سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانشی را که خداوند آن را برای امور دینی مردم سودمند قرار دادهاست پنهان کند، خداوند روز قیامت او را با لگامی از آتش لگام زند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :45
کل بازدید :175523
تعداد کل یاداشته ها : 304
103/2/11
3:32 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دوست[29]
«اینهایی که الان در ایران مشغول فتنه هستند این ها از اسلام هیچ اطلاع ندارند . و به حسب ان طوری که من می فهمم این ها مرتبط با امریکا هستند ولو این که اسمشان بر خلاف است و ملت ما باید این ها را رد بکنند و اعتنایی به انها نکنند و خودشان در همین سیل جمعیت ایران منحل خواهند شد.» صحیفه امام خمینی (ره) ج6-ص471

خبر مایه
احمدی‌نژاد در جمع مردم تومبکتو:
فرهنگ و ارزش‌های دو ملت ایران و مالی یکسان است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: فرهنگ و ارزش‌های دو ملت ایران و مالی یکسان است.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان با حضور در جمع علما و اندیشمندان مالی پس از اینکه لباس روحانیون این شهر به رئیس‌جمهورمان اهدا شد، گفت: خداوند را سپاسگذارم که توفیق یافتم به همراه رئیس‌جمهور کشور مالی در جمع شما حاضر شوم.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه احساس بنده نسبت به شما احساس دیدار برادرانی است که برای مدت‌های طولانی ذوق دیدارشان را داشته‌ام، افزود: بنده در گذشته شما را دیدار نکردم ولی از صمیم قلب نسبت به شما علاقمندم زیرا جنس ما یکی است و از یک ریشه و درخت هستیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از درختی هستیم که ریشه آن در حقیقت است و از فطرت الهی انسان برخاسته و از توحید و یگانه‌پرستی رسته است.
به گفته رئیس‌جمهور کشورمان، عدالت و انصاف، برادری و رأفت، نور و روشنایی، بیداری، علم و معرفت مشخصه‌هایی است که ریشه از ارز‌ش‌های الهی و انسانی گرفته است و ما با هم یکی هستیم و برادریم و در طول تاریخ اینچنین بوده‌ایم.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تاریخ ما از حضرت آدم تا پیامبر اسلام (ص) شروع شده و از پیامبر اسلام تا به امروز و آخر ادامه دارد، افزود: برادری و یکی بودن ما در بستر توحید و اسلام ناب ادامه یافته است و حتی اگر نسخه‌های خطی ایرانی در شهر تومبکتو از 600 سال پیش وجود نداشت باز هم ما به هم نزدیک بودیم.
وی ادامه داد: تومبکتو میراث علم و فرهنگ بشری است و نشانه‌ای از حیات طیبه انسانی و گنجینه عظیمی است که هنوز ناشناخته مانده است.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: فرهنگ و ارزش‌های دو ملت ایران و مالی یکسان است و آثار و ابنیه‌های تاریخی ما در دو کشور انعکاس هنر مردم است و مهمتر از آن اندیشه و رفتار مردم دو کشور ایران و مالی است که یکسان است.
رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به اینکه شهر تومبکتو واجد همه کشورها است، گفت: بشریت امروز به فرهنگ و میراث فرهنگی و ارزش‌های الهی ما نیازمند است.
وی با تاکید بر اینکه مستکبران در طول تاریخ اجازه نداده‌اند که نور حقیقت در جهان منتشر شود، افزود: نور توحید و عدالت در آنها نمی‌تابد چرا که اگر خداپرستی باشد، خودپرستی کنار می‌رود و در نتیجه زورگویی‌ها پایان می‌یابد و اختلافات و فقر از بین می‌رود.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه زمانی فرا خواهد رسید که مستکبران جهان سر جای خود بنشینند،‌ گفت: در این زمان آنها مجبور می‌شوند به خانه‌های خود بازگردند و دست از تجاوزگری بردارند و در این جهت مردم مالی به خوبی نشان دادند که در مبارزات استقلال‌طلبانه خود می‌‌توانند در مقابل مستکبران بایستند.
وی تصریح کرد: خداوند متعال انسان را برای زندگی پر از تجاوز و غارتگری خلق نکرده بلکه خداوند انسان را برای حیات طیبه در همین جهان آفریده است و همه پیامبران الهی آن را وعده داده‌اند.
احمدی‌نژاد با اشاره بر اینکه دورانی فرا خواهد رسید که در جهان عدالت برپا شود و ظلم و تبعیض نابود گردد و سلاح‌ها به قلم تبدیل شود،‌گفت: در این دوران همه انسان‌ها قاتل هم نخواهند بود و به هم احترام می‌گذارند و جز خدای یگانه را نخواهند پرستید.
رئیس‌جمهور کشورمان خطاب به علما و اندیشمندان مالی اظهار داشت: برادران عزیز من! آن روز روشن در راه است که وعده پیامبر خدا محقق شود و فرزند وی خواهد آمد تا جهان را پر از عدل و داد کند.
وی تاکید کرد: آن روز روزی است که دوران مرگ مستکبران و مشرکان عالم فرا رسد و کاروان عدالت در راه است و بانگ الله اکبر برپا شده و کلمه توحید لااله‌الی‌الله طنین‌انداز شده است.
وی گفت: در آن روز مخصوص روح خدا می‌رسد و شیاطین در حال فرار هستند و عشق و عدالت می‌آید و قلدرهای عالم باید صحنه را ترک کنند و این اراده خداوند است و مستکبران عالم نمی‌توانند در برابر اراده خداوند مقاومت کنند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه عظمت مستکبران چیزی نیستو باید مردم به وعده خداوند امیدوار باشند و دل به فرزند گرامی پیامبر بسپارند،‌افزود: فرزند پیامبر گرامی اسلام زنده و ناظر است و خواهد آمد و به کمک صالحان ریشه ظلم را برخواهد چید.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز مردم ایران و مالی دو ملت مسلمان و انقلابی هستند و ما در این جهت روابط‌مان را گسترش خواهیم داد.
احمدی‌نژاد گفت: گفت‌وگوهای خوبی با رئیس‌جمهور مالی در کمال صداقت و برادری داشتیم و رئیس‌جمهور این کشور فردی مومن و علاقمند به اسلام و ارزش‌های اسلامی است.
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: ما علاقمندیم در کنار هم کشورمان را بسازیم و از ارزش‌های اسلامی و الهی دفاع کنیم و در این جهت ملت ایران علاقمند است که تجربیات خود را با مردم مالی مبادله کند تا به کمک هم بتوانیم کشورهایمان را بسازیم.
ضمنا احمدی‌نژاد با حضور در جمع مردم شهر تومبکتو، در ضیافت ناهار آنها شرکت کرد.


  
  
سردار جزایری در گفتگو با فارس:
اگر روسیه نگاهی همه جانبه نداشته باشد مجددا در دام آمریکا گرفتار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون ستادکل نیروهای مسلح از روس‌ها خواست تا منافع دائمی خود را فدای منافع موقت و گذرا نکنند.


سردار مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش جدید برخی مقامات آمریکایی برای ایجاد اختلاف بین ایران با روسیه و اروپا و تهدید نشان دادن کشورمان، آنرا اقدامی برای مشروع جلوه دادن ایجاد سپر موشکی توصیف کرد و افزود: آنها از این طریق اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند که یکی از آنها اشراف بر روسیه بوده و این کشور همسایه نیز باید بیشتر مراقب باشد.

وی با یادآوری اینکه بر اساس سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا، این کشور هرجا لازم باشد از ایران خرج می‌کنند، تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم آمریکا واقعا فاقد اطلاعات صحیح هستند، دولتهای این کشور از این موضوع برای پیشبرد نقشه‌های خود بهره می‌برند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح در ادامه گفتگوی خود از اروپا خواست تا مراقب تلاش آمریکا برای به چالش کشاندن منافع مشترک ایران و این کشورها باشد و افزود: همگان به خوبی بر این موضوع واقف هستند که دکترین نظامی جمهوری اسلامی همواره دارای مؤلفه‌ها و شاخصه‌های دفاعی است و تاکنون هیچ کشوری مورد تعدی و تجاوز ایران قرار نگرفته است.

جزایری تاریخ پر از هجمه و خونریزی آمریکا را مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون نیز آمریکا با پیگیری طرح سپر موشکی در اروپا، برای حضور و تسلط بیشتر نظامی و سیاسی در این منطقه تلاش می‌کند و اگر روس‌ها نیز همه جانبه نگری لازم را نداشته باشند مجددا در دام آمریکایی‌ها گرفتار خواهند شد.

این مقام مسئول در نیروهای مسلح کشورمان در پایان با اشاره به فریب شوروی توسط آمریکا در دوره گورباچف، از روس‌ها خواست تا منافع دائمی خود را فدای منافع موقت و گذرا نکنند.


  
  
ایوبی در گفتگو با فارس:
افزایش انسجام و اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی نتیجه تحریم‌ها خواهد بود

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به اینکه تحریم‌ها انگیزه‌کار و تلاش را در کشور فعال‌تر کرده‌است، گفت: ملت ایران باور دارند که نتیجه دشمنی‌ها، چالش‌ها و تحریم‌ها باعث انسجام داخلی و اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران می‌شود.


حجت‌الله ایوبی، کارشناس مسایل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به مصوبه سنای آمریکا و تشدید تحریم‌ها علیه ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول 30 سال گذشته اینگونه توطئه‌ها و تحریم‌ها را تجربه کرده و به راحتی آنها را پشت سر گذاشته است.
وی با تأکید بر اینکه بعد از انتخاب اوباما این امید در ملت‌های منطقه ایجاد شده بود که چهره آمریکا عوض شده است، تصریح‌کرد: ملت‌های آسیایی و شرقی با توجه به شعارهایی که اوباما برای تغییر داشت این تصور را داشتند که آمریکا تغییرهای بنیادین در سیاست خارجی خود خواهد داشت اما امروز هیچ تغییری در سیاست اوباما مشاهده نمی‌شود.
این کارشناس مسائل بین‌الملل در عین‌حال سیاست اوباما را همچون دولتمردان قبلی آمریکا دانست و متذکرشد: اوباما ملتی را که می‌خواهد از حقوق‌ خود دفاع کند مستحق مجازات می‌داند و در واقع این ادامه همان روحیه‌ای ‌است که بوش داشت.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از روشنفکران و کارشناسان برجسته دنیا یکی از محک‌های تغییر در سیاست آمریکا را ایران می‌دانند، یادآورشد: روشنفکران دنیا این موضوع را که آمریکا با حق هسته‌ای ایران چگونه برخورد می‌کند را رصد می‌کردند و درواقع این یک شاخص برای سنجش سیاست‌های اوباما بود اما امروز آمریکا در مسیر گذشتگان خود حرکت کرده و تغییرات اوباما بی‌اساس بود.
ایوبی افزود: دشمنان ایران اسلامی امروز با یکدیگر متحد شده و مواضع یکدیگر را تأیید می‌کنند، از این رو جناح‌های مختلف سیاسی در داخل کشور باید در مقابل اتحاد و اجماعی که مخالفان جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر دارند به وحدت و همدلی در داخل کشور برسند.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت کلمه در داحل کشور اشاره و اضافه‌کرد: امروز بیش از همیشه برای مقابله با تهدیدهای دشمنان نیاز به وحدت کلمه و همدلی در داخل کشور وجود دارد.
رئیس موسسه فرهنگی اکو در ادامه به قدرت سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا نمی‌تواند هر کاری که دلش خواست را انجام دهد حتی زمانی که کشور ما از جهت نظامی، تسلیحاتی و بنیه دفاعی وضعیت امروز را نداشت آنها در انجام مأموریت‌هایی مثل بازرسی کشتی‌های ایرانی در منطقه با مشکلات اساسی و جدی مواجه بودند.
وی بر همین اساس به تشدید تحریم‌ها و سخت‌‌گیری‌های دشمنان در 30 سال گذشته انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: این تحریم‌ها همیشه نتیجه عکس داده است و باعث شده که انگیزه‌های کار، تلاش و پویایی در داخل کشور فعال‌تر شود.
ایوبی در عین‌حال به هزینه‌های تشدید تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل اشاره و تصریح‌کرد: این تحریم‌ها مزاحمت‌هایی را در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و انجام عملیات‌های مالی به طور طبیعی ایجاد خواهد کرد از این رو مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی باید با این مسئله به طور جدی برخورد کنند.
وی به بررسی راهکارهای مقابله با تحریم‌ها از سوی مسئولان اشاره و خاطر‌نشان‌کرد: باید با نظر کارشناسی دقیق و سناریوهای مختلف این موضوع را بررسی کرد، ملت ایران باور دارند که نتیجه دشمنی‌ها، چالش‌ها و تحریم‌ها باعث انسجام داخلی و اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.


  
  
دقایقی پیش
احمدی‌نژاد وارد باماکو شد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور کشورمان دقایقی پیش وارد شهر باماکو پایتخت مالی شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان که برای دیدار چند ساعته به شهر تومبکتو سفر کرده بود، دقایقی پیش وارد شهر باماکو پایتخت کشور مالی شد.
رئیس‌جمهور کشورمان در شهر باماکو پس از امضای بیانیه مشترک تا ساعاتی دیگر کشور مالی را به مقصد آبوجا پایتخت نیجریه ترک می‌کند.
احمدی‌نژاد قرار است در آبوجا در اجلاس سران کشورهای عضو گروه D8 شرکت کند.
کشورهای گروه D8 به کشورهای در حال توسعه اسلامی اطلاق می‌شود که در خصوص همکاری‌های مشترک قرار است با هم رایزنی کنند.


  
  
پیام تبریک احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور قرقیزستان

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوردر پیامی به همتای قرقیزستانی خود، برگزاری همه پرسی در قرقیزستان و استمرار مدیریت وی را تبریک گفت.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی به همتای قرقیزستانی خود، برگزاری همه پرسی در قرقیزستان و استمرار مدیریت وی را تبریک گفت.
متن پیام محمود احمدی‌نژاد به این شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
سرکار خانم رزا آتنبایوا
رئیس‌جمهوری قرقیزستان
برگزاری همه‌پرسی ملّت عزیز قرقیزستان را که با تأیید قانون اساسی جدید و استمرار مدیریت سرکار عالی بر کشور دوست و برادر قرقیزستان توأم گردید، تبریک می‌گویم.
اطمینان دارم ظرفیت‌های وسیعی برای توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان در راستای منافع دو کشور وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در خدمت رشد و شکوفایی دو ملت قرار گیرد.
از خداوند متعال، موفقیت سرکار عالی و بهروزی و سعادت ملت شریف قرقیزستان را مسألت دارم.

محمود احمدی‌نژاد
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران


  
  
عناوین روزنامه های چهارشنبه 16 تیر ماه

  

آفتاب:
رهبرانقلاب: واقعیات جاری درمنطقه و جهان نشان دهنده حقانیت مواضع انقلاب اسلامی است
رمضان زاده: صادرات بنزین به عراق برای ما مشکلی ایجاد نمی کند
دختر صدام: پدرم شیر است اگر چه در زنجیر است

آفرینش:
جمعه این هفته انجام می شود - رقابت 127 هزار داوطلب آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی
مقام معظم رهبری : حضورهر چه بیشتر مردم در روز رای گیری کارآمدی و اعتبار مجلس را افزون می کند
وزارت خارجه آمریکا: محاکمه صدام به این زودیها انجام نمی شود

انتخاب:
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند؛ انتخابات سالم و آزاد
رییس اتاق بازرگانی خبر داد: مذاکرات سخت و تند ایران با اتحادیه اروپا
پافشاری شورای مرکزی مجمع روحانیون بر کاندیداتوری کروبی

اعتماد:
رهبرمعظم انقلاب: حضور هرچه بیشتر مردم در روز رای گیری ، کارآمدی و اعتبار مجلس را افزون می کند
تازه ترین گزارش ها از منابع مختلف درباره آخرین وضع دیکتاتور دستگیر شده عراق - شیوه های مدرن بازجویی از صدام
درخواست از کروبی برای حضور در انتخابات

ابرار:
رییس قوه قضاییه:  برخی تبعیضات حقوقی علیه زنان ریشه های سنتی غلط دارد
عضو شورای مرکز کارگزاران: شرایط کشورنامتعادل است
محمدرضا خاتمی: با آزادی زندانیان سیاسی و مطبوعاتی انتخابات پرشورتر می شود

ایران:
در اجتماع پرشور مردم قزوین مطرح شد؛ فراخوان مقام معظم رهبری برای ثبت نام درانتخابات
طی نامه ای از سوی آیت الله جنتی  به موسوی لاری ، شورای نگهبان، فرم انتخاباتی وزارت کشور  را رد کرد
رییس اداره نظام وظیفه درگفتگو با "ایران" : مشمولان عفو مقام مظم رهبری نگران نباشند

توسعه:
اختلاف گسترده در تعیین هیات های نظارت - رد صلاحیت ها از معتمدان آغاز شد
سایه پروتکل  بر همکاری هسته ای ایران و روسیه
پورنجاتی: مسئولان جوانی را از یاد برده اند

جام جم:
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تحولات سیاسی اخیرعراق : سرانجام آمریکا هم همین است
در بازجویی های تازه - صدام مخفیگاه عزت ابراهیم را لو داد
حکیم: صدام باید دردادگاه مجازات جنایتکاران درعراق محاکمه شود

جمهوری اسلامی:
رهبرانقلاب: زمینه انتخابات پرشور برای مجلس هفتم را فراهم کنید
در دیدار وزیر نفت عراق مطرح شد؛ خاتمی: آماده همکاری در تمام زمینه ها با عراق هستیم
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: با دستگیری صدام هیچگونه بهانه ای برای ادامه اشغال عراق باقی نمانده است

جوان :
با اشاره  به خرسندی ملت ایران از فرجام صدام - رهبر انقلاب: دنیای بدون بوش و شارون خیلی بهتر است
وزارت کشور "التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی " برای نامزدها را حذف کرد
سخنگوی دولت خبر داد:  ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی در بازسازی عراق و افغانستان

جهان اقتصاد:
پیش بینی  "اکونومیست اینتلیجنس یونیت" برای سال 2004  - رشد تولید ناخالص ملی ایران به 5/3 درصد می رسد
رهبرانقلاب در اجتماع مردم قزوین: ملت انتخابات اول اسفند را با شکوه برگزار کنند
خاموشی: مذاکرات سخت و تند با جامعه اروپا درحال انجام است

حمایت:
مقام معظم رهبری در جمع پرشور مردم قزوین تبیین فرمودند: برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد و براساس قانون
رییس مرکز پژوهش های شورای نگهبان: میزان مشارکت مردم درانتخابات وابسته به کل نظام نیست
معاون وزیر دادگستری: ابلاغیه ای مبنی برحضور وزارت دادگستری درهیات تعیین شده برای بازدید از بازداشتگاهها وجود ندارد

حیات نو:
هشدار صاحبنظران نسبت به آثار سوء شکست برنامه خصوصی سازی
در جلسه هیات وزیران تصویب شد: تدابیر دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی در برنامه چهارم
23 شغل برای زیر18 ساله ها ممنوع شد

خراسان :
رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشورمردم قزوین با تبیین انتخابات، نماینده ومجلس مطلوب فرمودند: کسانی که ویژگی  نماینده مطلوب را دارند ثبت نام کنند
رییس جمهور: دانشگاه جای بی حوصلگی و شتابزدگی نیست

خبر:
خرازی در مادرید خبر داد؛  تلاش تهران برای جلوگیری از ورود مبارزان ضد آمریکایی به عراق
وزیر اطلاعات:  مشارکت گسترده مردم در انتخابات خنثی کننده تهدیدات است
جلال طالبانی:  خواستم خبر دستگیری صدام را اولین بار به یک ایرانی بدهم

دنیای اقتصاد:
معاون کل وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد: ایجاد محدودیت برای فروش شرکت های دولتی به "شبه دولتی ها"
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:  قانون کار یک طرفه است
در پایان مبادلات دیروز شاخص کل بورس تهران 109 واحد دیگر افزایش یافت

رسالت:
در اجتماع باشکوه مردم قزوین - رهبرانقلاب : دنیای بدون بوش و شارون بهتر است 
حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جمعیت موتلفه اسلامی: محاکمه صدام باید توسط قضات عراق، ایران و کویت صورت گیرد
هاشمی رفسنجانی: دیگر هیچ بهانه ای برای ادامه اشغال عراق وجود ندارد

 سیاست روز:
مقام معظم رهبری دراجتماع پرشور مردم قزوین:  ذلت امروز صدام ، سرانجام آمریکا و رژیم صهیونیستی نیزخواهد بود
عبدالعزیزحکیم:  صدام باحکم اعدام مواجه خواهد شد
با وجود دستگیری صدام؛ رامسفلد: هنوز به اهداف خود درعراق نرسیده ایم

شرق:
اصلاح طلبان آمدند- بهزاد نبوی نامزد مجلس هفتم شد، مهدی کروبی ، ابراهیم یزدی و رضا خاتمی امروز ثبت نام می کنند
وزیرنفت عراق درگفتگو با شرق: عراق از اوپک خارج نمی شود
منابع کویتی اعلام کردند: شایعه تسلیم عزت ابراهیم

صدای عدالت:
رهبر انقلاب: انتخابات مطلوب تضمین کننده آینده و تامین کننده نیازهای کنونی کشور است
هاشم زاده  هریسی: مردم برای اصلاحات رای می دهند
صادق زیباکلام: مجلس آینده قطعا در دست جناح راست خواهد بود

فرهنگ آشتی:
نامه اعتراض آمیز آیت الله جنتی به وزیرکشور؛ شورای نگهبان در مقابل وزارت کشور
درخواست شیرین عبادی از شیراک: از اصلاح قانون انتخابات درایران حمایت کنید
کمال خرازی:  اجازه عبور مبارزان ضد آمریکایی از ایران را نمی دهیم

قدس :
رهبرمعظم انقلاب دراجتماع پرشکوه مردم قزوین: ذلت امروز صدام سرانجام همه مستکبران و ظالمان است
بررسی اظهارات وزیر راه درگفتگو با نمایندگان مجلس - مردم نباید تاوان سوء مدیریت و ریخت و پاش شرکتهای هواپیمایی را بپردازند
انتخابات؛ تعداد داوطلبان به 1554 نفر رسید

کارو کارگر:
درچهارمین همایش ملی کار- صادقی : تبدیل صندوق های خصوصی نقض قانون اساسی است
رهبرانقلاب دراجتماع بزرگ مردم قزوین: برگزاری مطلوب انتخابات مجلس هفتم، تضمیمن کننده آینده کشوراست
دبیرکل مجمع اسلامی بانوان کشور مشروعیت نظام به رای مردم است

مردم سالاری:
مقام معظم رهبری درجمع مردم قزوین: برگزاری مطلوب انتخابات تضمین کننده آینده کشوراست
دخترصدام: پدرم را در دادگاه بین المللی محاکمه کنید
طی نامه ای به وزیر کشور؛ شورای نگهبان، دستور العمل و فرم های وزارت کشور را دارای اشکالات متعدد دانست

نسیم صبا:
مقام معظم رهبری با اشاره به سرنوشت عبرت آموز صدام تاکید کردند: ذلت سرانجام همه مستکبران است
خاتمی: ظلم به مردم درهمین دنیا پاسخ خود را می گیرد
رییس ستاد انتخابات کشور: داشتن پرونده دلیلی برای رد صلاحیت افراد نیست

همبستگی:
مقام رهبری:  جهان بدون صدام ، بوش و شارون بهتراست
بیم ها و امیدهای انتخاباتی - تب تند ثبت نام تردید درتایید صلاحیت ها
دختر صدام: پدرم را در دادگاه بین المللی محاکمه کنید

همشهری:
مقام معظم رهبری دراجتماع مردم قزوین: انتخابات مطلوب یعنی انتخابات آزاد، سالم براساس قانون و با حضور پرشور مردم
درگیری نیروهای آمریکایی و هواداران صدام در چند شهر عراق
هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران در گفتگوی اختصاصی با همشهری تشریح کرد: برنامه های سازمان ملل در ایران برای تحقق برنامه توسعه هزاره

یاس نو:
نظارت استصوابی  با رد صلاحیت گسترده معتمدان محلی آغاز شد
مقام رهبری: حضور هر چه بیشتر مردم اعتبارمجلس را افزون می کند
سعید رضوی فقیه به دادگاه انقلاب احضار شد 


  
  
ابلاغ سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری
 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف  را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین کردند. این سیاست ها در حالی از سوی معظم له ابلاغ می شود که به دنبال نامگذاری سال 1388 با نام سال" حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف"، ایشان در فرمایشات متعدد خود، اصلاح الگوی مصرف را حرکتی مستمر و مستلزم ممارست در سال‎های پیاپی دانسته بودند.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف که به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف

1ـ اصلاح فرهنگ مصرف فردی، اجتماعی و سازمانی، ترویج فرهنگ صرفه جویی و قناعت و مقابله با اسراف،تبذیر، تجمل گرایی و مصرف کالای خارجی با استفاده از ظرفیت های فرهنگی،آموزشی و هنری و رسانه ها بویژه رسانه ملی.

2ـ آموزش همگانی الگوی مصرف مطلوب.

3ـ توسعه و ترویج فرهنگ بهره وری با ارائه و تشویق الگوهای موفق در این زمینه و با تأکید بر شاخص های کارآمدی، مسوولیت پذیری، انضباط و رضایت مندی.

4ـ آموزش اصول و روشهای بهینه سازی مصرف در کلیه پایه های آموزش عمومی و آموزش های تخصصی دانشگاهی.

5- پیشگامی دولت، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی در رعایت الگوی مصرف.

6- مقابله با ترویج فرهنگ مصرف گرایی و ابراز حساسیت عملی نسبت به محصولات و مظاهر فرهنگی مروج اسراف و تجمل گرایی.

7- صرفه جویی در مصرف انرژی با اعمال مجموعه ای متعادل از اقدامات قیمتی و غیرقیمتی به منظور کاهش مستمر «شاخص شدت انرژی» کشور به حداقل دو سوم میزان کنونی تا پایان برنامه پنجم توسعه و به حداقل یک دوم میزان کنونی تا پایان برنامه ششم توسعه با تأکید بر سیاست های زیر:
- اولویت دادن به افزایش بهره وری در تولید، انتقال و مصرف انرژی در ایجاد ظرفیت های جدید تولید انرژی.
- انجام مطالعات جامع و یکپارچه سامانه انرژی کشور به منظور بهینه سازی عرضه و مصرف انرژی.
- تدوین برنامه ملی بهره وری انرژی و اعمال سیاست های تشویقی نظیر حمایت مالی و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف و عرضه انرژی و شکل گیری نهادهای مردمی و خصوصی برای ارتقاء کارایی انرژی.
- پایش شاخص های کلان انرژی با ساز و کار مناسب.
- بازنگری و تصویب قوانین و مقررات مربوط به عرضه و مصرف انرژی، تدوین و اعمال استانداردهای اجباری ملی برای تولید و واردات کلیه وسایل و تجهیزات انرژی بر و تقویت نظام نظارت بر حسن اجرای آنها و الزام تولید کنندگان به اصلاح فرآیندهای تولیدی انرژی بر.
- اصلاح و تقویت ساختار حمل و نقل عمومی با تأکید بر راه آهن درون شهری و برون شهری به منظور فراهم کردن امکان استفاده سهل و ارزان از وسایل حمل و نقل عمومی.
- افزایش بازدهی نیروگاهها، متنوع سازی منابع تولید برق و افزایش سهم انرژی های تجدید پذیر و نوین.
- گسترش تولید برق از نیروگاههای تولید پراکنده، کوچک مقیاس و پر بازده برق و تولید همزمان برق و حرارت.
- بهبود روش های انتقال حامل های انرژی از جمله حداکثر سازی انتقال فرآورده های نفتی از طریق خط لوله و راه آهن.

8- ارتقاء بهره وری و نهادینه شدن مصرف بهینه آب در تمام بخش ها بویژه بخش کشاورزی در چارچوب سیاست های زیر:
- طراحی، تدوین و اجرای سند ملی الگوی مصرف آب در بخش های مختلف و به هنگام سازی آن.
- اعمال سیاست های تشویقی و حمایتی از طرح های بهینه سازی استحصال، نگهداری و مصرف آب.
- تدوین و اعمال استانداردها و ضوابط لازم برای کاهش ضایعات آب، پایش کیفیت منابع آب و جلوگیری از آلودگی آبها.
- اصلاح الگوی کشت و اعمال شیوه های آبیاری کارآمدتر، ایجاد سامانه های بهینه تأمین و توزیع آب شرب و بهینه سازی تخصیص و مصرف آب در بخش تولید براساس ارزش راهبردی و اقتصادی بیشتر.
- برنامه ریزی برای استفاده مجدد و باز چرخانی آب.
- تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی مناسب برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب بویژه در سفره های زیرزمینی دارای تراز منفی و اعمال مدیریت خشکسالی و سیل، سازگار با شرایط اقلیمی.

9- اصلاح الگوی مصرف نان کشور از طریق ارتقاء و بهبود شرایط و کیفیت فرآیندهای «تولید و تبدیل گندم به نان» و «مصرف نان» در چارچوب سیاستهای زیر:
- تمرکز در سیاست گذاری، هدایت و نظارت و تعیین دستگاه متولی تنظیم بازار نان.
- اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای ارتقاء سطح بهداشتی مراکز تولید نان و استفاده از نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در فرآیند تولید نان.
- حفظ ذخیره استراتژیک گندم.
- تنظیم مبادلات تجاری بازار گندم و آرد با هدف تنظیم بازار داخلی.
- اصلاح ساختار تولید و بهبود فرآیند و توسعه تولید انواع نان های با کیفیت، بهداشتی و متناسب با ذائقه و فرهنگ مردم از طریق تدوین و اعمال استانداردها و روشهای تجربه شده و اصول صحیح تولید گندم، آرد و خمیر و پخت نان.

10- ارتقاء بهره وری در چارچوب سیاست های زیر:
- تحول رویکرد تحقق درآمد ملی به سمت اتکای هرچه بیشتر به منافع حاصل از کسب و کار جامعه.
- افزایش بهره وری با تأکید بر استقرار نظام تسهیم منافع حاصل از بهره وری از طریق:
- حداکثر سازی ارزش افزوده و منافع ناشی از سرمایه های انسانی، اجتماعی و مادی با تأکید بر اقتصاد دانش پایه.
- استقرار ساز و کارهای انگیزشی در نظام پرداخت ها در بخش عمومی و بنگاهی.
- استقرار بودجه ریزی عملیاتی و بهبود فرآیند تخصیص منابع کشور براساس منافع اقتصادی و اجتماعی.
- اصلاح ساختارهای ارزیابی و ارزشیابی، اتخاذ رویکرد نتیجه گرا و اجرای حسابرسی عملکرد در دستگاههای دولتی.
- اصلاح قوانین و مقررات، روش ها، ابزارها و فرآیندهای اجرایی.
- اولویت توانمند سازی نیروی کار در کلیه برنامه های حمایتی.


89/4/16::: 11:51 ص
نظر()
  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ به طور جمعی تولد تون مبارک باد