سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت در طبیعتهای فاسد، سودی نمی بخشد. [امام هادی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :45
کل بازدید :175520
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/11
2:18 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
احمدی‌نژاد در همایش سراسری قوه قضائیه:
نیازمند مجریان عادل برای اجرای قوانین هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: اگر قانون جامع و کاربردی داشته باشیم اما افرادی که درک و اشراف درستی از قانون نداشته باشند، قانون را معطل یا اجرا نمی‌کنند. به همین دلیل نیازمند مجریان عادلی هستیم که قانون را به‌درستی اجرا کنند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امروز یکشنبه در همایش سراسری قوه قضائیه که به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور آیت الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، بختیاری وزیر دادگستری، رئیسی معاون اول قوه قضائیه، محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کشور و جمعی از مسئولین دستگاه قضا برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، هفته قوه قضائیه را به دستگاه قضا تبریک گفت و افزود: موضوع اصلی قضا عدالت است که در همین خصوص موضوع اصلی حکومت نیز عدالت می‌باشد، چرا که اگر عدالت را از حکومت برداریم چیزی باقی نخواهد ماند.
وی عدالت را ماموریت اصلی پیامبران خواند و تصریح کرد: حضرت امیر المومنین علی(ع) به دلیل اجرای عدالت به شهادت رسید.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود عدالت را گام اول در مسیر کمال دانست و خاطرنشان کرد: عدالت در مسیر کمال نقطه آغاز بوده و شکوفایی انسان از عدالت آغاز می‌شود.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه عدالت نقطه کمال انسانی است گفت: اگر حق در جای خود ننشیند اجزای جامعه که آحاد مردم هستند کار کرد خوبی نخواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه اگر عدالت در سر تا سر زمین بر پا نشود تک تک مردم نیز کارکردی نخواهند داشت تاکید کرد: در صورتی که عدالت در زمین برپا نشود شکوفایی نیز بر پا نخواهد شد.
رئیس جمهور ادامه داد: اگر جامعه‌ای احساس تبعیض کند این احساس آغاز گر سد برای رشد کمال انسان‌ها است.
وی عدالت را مهمترین ماموریت خواند و گفت: توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها و همچنین تنظیم نظارت و برخورد با دست اندازی‌ها از جمله مفهوم عدالت است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید در جمهوری اسلامی عدالت را بر پا کنیم خاطرنشان کرد: اولین گام در اجرای عدالت تنظیم قوانین است چرا که اگر قوانین بر پایه عدالت تنظیم نشود مشکلات قابل رفع و رجوع نیست.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگر قوانین درستی را بر حسب فرصت‌ها تنظیم نکرده باشیم امکان برپایی عدالت سخت و محدود می‌شود به همین دلیل نیازمند قوانین جامع و مانع هستیم.
وی افزود: اگر در قوانین دو گانگی و چند گانگی وجود داشته باشد فرصت را در اختیار زیاده خواهان می‌گذارد. به همین دلیل باید دست به دست هم دهیم تا قوانین درستی تنظیم شود.
احمدی نژاد به کثرت قوانین اشاره کرد و گفت: کثرت قوانین موضوع خوبی نیست چرا که باید یک قانون جامع به صدها قانون پر از گریزگاه ترجیح داده می‌شود.
رئیس جمهور گام دوم را اجرای درست دانست و افزود: اگر قانون جامع و کاربردی داشته باشیم اما افرادی که درک و اشراف درستی از قانون نداشته باشند، قانون را معطل یا اجرا نمی‌کنند. به همین دلیل نیازمند مجریان عادلی هستیم که قانون را به درستی اجرا کنند.
وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند به یک قدرت و دست قوی برای اعمال عدالت و اجرای قوانین و تامین عدالت هستیم که البته این نقش نیز در جمهوری اسلامی ایران به قوه قضائی سپرده شده است.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه قوه قضائیه تضمین اجرای عدالت و قانون است، تصریح کرد: تنها قوه‌ای که در قانون اساسی به اجرای عدالت ذکر شده است قوه قضائیه است.
رئیس جمهور خطاب به دستگاه قضا گفت: کار شما کار بسیار سنگینی است به همین دلیل ممکن است فردی دچار انحراف و تحت تاثیر شیطان قرار بگیرند.
احمدی نژاد با بیان اینکه تمامی قوا و کارگزاران حاکمیت در اسلام باید پاک باشند، گفت: این پاک بودن باید در بین دستگاه قضا بیشتر باشد.
وی اجرای عدالت را امری سخت عنوان کرد و افزود: فشارها از درون و بیرون برای اجرای عدالت وارد می‌شود، اما باید بدانیم که یک حکم به صورت آگاهانه از صدها کار عمرانی ارزشش بیشتر است چرا که اجرای عدالت باعث شکوفایی انسان می‌شود.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دستگاه قضا پناهگاه و نقطه امنیت خاطر مردم است، خاطرنشان کرد: نظارت در قوه اجرایی بسیار زیاد است همانند دیوان محاسبات سازمان بازرسی نمایندگان مجلس و ... اما دستگاه قضا آنقدر اهمیت بالایی دارد که نظارت در درون خود آن دستگاه تعبیه شده است. امروز نیز دستگاه قضائی ما از خیل عظیم قضات شجاع و مومن برخوردار است.
وی به سخنان بختیاری وزیر دادگستری اشاره کرد و افزود: تشکر می‌کنیم از کسانی که در سرتاسر ایران برای اجرای عدالت زحمت می‌کشند. اما باید بگویم علی‌رغم زحماتی که طی 30 سال کشیده شده ما هنوز در ابتدای راه هستیم. به همین دلیل باید به جایی برسیم که دو اتفاق مهم در کشور به وجود بیاید.
رئیس جمهور گفت: باید برای تمام مردم کشور این اطمینان به وجود بیاید که زمانی به دستگاه قضائی مراجعه می‌کنند عدالت و حق برقرار شود.
بر اساس گزارش فارس در ابتدای مراسم کلیپی در خصوص استقلال دستگاه قضا به نمایش درآمد که در آن کلیپ موضوعی بر مبنای اینکه همیشه در بین دو طرف دعوا یک نفر ناراضی است پرداخته شد که احمدی نژاد در پاسخ به این کلیپ یادآور شد: این گونه نیست که فردی در بین دو طرف دعوا ناراضی باشد. چرا که آن فرد نیز در برابر عدالت سکوت می‌کند.
وی ادامه داد: باید به جایی برسیم که از پروژه‌ها جلو بزنیم و به اتفاق دوم اشاره کرد و افزود: باید فضایی را به وجود بیاوریم که اگر دستی برای دست اندازی بلند شد بداند که دست قاطعی این دست متجاوز را قطع می‌کند. چرا که شکوفایی حقیقی در آن زمان است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید همه حس برقراری عدالت را داشته باشند، تصریح کرد: اگر کسی در ذهنش به شیطنت پرداخت باید بداند که دستگاه قضا آن را قطع خواهد کرد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید ایران را ساخته و برای بشریت یک الگو قرار دهیم، افزود: جهان در بن‌بست نظری است و منتظر حکومتی نجات بخش است به همین دلیل نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است.
وی با بیان اینکه امروز ایده‌ خوبی برای بن‌بست‌های فرهنگی و اجتماعی جز ایده انقلاب اسلامی وجود ندارد خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه اسلام ناب محمدی است.
رئیس جمهور ادامه داد: حقیقت عدالت به دست یگانه عدالت گستر محقق خواهد شد اما هر کسی به اندازه وسع خود باید در این زمینه تلاش کند.
احمدی نژاد اجرای عدالت را ماموریت آرمانی و الهی دانست و گفت: دولت با همه توان پشتیبان قضات و دستگاه قضائی خواهد بود چرا که در این زمینه تمامی لوایح قضایی در دولت به سرعت تصویب می‌شود.
وی به افزایش بودجه دستگاه قضای اشاره کرد و گفت: افزایش بودجه که البته شاید به مقدار نیاز نیز نباشد باعث اطمینان خاطر دستگاه قضائی و قضات می‌شود.
بر اساس این گزارش بختیاری وزیر دادگستری پیش از سخنان احمدی نژاد گزارشی را در این زمینه ارائه داد.
خبرگزاری فارس


  
  

                                                    

به دلیل رای دادن  حامیان  شیخ اصلاحات به هاشمی در انتخانب رئیس مجلس خبرگان نفر پنجم انتخابات ریاست جمهوری از او سهم خواهی می کند !!!!!!!!!!!!!!!!

    حمایت بی چون و چرای خاندان هاشمی ازموسوی از  زبان شیخ اصلاحات :

 

            «همه می دانستند که نسبت به نامزدها بیطرف هستم. کاری نداشتم که مردم به چه کسی رأی می دهند».

 این عبارت بخشی از اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی است که چند روز پیش در گفت وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات عنوان شده است. نفی حمایت آقای هاشمی از میرحسین موسوی در حالی است که از طرف دیگر موسوی شخصاً سال گذشته در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد «من به حمایت آقای هاشمی رفسنجانی از خود افتخار می کنم».

 از سوی دیگر مرور نامه 20 خرداد 1388 مهدی کروبی به هاشمی نیز مؤید نظر میرحسین موسوی است. کروبی در آن نامه گله مندانه که دو روز قبل از انتخابات در رسانه ها منتشر شد، می نویسد: «همان گونه که جنابعالی اطلاع دارید همه اصلاح طلبان و علاقه مندان به اسلام و انقلاب همت خویش را مصروف این معنا کرده اند که در اوضاع و احوال عمومی کشور «تغییر» ایجاد کنند و به صورت های مختلف اعم از نامزدی یا حمایت از نامزدی خاص در انتخابات 22 خرداد 88 کشور را از شرایط فعلی نجات دهند... متأسفانه برخی از نزدیکان و بستگان شما با شایعه پراکنی قصد دارند یکی از دو صدای اصلاح طلبان در انتخابات را خاموش کنند و با پخش خبرهای کذب و شایعات ناروا درباره انصراف اینجانب از رقابت های انتخاباتی آب به آسیاب مخالفان اصلاحات بریزند. من البته قصد ندارم با بردن نام افراد خاص از نزدیکان و بستگان شما نقش آنان را در برهم زدن وحدت اخلاقی اصلاحات اعلام کنم و ترجیح می دهم پس از پایان انتخابات با هم در یک جلسه دو نفره درباره این موضوع صحبت کنیم، اما ضمن تأکید بر دغدغه هایی که شما هم درباره انتخابات دارید اعلام می کنم این روش دوستان سبب نقض قواعد اخلاقی انتخابات آزاد می شود و اتحاد فکری و تاریخی اصلاح طلبان را مخدوش می کند. حتماً به یاد دارید که همه ما درباره جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبری پس از درگذشت آیت الله مشکینی چه اندازه حساس بودیم و حتماً نقش اینجانب و دوستان حزب اعتماد ملی در مشارکت گسترده در انتخابات خبرگان و سپس حمایت از ریاست جنابعالی را از یاد نبرده اید، گرچه من هرگز به قصد سهم خواهی کاری نمی کنم و آن روز باور و اعتقادم را معیار حمایت از شما برای ریاست مجلس خبرگان قرار دادم، اما قصدم از یادآوری این نکته، تأکید بر ضرورت وحدت اصلاحات است... امیدوارم به دوستان خود تذکر بدهید که از ادامه این حرکت تخریبی- که جز به سود حریف نیست- خودداری کنند و بدانید که به رغم برخی داعیه ها اکنون همه این رفتارها منتسب به حضرتعالی است و گرچه سهم برخی نهادهای عمومی- مانند دانشگاه آزاد اسلامی- را نمی توان در ترویج نامزد مورد نظر شما نادیده گرفت اما حق شهروندی شما در دفاع از نامزد خاص ملازمتی با خروج از دایره عدل و انصاف ندارد».

 به گزارش کیهان شایان ذکر است آقای هاشمی در مصاحبه اخیر خود همچنین درباره بازنشستگی و کناره گیری سیاسی گفته بود: «مایلم این گونه شود ولی می ترسم عوارض بد سیاسی داشته باشد.»

 هر چند که بازنشستگی و کناره گیری سیاسی در جمهوری اسلامی معنا ندارد اما از سوی دیگر میل به کناره گیری سیاسی نیز با رویکرد کاملاً سیاسی آقای هاشمی در حوادث یک سال اخیر مطابقت ندارد.

  

نتیجه به عهده ی شما  

      واقعا آقای هاشمی بی طرف بود؟

 


89/4/4::: 2:20 ع
نظر()
  
  

کارکرد های رسانه در جنگ نرم

 

علاوه بر بهره گیری نظام سلطه از رسانه های دیداری ، شنیداری و نوشتاری پیشین ، اکنون نیز با توجه به تحول عظیمی که در بهره گیری از ماهواره ها ، اینترنت ، فرستنده های پرتابل ، مینیاتوری ، ریزپردازنده ها ، فیبر نوری و ده ها فناوری برتر رسانه ای اتفاق افتاده و البته تجهیزات و ابزار ها و امکانات ان نیز در دست سردمداران نظام سلطه است ، انها از این ابزار در جهت تحمیل اراده خود بر ملت هاسوء استفاده می کنند . قدرت ها بیشترین استفاده از رسانه ها را در جنگ نرم می برند .
انچه مسلم است جنگ رسانه ای از برجسته ترین مولفه های جنگ نرم و جنگ های مدرن در جهان کنونی محسوب می شود .. اما بیشترین کاربرد جنگ رسانه ها در هنگامه ی نبردهای نظامی شدت یافته و می یابد ، البته این به ان معنا نیست که این کاربرد از اهمیت رسانه ها در دیگر زمان ها می کاهد ‍، بلکه می توان گفت ان جنگی است که در شرایط صلح و جنگ نیز بین قدرت ها و دولت ها به صورت غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد . انجا که قدرت ها توان به میدان اوردن نیروی نظامی را ندارند و یا جامعه انان قادر به تحمل تلفات انسانی نیست ، به جنگ رسانه ای روی می اورند و از این ابزار بهره برداری می کنند .
جنگ رسانه ای از جمله جنگ های بدون خون ریزی و جنگ ارام محسوب می شود . با توجه به اینکه در جنگ رسانه ای خشونتی اعمال نمی شود وقوع ان برای مردم نا محسوس است از طرفی بسیج عمومی هم در ان کاربرد ندارد و به اصلاح جنگ رسانه بین نخبگان است است فلذا میزان تخریب زیاد است تا حدی که شهروندان عادی کشور هدف ، متوجه حجم سنگین این جنگ بر فضای روحی و روانی خود و اطرافیان شان نمی شوند  .

قدرت نفوذ سرمداران این جنگ و قدرت تاثیر گذاری و نفوذ ان به گونه ای است که در سطوح جامعه اعم از شهر و روستا گسترش می یابد . در این جنگ ، ملت ها و مردم با خواست و اراده خود و قبول هزینه در معرض حمله قرار می گیرند. در این جنگ طرف متخاصم کنترل افکار عمومی را درجنگ رسانه ای از روشها و تاکتیکها متناسب با شرایط و جغرافیای عمومی ( جغرافیای جنگ روانی ) استفاده می شود . بعضا با بمباران اطلاعات و یا ارائه اطلاعات نادرست و یا مشابه سازی و .. گروه هدف را مجبور می کنند تا منافع مهاجم را بر منافع ملی ترجیح دهند . همه تاکتیکهای جنگ رسانه ای برپایه ایجاد ترس در مخاطب استئار است . تا مخاطب نترسد نمی توان در رفتارش تغییری ایجاد کرد.
این جنگ به دو شیوه کلی اعمال می شود . در شیوه اول دولت و مردم با استفاده از رسانه ها تحت فشار قرار می گیرند تا در انان ترس ایجاد شده و مجبورشوند در برابر متخاصم عقب نشینی کنند و در نهایت به انان باج دهند و در شیوه دوم ملتها را بر علیه دولتشان می شورانند و ودلت در اثر فشار عمومی تغییر رفتار داده و غیرمستقیم خواسته های بیگانگان را براورده می کنند .

 

کپی باذکر منبع مجاز است . 


  
  

 بسیاری معتقدند انتخابات دهم ریاست جمهوری در واقع دور سوم انتخابات نهم بود رقابت اصلی بین هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد رقم خورد . «شکست احمدی نژاد به هر قیمتی » پروژه ای بود که هاشمی از همان ابتدای کار دولی نهم در پیش گرفته بود و با ان به استقبال انتخابات دهم ریاست جمهوری ان را بازگو کرد.
استراتژی انتخاباتی هاشمی در دور دهم «دولت وحدت»نام گرفت و در واقع تاکتیکی برای حذف احمدی نژاد هم از دایره اصولگرایی و هم مسند ریاست جمهوری بود. 
هاشمی در مصاحبه ای که فروردین ماه سال 87 با علی زادسر نماینده سابق جیرفت داشت طرح خود را این گونه تشریح کرد:«درباره انتخابات دوره دهم اعتقاد من همان است که در جلسه جامعه روحانیت بحث شد و ان این است که چنانچه همه کسانی که خود را به هر نوعی جو اصولگرایان می دانند یکی از چهار نفر مطرح سده یعنی حجج اسلام ناطق نوری و روحانی و اقایان لاریجانی و ولایتی را نامزد کنند و متفرق نشوند بنده نیز به سهم و توان خود از نامزد ان نامزد واحد حمایت خواهم کرد و با جریان اصلاح طلب هم موافقت بشود که سهم مناسبی را در کابینه و مدیریت اجرایی کشور داشته باشد که امید بر موفقیت چنین طرحی نیز فراوان است .» 
  هاشمی همزمان که طرح خود برای حذف احمدی نژاد با تیغ وحدت ملی را پخته می کرد تا به انتخابات 88 برساند با مانعی مواجه بود و ان هم تاییدات رهبر معظم انقلاب بر کارنامه دولت بود. به همین سبب به دنبال توجیهی برای نفی این تاییدات می گشت . او در مصاحبه یا زادسر این موضوع را به صراحت بیان داشته و گفته بود :«بنا بر دلایل متعدد سیاسی ،اقتصادی ، مدیریتی ، به عملکرد دولت نهم انتقاد دارم به جز در مورد تخلف از سیاست های کلی که نظارت بر ان وظایف مجمع است ، سکوت کرده ام تا با نظارت علنی مقام معظم رهبری مخالفتی انجام نگیرد . من اینجوری خودم را راضی و قانع می کنم که رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تحلیلی را از اوضاع دارند که تشخیص شان این است که اگر از دولت دفاع و پشتیبانی نکنند ، ممکن است دولت برای ادامه کار با مشکل جدی مواجه شود و در  شرایط فعلی این به صلاح نیست .»

برگرفته از جلد سوم کتاب عبور از فتنه 

 

 قطعا این بلواها بعد از انتخابات به نظر ادم های خبره کسی از انسان های فهیم که با مسائل کشور و با جهانی اشنا هستند ، در میان می گذارد، می فهمد ، همه این را می فهمند که این کار برنامه ریزی شده  بوده و این کار دفعی نبود که بخواهیم بگوئیم  یک چیزی پیش امده . مثلا دفعتا کسی بلند شد حرفی زد‍‍‍ نه ، این کار برنامه ریزی شده بود از یک مرکزی هدایت می شد .

  

 


89/4/3::: 12:41 ع
نظر()
  
  

خود خواه مباش  -  برگرفته از نهج البلاغه

 

بر تو باد که از خویشتن خواهی و خودپزستی بپرهیزی و از هر کار که تو را به این خوی بکشاد بر کنار بمانی و هرگز دوست نداری که تو را بستایند که این ستایش خواهی و خود پرستی برای شیطان فرصت بزرگی است که می توانید از را ان احسان نیکوکاران را نابود سازد .
هرگز در برابر احسان خویش بر مردم منت مگذار و خدمات خود را بزرگ مشمار و اگر وعده ای می دهی ان را بر اور زیرا منت گزاری نیکوکاری را از بین می برد و فزون حق را از دل می زداید و پیمان شکنی خشم خدا را بر می انگیزد که خدای تعالی فرمود : ( دشمنی بزرگی است نزد خدا که به انچه مب گویید عمل نکنید )
از شتاب در کارها پیش از وقت بپرهیز و چون هنگام ان رسید کندی روا و در کاری که هنوزش نمی شناسی سر سختی مکن و چون ان را شناختی سستی روا مدار پس هر کار را به هنگامش انجام ده و هر عمل را در موقعش بکاربند .

از این بپرهیزد که حقوق عمومی را که همه ی مردم در ان برابرند بخویشتن اختصاص دهی و در توجه به مسائلی که همه با ان اگاهی دارند خود را بنا دانی زنی که بزودی حقوقی را که از دیگران ربوده ای از تو باز می ستانند و به اهلش می رسانند و پردهاز کار ها فرو می افتد و داد ستمدیده از تو می ستانند.
خشم خویش را فرونشان و از ستیزه جوئی بپرهیز دست قدرت بستم مگشای و تاخیر از حمله بر کتار دار تا خشمت فرو نشیند و اختیار خویش بدست اری و انگاه می توانی بر خود چیره گردی که بیاد معاد باشی و بازگشت بخدای را بخاطر اری .

 

هر گونه کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع مجاز است . 


89/4/2::: 8:0 ع
نظر()
  
  

1- حمایت از اشوبگران                                            

 
صدای امریکا با اشاره به ناکامی اشوبگران در کشاندن مردم به تظاهرات خیابانی به بهانه بحث های انتخاباتی  از جریان های ضد انقلاب خواست به اعتصاب در صنایع کلیدی نظیر نفت و پتروشیمی و اصناف و بازار روی بیاورند . صدای امریکا از قول یک عنصر ضد انقلاب (سجادپور) تصریح کرد به جای گردهمایی خیابانی باید به شاهرگ های حیاتی اقتصاد ایران ضربه زد .

سیاست اقتصادی امام علی (ع) نهج البلاغه خطبه 15 -59

  به خدا سوگند بیت المال تاراج شده را هر کجا که بیابم به صاحبان اصلی انان باز می گردانم گرچه با ان ازدواج کرده یا کنیزی خریده باشند زیرا در عدالت گشایش برای عموم است و ان کس که بر او گراهن اید تحمل ستم برای او سخت تر است .

 

2- شایعات

انگلا مرکل که پیشتر بر حمایت المان از جنبش اعتراض امیز مردم ایران تاکید کردهبود در بخش دیگری از گفتگوی خود با فرانکفورتر الگماینه سایتونگ افزوده است :(بدرفتاری با تظاهر کنندگان در ایران مرا به شدت غمگین می کند .)

انگلا مرکل همچنین در باره روند مذاکرات جهانی برای حل و فصل برنامه اتمی ایران با بیان این که تا کنون هیچ نشانی از موفقیت گفت و گوها به چشم نمی خورد گفته است :( در ماه سپتامبر به اتفاق دیگر شرکای خود در این باره تصمیم می گیریم که ایا باید تحریم های تازه ای علیه ایران وضع کیم یا خیر .)

معاون وزیر خارجه امریکا اطمینان داد دولت این کشور از اصلاح طلبان در ایران حمایت می کند و حمایت از فعالان این طیف کاهش نیافته است .

 

پاسخ به شایعات دشمن از امام علی (ع) -نهج البلاغه خطبه 30 -81

اگر به کشتن او (عثمان) فرمان داده بودم  قاتل بودم و اگر از ان باز می داشتم از یاوران او به شمار می امدم با این همه کسی که او را یاری کرد نمی تواند بگوید که از کسانی که دست از یاری ا ش برداشتند بهترم و کسانی که دست از یاری اش برذاشتند نمی توانند بگویند یاورانش از ما بهترند . من جریان عثمان را برایتان خلاصه می کنم: عثمان استبداد و خودکامگی پیشه کرد و شما بی تابی کردید و از حد گذراندید و خدا در خودکامگی و ستمکاری ودر بی تابی و تندروی حکمی دارد که تحقق خواهد یافت .

هر گونه کپی برداری از این اثر فقط باذکر منبع و درج این وبلاگ در لینک  وبلاگ شما مجاز است . 

در بحث ما شرکت کنید

 


  
  

      نقش سیاستمداران غرب در حوادث پس از انتخابات

                                                                  

   ادامه ناکامی های قدرتهای استکباری در مهار حرکت انقلاب اسلامی و نگرانی روز افزون انها از تثبیت تفکر نظام دینی در جهان معاصر که به طور طبیعی زوال تفکر لیبرال دموکراسی غربی از یک سو و زیانهای مالی و اعتباری گسترده ای را برای انها به دنبال داشت سبب شد که طی سالهای اخیر موضوع ایران به عنوان مهمترین مسئله مراکز اطلاعاتی و نظریه پردازان امریکایی و دیگر کشورهای غربی تبدیل شود. به همین دلیل این مراکز و افراد اغلب مشوق دولتها برای تشدید فشار ها و تحریمها علیه ایران بوده اند.
در حوادث و تحولات قبل و پس از انتخابات نیز با اعلام نگرانی از تثبیت روند ها در ایران و تقویت موضع ایران در سطح منطقه و جهان معاصر تمام تلاش انها بر تغییر روند ها و جلوگیری از تقویت تفکر نظام دینی متمرکز شده بود . به همین دلیل از هر حرکت و یا شخصیتی در ایران که به رعم انها در مقابل این روند بایستد حمایت می کنند.

توصیه های این افراد و مراکز را در یک طیف گسترده می توان رهگیری کرد:

1. حمایت از اشوبگران


2. تشدید فشارها علیه ایران

 
3. سیاه نمایی والقای نا کارامدی نظام جمهوری اسلامی


4. ارائه تصویری خشن و ضد حقوق بشری از دولت جمهوری اسلامی

 

5.دامن زدن به اختلافات ورقابتهای داخلی

 
6. اثر گذاری بر فرایند تصمیم گیری سران قدرتهای غربی در مواجهه با ایران

 

7. حساسیت نسبت به حوزه نفوذ کشورهای غربی و روسیه و چین در ایران

 

بزودی نمونه هایی از این واکنشها در این وبلاگ مورد بحث قرار می گیرد

 

بر گرفته از کتاب :  دست چدنی و دستکش مخملی -95

 

هر گونه کپی برداری از این مطلب و مطالب دیگر این وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد