیقی چیست؟ آن‌چه که به درس اخلاق،‌ معارف و حتی تاریخ و فیزیک جان می‌بخشد کدام است؟ حقیقت اخلاق چیست و کدام است؟ گفت: فکر می‌کنم ما غفلت کرده‌ایم ما تصور کرده‌ایم که اگر ذهن انسان‌ها را از علوم انباشته کنیم، آدم‌ها درست می‌شوند این طور نیست. اکنون آدم‌هایی داریم که مدعی هستند ولی در حوادث سنگین قادر به تشخیص نیستند.

رییس‌جمهور گفت: ‌فکر می‌کنم اخلاق، ‌دین و عرفان باید به افراد به گونه‌ای آموزش داده شود که در مواقع حساس اجتماعی دست آدم را بگیرد. دین اگر دین باشد باید به انسان تقوا دهد و این تقوا باید آثار بیرونی داشته باشد. آثار بیرونی آن چیست؟ خداوند می‌فرماید اگر تقوا پیشه کنید به شما فرقان و تشخیص می‌دهم.

حال چطور شده دینداری در برخی مسائل به داد برخی افراد نرسید؟ اگر کسی مدعی دینداری است و از آمریکا می‌ترسد نمی‌گوییم که بی دین است ولی می‌گوییم دینش ضعیف است چراکه آمریکا را صاحب اثر دانسته است.

احمدی‌نژاد گفت:‌ فکر کنید که اگر می‌خواهیم جامعه بشری را منحط کنیم و جای شیطان بنشینیم باید ببینیم از کجا شروع ‌کنیم و تمرکز فعالیت‌های ما کجا باشد؟ پاسخ روشن است. شیطان بیکار نیست که خود را الاف کند شیطان مرکزیت و ریشه را می‌بیند شیطان رییس‌جمهور آمریکا را مال خود می‌کند و ‌آن وقت تمام ساختارها از آن او می‌شود و تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر ارتباط انسان با محور عالم و حقیقت عالم منقطع شود کارش تمام است و آن‌چه که به فعالیت‌های ما و به کار تربیتی جان می‌دهد عشق و ایمان به واسطه بین خدا و عالم است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم کاری کنیم که فیوضات الهی در انسان جاری شود. مجرای این امر کجاست و چیست؟ ذهن انسان انباشته شود از مطالب خوب و ‌درس توحید، ولی وقتی که این درس توحید ما را به واسطه فیض الهی متصل نکند به درد ما نمی‌خورد. درسی که در آن زمزمه عشق و محبت به حضرت مولی نباشد درس نیست. هدف از تربیت انسان آشنا کردن دل و جان انسان‌ها با وجود امام است و تمرکز شیطان این است که رابطه انسان با امام را قطع کند. برخی موضوع را سخیف می‌کنند دعوای ما سر این نیست که برخی سرشان را روی خاک می‌گذارند و برخی دیگر روی فرش. اینها مسائلی پیش پا افتاده است. دعوا بر سر امامت جامعه است تنها مجرای نزول رحمت الهی و راه رشد کمال انسان عشق و شناخت امام است. غیر از اتصال و تبعیت به امام راه رشد دیگری برای انسان‌ها نیست. راه انتقال ارزش‌ها در بستر مجرای عشق، وجود نورانی امام است ما وقتی می‌خواهیم عشق به امام را منتقل کنیم باید وجود خودمان سرشار از عشق به امام باشد. تربیت ما نباید مکانیکی باشد کاری که شما می‌کنید باید با عشق همراه باشد و تجلی عشق وجود نازنین امام است. دروغ می‌گویند کسانی که می‌گویند ما مسلمان هستیم، ‌عاشق خدا هستیم ولی عشق به امام نداریم دروغ است. چرا که عینیت عشق به خدا عشق به امام عصر (عج) است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش گفت: هنر ما باید این باشد که طوری رفتار کنیم که طرف مورد نظر ما که می‌خواهیم تربیتش کنیم دل و اندیشه‌اش متوجه امام شود وگرنه کار ما ابتر است.

رییس‌جمهور خطاب به مسوولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حاصل زحمات شما در دانشگاه مشخص است، من فکر می‌کنم باید به نحوی باشد که هر کس وارد دانشگاه می‌شود دفاتر نهاد نمایندگی را پناهگاه‌ خود بشناسد ولی شما می‌دانید که قبل از این‌که این جوانان وارد دانشگاه شوند دشمنان مرزبندی درست می‌کنند. برخی افراد دشمنان و آمریکا را دست‌کم گرفته‌اند نمی‌گویم چیزی هستند ولی خیلی پول خرج می‌کنند و تلاش می‌کنند. سال گذشته براساس آنچه که خودشان اعلام کردند 400 میلیون دلار در این ارتباط خرج کردند. وقتی که مثلا رییس‌جمهور آمریکا یک بیانیه می‌دهد و می‌گوید ما فلان کار را می‌کنیم بدانید که ساعت‌های زیادی در مورد آن کار کرده‌اند، طراحی کرده‌اند. آن‌ها مثل برخی از ما نیستند که قبل از این‌که کاری طراحی و برنامه‌ریزی شود مسوول پشت تریبون است. باید مرزهایی که دشمن ایجاد می‌کند را بشکنیم، ‌باید به سرعت شرایط را آماده کنیم. البته در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز کارهایی در این زمینه آغاز شده است.

رییس‌جمهور گفت:‌ آرزوی من این است که دانشجویان سر کلاس درس معارف با ذوق بروند سر یک کلاس 40 نفری هشتاد نفر نیز اضافه‌ بروند و این شدنی است. برخی از شما از این گونه کلاس‌ها دارید. به کلاس‌هایتان و مباحثی که مطرح می‌کنید روح بدهید و خواهید دید که چقدر موثر خواهد بود. شما مسوولان نهاد و روسای دانشگاه باید یک جلسه مشترک بگذارید و در این ارتباط صحبت کنید. مباحث و گره‌هایی که در این ارتباط وجود دارد را در این جلسه مشترک مطرح کنید و سعی در برداشتن آن گره‌ها کنید.

وی به سخنان محمدیان که گفته بود از چهار هزار استاد معارف در دانشگاه‌ها 800 نفر آن‌ها فقط عضو هیات علمی هستند و از رییس‌جمهور خواسته بود که زمینه‌ای را فراهم کند تا استادان بیشتر معارف عضو هیات علمی شوند، اشاره کرد و گفت: تمام کسانی که از گروه ارزش‌یابی شما عبور کرده‌اند و تایید شده‌اند ان‌شاءالله عضو هیات علمی خواهند شد، شما باید به یک تحلیل واحد و یکپارچه از فضای ذهنی جوانان و طراحی‌هایی که علیه آن‌ها صورت گرفته دست پیدا کنید و یک برنامه واحد در طول یکسال در این ارتباط داشته باشد. استاد معارف و امام جماعت در دانشگاه‌ باید جزو محبوب‌ترین شخصیت‌ها در دانشگاه باشد.

رییس‌جمهور به بحث پیگیری ازدواج دانشجویی از سوی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: می‌بینید که این بحث ازدواج چقدر شیرین شد و شما این موضوع را پیگیری کردید به نظر من مناسب است که دفتر نهاد در زیرمجموعه خود صندوق قرض‌الحسنه نیز داشته باشد.

رییس‌جمهور خطاب به آن‌ها گفت: شما باید اردوهای دانشجویی را نیز سامان بدهید و این ثابت شده است که اردوهای مناسب چقدر در شکل‌گیری روح و اخلاق دانشجویان و جوانان مناسب است این اردوها نباید فقط منحصر به راهیان نور باشد. البته این اردوهای راهیان نور جزء سازنده‌ترین و بهترین اردوها بوده است ولی باید این اردوها به تمام نقاط کشور گسترش پیدا کند و شما باید اردوها را مدیریت کنید.

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که افق نگاه ما باید به کجا باشد و ماموریت ما چیست؟ گفت: به نظر من کار دانشگاه باید در دل ماموریت اصلی تعریف شود و وقتی که کار دانشگاه از این ماموریت اصلی جدا شد ما آسیب دیدیم. برخی از دوستان تاکید می‌کردند که ما می‌خواهیم در دانشگاه مستقل باشیم یعنی چه؟ دانشگاه منهای آرمان‌های انقلاب دنبال چه چیزی است؟ کسی که در دانشگاه یاد نگیرد برای ارزش‌های الهی تلاش کند به درد چه می‌خورد؟ آن موقع می‌شود تیغ در دست زنگی مست.

رییس‌جمهور ادامه داد: آرمان ما کجاست؟ آیا انقلاب کردیم که یک عده یک زمانی حکومت کنند و بعد آن عده کنار بروند و عده دیگر بیایند و چند حزب و دسته ایجاد شود؟ آیا برای این امر نیاز بود آن‌قدر مجاهدت و فداکاری شود و شهید داده شود؟ اگر آرمان‌های انقلاب فقط همین بود انقلاب این‌قدر دشمن نداشت. آیا کسانی که در 15 خرداد و 17 شهریور سینه سپر کردند در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی مقاومت کردند و ایستادند هدف‌شان این بود که یک آبخور درست شود که یک عده زمانی بخورند کنار بروند و یک عده دیگر شروع به خوردن کنند؟ نه. انقلاب اسلامی در دل ظهور است، ‌از جنس ظهور است. انقلاب اسلامی در مهد انقلاب جهانی اسلام است و باید توجه داشت که جز با حاکمیت جهانی عدالت و انسان کامل اصلاح جامعه محال و محال است. ما باید دانشگاه طراز جهانی بسازیم، ‌ساز و کار جهانی بسازیم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که از روزی که جناح‌بندی درست شد فاتحه برخی از آرمان‌ها خوانده شده است و این مساله چقدر ضربه زد، گفت: نظام یک حزب بیشتر ندارد و آن حزب حقیقی است. البته دیگران نیز آزاد هستند که فعالیت کنند مخالف نیستیم، ولی اصالت ندارند ولی یک حزب بیشتر نیست و آن حزب ولایت و انقلاب است. از روزی که انقلاب را دو شقه کردند برخی از آرمان‌های الهی را در داخل خفه و کاری کردند که اسم از امام حسین(ع) بردن و اسم از شهید شدن محکوم شد و مقاله در این ارتباط نوشتند و از سوی مسوولان نیز تشویق شدند.

رییس‌جمهور گفت: ‌افق نگاه انقلاب جهانی، توحیدی است و هرچقدر ما افق نگاه را پایین‌تر بیاوریم ارزش کار پایین‌تر می‌آید و بعد به بن‌بست می‌رسیم ما باید ماموریت خودمان را در بستر انقلاب جهانی تعریف کنیم.

احمدی‌نژاد گفت: ‌به شما بشارت می‌دهم که به فضل الهی و به لطف ایستادگی مجاهدان و ملت ایران، دنیا در آستانه تحول آخر است.

وی به سفر اخیر خود به مالی و نیجریه اشاره کرد و گفت: در سفری که به مالی داشتیم می‌دیدیم که مردم جمهوری اسلامی را بسیار دوست داشتند حتی برخی از مردم آن‌ها مثل سفرهای استانی نامه می‌دادند با امید نامه می‌دادند، قرار بود ساعت 5 بعدازظهر به نیجریه برسیم ولی به خاطر استقبالی که در مالی شده بود ساعت 9 شب رسیدیم. سفیر ما در نیجریه می‌گفت که مردم از حوالی ساعت 11 صبح اطراف سفارت تجمع کرده بودند و شعار می‌دادند. شعارهای انگلیسی در حمایت از ایران و محکومیت قطعنامه درست کرده بودند و می‌گفتند که ما از ایران حمایت می‌کنیم و این اجتماع آن‌قدر باشکوه بود که من از ماشین پیاده شدم و رفتم وسط جمعیت و با مردم صحبت کردم. مثل این‌که ما در مشهد، قم یا شیراز برای مردم سخنرانی کنیم اجتماع باشکوه بود.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور نیجریه به من می‌گفت که جوانان این‌جا شما را دوست دارند و مردم این‌جا ایران را دوست دارند و من نیز تاکید کردم که ما نیز تمام مردم این منطقه را دوست داریم. این موضوع که می‌گویم فقط منحصر به مالی و نیجریه نیست در شانگهای که رفته بودیم نیز این گونه بود. استقبال بسیار خوبی از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپوی 2010 شانگهای صورت گرفت. زمانی که ما به شانگهای رفته بودیم فردای روزی بود که قطعنامه علیه ایران صادر شده بود ولی بسیاری از مردمی که ما آنجا می‌دیدیم می‌گفتند که ما از ایران حمایت می‌کنیم با شما هستیم و حرف ایران حرف ماست.

رییس‌جمهور با بیان این‌که جهان در آستانه یک تحول و انقلاب جهانی است و انقلاب جهانی آغاز شده است، گفت: ما دو ماموریت را بر عهده داریم ماموریت اول این است که کشور را بسازیم، ‌انسا‌ن‌های طراز حکومت جهانی تربیت کنیم و ماموریت دوم این است که جهان را با راه امام و خط ولایت ‌آشنا کنیم. جهان آماده است شما با عشق و امید و انگیزه تلاش کنید که فردا از آن شماست.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشگاه‌ها نیز سخنرانی کرد.

در این مراسم نسرین سلطان‌خواه معاون علمی رییس‌جمهور نیز حضور داشت.


  
  
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:
اگر با ادبیات دانشجویی آشنا نباشید راه ارتباط فکری بسته خواهد شد

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تأکید کردند: اگر با ادبیات دانشجویی آشنا نباشید راه ارتباط فکری بسته خواهد شد.


رهبر معظم انقلاب ظهر امروز در دیدار اعضای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تأکید کردند: اگر با ادبیات دانشجویی آشنا نباشید راه ارتباط فکری بسته خواهد شد.
مشروح اظهارات مقام معظم رهبری متعاقبا منعکس خواهد شد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای شرکت در مراسم چهلمین روز درگذشت حیاتی؛
لاریجانی فردا به لامرد می‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی فردا به منظور شرکت در مراسم چهلم نماینده فقید لامرد به این شهرستان سفر می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس و برخی از نمایندگان فردا برای حضور در مراسم چهلم محمد علی حیاتی نماینده فقید لامرد به این شهرستان لامرد سفر می‌کنند.
گفتنی است حیاتی نماینده مردم لامرد در مجلس هفتم و هشتم بود که روز یکشنبه 16 خرداد امسال دارفانی را وداع گفت و پیکر وی با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه در مجلس شورای اسلامی تشییع و به لامرد منتقل شد.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وزیر اقتصاد:علت تعطیلی ادارات صرفه جویی در مصرف برق است
تهران - وزیر اقتصاد و امور دارایی علت اصلی تعطیلی دو روزه اخیر ادارات و سازمان های دولتی را صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد و شایعات مربوط به ارتباط این موضوع با تحصن بازاریان را بی اساس دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید شمس الدین حسینی روز یکشنبه در پایان نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران این موضوع را در پاسخ به سووال حبرنگار ایرنا مطرح کرد.
وی افزود: فقط یک صنف تعطیلی داشته و مسوولان وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی با اتحادیه اصناف جلسه خواهند داشت تا درباره چگونگی پرداخت 40 درصد مالیاتی اصناف بحث و بررسی کرده و به توافق برسند.
وزیر اقتصاد ادامه داد: سازوکارهای مشخصی در این زمینه وجود دارد و اتحادیه اصناف بر اساس توافق و تفاهم با سازمان امور مالیاتی در حال بررسی راهکار های پرداخت مالیات هستند.
حسینی اضافه کرد: آنچه مسلم است وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی بر اساس پیش بینی های قانون بودجه مالیات ها را تعیین می کنند و ما مطمئن هستیم سازمان امور مالیاتی و اتحادیه اصناف برای پرداخت عادلانه مالیات های درنظر گرفته شده، به توافق خواهند رسید.
وی تصریح کرد: همکاران ما در سازمان امور مالیاتی آمادگی دارند حتی در روزهای تعطیل پیش رو نیز اظهارنامه های مالیاتی را جمع آوری کنند.
وزیر اقتصاد و امور دارایی همچنین درباره نتایج سفرش به هند و شرکت در کمیسیون مشترک دو کشور گفت: یکی از ویژگی های مهم این نشست برگزاری به موقع آن و تاکید دو کشور بر سرمایه گذاری مشترک در زمینه های بازرگانی و گردشگری بود.
وی افزود: در این کمیسیون که در فضایی صمیمی برگزار شد شش موافقت نامه و یادداشت تفاهم از جمله در زمینه های حمل و نقل، هوانوردی، انتقال مجرمین، انرژی های نو و موسسات علمی امضا شد.
حسینی خاطر نشان کرد: قرار شد سند مربوط به تشویق و حمایت از سرمایه گذاری های خارجی که دو طرف به تفاهم کامل درباره آن رسیده اند، به تصویب هیات وزیران هند برسد.
وی گفت: همچنین قرار شد طرف هندی هیات بلند پایه ای برای پیگیری تفاهم نامه های مصوب در هند به ایران اعزام کند تا سند نهایی این توافق نامه ها آماده شود.
وزیر اقتصاد و امور دارایی همچنین درباره زمان مشخص اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها گقت: طرح هدفمند شدن یارانه ها از ابتدای مهر ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

  
  
احمدی‌نژاد در همایش مسؤولان نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:
امروز همه اذعان دارند که جوانان ایرانی در برابر سایر ملت‌ها بهترینند

خبرگزاری فارس: رییس‌جمهور با بیان اینکه دایره حقیقت انقلاب بسیار وسیع است، گفت: انسان‌ها در مناطق گوناگون هستند، به‌طوری که امروز همه اذعان دارند که جوانان ایرانی در برابر سایر ملت‌ها بهترینند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری،‌ محمود احمدی‌نژاد که در همایش مسؤولان نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها سخن می‌گفت، اظهار داشت: اگر موضوع دانشگاه را خودانسانی قرار دهیم، دانشی که در دانشگاه ارائه می‌شود، مفهوم پیدا خواهد کرد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه این قطار سالیان سال است که حرکت کرده و دور شده است، گفت: اینکه بخواهیم در این قطار تغییراتی ایجاد کنیم، کار بزرگی است، چرا که قطعات و پیچ‌ها و وسایل آن براساس همان سال‌ها شکل گرفته، پس تغییر هم کار مشکلی است اما شدنی است که شاید یکی از بهترین نقاط شروع برای تحقق این اهداف همین دفاتر نمایندگی باشد.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: از گذشته تا به امروز دفاتر نمایندگی و همچنین مجموعه گروه‌های معارف در دانشگاه‌ها چون نگاهشان تنها دانش‌محور بوده است، به گروه‌های علم‌محور نیز تبدیل شده‌اند، در حالی که اساس نهاد نمایندگی و گروه‌های معارف در دوره انقلاب تأسیس شده است در حالی که دانشگاه‌های ما نزدیک به یک قرن پیش تأسیس شده‌اند که ریشه اصلی‌شان در جای دیگری است، یعنی خارج از فرهنگ و اندیشه ما.
وی تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و گروه‌های معارف نهادهای انقلابی هستند که می‌توان آنها را به سمت اهداف انسانی و الهی انقلاب بازگرداند چرا که برخی مواقع این احساس به وجود می‌آید وضع فرهنگی خوب نیست که این امر دو علت دارد و باید به هر دوی آنها پرداخت؛ اول آنکه دایره را درست ترسیم نکرده‌ایم و به همین خاطر عده بسیاری تصور می‌کنند خارج از دایره ارزش‌ها قرار گرفته‌اند.
رییس‌جمهور افزود: زمانی کراوات زدن را عده‌ای مسخره می‌کردند در حالی که هیچ‌کدام از فقها فتوایی به اشکال داشتن کراوات ندادند یا استادی اگر ریش خود را می‌تراشید، استادهای مذهبی از او فاصله می‌گرفتند در حالی که برخی مراجع تراشیدن ریش را فاقد اشکال می‌دانستند.
محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حالی که دایره حقیقت انقلاب بسیار وسیع است، گفت: انسان‌ها در مناطق گوناگون هستند، به‌طوری که امروز همه اذعان دارند که جوانان ایرانی در برابر سایر ملت‌ها بهترینند.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) رحمت‌اللعالمین است، افزود: دایره هدایت ایشان همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد مگر کسانی که آگاهانه یا جاهلانه از این دایره بیرون بزنند. اسلام آمده تا همه دنیا را اداره کند و اگر تصور کنیم پیامبر اسلام(ص) تنها متعلق به مسلمانان است بزرگ‌ترین ظلم را به پیامبر(ص) کرده‌ایم چرا که پیامبر اسلام(ص) متعلق به همه ادیان الهی است همان‌طور که حضرت موسی(ع) و حضرت مسیح(ع) پیامبران ما هستند و ما همه آنها را قبول داریم.
دکتر محمود احمدی‌نژاد گفت: اگر نگاه ما به دایره دین این باشد که هفت میلیارد را جذب کند، این دایره وسیع‌تر خواهد شد.
رییس‌جمهور در ادامه به نوع کار تبلیغی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی موضوع دانشگاه انسان‌سازی شد، روش کار متفاوت خواهد شد و در آن صورت رابطه استاد و دانشجو تنها به حضور و غیاب و نمره دادن خلاصه نمی‌شود. ما باید راه را باز کنیم تا فطرت‌ها بیدار و اسماء الهی در وجود انسان‌ها شکوفا و متجلی شود.
وی با بیان اینکه تربیت انتقال یک ادبیات و یا مجموعه‌ای از مفاهیم نیست، گفت: تربیت یعنی انتقال ارزش‌های الهی از مربی به شاگرد. امروز قرار است فطرت‌ها بیدار و سلسله ارزش‌های الهی به او منتقل شوند و هر کسی با وجود درونی خود آشنا و بعد شکوفا شود.
رییس‌جمهور با بیان اینکه این موضوعات نیازمند شناخت کافی است، گفت: شناخت دقیق اولاً نیازمند حوصله و احساس مسؤولیت و صبوری است و ثانیاً نیازمند یک عشق الهی است، چرا که بستر انتقال ارزش‌های اخلاقی از یک متخلق به طرف مقابل تنها از عشق و محبت است. اگر بهترین مفاهیم را بیان کنید ولی عشق و محبت نباشد، این ارزش‌ها منتقل نخواهد شد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید بررسی کرد چرا کلام پیامبر(ص) این میزان تأثیرگذار بوده است، گفت: پیامبر اسلام(ص) با عشق به انسان و محبت به آنها توانست انسان‌های وارسته‌ای را تربیت کند که در تارک تاریخ بدرخشند. آن عامل تأثیرگذار پیامبر اسلام(ص) عشق به مردم بود، پس محال است که به کسی علاقه نداشته باشیم و ارزش‌ها را به او منتقل کنیم. اگر عشق آمد دیگر به سخنرانی و استدلال نیازی نیست.
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه عشق به مردم و عشق به جوانان تجلی عشق به خداست، گفت: اگر کسی آمد و ادعا کرد که عاشق خداست اما در دلش عشق به نوع انسان وجود نداشته باشد، بدانید دروغگوی بزرگی است چرا که عینیت عشق به خدا عشق به خلق خداست.
احمدی‌نژاد ادامه داد: طبیعت انسان با کار اداری صرف و کار معمولی انجام نمی‌شود. یکی از گره‌های کاری ما در مقابل جوانان این بود که راه را گم کرده‌ایم. ما امروز باید تلاش کنیم موانع را برداریم تا حقیقت وجودی انسان مشخص شود.
رییس‌جمهور با طرح این سؤال که آیا با درس اخلاق و عرفان انسان شکوفا می‌شود؟ گفت: تنها درس معارف انسان را شکوفا نمی‌کند. به حسب ظاهر با میزان واحدهای معارف که در دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود باید به همه سؤالات پاسخ داده شود ولی متأسفانه ما عکس آن را در جامعه می‌بینیم. درس اخلاق و معارف درس‌های مقدسی هستند اما همه‌اش قالب است، اینها همه‌اش جسم کار است و تنها با جسم کار کسی درست نمی‌شود.
احمدی‌نژاد با طرح این سؤال که عصاره حقیقی کدام است، گفت: آن حقیقتی که به دین، معارف، اخلاق، تاریخ و فیزیک جان می‌بخشد، چیز دیگری است. باید دید حقیقت انسانیت، اخلاق و ارزش‌ها کدام است.
وی افزود: ما تصور کرده‌ایم اگر ذهن‌ها را از علوم مختلف انباشته کنیم، انسان‌ها درست می‌شوند اما این‌طور نیست چرا که امروز شاهدیم حوادث سنگینی رخ می‌دهد اما برخی افراد قادر به تشخیص نیستند، در حالی که از علم فراوانی برخوردارند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که اخلاق، دین و عرفان در صحنه‌های حساس اجتماعی دست ما را بگیرند. دین اگر دین باشد باید به انسان فرقان دهد. خداوند می‌فرماید اگر کسی تقوا پیشه کند به شما فرقان می‌دهم. حال چطور شده دینداری در برخی مسائل به داد برخی افراد نرسید؟
رییس‌جمهور ادامه داد: اگر کسی مدعی دینداری شد اما از آمریکا ترسید، باید قبول کرد که دینش ضعیف است چرا که خداوند انسان را خلق کرد و زمینه رشد را در او قرار داده است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه تصوری که ما از شیطان داریم باید اصلاح شود، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم جامعه بشری را منحط کنیم و جای شیطان بنشینیم، باید ببینیم از کجا شروع کنیم و تمرکز فعالیت‌ها را کجا بگذاریم. پاسخ روشن است؛ شیطان به دنبال مرکزیت است. شیطان رییس‌جمهور آمریکا را در اختیار خود قرار می‌دهد و توسط او تمام ساختارهای ظالمانه را در اختیار می‌گیرد.
رییس‌جمهور ادامه داد: آن چیزی که به کار تربیتی جان می‌دهد عبارت است از ایمان و اتصال به خداوند. ما می‌خواهیم کاری کنیم تا فیوضات الهی در انسان جاری شود که مجرای این فیض حضرت ولی‌عصر(عج) است.
احمدی‌نژاد افزود: هدف از تربیت انسان باید آشنا کردن دل و جان او با وجود امام عصر(عج) باشد. باید تلاش کرد تا همه تمرکزمان بر آن باشد که رابطه انسان با امام عصر(عج) قطع نشود. اگر ما می‌خواهیم انسان تربیت کنیم، بستر آن عشق است و مجرای عشق هم وجود نورانی امام عصر(عج) است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه تربیت کار مکانیکی نیست، گفت: کاری که شما می‌خواهید انجام دهید جز با عشق نمی‌شود، به‌طوری که عینیت عشق به خدا، عشق به امام عصر(عج) است.
رییس‌جمهور افزود: ارزش‌های اخلاقی باید در جایی انباشته شود تا منتقل شود. همه هنر ما این است که دست انسان‌ها را بگیریم و در دست امام عصر(عج) قرار دهیم. هنر ما این است که انسان دلش را مورد توجه امام عصر(عج) قرار دهد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها گفت: این دفتر باید جایی باشد که هر وقت هر فردی وارد دانشگاه شد، این دفتر را پناهگاه خود بداند چرا که امروز قبل از ورود جوانان به دانشگاه‌ها، دشمنان ما بر روی آنها کار می‌کنند بنابراین دشمن را نباید دست کم گرفت.
رییس‌جمهور ادامه داد: سال گذشته به گفته خود مسؤولان آمریکا 400 میلیون دلار صرف این موارد شده است. وقتی رییس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند می‌خواهد از یک جریان حمایت کند، بدانید صدهزار ساعت بر روی آن کار شده است.
احمدی‌نژاد گفت: باید به سرعت در مقابل دشمنان ایستاد، به‌طوری که درس معارف در دانشگاه‌ها طوری ارائه شود که دانشجویان با ذوق بر سر آن کلاس حاضر شوند.
رییس‌جمهور خطاب به حاضرین در جلسه گفت: بنده از وزیر علوم می‌خواهم که جلسه مشترکی با رؤسای دانشگاه‌ها و شما داشته باشد تا تمام موضوعات را با هم بحث و تبادل نظر کنید.
وی همچنین از دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواست تا زیرمجموعه خود صندوق قرض‌الحسنه‌ای را تأسیس کنند و بدین طریق از دانشجویان حمایت شود.
رییس‌جمهور همچنین از دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواست تا اردوهای دانشجویی را سازماندهی کنند چرا که بسیاری از مسائل تربیتی در این اردوها شکل می‌گیرد؛ همچون اردوهای راهیان نور که واقعاً کار بزرگی صورت گرفته است.
رییس‌جمهور اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی زمینه‌ساز انقلابی با حاکمیت انسان کامل است و محال است جهان بدون آن انسان کامل اصلاح شود.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه با تشکیل جناح‌بندی‌های سیاسی، فاتحه بعضی از ارزش‌های انقلاب خوانده شد، گفت: نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است.
رییس‌جمهور اظهار داشت: ما باید مأموریت خود را در بستر انقلاب جهانی تعریف کنیم. امروز به فضل الهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایستادگی ملت بزرگ ایران، دنیا در حال تحول آخر است. پس در این راستا ما دو مأموریت داریم؛ اول آنکه کشورمان را بسازیم و دوم جهان را با خط امام عصر(عج) و ولایت آشنا کنیم.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد